Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2014-02-05, 18:45
Autor Wiadomo¶æ
Gibon87 
Wys³any: 2013-12-21, 17:03   reastauracja zabytku podklad reaktywny czy epoksydowy?
0
UP DOWN

Posty: 22
Witam Panowie!

Mam do zrobienia zabytkowego forda samochod pojechal do piaskownia natomiast mam problem z wtborem materialow jakie zastowac na niego. Do tej pory zardzewiala blache oczyszczalem nakladalem reaktyw nastepnie epox oba novol spectral(wiem juz ze to blad) niestety zabezpiecznie takie okazuje sie strasznie slabie i rudy w niedlugim czasie wraca. Rozmawialem z gosciem z CSV polecil mi na tego zabytka podklad reaktywny firmy euro fill 230zl/1l nastepnie pokryc akrylowym i na to szpachliowka. Przeczytalem dokladnie temat znajdujacy sie na forum i generalnie polecacie na wyczyszczona blache podklad epoksydowy jedynie lecz lecz co jesli zostala gdzies korozja podklad ten tego nie wytrawi przeciez a rektyny powinien. Generalnie gubie sie juz w tym dlatego prosze was o pomoc w doborze technologii oraz materialow jakie wy byscie zastosowali.

Serdecznie pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedzi
 

mariusz80 
Wys³any: 2013-12-21, 19:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 11 razy
Posty: 923
Sk±d: WZ
Robertlodz09 ostatnio stosowa³ Novol for classic car i pisa³ troszkê o tej linii
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-22, 21:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolega czyta³ ten temat..... ? ;)
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5446
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-22, 21:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Gibon87 napisa³/a:
Mam do zrobienia zabytkowego forda

Mo¿na wiedzieæ co to za auto ? ;)
Gibon87 napisa³/a:
samochod pojechal do piaskownia
:spoko:
Gibon87 napisa³/a:
mam problem z wtborem materialow jakie zastowac na niego

A jak± kwotê przeznacza kolega na materia³y... ?
 

Gibon87 
Wys³any: 2013-12-24, 17:52   
0
UP DOWN

Posty: 22
ford tanus p7

Hm kwota nie jest az ta istotna ale zdrowy umiar jak zawsze wskazany:D
 

936
Wys³any: 2013-12-25, 22:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Gibon87 napisa³/a:
ford tanus p7

Hm kwota nie jest az ta istotna ale zdrowy umiar jak zawsze wskazany:D


Kwota "dobrej" ! naprawy lakierniczej to jaka¶ 1/7 warto¶ci restauracji ca³kowitej pojazdu.

Czas ???

To pojêcie wzglêdne przy takim projekcie.

Ps. po "piaskowaniu" metal- stal zaczyna proces utleniania (korozja) w zale¿no¶ci od wilgotno¶ci powietrza jak i zawarto¶ci wêgla od 20 do 40 min. po piaskowaniu !!!
Zd±¿ysz po³ó¿yc reaktywny na ca³ym nadwoziu lub epoxyd ?
...i tu jest "pies pogrzebany"

Hmm.. Najkorzystniejsze rozwi±zanie...

Produkty "NOVOL for classic car" Ciebie zadowol± zarówno finansowo jak i jako¶ciowo.
Bo stworzyli dobr± linie do klasyków je¶li j± poprawnie zastosujesz.
Nie popieprzysz wytrawienia nadwozia z korozji jak i aplikacji tych materia³ów.
Bêdzie wystarczaj±co i poprawnie.


Przywi±zuj± wielk± wagê do tej linii....

Do dostania na zamówienie ?!

Pozdrawiam
 

936
Wys³any: 2013-12-25, 22:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Du¿e puchy szpachlówki poliestrowych . (z mikrogranulatem plastikowym ?!) - zmienia kolor podczas sieciowania ?!
Du¿e puchy szpachlówki natryskowych . - zmienia kolor podczas sieciowania ?!
Du¿e puchy podk³adu akrylowego .
Du¿e puchy podk³adu epoxydowego .
Du¿e puchy lakieru poliuretanowego antykorozyjnego do podwozii !!! ( ob³êd !)
Elastyczny wodny "baranek" antykorozyjny ? !!! (nie ¶mierdzi)
...itd.

