Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
seb@l
Wys³any: 2013-12-14, 22:25   Problem z kropkami
0
UP DOWN

Posty: 14
Witam,
Zak³adam temat bo sam nie potrafiê poradziæ sobie z tym problemem. Od pewnego czasu zauwa¿y³em w moich pracach kropki które podnosz± siê od podk³adu a na swoim aucie zaobserwowa³em ze od bazy. Gdy przebijam je czasem widzê ze cos z nich wyp³ywa. Patrzac po pracach problem zacz±³ siê od kwietnia i z tego powodu mam sporo poprawek:(
Walczê z problemem ju¿ ponad miesi±c i nie mogê sobie poradziæ . Robi³em wszystko na linia Duponta seria duxon + baza Duponta + rozp app. Zmieni³em podk³ad na novola 310 i dalej ten sam problem. Zacz±³em po obrobieniu podk³adu dobrze ogrzewaæ go opalarka ¿eby nie by³o wilgoci i dalej to samo. Dodam choæ nie wiem czy to pomo¿e ze szpachle obrabiam na sucho i pierwszy podk³ad tez drugi dopiero na mokro. Zmieni³em uk³ad bo mia³em do samego reduktora pod pistoletem 8 barów zmieni³em na 4 i to samo.
Od sprê¿arki (gudepol 2-t³okowy, 360l/min , 2 letnia) wisi zaraz nowy osuszacz firmy festo , pó¼niej idzie rura z pleksanu( tak to u nas nazywaj± to) przekrój 14 mm do nastêpnego osuszacza, nastêpnie 10 m wê¿a i reduktor + osuszacz przy pistolecie. Tak wygl±da aktualnie uk³ad i nadal siê pojawiaj± te kropeczki:(
Panowie proszê o pomoc bo w warsztacie stoi ca³o¶ciówka i je¶li i ta robota pójdzie nie tak to bêdê musia³ zamkn±æ chyba interes a kurcze lubiê ta robotê :(

Postaram siê na¶wietliæ problem po przez zdjêcia :







Tak wygl±daj± osuszacze:







Proszê o szybka pomoc,pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-12-14, 23:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
seb@l napisa³/a:
Tak wygl±daj± osuszacze:

To nie s± osuszacze.

Muszê ciê zmartwiæ.
To cale auto te¿ bêdzie w kropkach.
Jesli nie od razu to nied³ugo wróci na poprawkê.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

KK 
Wys³any: 2013-12-14, 23:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Mi takie kropki wysz³y na masce w toyocie e9. Nigdy ich nie by³o, ale wiedzia³em, ¿e kiedy¶ maska przy tym aucie by³a malowana.
Te kropki z których po przek³uciu wyp³ywa woda, pojawi³y siê po umyciu auta chemi± i karcherem pod do¶æ du¿ym ci¶nieniem i wod± oko³o 50 stopni.
Na ¿adnym innym elemencie takie co¶ siê nie pojawi³o, tylko na masce malowanej kilkana¶cie lat temu. Znam historiê powypadkow± mojej corolki.
Tak¿e nie wiem co, jakby woda dosta³a siê pod pow³okê klaru i bazy. Gówniany klar?
 
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-15, 02:51   
0
UP DOWN

Posty: 14
Je¶li to nie sa osusacze to co to jest bo do tej pory muslalem ze to to? MoE ktos cos poradzi co zalozyc badz zmienic ?
 

kalbi 
Wys³any: 2013-12-15, 09:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
seb@l napisa³/a:

Je¶li to nie sa osusacze to co to jest
s± to filtry, a nie osuszacze! Wpisz sobie na allegro osuszacz ziêbniczy i to jest w³a¶nie osuszacz. U ciebie problem tkwi prawdopodobnie w zimnym i wilgotnym otoczeniu i st±d wychodz± te kropki + mo¿liwe woda w instalacji.
_________________

 
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-15, 10:38   
0
UP DOWN

Posty: 14
Jesli chodzi o pomieszczenie to w czerwcu malowalem pauto i bylo strasznie goraco ze nie dalo sie w dzien malowac i bylo malowane wieczorem i tam tez sa te pie.. Kropki, to raczej by wychodzilo ze z sprezarki to idzie:/
Moze byscie mi poradzili co zamontowac,kupic do ukladu powietrza zeby pozbyc sie problemu?
 

