Autor |
Wiadomość |
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-08, 18:25 Ford Taunus p7
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
Witam
Przedstawiam moje wypociny przy robocie taaunusa:)
po piaskowaniu
dzisiaj cale auto pokrylem fertanem zdjecia jutro |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-08, 18:33
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Cytat: | dzisiaj cale auto pokrylem fertanem zdjecia jutro |
Po piaskowaniu naÂłoÂżyÂłeÂś Fertan ... ? |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-08, 19:14
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
jakis czas po piaskowaniu wszystko pieknie czarne:) |
|
|
|
 |
Madara
|
Wysłany: 2014-01-09, 08:38
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Owszem czarne ale czy fertan bĂŞdzie siĂŞ trzymaÂł wypiaskowanej karoserii to juÂż nie wiem. U mnie nadkoli po piaskowaniu siĂŞ nie trzymaÂł bo po zmyciu wodÂą poprostu za kilka dni pojawiÂła siĂŞ korozja.
A jak zostawiÂłem piaskowany element i pojawiÂł siĂŞ delikatny nalot korozji na to naÂłoÂżyÂłem fertan piĂŞknie zareagowaÂł i juÂż przez miesiÂąc nie widaĂŚ Âżeby cokolwiek korodowaÂło. |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-09, 18:19
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
hmm z tego co wiem to fertan po nalozeniu moze stac do pol roku ale bez zmywania. Z tego co czytalem jesli element zmyje sie woda od razu trzeba go wysuszyc i pokryc epoksydem.
Ja nalaozylem fertan po ok 4 dniach od piaskowania lecz na karoserii byla sladowa ilosc korozjii |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-09, 19:24
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-09, 19:54
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Gibon87 napisał/a: | jakis czas po piaskowaniu wszystko pieknie czarne |
A moÂżesz mi napisaĂŚ po co lub moÂże w jakim celu naÂłoÂżyÂłeÂś ten Fertan
na wypiaskowane nadwozie ? |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:03
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
profilaktycznie zalezy mi na porzadnej ochronie antykorozyjnej. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:12
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Gibon87 napisał/a: | zalezy mi na porzadnej ochronie antykorozyjnej. |
Myœla³em ¿e do tego celu s³u¿¹ ... podk³ady |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:17
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:26
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Gibon87 napisał/a: | zdarzylo mi sie ze spod podkladu epoxydowego novola wylazil rudy mimo ze kladziony byl na czysta stal. |
MusiaÂła byĂŚ jakaÂś przyczyna .... ale domyÂślam siĂŞ Âże wszystko byÂło idealnie wykonane tylko materiaÂły "zawiodÂły" ...
Gibon87 napisał/a: | nalozylem rowniez fertan na cale nadwozie poniewaz elementy po piaskowaniu staly 4dni |
Zawsze po piaskowaniu blachy powinny byĂŚ niezwÂłocznie zabezpieczone
a tak narobiÂłeÂś sobie tylko dodatkowej pracy .... |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:30
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
czy dodatkowej pracy hmm ja tak nie uwazam:) uwazam jednak ze pokrycie calego samochodu fertanem jest lepszym rozwiazaniem niz pokrycie epoksydem skoro novol fcc okresla wytrzymalosc takiej powkloki fertan+epox na 1500h w kapieli solnej zgodzisz sie ze mna? |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:38
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Tyle samo wytrzymuje goÂła czysta blacha pokryta podkÂładem epoksydowym
i podobnie jest z podkÂładem reaktywnym .... |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-09, 20:49
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
jak Ci juz pisalem nie raz nakladalem na nowa blache epox i sie zawiodlem wiec wybieram szczegolnie przy klasyku te metode |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-09, 21:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Gibon87 napisał/a: | nie raz nakladalem na nowa blache epox i sie zawiodlem |
U nas nak³adamy podk³ady epoksydowe na go³e wypiaskowane blachy i nic siê nie dzieje s¹ czasami przypadki ¿e rdza pokazuje siê w miejscach starych ³¹czeù blach wtedy trzeba to trochê otworzyÌ ,wypiaskowaÌ i zabezpieczyÌ i nic ju¿ nie wychodzi
Tutaj mogÂłeÂś to nadwozie zabezpieczyĂŚ zaraz po piaskowaniu podkÂładem reaktywnym zwÂłaszcza Âże bĂŞdÂą prowadzone prace blacharskie po ktĂłrych to naleÂżaÂłoby teÂż te miejsca po skoĂączonej naprawie wypiaskowaĂŚ
Ale to "nie moje maÂłpy i nie mĂłj cyrk..."
