Autor |
Wiadomość |
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-14, 22:25 Problem z kropkami
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Witam,
Zak³adam temat bo sam nie potrafiê poradziÌ sobie z tym problemem. Od pewnego czasu zauwa¿y³em w moich pracach kropki które podnosz¹ siê od podk³adu a na swoim aucie zaobserwowa³em ze od bazy. Gdy przebijam je czasem widzê ze cos z nich wyp³ywa. Patrzac po pracach problem zacz¹³ siê od kwietnia i z tego powodu mam sporo poprawek:(
Walczê z problemem ju¿ ponad miesi¹c i nie mogê sobie poradziÌ . Robi³em wszystko na linia Duponta seria duxon + baza Duponta + rozp app. Zmieni³em podk³ad na novola 310 i dalej ten sam problem. Zacz¹³em po obrobieniu podk³adu dobrze ogrzewaÌ go opalarka ¿eby nie by³o wilgoci i dalej to samo. Dodam choÌ nie wiem czy to pomo¿e ze szpachle obrabiam na sucho i pierwszy podk³ad tez drugi dopiero na mokro. Zmieni³em uk³ad bo mia³em do samego reduktora pod pistoletem 8 barów zmieni³em na 4 i to samo.
Od sprê¿arki (gudepol 2-t³okowy, 360l/min , 2 letnia) wisi zaraz nowy osuszacz firmy festo , póŸniej idzie rura z pleksanu( tak to u nas nazywaj¹ to) przekrój 14 mm do nastêpnego osuszacza, nastêpnie 10 m wê¿a i reduktor + osuszacz przy pistolecie. Tak wygl¹da aktualnie uk³ad i nadal siê pojawiaj¹ te kropeczki:(
Panowie proszê o pomoc bo w warsztacie stoi ca³oœciówka i jeœli i ta robota pójdzie nie tak to bêdê musia³ zamkn¹Ì chyba interes a kurcze lubiê ta robotê :(
Postaram siĂŞ naÂświetliĂŚ problem po przez zdjĂŞcia :
Tak wyglÂądajÂą osuszacze:
ProszĂŞ o szybka pomoc,pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-14, 23:03
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
seb@l napisał/a: | Tak wyglÂądajÂą osuszacze: |
To nie sÂą osuszacze.
MuszĂŞ ciĂŞ zmartwiĂŚ.
To cale auto teÂż bĂŞdzie w kropkach.
Jesli nie od razu to niedÂługo wrĂłci na poprawkĂŞ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-14, 23:54
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Mi takie kropki wyszÂły na masce w toyocie e9. Nigdy ich nie byÂło, ale wiedziaÂłem, Âże kiedyÂś maska przy tym aucie byÂła malowana.
Te kropki z których po przek³uciu wyp³ywa woda, pojawi³y siê po umyciu auta chemi¹ i karcherem pod doœÌ du¿ym ciœnieniem i wod¹ oko³o 50 stopni.
Na Âżadnym innym elemencie takie coÂś siĂŞ nie pojawiÂło, tylko na masce malowanej kilkanaÂście lat temu. Znam historiĂŞ powypadkowÂą mojej corolki.
TakÂże nie wiem co, jakby woda dostaÂła siĂŞ pod powÂłokĂŞ klaru i bazy. GĂłwniany klar? |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-15, 02:51
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
JeÂśli to nie sa osusacze to co to jest bo do tej pory muslalem ze to to? MoE ktos cos poradzi co zalozyc badz zmienic ? |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2013-12-15, 09:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
seb@l napisał/a: |
JeÂśli to nie sa osusacze to co to jest | sÂą to filtry, a nie osuszacze! Wpisz sobie na allegro osuszacz ziĂŞbniczy i to jest wÂłaÂśnie osuszacz. U ciebie problem tkwi prawdopodobnie w zimnym i wilgotnym otoczeniu i stÂąd wychodzÂą te kropki + moÂżliwe woda w instalacji. |
_________________
 |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-15, 10:38
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Jesli chodzi o pomieszczenie to w czerwcu malowalem pauto i bylo strasznie goraco ze nie dalo sie w dzien malowac i bylo malowane wieczorem i tam tez sa te pie.. Kropki, to raczej by wychodzilo ze z sprezarki to idzie:/
Moze byscie mi poradzili co zamontowac,kupic do ukladu powietrza zeby pozbyc sie problemu? |
|
|
|
 |
hubson85
|
Wysłany: 2013-12-15, 20:26
|
0
|
|
|
malarz artysta
Posty: 76 Skąd: wzy
|
je¿eli coœ by³o by nie tak ze sprzêtem to i na bezbarwnym pojawia³y by siê oczka, a widaÌ ¿e to od spodu wy³azi. Pojawia Ci siê to na kitowanych powierzchniach czy bez ró¿nicy? Mi takie wychodzi³y jak za szybko szpachlê przykry³em i nie mia³a którêdy odparowaÌ, albo -wtedy jeszcze nie œwiadomy- nie zabezpiecza³em przecierek do go³ej blachy.
