Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-08, 18:25 Ford Taunus p7
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
Witam
Przedstawiam moje wypociny przy robocie taaunusa:)
po piaskowaniu
dzisiaj cale auto pokrylem fertanem zdjecia jutro |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-08, 18:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Cytat: | dzisiaj cale auto pokrylem fertanem zdjecia jutro |
Po piaskowaniu na³o¿y³e¶ Fertan ... ? |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-08, 19:14
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
jakis czas po piaskowaniu wszystko pieknie czarne:) |
|
|
|
|
Madara
|
Wys³any: 2014-01-09, 08:38
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Owszem czarne ale czy fertan bêdzie siê trzyma³ wypiaskowanej karoserii to ju¿ nie wiem. U mnie nadkoli po piaskowaniu siê nie trzyma³ bo po zmyciu wod± poprostu za kilka dni pojawi³a siê korozja.
A jak zostawi³em piaskowany element i pojawi³ siê delikatny nalot korozji na to na³o¿y³em fertan piêknie zareagowa³ i ju¿ przez miesi±c nie widaæ ¿eby cokolwiek korodowa³o. |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-09, 18:19
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
hmm z tego co wiem to fertan po nalozeniu moze stac do pol roku ale bez zmywania. Z tego co czytalem jesli element zmyje sie woda od razu trzeba go wysuszyc i pokryc epoksydem.
Ja nalaozylem fertan po ok 4 dniach od piaskowania lecz na karoserii byla sladowa ilosc korozjii |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-09, 19:24
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-09, 19:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Gibon87 napisa³/a: | jakis czas po piaskowaniu wszystko pieknie czarne |
A mo¿esz mi napisaæ po co lub mo¿e w jakim celu na³o¿y³e¶ ten Fertan
na wypiaskowane nadwozie ? |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:03
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
profilaktycznie zalezy mi na porzadnej ochronie antykorozyjnej. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Gibon87 napisa³/a: | zalezy mi na porzadnej ochronie antykorozyjnej. |
My¶la³em ¿e do tego celu s³u¿± ... podk³ady |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:17
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Gibon87 napisa³/a: | zdarzylo mi sie ze spod podkladu epoxydowego novola wylazil rudy mimo ze kladziony byl na czysta stal. |
Musia³a byæ jaka¶ przyczyna .... ale domy¶lam siê ¿e wszystko by³o idealnie wykonane tylko materia³y "zawiod³y" ...
Gibon87 napisa³/a: | nalozylem rowniez fertan na cale nadwozie poniewaz elementy po piaskowaniu staly 4dni |
Zawsze po piaskowaniu blachy powinny byæ niezw³ocznie zabezpieczone
a tak narobi³e¶ sobie tylko dodatkowej pracy .... |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:30
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
czy dodatkowej pracy hmm ja tak nie uwazam:) uwazam jednak ze pokrycie calego samochodu fertanem jest lepszym rozwiazaniem niz pokrycie epoksydem skoro novol fcc okresla wytrzymalosc takiej powkloki fertan+epox na 1500h w kapieli solnej zgodzisz sie ze mna? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Tyle samo wytrzymuje go³a czysta blacha pokryta podk³adem epoksydowym
i podobnie jest z podk³adem reaktywnym .... |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-09, 20:49
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
jak Ci juz pisalem nie raz nakladalem na nowa blache epox i sie zawiodlem wiec wybieram szczegolnie przy klasyku te metode |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-09, 21:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Gibon87 napisa³/a: | nie raz nakladalem na nowa blache epox i sie zawiodlem |
U nas nak³adamy podk³ady epoksydowe na go³e wypiaskowane blachy i nic siê nie dzieje s± czasami przypadki ¿e rdza pokazuje siê w miejscach starych ³±czeñ blach wtedy trzeba to trochê otworzyæ ,wypiaskowaæ i zabezpieczyæ i nic ju¿ nie wychodzi
Tutaj mog³e¶ to nadwozie zabezpieczyæ zaraz po piaskowaniu podk³adem reaktywnym zw³aszcza ¿e bêd± prowadzone prace blacharskie po których to nale¿a³oby te¿ te miejsca po skoñczonej naprawie wypiaskowaæ
Ale to "nie moje ma³py i nie mój cyrk..."
tak¿e zrobisz jak uwa¿asz ¿e bêdzie dobrze wykonane
Zreszt± do ka¿dego "zabytka" nale¿y podchodziæ "indywidualnie" a nie schematycznie
Teraz bêdziemy te¿ robili np. Mercedesa W107 Cabrio po czê¶ciowym spaleniu ....
i przy nim wszystkie blachy po wypiaskowaniu zostan± zabezpieczone podk³adem reaktywnym |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-01-10, 22:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Blacha po piaskowaniu powinna byæ przeszlifowana. Dopiero potem na³o¿ony epoxyd.
Tak by³o na szkoleniu. Dlatego, ¿e na wypiaskowanym elemencie jest pe³no do³eczków i górek, a epoxyd pe³ni rolê ochronn±, ale tylko przy okre¶lonej grubo¶ci warstwy.