No co ja bêde ich zachwala³ jak i tak nic z tego nie mam .

Po prostu lubiê pracowac dobrym materia³em i tyle.

Ceny dopasowali do polskich realjów...
 

hematol 
Wys³any: 2013-12-26, 00:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
936 napisa³/a:
Po prostu lubiê pracowac dobrym materia³em i tyle.

936,mo¿esz wiêcej opisaæ co Ciê urzek³o w tych materia³ach "NOVOL for classic car"?
Tak jak pisa³e¶ wy¿ej,to najlepsza alternatywa na odbudowe klasyka.Moje zdanie jest takie,¿e zwyk³y epoksyd czy reaktywny nie spe³ni roli w odbudowie i d³ugiej ochrony antykorozyjnej.Co do stosowania epoksydu albo reaktywnego na w¿ery to czyta³em kiedy¶ tu na forum,¿e Pan z Novol-a napisa³,¿e stosowanie epoksydu na w¿ery jest "do¶æ ryzykowne",i bardziej sie sprawdzi reaktywny.Osobi¶cie te¿ u¿ywam epoksydu jak i reaktywnego i wydajê mi sie ,¿e jednak reaktywny bardziej sie sprawdza³ na blachê skorodowan± i wyczyszczon± ni¿ epoksyd.Ja bym bardziej radzi³ stosowaæ epoksyd na now± go³a blachê.
Znalaz³em niez³y filmik w necie na temat restaurowania zabytków (tyle ¿e w j.niemieckim) i s± tam stosowane inne materia³y na bazie fosforu.
Gwarantuj± najwy¿sze zabezpieczenie antykorozyjne.
http://www.youtube.com/watch?v=fdK-2M26OQ8
 

936
Wys³any: 2013-12-26, 11:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Wdro¿yli do tej linii produkt niemieckiej firmy Fertan. (nie mylic z BRUNOX)
Jest to konwerter rdzy ?!

W po³±czeniu z produktami, które s± i tak antykorozyjne, opó¼nia proces utleniania ¿elaza do kilku dekad !!!

Wiêc przeliczaj±c to na koszty materia³owe wypada bardzo optymistycznie.

Ps. Na chwile obecn± to jedne z lepszych produktów, które s± dostêpne na rynku eropejskim.

... linia NOVOL for classic car mo¿na powiedziec, ¿e " robi dobr± robote "

chocia¿ sam by³em nastawiony sceptycznie do tej firmy,
to ich chemicy mocno przekombinowali materia³y :) :spoko:

Gdzie znajdziesz np. poliuretan o twardosci lakieru piecowego(nak³adany natryskowo), odporny na zarysowania, trzymaj±cy siê chromu bez matowania (podwy¿szona adhezja) i jeszcze elastyczny bez obawy, ¿e pêknie na resorze czy sprê¿ynie po latach ?!

Ps. nie twierdze, ¿e takich na ¶wiecie nie ma.
Mi na chwile obecn± nie s± znane...
 

936
Wys³any: 2013-12-26, 17:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Szpachlówki zmieniaj± kolor z b³êkitnego na bia³y i od razu widzisz gdzie wyst±pi³ b³±d w rozmieszaniu z utwardzaczem i czy ci ju¿ wysch³o. (Fajna i pomys³owa sztuczka)
 

hematol 
Wys³any: 2013-12-26, 17:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
936 napisa³/a:
Szpachlówki zmieniaj± kolor z b³êkitnego na bia³y i od razu widzisz gdzie wyst±pi³ b³±d w rozmieszaniu z utwardzaczem i czy ci ju¿ wysch³o. (Fajna i pomys³owa sztuczka)

Fajna sprawa.Sprubuje na wiosne z tymi materia³ami :spoko:
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-12-26, 22:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
936 napisa³/a:

Szpachlówki zmieniaj± kolor z b³êkitnego na bia³y

Epoksyd novol proff 1:1 te¿ zmienia kolor z bia³ego na fioletowy.... pytanie dlaczego to odkry³em dopiero teraz??? :help: :?: :?: :?:
Epoksyd po utwardzeniu jest intensywnie fioletowy,,, macie te¿ tak ???
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

936
Wys³any: 2013-12-26, 22:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
to pytanie powiniene¶ zadac bynajmiej
Rafa³owi Mania z NOVOLA

otrzymasz rzeczow± odpowied¼

czy go tak skonsfigurowali ?
czy Ty pope³niasz jaki¶ b³±d w przygotowaniu mieszanki ?
 

Gibon87 
Wys³any: 2013-12-28, 08:55   
0
UP DOWN

Posty: 22
do Robertlodz09, tak czytalem ten temat z niego wniosuje ze np srodek czy komore gdzie praktycznie nie bede szpachlowal moge walnac gruntem reaktywnym pokryc akrylem i malowac. Obawiam sie natomiast blach zewnetrznych gdzie jednak bedzie szpachlowane i tu pytanie czy lepiej walnac rektywnym ktory posiada niby wieksze zdolnosci penetracyjne kryc to akrylem i szpachlowac co nie jest do konca dobre czy jednak uzyc pozadnego epoksydu a jedynie w miejscach korozji fertanu bije sie z myslami bo chce aby auto wyszlo super.

Dziekuje wszystkim za udzielanie sie w temacie
 

No-limit
Wys³any: 2013-12-28, 09:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Je¿eli chcesz mieæ pewno¶æ przygotowania metalu pod podk³ad mo¿esz zastosowaæ co¶ takiego:
http://sdstds.dupontrefin...a2-c41bb6875daa
i dopiero po³o¿yæ podk³ad epoksydowy lub reaktywny + akrylowy.
 

936
Wys³any: 2013-12-28, 10:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Pytanie nie do mnie ale ...

Fertan na wszystko !!!
Epoxyd na wszystko !!!
Tak przygotowane nadwozie dopiero nale¿y szpachlowaæ i znów podkladowaæ epoxydem do skutku.

Ps fertan+ epoxyd daj± 1500 godzin w komorze solnej odporno¶ci przed korozj± !?!!
Sam akryl Novola na klasyki oko³o 300 godzin.

Dlatego trzeba ³±czyæ te technologie.
 

936
Wys³any: 2013-12-28, 10:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Dla uzasadnienia wypowiedzi wejd¼ na stronê Paszczurskiego
"25 Bodywork"
Lepiej zrozumiesz co mam na my¶li.
Pozdrawiam
 

936
Wys³any: 2013-12-28, 13:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
https://pl-pl.facebook.com/25bodywork
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-28, 17:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Gibon87 napisa³/a:
kwota nie jest az ta istotna ale zdrowy umiar jak zawsze wskazany

Musisz sobie okre¶liæ ile chcesz (lub mo¿esz) przeznaczyæ na tego Forda ...
ale zawsze trzeba siê liczyæ z tzw. "niespodziewanymi dodatkowymi wydatkami" ... ;)
Tak¿e trzeba zawsze trochê wiêkszy planowaæ "bud¿et" na renowacjê i braæ pod uwagê faktyczn± warto¶æ auta które chcemy odbudowywaæ :tak:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-28, 18:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
936 napisa³/a:
Produkty "NOVOL for classic car" Ciebie zadowol± zarówno finansowo jak i jako¶ciowo.
Bo stworzyli dobr± linie do klasyków je¶li j± poprawnie zastosujesz.
Nie popieprzysz wytrawienia nadwozia z korozji jak i aplikacji tych materia³ów.
Bêdzie wystarczaj±co i poprawnie.

Ca³kowicie siê z tym zgadzam i je polecam :tak:
 

Gibon87 
Wys³any: 2013-12-28, 18:04   
0
UP DOWN

Posty: 22
czyli co normalnie pedzlem czy natryskowo wszystko fertanem pokryæ odczekac zmyc woda i na to epoksyd machnac. zamowienie produktow mozna wykonac jedynie poprzez te strone internetowa?
 

