Autor |
Wiadomo¶æ |
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-07-13, 16:53 szpachlówki
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Witam. Które szpachlówki s± antykorozyjne, nie wch³aniaj± wilgoci i mo¿na k³a¶æ na go³± blachê? Zapewne te pospolite z novola to chyba najwiêkszy syf. |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-13, 17:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Z mikrogranulatem plastikowym zamiast poliestrowym |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-07-13, 17:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
No ba, ale które konkretnie kolego
edit@ mia³e¶ chyba na my¶li z mikro granulatem syntetycznym a nie mineralnym. |
|
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-13, 17:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
z mikrogranulatem plastikowym (zmielony plasti) nie gipsem
Ma je i Twój ulubiony NOVOL do klasyków
Ma je i Roberlo
Ma je i Wurt (na rynek amerykañski wy³±cznie)
Ma je i EVERCOAT |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-07-13, 17:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-13, 17:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
nie spotka³em siê z takim materia³em tej firmy |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-13, 17:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-13, 18:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Ps. co z t± wod± ? nikt przecie¿ szpachli na mokro nie dociera |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-07-14, 09:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Gdy zostanie uszkodzona pow³oka lakiernicza to przez ni± mo¿e dostaæ siê wilgoæ wiêc nie widzê potrzeby u¿ywaæ gorszego materia³u skoro sa lepszê i te¿ w przystêpnej cenie. Co do Novola, pomalowa³em maskê, lotkê i siada³a mi szpachla, u¿y³em szpachli i podk³adu akrylowego w³a¶nie z Novola i nie chcê ju¿ u¿ywaæ tego syfu. Gdzie¶ parê razy obi³o mi siê o uszy o szpachli która jest antykorozyjna wiêc chce wiedzieæ które maj± takie w³a¶ciwo¶ci, a przecierki do go³ej blachy zdarzaj± siê czêsto i chcia³bym unikn±æ ponownego malowania przecierek epoksydem. |
|
|
|
|
Nokia
|
Wys³any: 2013-07-14, 10:07
|
0
|
|
|
:)
Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center
|
936 napisa³/a: | nie spotka³em siê z takim materia³em tej firmy |
Sa szpachle DP, sa tez z tanszej lini dp duxone, ale sza³u nie robi±. |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-14, 10:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
maluj je cynkiem w sprayu
To za³atwia sprawe antykorozyjno¶ci w 1 warstwie mokro na mokro. (na stali)
Ps. s± i epoxydy w sprayu do przecierek (mokro na mokro).
Wszystkie materia³y siê kurcz± bardziej lub mniej.
Materia³y akrylowe, szpachle poliestrowe najbardziej jak je grubo k³adziesz to potêguje efekt.
Poliuretan te¿ mi siada w rysach pod szpachl± poliestrow± gdy go zastosuje z bardzo szybkim utwardzaczem w formie szpachli natryskowej.
Jedyn± skuteczn± metod± przeciwdzia³ania jest sezonowani i wygrzewanie materia³ów po aplikacji.
Siadaj± podczas procesu obróbki nie po czasie, podczas u¿ytkowania pojazdu.
(Promiennik za³atwia sprawe)
Spoko stary tylko nie pomy¶l sobie, ¿e wytykam Tobie jakie¶ bêdy to po prostu moje obserwacje tych materia³ów podczas pracy.