Epoxyd ma nisk± lepko¶æ i wp³ynie w do³ki, ods³aniaj±c górki, które to mog± mieæ niewystarczaj±c± grubo¶æ pow³oki epoxydu. I bêdzie korodowaæ. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-01-11, 09:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
KK napisa³/a: | Blacha po piaskowaniu powinna byæ przeszlifowana. |
To jest oczywista oczywisto¶æ ¿e nale¿y blachê po piaskowaniu przeszlifowaæ
chyba ka¿dy o tym wie .... |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-01-11, 14:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
No, a ju¿ my¶la³em, ¿e mnie zbanujesz
Ewentualnie po epoxydzie, mo¿na zaraz na³o¿yæ akrylowy, je¿eli blachy nie szlifujemy. (tak by³o na szkoleniu) |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2014-01-13, 22:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Robertlodz09 napisa³/a: | To jest oczywista oczywisto¶æ ¿e nale¿y blachê po piaskowaniu przeszlifowaæ
chyba ka¿dy o tym wie .... |
Cytat: | Ewentualnie po epoxydzie, mo¿na zaraz na³o¿yæ akrylowy, je¿eli blachy nie szlifujemy. (tak by³o na szkoleniu)
|
Mo¿ecie to bardziej rozwin±æ bo nie rozumie,Robertlodz09 pisze twierdz±co ,ze nale¿y blachê po piaskowaniu przeszlifowaæ a KK "Ewentualnie po epoxydzie, mo¿na zaraz na³o¿yæ akrylowy, je¿eli blachy nie szlifujemy",pytam bo mnie to bardzo interesuje a temat ciekawy.
Czyli rozumiê,ze mo¿na odst±piæ od regu³y szlifowania blachy?
Wiadomo,¿e nie wszêdzie sie dojdzie aby przeszlifowaæ..... |
|
|
|
|
Masa
|
Wys³any: 2014-01-14, 00:16
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
hematol, chodzi o to ¿e je¶li chcesz za³atwiæ sprawê bez szlifowania to na epoxyd mo¿na od razu na³o¿yæ akrylowy aby zwiêkszyæ warstwê pokrywaj±c± blachê. Blacha po piaskowaniu wygl±da tak: /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ i je¶li na³o¿ysz warstwê np 80 mikronów epoxydu to ta warstwa bêdzie mia³a 80 mikronów ale tylko mierz±c od ,,wg³êbieñ".Na ,,szczytach" natomiast grubo¶æ tej warswy mo¿e byæ drastycznie ma³a i wtedy po jakim¶ czasie pojawia siê pe³no punkcików rdzy.Powoduje to zbyt cienka warstwa epoxydu. Ale patrz±c z drugiej strony- co za du¿o to nie zdrowo- nie mo¿esz elementu utopiæ w epoxydzie bo jest to nie wskazane.Tak wiêc najlepiej epoxyd przykryæ od razu podk³adem akrylowym i za³atwione |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2014-01-14, 10:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Rozumiê,pyta³em bo bra³em 2 powody szlifowania blachy po piaskowaniu,ten pierwszy to opisa³e¶ teraz a drugi to najzwyczajnie szlifowaniue aby usun±æ resztki py³u po piaskowaniu z wg³êbieñ(w tym przypadku druciak) ,aby tego nie przykrywaæ.
Z innej strony szlifuj±c "¶ci±gamy" trochê blachy,która i tak ju¿ nie ma taiej grubo¶ci co orgina³. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2014-01-15, 00:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Masa,mam jeszcze pytania,co da podk³ad akrylowy na epoksyd ( w tym przypadku chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne a on raczej takich w³a¶ciwo¶ci nie ma),aby zwiêkszyæ grubo¶æ warstwy?
Pytanie 2:piszesz " nie mo¿esz elementu utopiæ w epoxydzie bo jest to nie wskazane".
Ok,w karcie tech. pisze,¿e mo¿na daæ 2-3 warstwy epoksydu,a co np. z podk³adami epoksydowymi grubopow³okowymi?
Albo np Novol Protect 360 zamiast 1:1 zastosowaæ wersjê 4:1?
Jako¶ pokrycie akrylowym mnie nie przekonuje,¿e nie wspomniê o pozniejszej potrzebie szpachlowania....
Co my¶lisz o tym?
Co do piaskowania z takim skutkiem "/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\" to napewno jest to nieprofesjonalnie wykonana robota Nie ma byæ ubytków w blasze.Z elementu ma byæ zdjêta tylko stara pow³oka lakierów,rdzy,syfu itp. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-01-15, 02:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Po piaskowaniu zawsze jaka¶ strutkur jest. Rozmawiamy o mikro metrach nie o mm. |
|
|
|
|
Masa
|
Wys³any: 2014-01-15, 16:47
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
hematol, nie jestem pewien dlaczego akurat wypada daæ akrylowy na epoxyd, bo po prostu nie pamiêtam. ALE.Skoro technicy (równie¿ ci którzy zajmuj± siê tam praktyk± a nie tylko teori±) tak± technikê polecaj± to my¶le ¿e co¶ w tym jest.Dodatkowo- w przypadku Novol FCC nie ma ¿adnego problemu ze szpachlowaniem na podk³ad akrylowy.
Chocia¿ jak tak teraz pomy¶la³em to ju¿ chyba przypomnia³em sobie dlaczego zalecali akrylowy na epoxyd po piaskowaniu ( w przypadku bez szlifowania blachy). Epoxyd NIE JEST WYPE£NIACZEM a akrylowy JEST
A odno¶nie tego jak wygl±da powierzchnia blachy. Taki efekt /\/\/\/\/\/\/\/\/\ masz zawsze po piaskowaniu (tylko ¿e zobaczy³by¶ to pod mikroskopem). Jak chcesz mieæ blachê nieuszkodzon± a tylko usuniête stare pow³oki tak jak piszesz to jeste¶ w stanie osi±gn±æ to np sodowaniem, albo ,,piaskowaniem" ³upinami orzechów. Niestety, takie jest ¿ycie ¿e tak rozpêdzony piasek zostawi swoje mikro¶lady na blasze, bo przecie¿ blacha nie jest niezniszczalna |
|
|
|
|
Gibon87
|
Wys³any: 2014-01-15, 19:05
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
|
|
|