takÂże zrobisz jak uwaÂżasz Âże bĂŞdzie dobrze wykonane
ZresztÂą do kaÂżdego "zabytka" naleÂży podchodziĂŚ "indywidualnie" a nie schematycznie
Teraz bĂŞdziemy teÂż robili np. Mercedesa W107 Cabrio po czĂŞÂściowym spaleniu ....
i przy nim wszystkie blachy po wypiaskowaniu zostanÂą zabezpieczone podkÂładem reaktywnym |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-01-10, 22:39
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Blacha po piaskowaniu powinna byĂŚ przeszlifowana. Dopiero potem naÂłoÂżony epoxyd.
Tak byÂło na szkoleniu. Dlatego, Âże na wypiaskowanym elemencie jest peÂłno doÂłeczkĂłw i gĂłrek, a epoxyd peÂłni rolĂŞ ochronnÂą, ale tylko przy okreÂślonej gruboÂści warstwy.
Epoxyd ma nisk¹ lepkoœÌ i wp³ynie w do³ki, ods³aniaj¹c górki, które to mog¹ mieÌ niewystarczaj¹c¹ gruboœÌ pow³oki epoxydu. I bêdzie korodowaÌ. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-01-11, 09:39
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
KK napisał/a: | Blacha po piaskowaniu powinna byĂŚ przeszlifowana. |
To jest oczywista oczywistoœÌ ¿e nale¿y blachê po piaskowaniu przeszlifowaÌ
chyba kaÂżdy o tym wie .... |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-01-11, 14:08
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
No, a juÂż myÂślaÂłem, Âże mnie zbanujesz
Ewentualnie po epoxydzie, moÂżna zaraz naÂłoÂżyĂŚ akrylowy, jeÂżeli blachy nie szlifujemy. (tak byÂło na szkoleniu) |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-01-13, 22:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Robertlodz09 napisał/a: | To jest oczywista oczywistoœÌ Âże naleÂży blachĂŞ po piaskowaniu przeszlifowaĂŚ
chyba kaÂżdy o tym wie .... |
Cytat: | Ewentualnie po epoxydzie, moÂżna zaraz naÂłoÂżyĂŚ akrylowy, jeÂżeli blachy nie szlifujemy. (tak byÂło na szkoleniu)
|
Mo¿ecie to bardziej rozwin¹Ì bo nie rozumie,Robertlodz09 pisze twierdz¹co ,ze nale¿y blachê po piaskowaniu przeszlifowaÌ a KK "Ewentualnie po epoxydzie, mo¿na zaraz na³o¿yÌ akrylowy, je¿eli blachy nie szlifujemy",pytam bo mnie to bardzo interesuje a temat ciekawy.
Czyli rozumiĂŞ,ze moÂżna odstÂąpiĂŚ od reguÂły szlifowania blachy?