hubson85 
Wys³any: 2013-12-15, 20:26   
0
UP DOWN
malarz artysta

Posty: 76
Sk±d: wzy
je¿eli co¶ by³o by nie tak ze sprzêtem to i na bezbarwnym pojawia³y by siê oczka, a widaæ ¿e to od spodu wy³azi. Pojawia Ci siê to na kitowanych powierzchniach czy bez ró¿nicy? Mi takie wychodzi³y jak za szybko szpachlê przykry³em i nie mia³a którêdy odparowaæ, albo -wtedy jeszcze nie ¶wiadomy- nie zabezpiecza³em przecierek do go³ej blachy.
Mo¿e za krótko suszysz poprzedni materia³? Albo zmywacz masz trefny?
_________________
spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w os³onie podtlenku lpg
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-15, 20:32   
0
UP DOWN

Posty: 14
hmm na próbnych elementach robi³em na elemencie który by³ pokryty tylko baza i bezbarwnym i tez pojawi³y siê kropki tylko ze w jednym miejscu, w moim vito pojawi³y siê te kropki pomiêdzy baza a bezbarwnym dlatego stawiam teraz na spre¿arkê? odt³uszczam rozpuszczalnikiem silikonowym firmy troton. Robie ju¿ ponad 5 lat w lakierce i pierwszy raz taki problem mnie dotyka którego nie potrafiê przeskoczyæ :(
 

hubson85 
Wys³any: 2013-12-15, 22:00   
0
UP DOWN
malarz artysta

Posty: 76
Sk±d: wzy
Co¶ musi byæ ni tak albo z baz± albo z pistoletem je¿eli u¿ywasz osobnego do koloru i do klaru. Bo tak jak pisa³em jak by³aby to wina instalacji albo sprê¿arki to ka¿da warstwa by siê kropkowa³a a tu co¶ ewidentnie z pod spodu wy³azi. Je¿eli masz sucho i temperatura ok to psiknij co¶ na próbê innym materia³em (nawet zwyk³± farb±) i zobacz jak wyjdzie. A to po jakim czasie te pêcherzyki wychodz±? Mo¿e za krótkie czasy schniêcia?
_________________
spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w os³onie podtlenku lpg
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-16, 00:04   
0
UP DOWN

Posty: 14
Roznie je zauwazalem ale najbardziej mi sie wydaje jak elementpostoji na deszczu to wtedy sie one pojawiaja:( dzis pomalowalem maske i nie spieszylem sie i wszystkie miedzywarstwy dobrze przesychaly jutro polecewoeczorem z polerka i bede czekal az coszacznie sie dziac. Na pierwszym zdjeciu kropki wyszlyna akrylu, a znowu na jednym z aut widzialem male gniazdo na miejscu gdzie szedl sam bezbarwny dlatego tez mysle caly czas o sprezarce jako winowajcy.
 

KK 
Wys³any: 2013-12-16, 00:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Zajrzyj w kana³y powietrzne w gunie. Je¶li s± zabrudzone to umyj gun. Nawet profilaktycznie bym go w ludwiku z wod± wymy³, ale wszystko musi byæ rozebrane na czynniki pierwsze i dobrze wysuszone przed sk³adaniem.

Ten filterek pod pistolet to zaraz w ¶mieci wyrzuæ i kup bañkê devilbissa lub lare.
http://allegro.pl/filtr-d...3775598624.html
Wtedy sprawd¼ co i jak siê dzieje.
Podobno ta bañka devilbissa powinna byæ po ka¿dym u¿ytkowaniu szczelnie zamkniêta, poniewa¿ zawiera wêgiel aktywny, który ch³onie syf nawet z powietrza(tak mi jeden ze sprzedawców powiedzia³).
 
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-16, 07:39   
0
UP DOWN

Posty: 14
Ok zaraz ide myc pistolet , filtr zamawiam i bede dzialac.
 

Novol rafman
Wys³any: 2013-12-16, 08:15   Wilgotniaki -ptoblem wielu lakierników
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Problemem ,,wilgotniaków" ,bo tak± potoczn± nazwê przyjêto dla tego typu problemów lakierniczych , zajmujê siê ju¿ od dawna.
Co najwa¿niejsze widujê bardzo czêsto i to na ró¿nych materia³ach i w ró¿nych lakierniach, nawet tych super wyposa¿onych klasy A+.
Przyczyna jest jedna-jaka¶ substancja higroskopijna pojawi³a siê w dolnych partiach pod pow³ok± lakieru bezbarwnego.

