Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
sivyUK
Wys³any: 2013-02-02, 23:15   KONSERWACJA PODWOZIA
0
UP DOWN

Posty: 19
Jako ¿e jestem tu nowy, na wstepie witam wszystkich forumowiczy
Od razu przyznaje ¿e pierwszy raz w ¿yciu zabieram siê za robotê zwi±zan± z lakiernictwem, i mam pewien problem...
Mianowicie nasz³o mnie na odnowê konserwacji podwozia w moim autku
Wszystko by³oby fajnie, podwozie jest w ekstra stanie, ¿adnych dziur, etc...
...ale kto¶ przede mn± na fabrycznego baranka na³adowa³ jakie¶ lepi±ce siê ¶wiñstwo, co¶ w rodzaju lepiku-bitumu (prawdopodobnie bitex) :(
Bardzo brzydko to wygl±da, a dodatkowo gdy w lecie jest upa³, to moje auto po d³u¿szym postoju w jednym miejscu zostawia za sob± ¶lady po ¶ciekaj±cej smole :help:
W³a¶ciwe pytanie brzmi: czy mogê na to po³o¿yæ jakiego¶ baranka syntetycznego, by przykryæ t± ca³± smo³ê, tak by on zamkn±³ to pod sob±, i by nie ¶cieka³o w przysz³o¶ci, czy nie odpadnie wtedy, a mo¿e s± jakie¶ specjalne ¶rodki, b±d¼ podk³ady stosowane na takie masy bitumiczne???
proszê o pomoc ;)
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 10:07   
0
UP DOWN

Posty: 19
nikt nic nie pomo¿e?
plis pomó¿cie, bo sprawa do¶æ pilna, od jutra mam tydzieñ urlopu i chcia³bym to w tym czasie ogarn±æ, a rozkrêcania wydechów, zawieszenia itp. jest co niemiara :roll:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-02-03, 14:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
sivyUK napisa³/a:
czy mogê na to po³o¿yæ jakiego¶ baranka syntetycznego, by przykryæ t± ca³± sm\"{. hnjmk,³.o³ê,

Nie kolego musisz to zmyæ i dopiero mo¿esz dalej co¶ z tym podwoziem robiæ. Baranek nie bêdzie siê trzyma³
Smo³y-bitexu :nie:
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 14:27   
0
UP DOWN

Posty: 19
no ale je¶li prysnê tylko tak cieniutk± warstewkê, to te¿ odpadnie :roll: ?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-02-03, 14:32   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego jak to mówi±: Twoje ma³py i Twój cyrk... ;) Zrobisz wedle w³asnego uznania.... ale ja bym to zmy³ i dopiero czy¶ci³ i zabezpiecza³ miejsca uszkodzone.... :tak:
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 14:48   
0
UP DOWN

Posty: 19
miejsca uszkodzone jak najbardziej bêdê oczyszcza³ do go³ej blachy, i na to brunox, potem epoxyd, ale ca³o¶ci z tej warstwy bitumicznej nie dam raczej rady wyczy¶ciæ do zera, bo to jest straszna masa roboty, a nie mam na to odpowiedniej ilo¶ci czasu
zastanawiam siê tylko, czemu niby mia³aby odpa¶æ cieniutka warstewka jakiego¶ syntetycznego baranka, skoro one równie¿ s± bardzo elastyczne, a ten bitum jest lepki, wiêc i przyczepno¶æ raczej dobra
nie wiem, mo¿e ¼le my¶lê, proszê o doradzenie mi w tej kwestii i z góry dziêkujê za wszelkie odpowiedzi ;)
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-02-03, 16:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
sivyUK napisa³/a:
dodatkowo gdy w lecie jest upa³, to moje auto po d³u¿szym postoju w jednym miejscu zostawia za sob± ¶lady po ¶ciekaj±cej smole

a tu sam sobie udzielasz odpowiedzi
sivyUK napisa³/a:
zastanawiam siê tylko, czemu niby mia³aby odpa¶æ cieniutka warstewka jakiego¶ syntetycznego baranka, skoro one równie¿ s± bardzo elastyczne, a ten bitum jest lepki,


Napraw miejsca uszkodzone a resztê podwozia zostaw tak jak jest ....... ;)
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 20:58   
0
UP DOWN

