Autor |
Wiadomo¶æ |
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-02, 23:15 KONSERWACJA PODWOZIA
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Jako ¿e jestem tu nowy, na wstepie witam wszystkich forumowiczy
Od razu przyznaje ¿e pierwszy raz w ¿yciu zabieram siê za robotê zwi±zan± z lakiernictwem, i mam pewien problem...
Mianowicie nasz³o mnie na odnowê konserwacji podwozia w moim autku
Wszystko by³oby fajnie, podwozie jest w ekstra stanie, ¿adnych dziur, etc...
...ale kto¶ przede mn± na fabrycznego baranka na³adowa³ jakie¶ lepi±ce siê ¶wiñstwo, co¶ w rodzaju lepiku-bitumu (prawdopodobnie bitex) :(
Bardzo brzydko to wygl±da, a dodatkowo gdy w lecie jest upa³, to moje auto po d³u¿szym postoju w jednym miejscu zostawia za sob± ¶lady po ¶ciekaj±cej smole
W³a¶ciwe pytanie brzmi: czy mogê na to po³o¿yæ jakiego¶ baranka syntetycznego, by przykryæ t± ca³± smo³ê, tak by on zamkn±³ to pod sob±, i by nie ¶cieka³o w przysz³o¶ci, czy nie odpadnie wtedy, a mo¿e s± jakie¶ specjalne ¶rodki, b±d¼ podk³ady stosowane na takie masy bitumiczne???
proszê o pomoc |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 10:07
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
nikt nic nie pomo¿e?
plis pomó¿cie, bo sprawa do¶æ pilna, od jutra mam tydzieñ urlopu i chcia³bym to w tym czasie ogarn±æ, a rozkrêcania wydechów, zawieszenia itp. jest co niemiara |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-02-03, 14:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
sivyUK napisa³/a: | czy mogê na to po³o¿yæ jakiego¶ baranka syntetycznego, by przykryæ t± ca³± sm\"{. hnjmk,³.o³ê, |
Nie kolego musisz to zmyæ i dopiero mo¿esz dalej co¶ z tym podwoziem robiæ. Baranek nie bêdzie siê trzyma³
Smo³y-bitexu |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 14:27
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
no ale je¶li prysnê tylko tak cieniutk± warstewkê, to te¿ odpadnie ? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-02-03, 14:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego jak to mówi±: Twoje ma³py i Twój cyrk... Zrobisz wedle w³asnego uznania.... ale ja bym to zmy³ i dopiero czy¶ci³ i zabezpiecza³ miejsca uszkodzone.... |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 14:48
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
miejsca uszkodzone jak najbardziej bêdê oczyszcza³ do go³ej blachy, i na to brunox, potem epoxyd, ale ca³o¶ci z tej warstwy bitumicznej nie dam raczej rady wyczy¶ciæ do zera, bo to jest straszna masa roboty, a nie mam na to odpowiedniej ilo¶ci czasu
zastanawiam siê tylko, czemu niby mia³aby odpa¶æ cieniutka warstewka jakiego¶ syntetycznego baranka, skoro one równie¿ s± bardzo elastyczne, a ten bitum jest lepki, wiêc i przyczepno¶æ raczej dobra
nie wiem, mo¿e ¼le my¶lê, proszê o doradzenie mi w tej kwestii i z góry dziêkujê za wszelkie odpowiedzi |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-02-03, 16:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
sivyUK napisa³/a: | dodatkowo gdy w lecie jest upa³, to moje auto po d³u¿szym postoju w jednym miejscu zostawia za sob± ¶lady po ¶ciekaj±cej smole |
a tu sam sobie udzielasz odpowiedzi
sivyUK napisa³/a: | zastanawiam siê tylko, czemu niby mia³aby odpa¶æ cieniutka warstewka jakiego¶ syntetycznego baranka, skoro one równie¿ s± bardzo elastyczne, a ten bitum jest lepki, |
Napraw miejsca uszkodzone a resztê podwozia zostaw tak jak jest ....... |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 20:58
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
zostawi³bym tak jak jest, bo ogólnie zabezpieczenie antykorozyjne jest w miarê ok, tylko najbardziej wkurza mnie strasznie wygl±d tego lepi±cego siê dziadostwa, chcia³bym mieæ ³adne podwozie
teoria teori±, ale mo¿e kto¶ fizycznie robi³ ju¿ w przesz³o¶ci takie kombinacje, ¿e na masê bitumiczn± na³o¿y³ co¶ innego??? |
|
|
|
|
slawciu
|
Wys³any: 2013-02-03, 21:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce
|
co wy macie z tym brunoxem ? to ze maj± go w ka¿dym sklepie nie oznacza, ¿e jest dobry,
epoksyd lub reaktywny wystarczy po dobrym przygotowaniu pod³o¿a. Je¶li przeszkadza CI lepi±ce siê podwozie i chcesz mieæ ³adne i ¶wiec±ce. to musisz zmyæ( innej opcji nie ma) i zabezpieczyæ wszystko jak siê nale¿y a nastêpnie polakierowaæ. barankiem nic dobrego nie zdzia³asz a tylko krzywdy sobie narobisz bo baranek''pije wode'' |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 21:47
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
to ¿e sobie napije wody mi akurat nie przeszkadza, bo auto jest u¿ywane tylko w s³oneczn± pogodê, najbardziej bojê siê ¿e jak na³o¿ê syntetycznego baranka, to ¿eby nie poodpada³o w cholerê
zastanawiam siê jakiego wybraæ, bo s± takie z uszczelniaczem jak np. APP U210, dobre to, czy szukaæ czego¶ innego???