936
Wys³any: 2013-12-28, 18:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
W Anglo Cars z³ó¿ sobie zamówienie.
S± dystrybutorem Fertan na Polskê.
Wspó³pracuj± z Novol for classic car to powiniene¶ za³atwiæ sprawê bez po¶redników.


Ps. Fertan po zmyciu nale¿y wydmuchaæ sprê¿onym powietrzem jednocze¶nie wycieraj±c czyst± szmatk±.
Wten sposób usnuniesz resztki przereagowanej rdzy, przygotowuj±c tym samym powierzchnie pod
epoxyd.
 

936
Wys³any: 2013-12-28, 19:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
http://anglocars.pl/
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-28, 19:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Gibon87 napisa³/a:
tu pytanie czy lepiej walnac rektywnym ktory posiada niby wieksze zdolnosci penetracyjne kryc to akrylem i szpachlowac co nie jest do konca dobre czy jednak uzyc pozadnego epoksydu a jedynie w miejscach korozji fertanu

Tutaj kolego masz 2 wersje zabezpieczenia oczyszczonej powierzchni
podk³ad reaktywny + podk³ad akrylowy i szpachlowanie lub
podk³ad epoksydowy i szpachlowanie ...
S± systemy lakiernicze (np. Autocolor) gdzie jest zabronione nak³adanie szpachlówki na podk³ad akrylowy
Natomiast tutaj Novol nie widzi ¿adnych przeszkód do nak³adania ich szpachlówki na ich podk³ady akrylowe :tak:
Ich technologia na to zezwala i jest to w tym wypadku prawid³owe :tak:
Zawsze zanim zaczniesz pracê na nowych materia³ach zapoznaj siê z technologi± i materia³ami danego producenta to bardzo u³atwi Ci dalsz± pracê :tak:

Pamiêtaj ¿e do ka¿dej naprawy auta zabytkowego nale¿y podchodziæ "indywidualnie"
ka¿de z nich z racji wieku i warunków w jakich by³o eksploatowane jest inne .... ;)
Nie nale¿y trzymaæ siê "utartych schematów"
Ogólne zalecenia do stosowania materia³ów (przy odbudowie zabytków) s± takie ¿e podwozia wnêki spody nadkola wewnêtrzne nale¿y zabezpieczaæ podk³adem epoksydowym a wszystkie elementy zewnêtrzne nadwozia podk³adem reaktywnym :tak:

Ale ..... ka¿de auto jest inne ;)
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-28, 19:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
hematol napisa³/a:
Pan z Novol-a napisa³,¿e stosowanie epoksydu na w¿ery jest "do¶æ ryzykowne",i bardziej sie sprawdzi reaktywny.Osobi¶cie te¿ u¿ywam epoksydu jak i reaktywnego i wydajê mi sie ,¿e jednak reaktywny bardziej sie sprawdza³ na blachê skorodowan± i wyczyszczon± ni¿ epoksyd.Ja bym bardziej radzi³ stosowaæ epoksyd na now± go³a blachê.



Cyt. ;)
Podk³ady reaktywne maj± za zadanie ochronê przed rdz±.
Ich skuteczno¶ci kryje siê w utwardzaczu, który to zawiera niewielkie ilo¶ci (tak do 3% w zale¿no¶ci od producenta) kwasu fosforowego.
Zapewniaj± bardzo dobr± przyczepno¶æ do pod³o¿a ,
dziêki czemu uniemo¿liwiaj± one rozprzestrzenianie siê korozji "podpow³okowej" tak¿e w miejscach uszkodzenia pow³oki ( rysy czy odpryski na lakierze).
Podk³ady reaktywne posiadaj± równie¿ specjalne dodatki antykorozyjne (fosforany wapnia lub cynku), które to s± dodatkowym zabezpieczeniem pod³o¿a.