Wiadomo,Âże nie wszĂŞdzie sie dojdzie aby przeszlifowaĂŚ..... |
|
|
|
 |
Masa
|
Wysłany: 2014-01-14, 00:16
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
hematol, chodzi o to ¿e jeœli chcesz za³atwiÌ sprawê bez szlifowania to na epoxyd mo¿na od razu na³o¿yÌ akrylowy aby zwiêkszyÌ warstwê pokrywaj¹c¹ blachê. Blacha po piaskowaniu wygl¹da tak: /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ i jeœli na³o¿ysz warstwê np 80 mikronów epoxydu to ta warstwa bêdzie mia³a 80 mikronów ale tylko mierz¹c od ,,wg³êbieù".Na ,,szczytach" natomiast gruboœÌ tej warswy mo¿e byÌ drastycznie ma³a i wtedy po jakimœ czasie pojawia siê pe³no punkcików rdzy.Powoduje to zbyt cienka warstwa epoxydu. Ale patrz¹c z drugiej strony- co za du¿o to nie zdrowo- nie mo¿esz elementu utopiÌ w epoxydzie bo jest to nie wskazane.Tak wiêc najlepiej epoxyd przykryÌ od razu podk³adem akrylowym i za³atwione |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-01-14, 10:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Rozumiê,pyta³em bo bra³em 2 powody szlifowania blachy po piaskowaniu,ten pierwszy to opisa³eœ teraz a drugi to najzwyczajnie szlifowaniue aby usun¹Ì resztki py³u po piaskowaniu z wg³êbieù(w tym przypadku druciak) ,aby tego nie przykrywaÌ.
Z innej strony szlifujÂąc "ÂściÂągamy" trochĂŞ blachy,ktĂłra i tak juÂż nie ma taiej gruboÂści co orginaÂł. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-01-15, 00:13
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Masa,mam jeszcze pytania,co da podk³ad akrylowy na epoksyd ( w tym przypadku chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne a on raczej takich w³aœciwoœci nie ma),aby zwiêkszyÌ gruboœÌ warstwy?
Pytanie 2:piszesz " nie moÂżesz elementu utopiĂŚ w epoxydzie bo jest to nie wskazane".
Ok,w karcie tech. pisze,Âże moÂżna daĂŚ 2-3 warstwy epoksydu,a co np. z podkÂładami epoksydowymi grubopowÂłokowymi?
Albo np Novol Protect 360 zamiast 1:1 zastosowaĂŚ wersjĂŞ 4:1?
JakoÂś pokrycie akrylowym mnie nie przekonuje,Âże nie wspomniĂŞ o pozniejszej potrzebie szpachlowania....
Co myÂślisz o tym?
Co do piaskowania z takim skutkiem "/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\" to napewno jest to nieprofesjonalnie wykonana robota Nie ma byĂŚ ubytkĂłw w blasze.Z elementu ma byĂŚ zdjĂŞta tylko stara powÂłoka lakierĂłw,rdzy,syfu itp. |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-01-15, 02:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Po piaskowaniu zawsze jakaÂś strutkur jest. Rozmawiamy o mikro metrach nie o mm. |
|
|
|
 |
Masa
|
Wysłany: 2014-01-15, 16:47
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
hematol, nie jestem pewien dlaczego akurat wypada daĂŚ akrylowy na epoxyd, bo po prostu nie pamiĂŞtam. ALE.Skoro technicy (rĂłwnieÂż ci ktĂłrzy zajmujÂą siĂŞ tam praktykÂą a nie tylko teoriÂą) takÂą technikĂŞ polecajÂą to myÂśle Âże coÂś w tym jest.Dodatkowo- w przypadku Novol FCC nie ma Âżadnego problemu ze szpachlowaniem na podkÂład akrylowy.
ChociaÂż jak tak teraz pomyÂślaÂłem to juÂż chyba przypomniaÂłem sobie dlaczego zalecali akrylowy na epoxyd po piaskowaniu ( w przypadku bez szlifowania blachy). Epoxyd NIE JEST WYPEÂŁNIACZEM a akrylowy JEST
A odnoœnie tego jak wygl¹da powierzchnia blachy. Taki efekt /\/\/\/\/\/\/\/\/\ masz zawsze po piaskowaniu (tylko ¿e zobaczy³byœ to pod mikroskopem). Jak chcesz mieÌ blachê nieuszkodzon¹ a tylko usuniête stare pow³oki tak jak piszesz to jesteœ w stanie osi¹gn¹Ì to np sodowaniem, albo ,,piaskowaniem" ³upinami orzechów. Niestety, takie jest ¿ycie ¿e tak rozpêdzony piasek zostawi swoje mikroœlady na blasze, bo przecie¿ blacha nie jest niezniszczalna |
|
|
|
 |
Gibon87
|
Wysłany: 2014-01-15, 19:05
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
|
|
|