MoÂże za krĂłtko suszysz poprzedni materiaÂł? Albo zmywacz masz trefny? |
_________________ spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w osÂłonie podtlenku lpg |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-15, 20:32
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
hmm na prĂłbnych elementach robiÂłem na elemencie ktĂłry byÂł pokryty tylko baza i bezbarwnym i tez pojawiÂły siĂŞ kropki tylko ze w jednym miejscu, w moim vito pojawiÂły siĂŞ te kropki pomiĂŞdzy baza a bezbarwnym dlatego stawiam teraz na spreÂżarkĂŞ? odtÂłuszczam rozpuszczalnikiem silikonowym firmy troton. Robie juÂż ponad 5 lat w lakierce i pierwszy raz taki problem mnie dotyka ktĂłrego nie potrafiĂŞ przeskoczyĂŚ :( |
|
|
|
 |
hubson85
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:00
|
0
|
|
|
malarz artysta
Posty: 76 Skąd: wzy
|
Coœ musi byÌ ni tak albo z baz¹ albo z pistoletem je¿eli u¿ywasz osobnego do koloru i do klaru. Bo tak jak pisa³em jak by³aby to wina instalacji albo sprê¿arki to ka¿da warstwa by siê kropkowa³a a tu coœ ewidentnie z pod spodu wy³azi. Je¿eli masz sucho i temperatura ok to psiknij coœ na próbê innym materia³em (nawet zwyk³¹ farb¹) i zobacz jak wyjdzie. A to po jakim czasie te pêcherzyki wychodz¹? Mo¿e za krótkie czasy schniêcia? |
_________________ spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w osÂłonie podtlenku lpg |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-16, 00:04
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Roznie je zauwazalem ale najbardziej mi sie wydaje jak elementpostoji na deszczu to wtedy sie one pojawiaja:( dzis pomalowalem maske i nie spieszylem sie i wszystkie miedzywarstwy dobrze przesychaly jutro polecewoeczorem z polerka i bede czekal az coszacznie sie dziac. Na pierwszym zdjeciu kropki wyszlyna akrylu, a znowu na jednym z aut widzialem male gniazdo na miejscu gdzie szedl sam bezbarwny dlatego tez mysle caly czas o sprezarce jako winowajcy. |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-16, 00:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Zajrzyj w kanaÂły powietrzne w gunie. JeÂśli sÂą zabrudzone to umyj gun. Nawet profilaktycznie bym go w ludwiku z wodÂą wymyÂł, ale wszystko musi byĂŚ rozebrane na czynniki pierwsze i dobrze wysuszone przed skÂładaniem.
Ten filterek pod pistolet to zaraz w Âśmieci wyrzuĂŚ i kup baĂąkĂŞ devilbissa lub lare.
http://allegro.pl/filtr-d...3775598624.html
Wtedy sprawdÂź co i jak siĂŞ dzieje.
Podobno ta baĂąka devilbissa powinna byĂŚ po kaÂżdym uÂżytkowaniu szczelnie zamkniĂŞta, poniewaÂż zawiera wĂŞgiel aktywny, ktĂłry chÂłonie syf nawet z powietrza(tak mi jeden ze sprzedawcĂłw powiedziaÂł). |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-16, 07:39
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Ok zaraz ide myc pistolet , filtr zamawiam i bede dzialac. |
|
|
|
 |
Novol rafman
|
Wysłany: 2013-12-16, 08:15 Wilgotniaki -ptoblem wielu lakiernikĂłw
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Problemem ,,wilgotniakĂłw" ,bo takÂą potocznÂą nazwĂŞ przyjĂŞto dla tego typu problemĂłw lakierniczych , zajmujĂŞ siĂŞ juÂż od dawna.