Posty: 19
zostawi³bym tak jak jest, bo ogólnie zabezpieczenie antykorozyjne jest w miarê ok, tylko najbardziej wkurza mnie strasznie wygl±d tego lepi±cego siê dziadostwa, chcia³bym mieæ ³adne podwozie
teoria teori±, ale mo¿e kto¶ fizycznie robi³ ju¿ w przesz³o¶ci takie kombinacje, ¿e na masê bitumiczn± na³o¿y³ co¶ innego???
 

slawciu 
Wys³any: 2013-02-03, 21:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
co wy macie z tym brunoxem ? to ze maj± go w ka¿dym sklepie nie oznacza, ¿e jest dobry,
epoksyd lub reaktywny wystarczy po dobrym przygotowaniu pod³o¿a. Je¶li przeszkadza CI lepi±ce siê podwozie i chcesz mieæ ³adne i ¶wiec±ce. to musisz zmyæ( innej opcji nie ma) i zabezpieczyæ wszystko jak siê nale¿y a nastêpnie polakierowaæ. barankiem nic dobrego nie zdzia³asz a tylko krzywdy sobie narobisz bo baranek''pije wode''
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 21:47   
0
UP DOWN

Posty: 19
to ¿e sobie napije wody mi akurat nie przeszkadza, bo auto jest u¿ywane tylko w s³oneczn± pogodê, najbardziej bojê siê ¿e jak na³o¿ê syntetycznego baranka, to ¿eby nie poodpada³o w cholerê :roll:
zastanawiam siê jakiego wybraæ, bo s± takie z uszczelniaczem jak np. APP U210, dobre to, czy szukaæ czego¶ innego???
a brunoxa w sprayu ju¿ zakupi³em wiêc go u¿yje, nie bêdê wyrzuca³ kasy w b³oto, bo tani nie by³ (25z³ za bardzo ma³ego spraya)
 

slawciu 
Wys³any: 2013-02-03, 21:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
sivyUK, a samochodu nie myjesz ?? sci±ga wilgoæ jak cholera i peka po pewnym czasie. baranek jako ostateczna warstwa NIGDY.
ale co ja tam wiem. :sciana: :sciana: :sciana:
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 22:00   
0
UP DOWN

Posty: 19
kurcze fakt, nie pomy¶la³em o myciu ^^
tylko powiedz mi kolego jak to jest, ¿e mimo faktu "picia wody" jednak wiêkszo¶æ samochodów ma w³a¶nie baranka na podwoziu?
 

slawciu 
Wys³any: 2013-02-03, 22:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
to nie baranek a masa elastyczna< jest jak guma> i ró¿ni siê od baranka swoimi w³a¶ciwo¶ciami chemicznymi i fizycznymi.
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 19
no dobra teraz kapujê, w takim razie nie mo¿na kupiæ takiego samego, lub podobnego produktu na naszym rynku?
je¶li tak, to jaki?
 

slawciu 
Wys³any: 2013-02-03, 22:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
juz masz to na pod³odze w swoim aucie wiec nastepna warstwa jest zbedna.
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 22:39   
0
UP DOWN

Posty: 19
wiem ¿e mam, ale jak ju¿ wspomina³em kto¶ pope³ni³ straszn± g³upotê nak³adaj±c na ni± t± okropn± masê bitumiczn±, i za wszelk± cenê muszê to czym¶ pokryæ, bo wygl±da po prostu ohydnie i spêdza mi to sen z powiek :sciana:
a je¶li dobrze kombinujê, to taka guma nie przepuszcza przez siebie wilgoci, wiêc w drug± stronê te¿ bêdzie dzia³aæ i zabezpieczy masê bitumiczn± przed ¶ciekaniem w upalne dni :)
tylko gdzie i co kupiæ :?:
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 22:58   
0
UP DOWN