Szpachla "antykorozyjna" to dobry i tani sposób na prace zwi±zane z refinishem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-07-14, 10:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
936 napisa³/a: | maluj je cynkiem w sprayu
To za³atwia sprawe antykorozyjno¶ci w 1 warstwie mokro na mokro. (na stali)
|
Lito¶ci. |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2013-07-14, 10:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-07-15, 08:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Nie ma czego¶ takiego jak szpachla antykorozyjna. Wiele ze sk³adników szpachlówek to produkty higroskopijne. Dodatkowo ma³a tubka któr± potocznie nazywamy utwardzaczem (choæ nim nie jest), jest silnym utleniaczem. Wystarczy zrobiæ prosty test, i wycisn±æ trochê tej czerwonej pasty na go³± blachê. Po godzinie powinna siê pod ni± pojawiæ korozja. Po to technologia przewiduje k³adzenie szpachli na izolator, ¿eby unikn±æ korozji. Z drugiej strony na ¶wiecie dzia³a wiele du¿ych firm które posiadaj± ogromne fundusze na badania. W ofercie ¿adnej z tych firm nie znajdziesz szpachli antykorozyjnej. Gdyby taka by³a, w pierwszej kolejno¶ci spotka³by¶ j± w swojej mieszalni pod brandem znanego producenta. Nie s±dzicie chyba, ¿e jaka¶ firma produkuj±ca brand dla Inter Cars, produkuje dla niego szpachle antykorozyjn±, a pod swoim logo ju¿ nie produkuje, ¶wiadomie rezygnuj±c z mo¿liwo¶ci sprzeda¿y tego, b±d¼ co b±d¼, rewolucyjnego wynalazku. Ponadto w wiêkszo¶ci brand produkuj± ma³e firmy które nie prowadz± badañ wiêc niby sk±d mieli recepturê na szpachle antykorozyjn±, skoro nikt inny jej nie robi???
Moim zdaniem, to nie maj±cy zwi±zku z rzeczywisto¶ci± napis. Sam spotka³em siê kiedy¶ z Czeskim produktem, sprzedawanym w Rosji na którym pisa³o Made in Germany |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-15, 09:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
¬le interpretujesz znaczenie s³owa szpachla antykorozyjna.
Tu nie chodzi o zatrzymanie korozji a bardziej o mo¿liwo¶ci szpachlowania na powierzchnie bez izolatora.
Jednak gdyby¶ siê upiera³ z antykorozyjno¶ci± takich produktów poczytaj np. karty techniczne szpachli
Roberlo SN-96 |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-07-15, 10:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Zapozna³em siê z kartami. To szpachla z rodziny ALU jakich wiele. Nie ma inhibitorów korozji, a jej w³a¶ciwo¶ci antykorozyjne oceni³ bym na tym samym poziomie co wiêkszo¶æ szpachlówek z AMELINIUM |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-07-15, 12:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
936 napisa³/a: | nie chodzi o zatrzymanie korozji a bardziej o mo¿liwo¶ci szpachlowania na powierzchnie bez izolatora. |
wystarczy ¿e bêdziesz stosowa³ szpachlówki Standoxa czy Nexa Autocolor
w tych systemach masz mo¿liwo¶æ i wskazanie stosowania szpachlówki na go³y metal |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-07-15, 13:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Trze¼wy inaczej
Nie do konaæ siê zgodze. W szpachli z amelinim masz tylko zamiast lub do gipsu wrzucone opilki amelinium.
T± by¶ musia³ popracowaæ.
Nie nadaje siê do wykonczeniowki.
Zalecana gradacja papieru P 80 P150
Mo¿esz j± gwintowaæ.
Zaklejac ma³e i du¿e dziury.
Naprawiæ uszkodzony zbiornik paliwa.
W wypowiedzi podpieram siê wiedz± techników Roberlo. |
|
|
|
|
Novol rafman
|
Wys³any: 2013-07-15, 13:43 Szpachlówka antykorozyjna nie istnieje!
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Szpachlówka antykorozyjna nie istnieje.Szpachlówka poliestrowa sam z siebie ma sk³onno¶ci higroskopijne + mocno higroskopijny utwardzacz, zaaplikowana na czysty metal zawsze bêdzie czynnikiem przy¶pieszaj±cym korozjê.
W szpachlówce produkcji NOVOL nie ma pêcherzyków powietrza,jest produkowana w pró¿ni.
Mieszaj±c z utwardzaczem wprowadzamy jednak pewne ilo¶ci powietrza w którym jest zawsze jaka¶ wilgoæ. Woda+tlen+metal i daszek z podk³adu i lakieru.Po prostu oran¿eria dla korozji.
Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-07-15, 14:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Robertlodz09 napisa³/a: | 936 napisa³/a: | nie chodzi o zatrzymanie korozji a bardziej o mo¿liwo¶ci szpachlowania na powierzchnie bez izolatora. |
wystarczy ¿e bêdziesz stosowa³ szpachlówki Standoxa czy Nexa Autocolor
w tych systemach masz mo¿liwo¶æ i wskazanie stosowania szpachlówki na go³y metal |
Panowie! Nie popadajmy w paranoje. Ka¿dy szpachel da siê po³o¿yæ na blachê i nie bêdzie odpada³. Je¿eli jestem w b³êdzie, to proszê o przyk³ad z ¿ycia. Czy producentem szpachli bêdzie Novol, Profix, BKP, Standox, DuPont, Nexa, Roberlo itd. nie ma to znaczenia. Budowa i zasada dzia³ania szpachlówek jest bardzo podobna. To, ¿e jedna firma nie pisze, ¿e mo¿na produkt stosowaæ na go³± blachê a druga pisze, ¿e mo¿na, nie czyni jednej bardziej antykorozyjnej od drugiej. Wynika to z bardziej odpowiedzialnego podej¶cia do klienta i tyle. Szpachel zawsze k³adziemy na izolator! Nigdy na go³± blachê. Je¿eli jaki¶ producent zapewnia ,¿e jego szpachla jest antykorozyjna i jest to powód do jej zakupu, to zaraz po jej kupnie mo¿na zadzwoniæ do Pana Dawida, i omówiæ indywidualnie rozwój dalszej kariery zawodowej a przy okazji wypalania ¶wiêtej pochodni ognia sprawiedliwo¶ci, ¶ci±gn±æ kl±twê z IV pokolenia, przez któr± zapewne powstaje korozja i zacieki. W jednym i drugim przypadku, bêdzie to ¶wietna inwestycja.
http://www.youtube.com/watch?v=M5CNivHfRGA |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-08-22, 15:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Z t± antykorozyjno¶ci± to chodzi o to by mo¿na by³o po³o¿yæ szpachel na go³± blachê bo nie zawsze mamy czas i warunki by po³o¿yæ podk³ad korozyjny. |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-08-22, 16:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-08-22, 19:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Na go³± blachê mo¿esz po³o¿yæ dowoln± szpachlê dowolnego producenta i nie odlezie. Za jaki¶ czas blacha pokryje siê rdz± a rdzy szpachla siê nie trzyma, i wtedy najpierw popêka a potem odlezie . |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-22, 19:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Na go³± blachê mo¿esz po³o¿yæ dowoln± szpachlê dowolnego producenta i nie odlezie. Za jaki¶ czas blacha pokryje siê rdz± |
Tak to pewno na pewno?
Czy tak pisz± na forach?
Napisz mo¿e ile czasu to jest trze¼wy inaczej napisa³/a: | Za jaki¶ czas |
je¶li mo¿liwa jest taka odpowied¼.
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Szpachel zawsze k³adziemy na izolator! |
Zawsze?
gdyby czytaæ i braæ dos³ownie to co tu i tam siê wypisuje to cz³owiek by prêdzej w kosmos polecia³ ni¿ element pomalowa³. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-22, 19:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
shalashaska napisa³/a: | bo nie zawsze mamy czas i warunki by po³o¿yæ podk³ad korozyjny. |
|
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2013-08-22, 19:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
A z tymi szpachlówkami bez wype³niaczy mineralnych co niby maj± byæ bardziej antykorozyjne ni¿ zwyk³e na krzemianach to wielka sciema grubymi niæmi szyta |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-22, 19:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Siekiera, Ale zastosowanie szpachlówki na go³± blache nie jest równoznaczne z wyst±pieniem korozji w tym miejscu.
S± minusy, ale to dopiero po uszkodzeniu pow³oki . . . . prawda? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-08-22, 19:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Ka¿dy orze jak mo¿e i ¿yje jak chce. Jedni trzymaj± siê technologii i daj± kilkuletni± gwarancjê na us³ugi, maj±c rzeszê zadowolonych klientów, stanowi±cych najlepsz± reklamê firmy. Inni daj± gwarancjê do bramy.
Znam jednych i drugich, ale ci pierwsi mieszkaj± w wiêkszych domach i maj± dro¿sze samochody.
Zwyk³y epoxyd w sprayu, po³o¿ony w jednej cienkiej warstwie schnie kilka minut. Zanim wypalisz fajke i rozrobisz szpachle, ju¿ bêdzie mo¿na go szpachlowaæ. Jedna cienka warstewka kilkunastokrotnie opó¼nia powstanie korozji. Dodatkowo, ³atwiej obrobiæ detal gdzie szpachla jest po³o¿ona na izolator.