Co najwa¿niejsze widujê bardzo czêsto i to na ró¿nych materia³ach i w ró¿nych lakierniach, nawet tych super wyposa¿onych klasy A+.
Przyczyna jest jedna-jakaÂś substancja higroskopijna pojawiÂła siĂŞ w dolnych partiach pod powÂłokÂą lakieru bezbarwnego.
Lakier bezbarwny (nawet fabryczny), nie jest strukturÂą szczelnÂą,woda przez niego przechodzi.
Oczywiœcie bardzo wolno i nie zawsze zd¹¿y siê przedostaÌ. Dlatego korozja ,jeœli nie ma odpowiedniego podk³adu na blasze zaczyna siê od miejsc w których woda mo¿e staÌ d³u¿ej (listwy,migacze , zderzaki itp..)i zd¹¿y zareagowaÌ.
Z tej samej przyczyny,jeÂśli jest pod spodem jest jakieÂś ziarenko higroskopijnej substancji np: soli lub innego zanieczyszczenia jonitycznego ,woda wciÂągana jest pod powierzchniĂŞ lakieru i pojawiajÂą siĂŞ charakterystyczne bÂąbelki(jak na fotografiach kolegi).
SkÂąd woda w strukturze naÂłoÂżonych produktĂłw:podkÂład,szpachlĂłwka , baza ,lakier...?
1.ObrĂłbka wodÂą ,ktĂłra jest chlorowana(woda odparowuje chlorki i sole mineralne pozostajÂą)ÂŻadna firma nie pozwala obrabiaĂŚ szczegĂłlnie szpachlĂłwki wodÂą.
2. Woda z kompresora
3.Z³ej jakoœci zmywacz np: ten oparty na benzynie technicznej ,która ledwo co jest w stanie ruszyÌ niektóre t³uszcze, a co dopiero silikony czy zanieczyszczenia jonityczne (polecam Plus 780 ,Plus 785 z linii Spectral lub wodny 785-wszystkie usuwaj¹ znaczn¹ czêœÌ tego typu zanieczyszczeù,choÌ nie wszystko)
4.Pozosta³oœci soli ,która jest zawsze na naszej skórze w pocie.Niejeden raz widzia³em pêcherzyki uk³adaj¹ce siê w linie papilarne np: na s³upkach i pokrywie baga¿nika samochodu wpychanego do komory .Nawet pracuj¹c w rêkawiczkach nie ustrze¿emy siê takich miejsc, bo zawsze coœ tam sprawdzamy ,,go³¹ rêk¹" pozostawiaj¹c pot i sól na powierzchni.
5.PozostaÂłoÂści kleju od taÂśm ,ktĂłrymi byÂł samochĂłd zabezpieczony po wypadku lub podczas prac lakierniczych moÂże powodowaĂŚ takÂże takie zjawiska(najwiĂŞkszy problem to te brÂązowe przypalone na sÂłoĂącu)
6.Punkt rosy,ktĂłry lekcewaÂżymy ,albo jest niezauwaÂżalny na powierzchni auta.
7.WilgotnoœÌ powietrza ,która neutralizuje utwardzacz i zmniejsza jego gêstoœÌ sieciowania,czyli np lakier:staje siê jeszcze bardziej podatny na wp³yw wilgoci (lakier koùczy swoje reakcje chemiczne po 6-7 dniach)
8.Inne - w tej chwili nie przychodzÂą mi do gÂłowy.
Wybieraj kolego -co mogÂło zaistnieĂŚ u ciebie?
Generalnie wspó³czujê , bo ciê¿ko takie coœ zlikwidowaÌ. na pewno nie pomaga ponowne lakierowanie ,bo znowu wyjdzie(sprawdza³em).
RafaÂł Mania DziaÂł SzkoleĂą NOVOL |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-16, 14:15
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
A te moje osuszacze to sie do czegos nadaja , powiedzmy jak ma wygladac uklad powietrza zeby wyelmnowac ewentualĂąie sprezone powietrz i niesiony z nim syf tzn mgle olejowa badz wode? Odnoscmie odtluszczania zakupilem zmywacz silikonowy z trotona + do tego tylko nie znam dokladnej nazwy rozpuszczalnik alkocholowy (smierdzi jak spirytus) i on ma mi usowac sole i mineraly ktorych nie zbiera zmywacz a na koniec szmatka antystatyczna mysle ze odtluszczenie bedzie juz prawidlowe? |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-16, 14:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Novol rafman napisał/a: | 6.Punkt rosy,ktĂłry lekcewaÂżymy ,albo jest niezauwaÂżalny na powierzchni auta. |
Obstawiam to.
DodajÂąc Âże punkt rosy jest parametrem ruchomym i zalezy od wilgotnosci, temperatury i cisnienia.... to tak na szybko.
Dlaczego kropki s¹ w ró¿nych miejscach i na dodatek w skupiskach.
Ano cyrkulacja powietrza w tych newralgicznych miejscach powoduje powstawanie punktu rosy.
Auto moglo byĂŚ z dworu wstawione do lakierowania i temperatura jego elementow byÂła duzo niÂższa niÂż sie spodziewano.
Kropki wychodzÂą czesto na gĂłrnych krawĂŞdziach np. bÂłotnikĂłw, dach i klapa przy szczelinie je oddzielajacej.... to tak z autopsji. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
Samuel
|
Wysłany: 2013-12-16, 14:57
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
seb@l napisał/a: | A te moje osuszacze to sie do czegos nadaja | oczywiscie ze tak;do tÂłumienia przepÂływu powietrza (ten pod gunem)
p.s Waz za odwadniaczem tez masz o zbyt niskim przekroju |
|
|
|
|
 |
Samuel
|
Wysłany: 2013-12-16, 15:02
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Novol rafman napisał/a: | 6.Punkt rosy,ktĂłry lekcewaÂżymy ,albo jest niezauwaÂżalny na powierzchni auta. | |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-16, 23:43
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Kolejne pyanie jak ustrzec sie zjawisku punktu rosy, i jak ma wygadac uklad od sprezarki do postoletu moze ktos mi napisze lopatologicznie bo piszecie ze zle jest ale konkretnie prosze |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-17, 00:28
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
KupiÂłeÂś baĂąkĂŞ pod pistolet, aby sprawdziĂŚ czy coÂś bĂŞdzie lepiej?
RozebraÂłeÂś gun i zajrzaÂłeÂś do Âśrodka?
Aby ustrzec siĂŞ zajwiska punktu rosy naleÂży wstĂŞpnie nagrzaĂŚ karoseriĂŞ auta do temp zbliÂżonej temp otoczenia w Twoim garaÂżu. Ewentualnie masz zbyt gorÂące powietrze wychodzÂące z guna na element(gdzieÂś ktoÂś mi tak mentliÂł w gÂłowie)
Kup higrometr do pomieszczenia(moÂże byĂŚ stacja pogodowa za 30zÂł).
Jak chcesz moÂżesz kupiĂŚ pirometr od 100-150zÂł coÂś juÂż kupisz. MoÂże byĂŚ taki do mierzenia temp dziecka. I tak to skalujesz, a sprawdza siĂŞ wyÂśmienicie. Sprawdzisz wtedy temperaturĂŞ blach.
Jak poszukasz w necie to znajdziesz tabelê z punktem rosy. Mnie to kiedyœ interesowa³o, poniewa¿ chcia³em wyeliminowaÌ skraplanie siê wody na oknach w mieszkaniu(nie moim, u siebie mam nisk¹ wilgotnoœÌ).
Przy okazji dowiedzia³em siê te¿ jak wa¿na jest wilgotnoœÌ w pomieszczeniu i usytuowanie okna w œcianie.
Mo¿e byÌ tak, ¿e w pomieszczeniu którym lakierujesz masz doœÌ wysok¹ temp i dodatkowo bardzo wysok¹ wilgotnoœÌ. To owocuje tym, ¿e wje¿d¿aj¹ca karoseria z dworu, ma temp ni¿sz¹ o kilka stopni i to ju¿ wystarczy, aby siê skropli³a woda na elementach.
Kluczowa jest tu wilgotnoœÌ w pomieszczeniu. Jak bêdziesz mia³ 65-70% to ju¿ mog¹ siê cyrki dziaÌ ró¿ne. Jak nic nie pomo¿e, a oka¿e siê, ¿e wszystko jest ok, tylko winna jest wilgotnoœÌ to pomo¿e zakup osuszacza powietrza w pomieszczeniu w którym lakierujesz.
Mam taki osuszacz w mieszkaniu. Koszt 600zÂł, a masz spokĂłj. Chyba, Âże wieje drzwiami i oknami to osuszacz nic nie da.
OczywiÂście sprawdÂź na poczÂątek magistralĂŞ sprĂŞÂżonego powietrza, a potem resztĂŞ.
No i czy materiaÂł, ktĂłrym lakierujesz nie jest trefny. Kup z innej mieszalni i sprawdÂź.
MoÂże to Ci trochĂŞ pomoÂże. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-17, 01:11
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
KK napisał/a: | MoÂże to Ci trochĂŞ pomoÂże. |
NamieszaÂłeÂś z tym osuszaczem powietrza w pomieszczeniu do lakierowania. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-17, 10:56
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Nie namieszaÂłem. Jak na razie nie wiadomo co jest przyczynÂą. Jak bĂŞdzie wiadomo to skorzysta z odpowiedniej rady. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-17, 14:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Ok, wiĂŞc jak to technicznie wyglÂąda?
Osuszasz powietrze przed lakierowaniem czy po?
A moÂże w trakcie?
Co z odkurzem itd... |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
kostek83
|
Wysłany: 2013-12-17, 23:15
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
zmyj w kabinie zmywaczem do baz wodnych bo zostaje pot z rak przy oklejaniu |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-22, 15:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Fakt nie pomyœla³em o tym, ale zawsze mo¿na osuszacz w³¹czyÌ przed prac¹ i po lakierowaniu. Nie musi byÌ w trakcie. Jak na razie to niech za³o¿yciel tematu napisze czy coœ zdzia³a³. |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-24, 00:49
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Zmiejszylem cisnienie robocze z 8 barow na 4 , zakupilem zmywacz alkoholowy zeby pozbycia sie soli z elementow niestety przez swieta dlugo czekalem na osuszacz pod pistolet devilbissa i dopiero w piatek go dostalem:/ malowalem elemety(jeszcze bez osuszacza) (a piastolety wymyte a sprezarka i osuszacze przejrzane) i dobrze je dosuszalem opalara oraz dobrze zostaly odtluszczone i nie wiedze problemu opisywanego wyzej a pojawil sie kolejny:/ ( wymiekam juz chyba) na elementach pojawily sie kropki ktore wygladaja jak pechezyki a sa wielkosci nakucia szpilka i pojawiaja sie w "stadach" i wygladaja jakby ukladaly sie w kolka badz jakbym odtluszczal szmata i pojawila sie jako smuga:/ zrobie zdjecia ale musz skabinowac lustrzanke bo na cyfrowce slabo widac je Panowie czy to moze isc ze sprezarki? Bo na chlopski rozum jak sie pojawia w roznych miejscach na elementach to by wychodzilo na nia:/
Temat sledze caly czas i jak cos napewno bede opowiadal wiec piszcie jak mozecie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-24, 14:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Nie wiem, niektĂłrzy lakierujÂą w stodole, nie odtÂłuszczajÂą tylko np matujÂą podkÂład na mokro i to idzie jako odtÂłuszczenie. Na to baza i klar i nic siĂŞ nie dzieje, a warunki aplikacji zerowe.
Tutaj znowu warunki szpitalne, a problemy |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2013-12-24, 14:55
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
KK napisał/a: | Tutaj znowu warunki szpitalne, a problemy |
DoœÌ ciekawe spostrze¿enie .... |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-24, 16:27
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Nie przesadzaÂłbym z warunkami "szpitalnymi" lecz staranie sprzatam przed malowaniem;/
ZrobiÂłem zdjecia tych kropek ale nie wiem czemy lustrzanka znajomego wyostrzyÂła kropki a lakier wyglada tragicznie jakbym go odkurzaczem kladÂł:P
http://wrzucacz.pl/file/9...185.JPG?preview
http://wrzucacz.pl/file/8...182.JPG?preview
Panowie czy to moze byc mgÂła olejowa? wychodzi to po wystawieniu elementu na dwĂłr a kropki chowaja sie gdy je podgrzeje opalarka.
Na marginesie wesoÂłych ÂświÂąt:) |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
seb@l napisał/a: | Panowie czy to moze byc mgÂła olejowa? |
A nawet dwie mgÂły,,, wodna teÂż.
Wspó³czujê.
Musisz konkretnie wzi¹Ì siê za poprawienie jakoœci sprê¿onego powietrza. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
seb@l
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:47
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
No musze ale doradzcie w jaki sposĂłb pomijajÂąc najprostsze i najdroÂższe rozwiazanie czyli osuszacz ziebniczy :( napewno malujecie u siebie w warsztatach i jakoÂś omijacie kosztowne wydatki :(? |
|
|
|