a brunoxa w sprayu ju¿ zakupi³em wiêc go u¿yje, nie bêdê wyrzuca³ kasy w b³oto, bo tani nie by³ (25z³ za bardzo ma³ego spraya) |
|
|
|
|
slawciu
|
Wys³any: 2013-02-03, 21:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce
|
sivyUK, a samochodu nie myjesz ?? sci±ga wilgoæ jak cholera i peka po pewnym czasie. baranek jako ostateczna warstwa NIGDY.
ale co ja tam wiem. |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 22:00
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
kurcze fakt, nie pomy¶la³em o myciu
tylko powiedz mi kolego jak to jest, ¿e mimo faktu "picia wody" jednak wiêkszo¶æ samochodów ma w³a¶nie baranka na podwoziu? |
|
|
|
|
slawciu
|
Wys³any: 2013-02-03, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce
|
to nie baranek a masa elastyczna< jest jak guma> i ró¿ni siê od baranka swoimi w³a¶ciwo¶ciami chemicznymi i fizycznymi. |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 22:05
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
no dobra teraz kapujê, w takim razie nie mo¿na kupiæ takiego samego, lub podobnego produktu na naszym rynku?
je¶li tak, to jaki? |
|
|
|
|
slawciu
|
Wys³any: 2013-02-03, 22:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce
|
juz masz to na pod³odze w swoim aucie wiec nastepna warstwa jest zbedna. |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 22:39
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
wiem ¿e mam, ale jak ju¿ wspomina³em kto¶ pope³ni³ straszn± g³upotê nak³adaj±c na ni± t± okropn± masê bitumiczn±, i za wszelk± cenê muszê to czym¶ pokryæ, bo wygl±da po prostu ohydnie i spêdza mi to sen z powiek
a je¶li dobrze kombinujê, to taka guma nie przepuszcza przez siebie wilgoci, wiêc w drug± stronê te¿ bêdzie dzia³aæ i zabezpieczy masê bitumiczn± przed ¶ciekaniem w upalne dni
tylko gdzie i co kupiæ |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 22:58
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-03, 23:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
kolego otwórz siê no to co do ciebie pisz± inni a zw³aszcza Robertlodz nie znasz w³a¶ciwo¶ci materia³ów ani technologii widzê a upierasz siê przy czym¶ strasznie, dopóki nie usuniesz tego dziadostwa co masz na tym podwoziu to zapomnij o materia³ach innych ni¿ bitumiczne bo jakie¶ masy czy baranki w tej chwili ze wzglêdu na swoje w³a¶ciwo¶ci na nic siê nie zdadz± bo po prostu ci odpadn± szybciej ni¿ my¶lisz no to tyle z mojej strony bo ju¿ czytaæ tego nie mogê a co do prawid³owej konserwacji masz mnóstwo na forum tylko poszukaæ pozdrawiam |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-03, 23:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
w takim stanie rzeczy jak masz nie nada siê |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 23:33
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
kolego rozwiñ swoj± wypowied¼, bo nie bardzo czajê o co biega
czy chodzi Ci o t± masê bitumiczn± która zosta³aby pod spodem?
co mo¿e siê staæ, odpadnie to czy co, bo ka¿dy mówi ¿e nie bêdzie i tyle, ale chcê wiedzieæ konkretnie co siê stanie je¿eli mimo wszystko na³o¿ê warstwê gumy czy te¿ baranka syntetycznego, robi³ kto¶ tak ju¿, spotka³ siê z czym¶ takim w ogóle, czy tylko powtarza co mówili inni??? |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-03, 23:37
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
dobra przyjmijmy ¿e zedrê to wszystko co mam na³o¿one na seryjnego baranka, i co dalej?