Posty: 19
znalaz³em takie co¶:
http://allegro.pl/srodek-...2990635711.html
ale jako¶ nie mam przekonania ¿e to jest profesjonalny ¶rodek :nie:
 

diablo74 
Wys³any: 2013-02-03, 23:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
kolego otwórz siê no to co do ciebie pisz± inni a zw³aszcza Robertlodz nie znasz w³a¶ciwo¶ci materia³ów ani technologii widzê a upierasz siê przy czym¶ strasznie, dopóki nie usuniesz tego dziadostwa co masz na tym podwoziu to zapomnij o materia³ach innych ni¿ bitumiczne bo jakie¶ masy czy baranki w tej chwili ze wzglêdu na swoje w³a¶ciwo¶ci na nic siê nie zdadz± bo po prostu ci odpadn± szybciej ni¿ my¶lisz no to tyle z mojej strony bo ju¿ czytaæ tego nie mogê a co do prawid³owej konserwacji masz mnóstwo na forum tylko poszukaæ pozdrawiam
 

diablo74 
Wys³any: 2013-02-03, 23:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
sivyUK napisa³/a:
znalaz³em takie co¶:
http://allegro.pl/srodek-...2990635711.html
ale jako¶ nie mam przekonania ¿e to jest profesjonalny ¶rodek :nie:

w takim stanie rzeczy jak masz nie nada siê
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 23:33   
0
UP DOWN

Posty: 19
kolego rozwiñ swoj± wypowied¼, bo nie bardzo czajê o co biega :?:
czy chodzi Ci o t± masê bitumiczn± która zosta³aby pod spodem?
co mo¿e siê staæ, odpadnie to czy co, bo ka¿dy mówi ¿e nie bêdzie i tyle, ale chcê wiedzieæ konkretnie co siê stanie je¿eli mimo wszystko na³o¿ê warstwê gumy czy te¿ baranka syntetycznego, robi³ kto¶ tak ju¿, spotka³ siê z czym¶ takim w ogóle, czy tylko powtarza co mówili inni???
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-03, 23:37   
0
UP DOWN

Posty: 19
dobra przyjmijmy ¿e zedrê to wszystko co mam na³o¿one na seryjnego baranka, i co dalej?
powiedzmy ¿e chcia³bym zastosowaæ co¶ takiego jak jest fabrycznie nak³adane na podwozie, czyli jaka¶ tam guma, kupiê tak± gumê w ogóle gdzie¶, co ewentualnie polecacie?
 

diablo74 
Wys³any: 2013-02-03, 23:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
to co masz trzeba usun±æ bo ¿aden baranek itp. nie bêdzie siê tego trzymaæ je¿eli nie jest ¼le ogólnie uzupe³nij braki i tyle szczerze mówi±c nie bardzo widzê mo¿liwo¶ci usuniêcia w stopniu zadowalaj±cym tego co nasz tam kto¶ odwali³ niez³ego babola
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-04, 00:01   
0
UP DOWN

Posty: 19
ok jak ju¿ mówi³em zedrê to ¶wiñstwo, bêdê zasuwa³ najwy¿ej po 12-15godzin dziennie, ale s³owo dajê zedrê (a jestem cz³owiekiem upartym) wyczyszczê skorodowane miejsca, zapodk³adujê reaktywnym, pó¼niej epoksydowym, i co dalej na ostateczn± warstwê zewnêtrzn±, coby¶cie polecili jako dobry ¶rodek ochrony podwozia?
czy lakierowanie baranków lakierem bezbarwnym jest dobrym pomys³em, bo na mój rozum, to wtedy przestaje byæ elastyczne i mo¿e przecie¿ popêkaæ np. przy pierwszym lepszym strzale kamieniem...
 

diablo74 
Wys³any: 2013-02-04, 00:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=6897
co nie co o konserwacji
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=6357
jeszcze
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=6734
to tyle ode mnie w tym bra³em udzia³ wiêcej ? u¿yj szukajki albo pytaj konkretnie
 

maciej214 
Wys³any: 2013-02-04, 00:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 95
Sk±d: KNS
sivyUK napisa³/a:
zapodk³adujê reaktywnym, pó¼niej epoksydowym

Albo dajesz grunt reaktywny + na to podk³ad akrylowy, albo sam epoksydowy...

sivyUK napisa³/a:
czy lakierowanie baranków lakierem bezbarwnym jest dobrym pomys³em

A mo¿e lepiej by¶ pomy¶la³ o masie do konserwacji pojazdów. W przeciwieñstwie do baranka, ta nie jest higroskopijna, mo¿e byæ jako ostatnia warstwa. Czym¶ takim jest oryginalnie zabezpieczony samochód.