Lakier bezbarwny (nawet fabryczny), nie jest struktur± szczeln±,woda przez niego przechodzi.
Oczywi¶cie bardzo wolno i nie zawsze zd±¿y siê przedostaæ. Dlatego korozja ,je¶li nie ma odpowiedniego podk³adu na blasze zaczyna siê od miejsc w których woda mo¿e staæ d³u¿ej (listwy,migacze , zderzaki itp..)i zd±¿y zareagowaæ.

Z tej samej przyczyny,je¶li jest pod spodem jest jakie¶ ziarenko higroskopijnej substancji np: soli lub innego zanieczyszczenia jonitycznego ,woda wci±gana jest pod powierzchniê lakieru i pojawiaj± siê charakterystyczne b±belki(jak na fotografiach kolegi).

Sk±d woda w strukturze na³o¿onych produktów:podk³ad,szpachlówka , baza ,lakier...?
1.Obróbka wod± ,która jest chlorowana(woda odparowuje chlorki i sole mineralne pozostaj±)¯adna firma nie pozwala obrabiaæ szczególnie szpachlówki wod±.
2. Woda z kompresora
3.Z³ej jako¶ci zmywacz np: ten oparty na benzynie technicznej ,która ledwo co jest w stanie ruszyæ niektóre t³uszcze, a co dopiero silikony czy zanieczyszczenia jonityczne (polecam Plus 780 ,Plus 785 z linii Spectral lub wodny 785-wszystkie usuwaj± znaczn± czê¶æ tego typu zanieczyszczeñ,choæ nie wszystko)
4.Pozosta³o¶ci soli ,która jest zawsze na naszej skórze w pocie.Niejeden raz widzia³em pêcherzyki uk³adaj±ce siê w linie papilarne np: na s³upkach i pokrywie baga¿nika samochodu wpychanego do komory .Nawet pracuj±c w rêkawiczkach nie ustrze¿emy siê takich miejsc, bo zawsze co¶ tam sprawdzamy ,,go³± rêk±" pozostawiaj±c pot i sól na powierzchni.
5.Pozosta³o¶ci kleju od ta¶m ,którymi by³ samochód zabezpieczony po wypadku lub podczas prac lakierniczych mo¿e powodowaæ tak¿e takie zjawiska(najwiêkszy problem to te br±zowe przypalone na s³oñcu)
6.Punkt rosy,który lekcewa¿ymy ,albo jest niezauwa¿alny na powierzchni auta.
7.Wilgotno¶æ powietrza ,która neutralizuje utwardzacz i zmniejsza jego gêsto¶æ sieciowania,czyli np lakier:staje siê jeszcze bardziej podatny na wp³yw wilgoci (lakier koñczy swoje reakcje chemiczne po 6-7 dniach)
8.Inne - w tej chwili nie przychodz± mi do g³owy.

Wybieraj kolego -co mog³o zaistnieæ u ciebie?

Generalnie wspó³czujê , bo ciê¿ko takie co¶ zlikwidowaæ. na pewno nie pomaga ponowne lakierowanie ,bo znowu wyjdzie(sprawdza³em).

Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-16, 14:15   
0
UP DOWN

Posty: 14
A te moje osuszacze to sie do czegos nadaja , powiedzmy jak ma wygladac uklad powietrza zeby wyelmnowac ewentualñie sprezone powietrz i niesiony z nim syf tzn mgle olejowa badz wode? Odnoscmie odtluszczania zakupilem zmywacz silikonowy z trotona + do tego tylko nie znam dokladnej nazwy rozpuszczalnik alkocholowy (smierdzi jak spirytus) i on ma mi usowac sole i mineraly ktorych nie zbiera zmywacz a na koniec szmatka antystatyczna mysle ze odtluszczenie bedzie juz prawidlowe?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-12-16, 14:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Novol rafman napisa³/a:
6.Punkt rosy,który lekcewa¿ymy ,albo jest niezauwa¿alny na powierzchni auta.


Obstawiam to.
Dodaj±c ¿e punkt rosy jest parametrem ruchomym i zalezy od wilgotnosci, temperatury i cisnienia.... to tak na szybko.

Dlaczego kropki s± w ró¿nych miejscach i na dodatek w skupiskach.
Ano cyrkulacja powietrza w tych newralgicznych miejscach powoduje powstawanie punktu rosy.

Auto moglo byæ z dworu wstawione do lakierowania i temperatura jego elementow by³a duzo ni¿sza ni¿ sie spodziewano.

Kropki wychodz± czesto na górnych krawêdziach np. b³otników, dach i klapa przy szczelinie je oddzielajacej.... to tak z autopsji.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Samuel
Wys³any: 2013-12-16, 14:57   
0
UP DOWN

Posty: 17
seb@l napisa³/a:
A te moje osuszacze to sie do czegos nadaja
oczywiscie ze tak;do t³umienia przep³ywu powietrza (ten pod gunem) :tak:

p.s Waz za odwadniaczem tez masz o zbyt niskim przekroju :spoko:
  
 

Samuel
Wys³any: 2013-12-16, 15:02   
0
UP DOWN

Posty: 17
Novol rafman napisa³/a:
6.Punkt rosy,który lekcewa¿ymy ,albo jest niezauwa¿alny na powierzchni auta.
:spoko:
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-16, 23:43   
0
UP DOWN

Posty: 14
Kolejne pyanie jak ustrzec sie zjawisku punktu rosy, i jak ma wygadac uklad od sprezarki do postoletu moze ktos mi napisze lopatologicznie bo piszecie ze zle jest ale konkretnie prosze ;)
 

KK 
Wys³any: 2013-12-17, 00:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Kupi³e¶ bañkê pod pistolet, aby sprawdziæ czy co¶ bêdzie lepiej?
Rozebra³e¶ gun i zajrza³e¶ do ¶rodka?

Aby ustrzec siê zajwiska punktu rosy nale¿y wstêpnie nagrzaæ karoseriê auta do temp zbli¿onej temp otoczenia w Twoim gara¿u. Ewentualnie masz zbyt gor±ce powietrze wychodz±ce z guna na element(gdzie¶ kto¶ mi tak mentli³ w g³owie)
Kup higrometr do pomieszczenia(mo¿e byæ stacja pogodowa za 30z³).
Jak chcesz mo¿esz kupiæ pirometr od 100-150z³ co¶ ju¿ kupisz. Mo¿e byæ taki do mierzenia temp dziecka. I tak to skalujesz, a sprawdza siê wy¶mienicie. Sprawdzisz wtedy temperaturê blach.

Jak poszukasz w necie to znajdziesz tabelê z punktem rosy. Mnie to kiedy¶ interesowa³o, poniewa¿ chcia³em wyeliminowaæ skraplanie siê wody na oknach w mieszkaniu(nie moim, u siebie mam nisk± wilgotno¶æ).
Przy okazji dowiedzia³em siê te¿ jak wa¿na jest wilgotno¶æ w pomieszczeniu i usytuowanie okna w ¶cianie.
Mo¿e byæ tak, ¿e w pomieszczeniu którym lakierujesz masz do¶æ wysok± temp i dodatkowo bardzo wysok± wilgotno¶æ. To owocuje tym, ¿e wje¿d¿aj±ca karoseria z dworu, ma temp ni¿sz± o kilka stopni i to ju¿ wystarczy, aby siê skropli³a woda na elementach.

Kluczowa jest tu wilgotno¶æ w pomieszczeniu. Jak bêdziesz mia³ 65-70% to ju¿ mog± siê cyrki dziaæ ró¿ne. Jak nic nie pomo¿e, a oka¿e siê, ¿e wszystko jest ok, tylko winna jest wilgotno¶æ to pomo¿e zakup osuszacza powietrza w pomieszczeniu w którym lakierujesz.
Mam taki osuszacz w mieszkaniu. Koszt 600z³, a masz spokój. Chyba, ¿e wieje drzwiami i oknami to osuszacz nic nie da.

Oczywi¶cie sprawd¼ na pocz±tek magistralê sprê¿onego powietrza, a potem resztê.
No i czy materia³, którym lakierujesz nie jest trefny. Kup z innej mieszalni i sprawd¼.

Mo¿e to Ci trochê pomo¿e.
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-12-17, 01:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
KK napisa³/a:
Mo¿e to Ci trochê pomo¿e.