powiedzmy ¿e chcia³bym zastosowaæ co¶ takiego jak jest fabrycznie nak³adane na podwozie, czyli jaka¶ tam guma, kupiê tak± gumê w ogóle gdzie¶, co ewentualnie polecacie? |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-03, 23:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
to co masz trzeba usun±æ bo ¿aden baranek itp. nie bêdzie siê tego trzymaæ je¿eli nie jest ¼le ogólnie uzupe³nij braki i tyle szczerze mówi±c nie bardzo widzê mo¿liwo¶ci usuniêcia w stopniu zadowalaj±cym tego co nasz tam kto¶ odwali³ niez³ego babola |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-04, 00:01
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
ok jak ju¿ mówi³em zedrê to ¶wiñstwo, bêdê zasuwa³ najwy¿ej po 12-15godzin dziennie, ale s³owo dajê zedrê (a jestem cz³owiekiem upartym) wyczyszczê skorodowane miejsca, zapodk³adujê reaktywnym, pó¼niej epoksydowym, i co dalej na ostateczn± warstwê zewnêtrzn±, coby¶cie polecili jako dobry ¶rodek ochrony podwozia?
czy lakierowanie baranków lakierem bezbarwnym jest dobrym pomys³em, bo na mój rozum, to wtedy przestaje byæ elastyczne i mo¿e przecie¿ popêkaæ np. przy pierwszym lepszym strzale kamieniem... |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-04, 00:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
|
|
|
|
maciej214
|
Wys³any: 2013-02-04, 00:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 95 Sk±d: KNS
|
sivyUK napisa³/a: | zapodk³adujê reaktywnym, pó¼niej epoksydowym |
Albo dajesz grunt reaktywny + na to podk³ad akrylowy, albo sam epoksydowy...
sivyUK napisa³/a: | czy lakierowanie baranków lakierem bezbarwnym jest dobrym pomys³em |
A mo¿e lepiej by¶ pomy¶la³ o masie do konserwacji pojazdów. W przeciwieñstwie do baranka, ta nie jest higroskopijna, mo¿e byæ jako ostatnia warstwa. Czym¶ takim jest oryginalnie zabezpieczony samochód.
Do lakierów bezbarwnych mo¿na dodaæ uelastyczniacz powoduj±cy, ¿e pow³oka jest bardziej odporna na np. odbicia kamieni. |
|
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-04, 00:20
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
kolego Diablo74, ja nie z tych co najpierw pytaj± a dopiero pó¼niej ruszaj± mózgownic±, chodzi o to ¿e ju¿ czyta³em te i wiele innych tematów, nie tylko na tym forum, ale jako¶ jednoznacznych odpowiedzi na swoje pytania nie mogê znale¼æ |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-04, 00:25
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Maciej214, móg³by¶ co¶ wiêcej na temat tych mas do konserwacji pojazdów powiedzieæ, jakies nazwy, markê, itp?
bo googluje i nic konkretnego niestety nie ma, a jak ju¿ wspomina³em na razie ja zielony jestem w sprawach lakiernictwa etc... |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-04, 00:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
najprosciej z mo¿liwyc a za razem skutecznie bêdzie tak: czyszczenie, epoksyd gdzie trzeba, konserwacja po ca³o¶ci(np. boll zielony korek) pozdrawiam |
|
|
|
|
maciobyk
|
Wys³any: 2013-02-04, 23:19
|
+1
|
|
|
Posty: 34
|
Jak chcesz to poprzednie ustrojstwo zmyæ, to powinno pomóc gor±ca woda z karchera . Jak tak przynajmniej my³em i schodzi³o |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-08, 21:26
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
no i zdarte wszystko do zera, tj. do fabrycznego baranka
zabawa trwa³a piêæ d³ugich dni i kilka nocek, ale uda³o siê
masy bitumiczne ¶ci±ga³em mechanicznie - rêcznie, p³askim wkrêtakiem a na wiêkszych p³askich powierzchniach równie¿ szpachelk± (jednak sporo nie by³o tych miejsc)
na koñcu zmywa³em resztki za pomoc± benzyny bezo³owiowej 95
ca³a ta robota to by³a masakra, brud, syf, itp...
