Autor |
Wiadomo¶æ |
 |
piotres
|
Wys³any: 2012-10-10, 01:16 Szlifowaniei mycie woda, a podk³adowanie.
|
0
|
|
|
Posty: 72
|
czesc
Robie remont 126p, duzo miejsc bylo spawanych, a wokó³ nich opalil sie lakier. Wiec bede go w tym miejscach szlifowa³em do go³ej blachy. Potem na te miejsca pojdzie podklad epoksyd z Novola.
Chce takze umyc ten samochod myjka cisnieniowa, bo maluje calosc (wnetrze, komory silnika i bagaznika no i oczywiscie zewnetrznie) a w wielu zakamarkach jest mnostwo t³ustego brudu. Wolalbym umyc ten samochod juz po wyszlifowaniu owego opalonego lakieru, a potem po umyciu juz w miare mozliwosci nic nie szlifowac i nie pylic.
Wiadomo ze tuz po umyciu prztre wszystko odrazu mikrofibra w miare mozliwosci do sucha.
Meczy mnie jednak pytanie czy w tej golej blasze po myciu nie zagniezdzi sie rdza ??
Czy lepiej najpierw umyc woda, a potem dopiero szlifowac opalone miejsca ?? Wolalbym jednak znacznie wariant szlifowanie ->mycie->podklad.
Jeszcze jedna sprawa co dac na gola blache stalowa pod szpachle ? Chcialbym cos w spreyu, mam obecnie epoksydowy Spectrala (Under 395 spray) oraz cynk spray Nigrina. Co lepiej dac ? Szpachla novol uni.
Z gory dziekuje za pomoc !! |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-10-10, 07:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Dziwi mnie ¿e w ogóle przysz³a Ci do g³owy tak kolejno¶æ:przecie¿ lepiej najpierw dok³adnie umyæ pó¼niej spawaæ,szlifowaæ i wtedy zabezpieczyæ go³± blachê antykorozyjnie,nie nara¿aj±c jej ju¿ na kontakt z wod±.Zanim wypchniesz wodê z ró¿nych zakamarków,to proces rdzewienia ju¿ siê zacznie,w mikroskali,ale jednak.
A pod szpachlówki 2k,dajemy epoksyd 2k,a nie jakie¶ spraye,nawet markowe. |
|
|
|
 |
piotres
|
Wys³any: 2012-10-10, 08:03
|
0
|
|
|
Posty: 72
|
Tyle ze od szlifowania (szczegolnie spawów) tworzy sie mnostwo ciezkich opi³ków i py³u. Nie mowiac juz o szlifowaniu szpachli na sucho. Dlatego wolalbym to wszystko umyc na koncu. |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-10-10, 12:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
a czemu nie odmuchaæ sprê¿onym powietrzem? |
|
|
|
 |
piotres
|
Wys³any: 2012-10-11, 02:19
|
0
|
|
|
Posty: 72
|
tak zrobie. Tzn. teraz wstepnie poszpachluje, wyszlifuje to, potem mycie, a po myciu juz ostateczne szlifowanie pod podklad.
Ostatnie pytanie:
Czy na autorenolak -polozony 4 lata temu- mozna bez zadnego podkladu (oczywiscie po dokladnym wymatowaniu papierem 600) teraz polozyc lakier akryl ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-10-11, 06:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Pytanie z kategorii:siê uda,czy siê nie uda...Nie wiadomo,bo nie wiadomo,kto i jakie dodatki stosuj±c na³o¿y³ ten relikt PRL-u.By³ kiedy¶ nawet zwyczaj dodawania p³ynu hamulcowego do renolaku,dodawa³o to ponoæ po³ysku...
Teoretycznie nic nie powinno siê staæ,a jak bêdzie w praktyce,przekonasz siê ju¿ niebawem. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wys³any: 2012-10-11, 07:45
|
0
|
|
|

Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
piotres napisa³/a: | Czy na autorenolak -polozony 4 lata temu- mozna bez zadnego podkladu (oczywiscie po dokladnym wymatowaniu papierem 600) teraz polozyc lakier akryl ? |
Zalecane jest po³o¿enie jakiego¶ podk³adu izoluj±cego
jacenty 741 napisa³/a: | najpierw dok³adnie umyæ pó¼niej spawaæ,szlifowaæ i wtedy zabezpieczyæ go³± blachê antykorozyjnie,nie nara¿aj±c jej ju¿ na kontakt z wod±. |
Tutaj ju¿ kolega napisa³ jak prawid³owo powinno siê przeprowadzaæ prace
To co ty "planujesz" bêdzie skutkowa³o przykryciem "ognisk korozji" podk³adem
Zawsze czy¶cimy "go³y element" i go zabezpieczamy podk³adem Dopiero dalej prowadzimy nastêpne prace (szpachlowanie ,szlifowanie ,mastyki ,"baranki" , itp.)
Ale jak to mówi±: -"Twoje ma³py i Twój cyrk"
jacenty 741 napisa³/a: | By³ kiedy¶ nawet zwyczaj dodawania p³ynu hamulcowego do renolaku,dodawa³o to ponoæ po³ysku... |
Ja spotka³em siê (poczatek lat 90-ych) ¿e p³yn hamulcowy (R3) dodawano do lakierów olejnych To w³a¶nie dodany do olejnej farby p³yn hamulcowy powodowa³ ¿e farba dostawa³a "du¿ego po³ysku".
Ta "metoda" by³a stosowana kiedy by³y problemy z nabyciem "Autorenolaku" a lakiery olejne by³y ogólnie dostêpne Olejna z p³ynem hamulcowym by³a na aucie jak syntetyczny Autorenolak ¦wieci³a siê "jak psu jaajaa" |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-10-11, 10:01 Re: Szlifowaniei mycie woda, a podk³adowanie.
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
piotres napisa³/a: | Szpachla novol uni. |
Do "wykañczania" u¿ywaj Novol Finish. Uni bardzo ciê¿ko siê szlifuje i dobrze trzyma "kszta³t". Mo¿na jej u¿ywaæ jako "jedynej", ale w praktyce nie ma sensu siê mêczyæ z szlifowaniem jej. |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
gugun
|
Wys³any: 2012-10-11, 14:04
|
0
|
|
|


Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | Mo¿na jej u¿ywaæ jako "jedynej", ale w praktyce nie ma sensu siê mêczyæ z szlifowaniem jej. | a co to za meczarnia?? po to s± maszynki...ja uzywam uni aktualnie jako wstepnej i na to dopiero uni+ i wykonczenie reczne...
czym twardsza szpachla tym mniejsza kurczliwosc wiec finish to co najwyzej na drobniutkie wgniotki czy tez ubytki |
|
|
|
 |
piotres
|
Wys³any: 2012-10-11, 22:57
|
0
|
|
|
Posty: 72
|
Mi UNI odpowiada jako jedna jedyna . I tak wlasnie wiekszosc szlifuje mimosrodowa.
Jeszcze jedna sprawa - czy mastyki poliuretanowe i baranka trzeba jeszcze przykryc podkladem przed pomalowaniem ich lakierem ? |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-10-11, 23:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
gugun, Te¿ u¿ywam Uni jako wstêpnej. Jednak jako wykoñczeniowa mi ona bynajmniej nie odpowiada. |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
gugun
|
Wys³any: 2012-10-12, 11:33
|
0
|
|
|


Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
ja na barana odrazu daje lakier...z tym ze mam fajnego polykarowego barana Sw.Piotrek napisa³/a: | Te¿ u¿ywam Uni jako wstêpnej. Jednak jako wykoñczeniowa mi ona bynajmniej nie odpowiada. | zakup sobie uni plus,jest spoko nawet w recznej obrobce, a wykonczeniowka to tylko ewentualne dziurki itp, czym jej mniej tym lepiej |
|
|
|