Namiesza³e¶ z tym osuszaczem powietrza w pomieszczeniu do lakierowania.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

KK 
Wys³any: 2013-12-17, 10:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Nie namiesza³em. Jak na razie nie wiadomo co jest przyczyn±. Jak bêdzie wiadomo to skorzysta z odpowiedniej rady.
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-12-17, 14:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Cytat:

Nie namiesza³em.

Ok, wiêc jak to technicznie wygl±da?
Osuszasz powietrze przed lakierowaniem czy po?
A mo¿e w trakcie?
Co z odkurzem itd...
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kostek83
Wys³any: 2013-12-17, 23:15   
0
UP DOWN

Posty: 6
zmyj w kabinie zmywaczem do baz wodnych bo zostaje pot z rak przy oklejaniu
 

KK 
Wys³any: 2013-12-22, 15:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Fakt nie pomy¶la³em o tym, ale zawsze mo¿na osuszacz w³±czyæ przed prac± i po lakierowaniu. Nie musi byæ w trakcie. Jak na razie to niech za³o¿yciel tematu napisze czy co¶ zdzia³a³.
 
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-24, 00:49   
0
UP DOWN

Posty: 14
Zmiejszylem cisnienie robocze z 8 barow na 4 , zakupilem zmywacz alkoholowy zeby pozbycia sie soli z elementow niestety przez swieta dlugo czekalem na osuszacz pod pistolet devilbissa i dopiero w piatek go dostalem:/ malowalem elemety(jeszcze bez osuszacza) (a piastolety wymyte a sprezarka i osuszacze przejrzane) i dobrze je dosuszalem opalara oraz dobrze zostaly odtluszczone i nie wiedze problemu opisywanego wyzej a pojawil sie kolejny:/ ( wymiekam juz chyba) na elementach pojawily sie kropki ktore wygladaja jak pechezyki a sa wielkosci nakucia szpilka i pojawiaja sie w "stadach" i wygladaja jakby ukladaly sie w kolka badz jakbym odtluszczal szmata i pojawila sie jako smuga:/ zrobie zdjecia ale musz skabinowac lustrzanke bo na cyfrowce slabo widac je :/ Panowie czy to moze isc ze sprezarki? Bo na chlopski rozum jak sie pojawia w roznych miejscach na elementach to by wychodzilo na nia:/

Temat sledze caly czas i jak cos napewno bede opowiadal wiec piszcie jak mozecie. Pozdrawiam
 

KK 
Wys³any: 2013-12-24, 14:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Nie wiem, niektórzy lakieruj± w stodole, nie odt³uszczaj± tylko np matuj± podk³ad na mokro i to idzie jako odt³uszczenie. Na to baza i klar i nic siê nie dzieje, a warunki aplikacji zerowe.
Tutaj znowu warunki szpitalne, a problemy :D
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-24, 14:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
KK napisa³/a:
Tutaj znowu warunki szpitalne, a problemy

^^

Do¶æ ciekawe spostrze¿enie .... ;)
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-24, 16:27   
0
UP DOWN

Posty: 14
Nie przesadza³bym z warunkami "szpitalnymi" lecz staranie sprzatam przed malowaniem;/
Zrobi³em zdjecia tych kropek ale nie wiem czemy lustrzanka znajomego wyostrzy³a kropki a lakier wyglada tragicznie jakbym go odkurzaczem klad³:P
http://wrzucacz.pl/file/9...185.JPG?preview
http://wrzucacz.pl/file/8...182.JPG?preview
Panowie czy to moze byc mg³a olejowa? wychodzi to po wystawieniu elementu na dwór a kropki chowaja sie gdy je podgrzeje opalarka.
Na marginesie weso³ych ¶wi±t:)
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-12-24, 20:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
seb@l napisa³/a:
Panowie czy to moze byc mg³a olejowa?


A nawet dwie mg³y,,, wodna te¿.

Wspó³czujê.

Musisz konkretnie wzi±æ siê za poprawienie jako¶ci sprê¿onego powietrza.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

seb@l
Wys³any: 2013-12-24, 20:47   
0
UP DOWN

Posty: 14
No musze ale doradzcie w jaki sposób pomijaj±c najprostsze i najdro¿sze rozwiazanie czyli osuszacz ziebniczy :( napewno malujecie u siebie w warsztatach i jako¶ omijacie kosztowne wydatki :(?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group