zu¿y³em niezliczon± ilo¶æ rêkawiczek i rêczników papierowych oraz szmat
drugi raz nie robi³bym ju¿ tego za nic w ¶wiecie
a teraz proszê o pomoc w wyborze jakiego¶ ¶rodka, który móg³bym po³o¿yæ na seryjnego baranka
co wybraæ, czy zwyk³ego baranka (np. app 2w1) pó¼niej lakierowaæ bezbarwnym?
czy mo¿e jaki¶ inny system obraæ, jakie¶ gumy, czy co¶ w tym stylu?
proszê o fachow± pomoc |
|
|
|
|
darkmilten
|
Wys³any: 2013-02-08, 21:32
|
0
|
|
|
Posty: 47
|
tak mysle ze podklad epoksydowy... baranek potem bezbarwny i polerka zeby ladnie sie swiecialo podwozie. |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-08, 22:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
epoksydowy gdzie trzeba i jaki¶ ¶rodek do konserwacji po ca³o¶ci i finito ¿adnych baranków itp. wynalazków |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-09, 08:47
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
a czy koledzy mog± ze swojego do¶wiadczenia podaæ jaki¶ konkretny produkt, tzn. markê czy nazwê?
a co s±dzicie o takim czym¶:
http://allegro.pl/baranek...2996343995.html
co prawda jest to ¶rodek konserwuj±cy, ale na bazie bitumu, tyle ¿e z tego co siê dowiadywa³em jest bardzo dobry, bo elastyczny jak guma, nie nadaje siê do nak³adania na niego lakieru nie pêka, nie lepi siê ani nie sp³ywa...
stosowa³ kto¶ |
|
|
|
|
paszczurski
|
Wys³any: 2013-02-09, 09:55
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2013-02-09, 16:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Po pierwsze koledzy ci dobrze radzili ¿e tego bitumu nic siê nie bêdzie trzyma³o albo inaczej - bêdzie siê trzyma³o ze dwa miesiace. Dobrze zrobi³e¶ ¿e zdar³e¶.
Teraz nastêpna sprawa. Nie ma czego¶ takiego jak fabryczny baranek bo nazwa baranek przyjê³a siê do produktów syntetyczno-kauczukowych oraz bitumiczno-kauczukowych choæ te drugie nie powinny siê tak nazywaæ bo to ju¿ powinna byæ konserwacja.
Fabrycznie, obecnie daje siê natryskowe masy polimerowe. Co¶ w rodzaju gumy. Problem w tym ¿e tego nie za bardzo co siê chce tego trzymaæ. Najlepiej by³oby po³o¿yæ jak±¶ masê natryskow± poliuretanow± lub jakiego¶ MS-polimera. Reszta, czyli wszystkie bitumy i tak z czasem zejd±. Jedne po kilku miesiacach inne po kilku latach z tym ¿e tragedii nie ma bo tam gdzie fabryczna warstwa tej gumy nie jest naruszona to jest ma³e ryzyko ¿e szybko zrobi sie korozja a w miejscach newralgicznych tam gdzie ju¿ siê zrobi³a to po wyczyszczeniu i na³o¿eniu podk³adów antykorozyjnych i zamkniêciu lakierem chemoutwardzalnym mo¿esz po³o¿yæ co chcesz i przyczepno¶æ bêdzie.
Jedna sprawa jeszcze. Baranki syntetyczno-kauczukowe wogóle siê nie nadaj± na spody. S± za ma³o elastyczne. |
|
|
|
|
paszczurski
|
Wys³any: 2013-02-09, 18:11
|
+1
|
|
|
Posty: 25
|
Cze¶æ, tak siê z³o¿y³o ¿e akurat dzisiaj robili¶my zabezpieczenie na pod³odze. Pod³oga po naprawie by³a zagruntowana epoksydem. Epoksyd wymatowany skoczem, potem masa natryskowa i na koniec czarny mat. Pozdrawiam, Tomek.
pod³oga EPO 2.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 557 raz(y) 95.88 KB |
pod³oga guma 1.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 1140 raz(y) 97.37 KB |
pod³oga guma 2.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 503 raz(y) 101.28 KB |
czarny mat 1.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 1318 raz(y) 138.25 KB |
|
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-02-09, 22:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Tomek
Elegancko
co to za pojazd ? bo od spodu zbytnio nie widac...