Podk³ady reaktywne maj± zdolno¶æ penetracji pod³o¿a do 7 mikronów natomiast ten
z Novol fcc ma zdolno¶æ "penetracji" do .... 15 mikronów.

Podk³ad epoksydowy jest bardzo dobr± barier± antykorozyjn± metalu ale niestety w przypadku uszkodzenia jego pow³oki ,korozji podpow³okowej ju¿ nie zatrzyma :nie:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-12-28, 19:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Gibon87 napisa³/a:
zamowienie produktow mozna wykonac jedynie poprzez te strone internetowa?

936 napisa³/a:
W Anglo Cars z³ó¿ sobie zamówienie.

Jest to g³ówny przedstawiciel na Polskê Fertana i dystrybutor Novol fcc
Bardzo mi³a i kompetentna "obs³uga" a zamówione materia³y (piszê o swoich do¶wiadczeniach) s± przysy³ane na ..... nastêpny dzieñ :spoko:
Mam wiêkszy problem (jak potrzebujê) w samej £odzi kupiæ materia³y Novol Spectral
ni¿ zamówiæ i otrzymaæ Novol fcc w Anglo Cars :tak:
 

936
Wys³any: 2013-12-28, 19:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
:) Podobnie jest z £owiczem jak i Grodziskiem Maz. :)

Zarówno Piotrek jak i Pan Marek z Anglo Cars s± w stanie sprawnie zrealizowac zamówienie z ca³ej Polski.

Potwierdzam wypowied¼ "Robertlodz09" :spoko:

Ps. Ostatnio w firmie (Grodzisk Maz.) nie je¼dzimy do nich do sklepu po zaopatrzenie lecz zamawiamy przesy³ki kurierskie gdy¿ jest szybciej i taniej.
 

motoreanimator 
Wys³any: 2014-01-09, 12:00   
0
UP DOWN

Posty: 13
Witam niestety muszê ostudziæ wasz entuzjazm je¿eli chodzi o novola w skrócie robota wygl±da³a tak :

blacha po piaskowaniu -> podk³ad epoksydowy novol protect 360 -> szpachlowanie -> szpachla natryskowa Novol -> podka³d wype³niaj±cy .

Miêdzy aplikacjami przerwa ok tygodnia i po ostatnim podk³adzie dwa tygodnie .

Podczas wycinania podk³adu pod lakier miejscami wychodzi mi kasza ze szpachli natryskowej (zdjêcie ) po przeszlifowaniu paru kropek okazuje siê ¿e epoksyd miejscami odparzy³ od blachy . Sta³o siê to tylko w tych miejscach gdzie nie by³o zwyk³ej szpachli wygl±da na to ¿e podk³ad epoksydowy zareagowa³ ze szpachla natryskow± .
Napiszcie mo¿e to jest jaki¶ mój b³±d mo¿e potrzebny jest jaki¶ izolator miêdzy epoksyd a szpryce bo jak na razie jestem jakie¶ dwa tygodnie w d. o robocie nie wspomnê .
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-01-09, 12:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
motoreanimator napisa³/a:
niestety muszê ostudziæ wasz entuzjazm je¿eli chodzi o novola

Ostud¼ swój entuzjazm i popraw to co spartoli³e¶.

motoreanimator napisa³/a:
to jest jaki¶ mój b³±d

To jest Twój b³±d, jako¶æ sprê¿onego powietrza i warunki aplikacji,, podst to temperatura i wilgotno¶æ w momencie aplikacji epoksydu.
Temp elementu tez jest bardzo wazna, wiec tu zawini³e¶ Ty.
 

motoreanimator 
Wys³any: 2014-01-09, 13:26   
0
UP DOWN

Posty: 13
Qurcze pewnie masz racje ¿e mój b³±d ale nie pope³ni³em ¿adnych z tych które wymieni³e¶ .

W warsztacie mam ca³y czas 20 stopni , powietrze osuszacz jeden w instalacji i drugi przy pistolecie .