Do lakierów bezbarwnych mo¿na dodaæ uelastyczniacz powoduj±cy, ¿e pow³oka jest bardziej odporna na np. odbicia kamieni.
  
 
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-04, 00:20   
0
UP DOWN

Posty: 19
kolego Diablo74, ja nie z tych co najpierw pytaj± a dopiero pó¼niej ruszaj± mózgownic±, chodzi o to ¿e ju¿ czyta³em te i wiele innych tematów, nie tylko na tym forum, ale jako¶ jednoznacznych odpowiedzi na swoje pytania nie mogê znale¼æ
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-04, 00:25   
0
UP DOWN

Posty: 19
Maciej214, móg³by¶ co¶ wiêcej na temat tych mas do konserwacji pojazdów powiedzieæ, jakies nazwy, markê, itp?
bo googluje i nic konkretnego niestety nie ma, a jak ju¿ wspomina³em na razie ja zielony jestem w sprawach lakiernictwa etc...
 

diablo74 
Wys³any: 2013-02-04, 00:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
najprosciej z mo¿liwyc a za razem skutecznie bêdzie tak: czyszczenie, epoksyd gdzie trzeba, konserwacja po ca³o¶ci(np. boll zielony korek) pozdrawiam
 

maciobyk
Wys³any: 2013-02-04, 23:19   
+1
UP DOWN

Posty: 34
Jak chcesz to poprzednie ustrojstwo zmyæ, to powinno pomóc gor±ca woda z karchera :) . Jak tak przynajmniej my³em i schodzi³o :)
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-08, 21:26   
0
UP DOWN

Posty: 19
no i zdarte wszystko do zera, tj. do fabrycznego baranka
zabawa trwa³a piêæ d³ugich dni i kilka nocek, ale uda³o siê :) :cool:
masy bitumiczne ¶ci±ga³em mechanicznie - rêcznie, p³askim wkrêtakiem a na wiêkszych p³askich powierzchniach równie¿ szpachelk± (jednak sporo nie by³o tych miejsc)
na koñcu zmywa³em resztki za pomoc± benzyny bezo³owiowej 95 ;P
ca³a ta robota to by³a masakra, brud, syf, itp...
zu¿y³em niezliczon± ilo¶æ rêkawiczek i rêczników papierowych oraz szmat
drugi raz nie robi³bym ju¿ tego za nic w ¶wiecie :!: :!: :!:
a teraz proszê o pomoc w wyborze jakiego¶ ¶rodka, który móg³bym po³o¿yæ na seryjnego baranka :roll:
co wybraæ, czy zwyk³ego baranka (np. app 2w1) pó¼niej lakierowaæ bezbarwnym?
czy mo¿e jaki¶ inny system obraæ, jakie¶ gumy, czy co¶ w tym stylu?
proszê o fachow± pomoc
 

darkmilten
Wys³any: 2013-02-08, 21:32   
0
UP DOWN

Posty: 47
tak mysle ze podklad epoksydowy... baranek potem bezbarwny i polerka zeby ladnie sie swiecialo podwozie.
 

diablo74 
Wys³any: 2013-02-08, 22:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
epoksydowy gdzie trzeba i jaki¶ ¶rodek do konserwacji po ca³o¶ci i finito ¿adnych baranków itp. wynalazków
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-09, 08:47   
0
UP DOWN

Posty: 19
a czy koledzy mog± ze swojego do¶wiadczenia podaæ jaki¶ konkretny produkt, tzn. markê czy nazwê?

a co s±dzicie o takim czym¶:
http://allegro.pl/baranek...2996343995.html
co prawda jest to ¶rodek konserwuj±cy, ale na bazie bitumu, tyle ¿e z tego co siê dowiadywa³em jest bardzo dobry, bo elastyczny jak guma, nie nadaje siê do nak³adania na niego lakieru nie pêka, nie lepi siê ani nie sp³ywa...