Czy któremu¶ z Was uda³o siê kiedy¶ dotrzeæ szpachle na delikatnym wgniotku na go³ej blasze, tak aby nie by³o jej czuæ pod palcem?
A uda³o siê to kiedy blachê przepylimy byle jakim podk³adem?
To drugi powód do tego aby nie k³a¶æ szpachli na blachê. Podk³ad pod szpachl±, ³agodzi nam ró¿nicê w wielko¶æ wype³niacza szpachlówki a detalem. |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2013-08-22, 20:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Lackdoctor napisa³/a: | Siekiera, Ale zastosowanie szpachlówki na go³± blache nie jest równoznaczne z wyst±pieniem korozji w tym miejscu.
S± minusy, ale to dopiero po uszkodzeniu pow³oki . . . . prawda? |
Prawda! Wystarczy po³o¿yæ na tak± szpachlówkê epoksyd i za³atwione.
Ja pow±tpiwa³em w "teoriê" o antykorozyjno¶ci szpachlówek na wype³niaczach niemineralnych.
A w ogóle to jak kto¶ zna szpachlówkê na samych sztucznych wype³niaczach to chêtnie poznam jej nazwê
tylko nie interesuj± mnie jakie¶ kleje konstrukcyjne do odtwarzania gwintów a najzwyklejsza szpachlówka samochodowa. |
|
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-08-22, 20:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Siekiera napisa³/a: | Prawda! Wystarczy po³o¿yæ na tak± szpachlówkê epoksyd i za³atwione.
Ja pow±tpiwa³em w "teoriê" o antykorozyjno¶ci szpachlówek na wype³niaczach niemineralnych.
A w ogóle to jak kto¶ zna szpachlówkê na samych sztucznych wype³niaczach to chêtnie poznam jej nazwê |
Chyba Easy Sand i Glass, ale nerki nie oddam. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-22, 20:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Zwyk³y epoxyd w sprayu, po³o¿ony w jednej cienkiej warstwie schnie kilka minut. |
jedna warstwa nic nie gwarantuje
produkt 1K nie jest akceptowany jako grunt pod kit szpachlowy
wiem, wiem, , , novol nic przeciw nie ma i mi to pasuje, ale nie jest to jedna cienka warstwa i sa okre¶lone czasy i temperatura a nie taka technologia o której piszesz
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Dodatkowo, ³atwiej obrobiæ detal gdzie szpachla jest po³o¿ona na izolator.
|
sory, to bzdura a wrêcz to co napisa³es mo¿e powodowac powstawanie obrze¿y i widocznych po czasie ³at szpachli
Jedyny rozs±dny sposób to wygrzany epoksyd przed po³o¿eniem szpachli, , , ja nie daje gwarancji do bramy
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Podk³ad pod szpachl±, ³agodzi nam ró¿nicê w wielko¶æ wype³niacza szpachlówki a detalem. |
Widaæ ¿e masz ma³o wiedzy w tej materii, wiêc tej nie¶cis³o¶ci nie bêdê komentowa³.
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Ka¿dy orze jak mo¿e i ¿yje jak chce. Jedni trzymaj± siê technologii i daj± kilkuletni± gwarancjê na us³ugi, maj±c rzeszê zadowolonych klientów, stanowi±cych najlepsz± reklamê firmy. Inni daj± gwarancjê do bramy.
Znam jednych i drugich, ale ci pierwsi mieszkaj± w wiêkszych domach i maj± dro¿sze samochody. |
A ja siê trzymam technologii i to moze dlatego mam kilkana¶cie swoich samochodów?
Nie trzymam jednak siê jednego producenta i dlatego nie mam duzego domu? ? ?
pozdrawiam.
PS.
Lakiernictwo widziane od strony sprzedawcy to jednak czarna magia. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-22, 20:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
A co powiecie na temat szpachlówek epoksydowych?