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-10, 11:45
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
koledzy a co my¶licie o epoksydzie w sprayu z bolla?
bo z racji braku do¶wiadczenia w malowaniu pistoletem oraz braku samego pistoletu, chcia³bym takiego spraya w³a¶nie u¿yæ
do baranka/konserwacji pistolet ju¿ mam, to bêdzie robione na pewno kompresorem |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2013-02-10, 12:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Ten w sprayu to raczej na ,,przecierki,, i drobne uszkodzenia . Jak nie masz pistoletu to kup epoxyd Novola PROTECT 360 w wersji z utwardzaczem 4:1 i ma¼nij pêdzlem . |
_________________
|
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-02-10, 12:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Dok³adnie !
Kto powiedzia³, ¿e na podwozie musisz epoxyd nak³adac pistoletem ?
Fakt pistoletem wci¶niesz go w ka¿dy zakamarek..
ale z braku laku pêdzelem te¿ wykonasz prace. |
|
|
|
|
okoñ
|
Wys³any: 2013-02-10, 12:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 293
|
A ja bym radzi³ kupiæ pistolet za ok 50z³ który do na³o¿enia epoxydu styknie a zawsze to lepiej ni¿ pêdzlem. |
|
|
|
|
paszczurski
|
Wys³any: 2013-02-10, 12:45
|
+1
|
|
|
Posty: 25
|
Mercedes R107 (280SL) '87 |
|
|
|
|
sivyUK
|
Wys³any: 2013-02-10, 13:08
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
to spoko, chyba kupiê jaki¶ tani pistolecik i trysnê jednak tym novolem, bo s³ysza³em w³a¶nie ¿e taki prawdziwy podk³ad epoksydowy jest dwu-sk³adnikowy, a taki w sprayu, to chyba raczej nie bêdzie prawdziwym epoksydem, skoro jest jedno-sk³adnikowy
no i ile mam poczekaæ na ca³kowite wyschniêcie takiego epoksydu, zanim naniosê na to jaki¶ ¶rodek, bo gdzie¶ czyta³em ¿e one do¶æ d³ugo siê utwardzaj±?
a ostateczn± warstwê raczej zapodam w postaci tej be¿owej masy natryskowej z wurtha |
|
|
|
|
okoñ
|
Wys³any: 2013-02-10, 14:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 293
|
Popytaj w mieszalni o epoxyd zapewne dadz± ci wersjê mokro na mokro tzn. ¿e mo¿na na niego nak³adaæ kolejne warstwy bez konieczno¶ci matowania (wi±zanie chemiczne) bodaj¿e do 24 godzin ale nie jestem pewien. Najlepiej poczytaj na stronie producenta w kartach technicznych tam wszystko jest napisane co i jak. Np tu masz co¶ od novola:
http://professional.novol...ROTECT_360.html |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-02-10, 15:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
sivyUK napisa³/a: | to spoko, chyba kupiê jaki¶ tani pistolecik i trysnê jednak tym novolem, bo s³ysza³em w³a¶nie ¿e taki prawdziwy podk³ad epoksydowy jest dwu-sk³adnikowy, a taki w sprayu, to chyba raczej nie bêdzie prawdziwym epoksydem, skoro jest jedno-sk³adnikowy
no i ile mam poczekaæ na ca³kowite wyschniêcie takiego epoksydu, zanim naniosê na to jaki¶ ¶rodek, bo gdzie¶ czyta³em ¿e one do¶æ d³ugo siê utwardzaj±?
a ostateczn± warstwê raczej zapodam w postaci tej be¿owej masy natryskowej z wurtha |
S± ró¿ne rodzaje epoxydów do ró¿nych zastosowañ
2k- dwusk³adnikowe z utwardzaczem
1k- jednosk³adnikowe bez utwardzacza (nie koniecznie spray )
Zale¿y, który i do czego chcesz zastosowac.
Przeciêtny (minimum) czas "sieciowania"(utwardzania) to okres 72 godzin. 3 dni w temperaturze 20 stopni. Je¶li chodzi o materia³y car refinish (im d³u¿ej tym lepiej)
W postaci "mokro na mokro" mo¿esz nak³adac kolejn± warstwê po czasie kiedy przestanie "¶wiecic siê" (flash time). Nie wcze¶niej Poniewa¿ zamkniesz mo¿liwo¶c odparowania rozcieñczalnika (solvent trap) i automatycznie baaaardzo wyd³uuuu¿asz proces schniêcia.
(polecam zastosowac poprawe przep³ywu powietrza w celu lepszego suszenia).
Do ka¿dego zadania stosuj siê do karty technicznej produktu, w której masz podane wskazówki tj.
-temperatura schniêcia i aplikacji
-parametry gotowej mieszaniny materia³u itp.
Ps. Epoxyd trzeba dobrze wysuszyc ! ! !
Pozdrawiam |
|
|
|