stosowa³ kto¶ :?: :?: :?:
 

paszczurski
Wys³any: 2013-02-09, 09:55   
0
UP DOWN

Posty: 25
Cze¶æ, jedyne s³uszne rozwi±zanie je¶li chcesz ¿eby by³o PRO to epoksyd a potem masa natryskowa:
http://allegro.pl/wurth-d...3006376950.html
ewentualnie:
http://allegro.pl/masa-us...2988523615.html
Niestety bêdziesz potrzebowa³ do tego pistoletu:
http://allegro.pl/pistole...3014950758.html
Inaczej tego nie na³o¿ysz. Ewentualnie mo¿esz kupiæ dobr± masê na pêdzel i próbowaæ zrobiæ barana w³a¶nie pêdzlem. Znam takich co to potrafi± tak¿e wiem ¿e mo¿na:
http://allegro.pl/masa-us...2972092956.html
Nie, nie handluje wurthem :) ale z produktów dostêpnych na allegro to chyba jedyne logiczne rozwi±zanie. Wszystkie bolle, app i trotony mo¿na sobie wsadziæ w nos. Osobi¶cie u¿ywam chemii Voss, gdyby¶ mia³ dostêp do kogo¶ z CSV powinni ci to za³atwiæ. Pozdrawiam, Tomek.
 

lukas
Wys³any: 2013-02-09, 16:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Po pierwsze koledzy ci dobrze radzili ¿e tego bitumu nic siê nie bêdzie trzyma³o albo inaczej - bêdzie siê trzyma³o ze dwa miesiace. Dobrze zrobi³e¶ ¿e zdar³e¶.

Teraz nastêpna sprawa. Nie ma czego¶ takiego jak fabryczny baranek bo nazwa baranek przyjê³a siê do produktów syntetyczno-kauczukowych oraz bitumiczno-kauczukowych choæ te drugie nie powinny siê tak nazywaæ bo to ju¿ powinna byæ konserwacja.
Fabrycznie, obecnie daje siê natryskowe masy polimerowe. Co¶ w rodzaju gumy. Problem w tym ¿e tego nie za bardzo co siê chce tego trzymaæ. Najlepiej by³oby po³o¿yæ jak±¶ masê natryskow± poliuretanow± lub jakiego¶ MS-polimera. Reszta, czyli wszystkie bitumy i tak z czasem zejd±. Jedne po kilku miesiacach inne po kilku latach z tym ¿e tragedii nie ma bo tam gdzie fabryczna warstwa tej gumy nie jest naruszona to jest ma³e ryzyko ¿e szybko zrobi sie korozja a w miejscach newralgicznych tam gdzie ju¿ siê zrobi³a to po wyczyszczeniu i na³o¿eniu podk³adów antykorozyjnych i zamkniêciu lakierem chemoutwardzalnym mo¿esz po³o¿yæ co chcesz i przyczepno¶æ bêdzie.

Jedna sprawa jeszcze. Baranki syntetyczno-kauczukowe wogóle siê nie nadaj± na spody. S± za ma³o elastyczne.
 

paszczurski
Wys³any: 2013-02-09, 18:11   
+1
UP DOWN

Posty: 25
Cze¶æ, tak siê z³o¿y³o ¿e akurat dzisiaj robili¶my zabezpieczenie na pod³odze. Pod³oga po naprawie by³a zagruntowana epoksydem. Epoksyd wymatowany skoczem, potem masa natryskowa i na koniec czarny mat. Pozdrawiam, Tomek.

pod³oga EPO 2.jpg
Plik ¶ci±gniêto 557 raz(y) 95.88 KB

pod³oga guma 1.jpg
Plik ¶ci±gniêto 1140 raz(y) 97.37 KB

pod³oga guma 2.jpg
Plik ¶ci±gniêto 503 raz(y) 101.28 KB

czarny mat 1.jpg
Plik ¶ci±gniêto 1318 raz(y) 138.25 KB

 

936
Wys³any: 2013-02-09, 22:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Tomek

Elegancko

co to za pojazd ? bo od spodu zbytnio nie widac...

Pozdrawiam.
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-10, 11:45   
0
UP DOWN

Posty: 19
koledzy a co my¶licie o epoksydzie w sprayu z bolla?
bo z racji braku do¶wiadczenia w malowaniu pistoletem oraz braku samego pistoletu, chcia³bym takiego spraya w³a¶nie u¿yæ
do baranka/konserwacji pistolet ju¿ mam, to bêdzie robione na pewno kompresorem
 

Homer S. 
Wys³any: 2013-02-10, 12:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Ten w sprayu to raczej na ,,przecierki,, i drobne uszkodzenia . Jak nie masz pistoletu to kup epoxyd Novola PROTECT 360 w wersji z utwardzaczem 4:1 i ma¼nij pêdzlem .
_________________

 

936
Wys³any: 2013-02-10, 12:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Dok³adnie !
Kto powiedzia³, ¿e na podwozie musisz epoxyd nak³adac pistoletem ?
Fakt pistoletem wci¶niesz go w ka¿dy zakamarek..
ale z braku laku pêdzelem te¿ wykonasz prace.
 

okoñ
Wys³any: 2013-02-10, 12:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 293
A ja bym radzi³ kupiæ pistolet za ok 50z³ który do na³o¿enia epoxydu styknie a zawsze to lepiej ni¿ pêdzlem.
 

paszczurski
Wys³any: 2013-02-10, 12:45   
+1
UP DOWN

Posty: 25
Mercedes R107 (280SL) '87
 

sivyUK
Wys³any: 2013-02-10, 13:08   
0
UP DOWN

Posty: 19
to spoko, chyba kupiê jaki¶ tani pistolecik i trysnê jednak tym novolem, bo s³ysza³em w³a¶nie ¿e taki prawdziwy podk³ad epoksydowy jest dwu-sk³adnikowy, a taki w sprayu, to chyba raczej nie bêdzie prawdziwym epoksydem, skoro jest jedno-sk³adnikowy
no i ile mam poczekaæ na ca³kowite wyschniêcie takiego epoksydu, zanim naniosê na to jaki¶ ¶rodek, bo gdzie¶ czyta³em ¿e one do¶æ d³ugo siê utwardzaj±?
a ostateczn± warstwê raczej zapodam w postaci tej be¿owej masy natryskowej z wurtha :spoko:
 

okoñ
Wys³any: 2013-02-10, 14:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 293
Popytaj w mieszalni o epoxyd zapewne dadz± ci wersjê mokro na mokro tzn. ¿e mo¿na na niego nak³adaæ kolejne warstwy bez konieczno¶ci matowania (wi±zanie chemiczne) bodaj¿e do 24 godzin ale nie jestem pewien. Najlepiej poczytaj na stronie producenta w kartach technicznych tam wszystko jest napisane co i jak. Np tu masz co¶ od novola:
http://professional.novol...ROTECT_360.html
 

936
Wys³any: 2013-02-10, 15:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
sivyUK napisa³/a:
to spoko, chyba kupiê jaki¶ tani pistolecik i trysnê jednak tym novolem, bo s³ysza³em w³a¶nie ¿e taki prawdziwy podk³ad epoksydowy jest dwu-sk³adnikowy, a taki w sprayu, to chyba raczej nie bêdzie prawdziwym epoksydem, skoro jest jedno-sk³adnikowy
no i ile mam poczekaæ na ca³kowite wyschniêcie takiego epoksydu, zanim naniosê na to jaki¶ ¶rodek, bo gdzie¶ czyta³em ¿e one do¶æ d³ugo siê utwardzaj±?
a ostateczn± warstwê raczej zapodam w postaci tej be¿owej masy natryskowej z wurtha :spoko:


S± ró¿ne rodzaje epoxydów do ró¿nych zastosowañ
2k- dwusk³adnikowe z utwardzaczem
1k- jednosk³adnikowe bez utwardzacza (nie koniecznie spray )

Zale¿y, który i do czego chcesz zastosowac.

Przeciêtny (minimum) czas "sieciowania"(utwardzania) to okres 72 godzin. 3 dni w temperaturze 20 stopni. Je¶li chodzi o materia³y car refinish (im d³u¿ej tym lepiej)


W postaci "mokro na mokro" mo¿esz nak³adac kolejn± warstwê po czasie kiedy przestanie "¶wiecic siê" (flash time). Nie wcze¶niej Poniewa¿ zamkniesz mo¿liwo¶c odparowania rozcieñczalnika (solvent trap) i automatycznie baaaardzo wyd³uuuu¿asz proces schniêcia.
(polecam zastosowac poprawe przep³ywu powietrza w celu lepszego suszenia).

Do ka¿dego zadania stosuj siê do karty technicznej produktu, w której masz podane wskazówki tj.
-temperatura schniêcia i aplikacji
-parametry gotowej mieszaniny materia³u itp.

Ps. Epoxyd trzeba dobrze wysuszyc ! ! !
Pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group