Mam tego kilka puszek i zgodnie z zaleceniami producenta na go³± blache je nak³adam a potem na to wszystko podk³ad epoksydowy z ppg. . . ale to przemys³ówka i nie stosowa³em tego jeszcze na autach. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-08-22, 20:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Oczywi¶cie masz racjê. Wiele osób na tym forum nie zna siê na niczym. S± te¿ tacy którzy pozjadali wszystkie rozumy. Ka¿dy robi jak chce i jak umie. Ja nie prowadzê dzia³alno¶ci charytatywnej a gospodarcz±. Nikogo na si³ê nie przekonuje do swojego zdania. Dzielê siê nim, a czy kto¶ zrobi tak czy inaczej, to jego wybór.
Poda³em przyk³ad cha³upniczej metody opó¼niania korozji. Lepsza taka ni¿ ¿adna. To nie powód ¿eby mnie linczowaæ.
P.S. Co ciekawego masz w swojej stajni? Czy zdarza Ci siê, ¿e motocyklista któremu siedzisz na ogonie podnosi w twoim kierunku praw± rêkê trzymaj±c kciuk w górze? Bezcenne uczucie |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-22, 20:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | motocyklista |
Chyba motorowerzysta.
Handel ma swoje prawa i technologia napraw pow³oki lakierniczej bywa czasami taka, no, , , krótsza.
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Ja nie prowadzê dzia³alno¶ci charytatywnej a gospodarcz±. |
Moja dzia³alno¶c tez nie jest to caritas.
Chocia¿ czasem nak³ad pracy nie jest proporcjonalny do zarobku, , , taki urok handlu. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2013-08-23, 07:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Ale te¿ istotne jest co siê stanie gdy uszkodzimy zewnêtrzn± pow³okê. |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2013-08-23, 14:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Zale¿y ile w g³±b uszkodzisz?
Jak do stali to nic juz nie pomo¿e. W krótkim terminie ratuje jeszcze grunt reaktywny (je¿eli tam jest), w d³u¿szym to tylko ocynk ale i tak trzeba to naprawiaæ.
Je¿eli uszkodzenie jest tylko np. klaru to chwilê mo¿na poje¼dziæ ale przez zimê i tak korozja zatakuje. |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-08-23, 21:29
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Lackdoctor napisa³/a: | Chyba motorowerzysta. |
Nie mogê siê powstrzymaæ od odwetowego sarkastycznego komentarza:
Lackdoctor napisa³/a: | ja nie daje gwarancji do bramy |
Chyba do nastêpnej ulicy
Lackdoctor napisa³/a: | mam kilkana¶cie swoich samochodów? |
Chyba czekaj±cych na poprawkê
A teraz na powa¿nie, bez zbêdnej z³o¶liwo¶ci.
¯yjemy w kraju specyficznym. Ka¿dy rzemie¶lnik, bez wzglêdu na swoj± profesjê jest w niej najlepszym fachowcem, i bardzo dobrym, w przynajmniej 3 s±siednich dziedzinach.
Wrodzona skromno¶æ prowadzi do tego, ¿e kiedy na plac wje¿d¿a klient, fachman wychodzi ze swej kwatery, wyciera rêce o swoje ogrodniczki, i w pierwszym tek¶cie do przyby³ego klienta, zaraz po zwrocie grzeczno¶ciowym, dzieñ dobry, zadaje pytanie: Panie, kto Panu to auto malowa³? Nawet je¿eli to jego kolega z którym pije wódkê, nie omieszka skrytykowaæ i wytkn±æ wszystkich b³êdów które widzi. Nazywa je po imieniu, bo przecie¿ sam ma z nimi problem, ale o tym ju¿ klienta nie informuje.
Grunt to zareklamowaæ siê na arenie lokalnych us³ug.
Na szczê¶cie, to us³ugobiorcy s± najlepszymi reklamodawcami.
Ten brak skromno¶ci i monopol na wszechwiedze w efekcie doprowadzi³ nas Polaków na szczyt Eurolandu min. w kwestii jako¶ci dróg czy budowy samochodów.
Oczywi¶cie mo¿esz siê ze mn± nie zgadzaæ. Chocia¿ ja lubiê si³ê argumentu. Stwierdzenie w kszta³cie: Lackdoctor napisa³/a: |
Widaæ ¿e masz ma³o wiedzy w tej materii, wiêc tej nie¶cis³o¶ci nie bêdê komentowa³. |
jest dla mnie ma³o obrazowe, i nie przekonuje mnie, ¿e trwam w b³êdzie. Wola³bym ¿eby¶ jednak poda³ jakie¶ argumenty na poparcie swojego niezbyt kole¿eñskiego stwierdzenia.
Zapewne przepu¶ci³e¶ przez p³uca wiêcej materia³ów ni¿ ja. I zapewne w Twojej ocenie, to w³a¶nie i¶cie pulmonologiczne do¶wiadczenie, daje Ci monopol na to aby decydowaæ kto ma ma³o wiedzy a kto du¿o.
Zawsze wychodzi³em z za³o¿eni,a ¿e lepsze deko handlu ni¿ kilo roboty. Ale ¿eby co¶ sprzedaæ trzeba wiedzieæ co siê sprzedaje.
Przywyk³em nie zabieraæ zdania w tematach na których siê nie znam. Je¿eli jednak nie¶wiadomie pisze brednie, to chcia³bym, aby kto¶ to wykaza³ w sposób namacalny, poparty przyk³adem z ¿ycia który przy okazji o¿ywi dyskusjê w temacie.
Mia³em okazjê zobaczyæ w jaki sposób projektowane i badane s± materia³y lakiernicze. To nie przypomina pieczenia ciasta. Przynajmniej nie na etapie projektowania i budowy produktu.
Wiele osób z tytu³ami naukowymi, w bia³ych fartuchach, pracuje na bardzo drogich urz±dzeniach, które w kilka dni odtwarzaj± kilka lat jazdy po drogach. Efekt ich pracy trafia techników, którzy aplikuj± produkt zgodnie z przeznaczeniem. Potem produkt badany jest na milion sposobów. Poprawiany aby spe³nia³ przyjête standardy, i znów trafia do techników. Jak spe³nia pu³ap jako¶ciowy wdra¿a siê produkcjê. Czêsto testowany jest te¿ na samochodach je¿d¿±cych normalnie po ulicach.
I to w³a¶nie do¶wiadczenie empiryczne, utwierdza mnie w przekonaniu, ¿e je¿eli ludzie w bia³ych fartuchach mówi±, ¿e szpachli nie k³adzie siê na go³± blachê, to ja im wierze. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-08-24, 14:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | A teraz na powa¿nie, bez zbêdnej z³o¶liwo¶ci. |
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Mia³em okazjê zobaczyæ w jaki sposób projektowane i badane s± materia³y lakiernicze. To nie przypomina pieczenia ciasta. Przynajmniej nie na etapie projektowania i budowy produktu.
Wiele osób z tytu³ami naukowymi, w bia³ych fartuchach, pracuje na bardzo drogich urz±dzeniach, które w kilka dni odtwarzaj± kilka lat jazdy po drogach. Efekt ich pracy trafia techników, którzy aplikuj± produkt zgodnie z przeznaczeniem. Potem produkt badany jest na milion sposobów. Poprawiany aby spe³nia³ przyjête standardy, i znów trafia do techników. Jak spe³nia pu³ap jako¶ciowy wdra¿a siê produkcjê. Czêsto testowany jest te¿ na samochodach je¿d¿±cych normalnie po ulicach.
I to w³a¶nie do¶wiadczenie empiryczne, utwierdza mnie w przekonaniu, ¿e je¿eli ludzie w bia³ych fartuchach mówi±, ¿e szpachli nie k³adzie siê na go³± blachê, to ja im wierze. |
Skoro widzia³es ludzi w bia³ych fartuchach, to rozmowa nie ma szans na rozwój.
Ty widzia³es, us³ysza³es, czy zrozumia³e¶?
Pozdrawiam. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-08-24, 16:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2014-10-10, 10:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2014-10-10, 20:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | http://qrs-system.eu/produkt_3_fill_stop_corrosion.htm
Znalaz³em to dzisiaj na stronie CSV. |
Opis tej szpachlowki nic nie wnosi.
Podobne a nawet bardziej przekonuj±ce opisy mo¿na znalezæ na kartach tech. zwyk³ej mini. |
|
|
|