Pierwszy raz szlifowa³em epoksyd pod szpalche po tygodniu i nic takiego nie by³o .
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-01-09, 19:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
motoreanimator napisa³/a:
niestety muszê ostudziæ wasz entuzjazm je¿eli chodzi o novola

Ale o którego Ci chodzi ...?
Protect 360 nie wystêpuje w Novol fcc a tylko w Novol Professional oraz Novol Industrial

Ja ca³y czas nak³adam na podk³ady epoksydowe szpachlówki i nie mam takich "cudów" :tak:
I s± to nie tylko materia³y Novol fcc :tak:
U¿ywa³em te¿ tego Protect 360 oraz 365 i nic siê nie dzia³o a
Protect 365 to mo¿esz nawet m³otkiem w niego pukaæ i nawet nie pêknie a wgnieciesz blachê :tak:

Cz³owiek zawsze szuka b³êdów wszêdzie i u ka¿dego ale tylko nie u siebie ;)

Tutaj to niestety ale tylko Ty wiesz co i jak robi³e¶ oraz co tam zmajstrowa³e¶
nikt tutaj nie jest w stanie staæ z boku aby wy³apaæ b³êdy które pope³niasz podczas swojej "pracy" :tak:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-01-09, 20:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Tutaj jeszcze zacytuje s³owa kolegi z naszego forum Novol rafman :

Psychika cz³owieka jest tak skonstruowana ,¿e prawie zawsze sk³onny jest widzieæ jak±¶ wadê w wyrobie ni¿ w swojej pracy.

I to powinno ka¿demu daæ do my¶lenia czy rzeczywi¶cie
jest taki "idealny" w tej "swojej pracy" ... ;) :tak:
 

Novol rafman
Wys³any: 2014-01-13, 07:57   Do Pana Motoreanimator
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Aby móc pomóc Panu w problemie i spróbowaæ zaocznie wyja¶niæ potrzebujê 3x szczerych informacji :
1. Czy piaskowanie by³o przeprowadzone samodzielnie ? Jakiej jako¶ci by³ korund przy piaskowaniu(czy by³ w miarê czysty, wymieniony czy pomieszany z tym co zosta³o ¶ci±gniête podczas oczyszczania)?

2. Podk³ad Epoksydowy 360 by³ u¿yty z jakim utwardzaczem (numer)?

3.Czy po piaskowaniu by³o jeszcze przeprowadzone mechaniczne czyszczenie ,usuwanie py³ów i odt³uszczanie prawdziwym zmywaczem antysilikonowym?


pozdrawiam Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL
 

hematol 
Wys³any: 2014-01-13, 22:02   Re: Do Pana Motoreanimator
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Novol rafman napisa³/a:
Witam!
Aby móc pomóc Panu w problemie i spróbowaæ zaocznie wyja¶niæ potrzebujê 3x szczerych informacji :
1. Czy piaskowanie by³o przeprowadzone samodzielnie ? Jakiej jako¶ci by³ korund przy piaskowaniu(czy by³ w miarê czysty, wymieniony czy pomieszany z tym co zosta³o ¶ci±gniête podczas oczyszczania)?

2. Podk³ad Epoksydowy 360 by³ u¿yty z jakim utwardzaczem (numer)?

3.Czy po piaskowaniu by³o jeszcze przeprowadzone mechaniczne czyszczenie ,usuwanie py³ów i odt³uszczanie prawdziwym zmywaczem antysilikonowym?


pozdrawiam Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL

Witam,ja mam pytanie o stosowanie Fertanu na blachê po piaskowaniu,czy to ma sens?Wydajê mi sie ,ze gdzie¶ czyta³em,¿e takze reagujê z "go³ym metalem",napewno w tym w±tku by³ spór oto http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=8223
Pozdrawiam! ;)
 

Dumel19
Wys³any: 2014-02-06, 18:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 397
Sk±d: LKR
zaje bisty temat, zaje bisty dzia³, tyle szuka³em po forum info jak to jest z reaktywnym/epoxydowym, a¿ znalaz³em tu :spoko: dzieki ch³opaki!!! :spoko:
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi