Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
mart3112
Wysłany: 2017-08-22, 20:28   Dobór preparatów do zabezpieczenia antykorozyjnego
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam, planuję zabezpieczyć podłogę + profile zamknięte oraz drzwi/ klapę w swojej Toyocie Corolli E12 hatchback. Zagłębiając się samemu w temacie wypisałem rzeczy które będą mi potrzebne. Zastanawiam się głównie pomiędzy nad Terosonem i Noxudolem, ale nie wiem której firmy produkty są lepsze w praktyce oraz nie jestem pewny, czy dobrze oszacowałem potrzebne ilości ;)
Lista tego co według mnie będzie niezbędne:
1) odrdzewiacz: app r stop 2x100ml

2) podkład epoksydowy Troton 2x1,1kg

3) Podwozie i tutaj pojawiają się warianty. Na moje oko powinienem kupić 3l
a) teroson rb r2000 hs
b) noxudol 900
c) app autobit b120

4) Profile w podłodze + drzwi, maska, tylna klapa 2l
a) teroson wx400
b) noxudol 750
c) app f400

Z góry dziękuję za pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów :)
 

Siekiera
Wysłany: 2017-08-28, 22:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 983
Dokładnie jest taka kolejność jaką podałeś ale pomiędzy są jeszcze inne firmy warte zainteresowania np. Sika, Dinitrol
Poczytaj też tutaj: http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=7536
 

mart3112
Wysłany: 2017-09-01, 00:37   
0
UP DOWN

Posty: 5
Siekiera napisał/a:
Dokładnie jest taka kolejność jaką podałeś ale pomiędzy są jeszcze inne firmy warte zainteresowania np. Sika, Dinitrol
Poczytaj też tutaj: http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=7536


Dzięki za odpowiedź :) Zdecydowałem się już na Noxudola, ale zastanawiam się czy podkład epoksydowy który wybrałem lepiej będzie zmienić na coś jednak lepszego. Myślisz, że najzwyklejszy Troton będzie wystarczająco dobry?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2017-09-02, 20:42   
+1
UP DOWN


Pomógł: 52 razy
Posty: 3156
Skąd: Łódż
mart3112 napisał/a:
Myślisz, że najzwyklejszy Troton będzie wystarczająco dobry?

Zamiast zwykłego to kup przynajmniej z linii Troton Master
 

mart3112
Wysłany: 2017-09-03, 21:38   
0
UP DOWN

Posty: 5
Jeżeli Troton Master jest przynajmniej, to co byś polecał żeby zastosować? Sprzedawca Noxudola polecił żeby użyć odrdzewiacz Noxudol Rust Eater, duża jest różnica porównując go z APP R Stop?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2017-09-07, 09:31   
0
UP DOWN


Pomógł: 52 razy
Posty: 3156
Skąd: Łódż
mart3112 napisał/a:
planuję zabezpieczyć podłogę + profile zamknięte oraz drzwi/ klapę w swojej Toyocie Corolli E12 hatchback.

Na te prace które planujesz to te materiały wystarczą
zwłaszcza że jest to już "stare" użytkowe auto o małej wartości rynkowej
także nie ma co szaleć z doborem materiałów do tego typu prac
i ponosić zbędne koszty.
 

Czereśniak
Wysłany: 2017-09-07, 17:53   
0
UP DOWN

Posty: 115
Ja to bym panie z pendzla biteksem pzywalill i bedzie lepiej jak fabryka :cool:
 

mart3112
Wysłany: 2017-09-08, 23:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
Robertlodz09 napisał/a:
mart3112 napisał/a:
planuję zabezpieczyć podłogę + profile zamknięte oraz drzwi/ klapę w swojej Toyocie Corolli E12 hatchback.

Na te prace które planujesz to te materiały wystarczą
zwłaszcza że jest to już "stare" użytkowe auto o małej wartości rynkowej
także nie ma co szaleć z doborem materiałów do tego typu prac
i ponosić zbędne koszty.



Zdaje sobie z tego sprawę, ale bardziej cenie swój czas i wolę zrobić to raz a dobrze :) Na pewno bym nie robił jak napisał Czereśniak "pędzel i biteks", bo na takie coś to szkoda czasu, kasy i moich pewnie nie małych nerwów jakby zaczęło schodzić. Zależało mi na dobrych produktach, bo niestety Toyoty jeżdżą póki mają podłogę :D Poczytałem jeszcze o podkładach i raczej będę celował w APP lub Novola.
Swoją drogą przyszły dzisiaj płyny Noxudola i pewnie z nowym tygodniem zabiorę się za podwozie.
 

kzychu
Wysłany: 2017-09-09, 15:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 272
A ja Ci napiszę żę czy wybierzesz app czy novol to w ostatecznej ocenie trwałości naprawy będzie to miało mniejsze znaczenie, ważniejsze jest sposób oczyszczenia ,co zostało po tym zabiegu-bo jak sito czy głębokie wżery to od razu lepiej łatkę wstawić oraz warunki i czas pracy.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2017-09-10, 20:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 52 razy
Posty: 3156
Skąd: Łódż
mart3112 napisał/a:
niestety Toyoty jeżdżą póki mają podłogę

Dobrze że zdajesz sobie sprawę z tego że to są "gnilne auta" ;)
 

mart3112
Wysłany: 2017-09-22, 13:05   
0
UP DOWN

Posty: 5
Zrobiłem już wszystko i jestem po wszystkim ;) Jako podkład użyłem w ostateczności Trotona Master. Co do auta rdzy było najwięcej od tylnej kanapy miejscami całkiem grubo, ale ogólnie nie było tragedii. Dla potomnych napiszę jeszcze, że Noxudol przynajmniej na razie jest strasznie miękki i wystarczy zedrzeć go paznokciem. Z drugiej strony Noxudol bardzo dobrze odpycha wodę. Zobaczymy jak będzie po kilku miesiącach z powłoką. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, temat jak dla mnie do zamknięcia ;)
 

Marcino 
Wysłany: 2017-09-25, 23:31   
0
UP DOWN

Posty: 219
Skąd: okolice Tczewa
Noxudol ok, też go uzyłem, ale da mnie Nr 1 na rdzę jest Ikorol... polski środek, świetnie się łaczy z epoxydem.
 

fryc
Wysłany: 2018-06-07, 21:14   
0
UP DOWN

Posty: 15
Bede robił cała podłoge i nadkola w toyocie a malowanie nadwozia to już kto inny.
Raczej mały i sredni stopien korozji.

Po czytaniu na różnych forach dalej mam metlik

Chciałem to zrobić tak

-Piaskowanie
-Mycie ekstrakcyjna
-Mycie antysilikonowym
-Podkład reaktywny novol wcierac pedzlem w komórki
-Podkład epoksydowy novol 3 warstwy
-I tu nie wiem mógłbym dać jakąś jeszcze z gęstych farb ale nie wiem co z przyczepnością?
-Dinitrol czy jest szary?
-Masa uszczelniajaca szara?
-Dinitrol w miejscach masy
-Wosk lub co innego tłustego?

Na razie mam dobre doświadczenie z tym epoksydem.
Robiłem takżę patent z reaktywnym j/w ale mam złe doświadczenie z reaktywnym jak mi malarze malowali na nowe progi i odparzyło to płatami po zimie.I tu mama dylemat.

Ogólnie z moich obsewracji wynika że masa uszczelniajaca oraz te baranki porównująć do ORI zabezpieczeń są bardzo słabe i piasek je szlifuje.

Nie uzyskałem od nikogo informacji co to jest oryginalne zabezpieczenie rantów ,dołu błotników (tam gdzie czasem są chlapacze)
Jest to jakby gruba warstwa twardej szpachli i to jest w autach pomalowane i jakoś wytrzymywało 25 lat.
To samo ORi progi pomalowane jakąs czarną farbą co to za farba?Tam żadnego baranka nie było.

Co ewentualnie podmienić w materiałach?
Ile powinieniem zużyć amatorską ręką epoksydu na cały spód?
 

Czereśniak
Wysłany: 2018-06-07, 23:46   
0
UP DOWN

Posty: 115
fryc napisał/a:
Co ewentualnie podmienić w materiałach?

Panie podłoge to ino bitexem ochlopac i po robocie :cool:
a na co jakie tam piaskowania szkoda kasiorki na to
biteksa przywalic i bedzie jak z tej fabryki :spoko:
 

fryc
Wysłany: 2018-06-07, 23:54   
0
UP DOWN

Posty: 15
Sam se ochlap bitexem swojego muloneza jak typowy czereśniak ^^ ^^ ^^
Lepiej by było osrać podłogę -przynajmnije by nie popękało jak każdy bit....
 

MARIO06CU
Wysłany: 2018-06-08, 16:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 208
To jest masa natryskowa kupujesz w tubkach jak silikon na podłogę i wnęki kół potrzeba około 25-30 tubek i pistolet do tego ja mam vaupela3500 dodam że tubkach koszt ok 20 zł szt.
Ja robię takie coś na app czyszczę cała podłogę dementuje tłumiki przewody itd. Czyszczę do golej blachy spawanie gdzie brak epoxydowy app guma na łączenia palcem potem pędzlem następnego dnia masa natryskowa na łączenia blach gruba warstwę warkocz a potem całość z pistoletu a na to baranek dla mnie lepiej niema warkocz
 

fryc
Wysłany: 2018-06-08, 16:55   
0
UP DOWN

Posty: 15
Tak auto już obecnie prawie goły szkielet.
A co z tym reaktywnym będzie dużo dużych powierzchni na gołej blachy a może i całośc.bo auto robię od podstaw.
 

MARIO06CU
Wysłany: 2018-06-09, 11:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 208
Reaktywny ja go nie używam bo na niego nie położyć poliestrow ja używam podkładu przemysłowego grawihel bardzo gesty najpierw pędzlem potem z pistoletu z rozcienczalnikiem
 

fryc
Wysłany: 2018-06-09, 11:48   
0
UP DOWN

Posty: 15
A co z farbami ze sklepów typu cynkal,chlorokauczk,hammeride?

Jak czytam fora to dla mnie nie pojęte jest to ze wyczyszczone i pomalowane epoxydem wyłazi rdza na desazczu po dwóch tygodniach.

Jak maluje elementy konstrukcyjne czy blachę na dachu lekkie czyszczenie i malowanie i tak pada deszcz i święci słońce po tym przez 15 lat i nic się nie dzieje.
,ie czaję jak jest gruba warstwa epoxydu -3 warswy i dochodzi do korozji?

Skolei jak malowalem bramki do piłki i epoxyd został pokryty olejną na biało czarno to stoi to na ziemi w trawie cały rok i nic się nie dzieje.
 

MARIO06CU
Wysłany: 2018-06-09, 13:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 208
Często blacha ma micro pory przez które przenika woda i wychodzi lub często po piaskowaniu wychodzi nakładamy epoxydowy gdy on jednak usiądzie to grzbiety blachy wystają jest ruda do epoxydu musi być dobra czysta blacha zabezpieczona również od srodka
 

fryc
Wysłany: 2018-06-09, 15:26   
0
UP DOWN

Posty: 15
No i tu się rodzi myśl ze dla pewności odciąć by to wszystko jakaś gęsta farba z natury.chlorokauczuk na pędzel lub coś takiego(nie chodzi mi o odcięcie barankami czy tego typu substancjami)
Baran masy itp jak dla mnie to ochrona przed szlifowaniem i obiciem farby która chroni przed korozja a dodatkowe odcięcie od wody itp to oczywiście tez plus
 

POLYKAR.PL
Wysłany: 2018-06-09, 21:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 636
Skąd: Rzeszów
Cytat:
MARIO06CU napisał/a:
Reaktywny ja go nie używam bo na niego nie położyć poliestrow


Hymax P97 - grunt reaktywny, na który można aplikować poliestry.
_________________
www.polykar.pl
www.facebook.com/POLYkarPL
 

MARIO06CU
Wysłany: 2018-06-11, 16:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 208
Nigdy nie używałem hymaxa ogólnie wolę stosować epoxydowy
Polykar a takie pytanie czy można na reaktywny położyć masę uszczelniajaca bądź natryskowa
 

fryc
Wysłany: 2018-06-13, 01:51   
0
UP DOWN

Posty: 15
Dobra pany wróćmy do masy
Są u nas masy uszczelniające i w tubkach i w pojemnikach.Na tej z koloru pisało chyba że można rozcienczac jakims rozpuszczalnikiem.

Więc jak to jest ogarnie to zeby rozcienczyc i nakladac przykładowo pistoletem do konserwacji i na pedzel tez by bylo lepiej bo to dosyć gęste jest.
 

MARIO06CU
Wysłany: 2018-06-13, 08:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 208
Polej zmywaczem antysylikonowym po nałożeniu i rusz pedzlem
 

fryc
Wysłany: 2018-06-13, 15:38   
0
UP DOWN

Posty: 15
Jeszcze jest coś nowego od Novola Cobra 2K ale nie wiem czy warte swojej ceny a pasuje zrobić to tylko i wyłącznie poliuretanem.

http://cobra-bedliner.pl/

Na tą chwilę będę zrobić mokro na mokro 3xEpoxyd,godzina przerwy,masa poliuretanowa,godzina przerwy chlorokauczuk.
Tak naprwdę ile można czekać pomiędzy warstwami epoxydu?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2018-06-18, 08:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 52 razy
Posty: 3156
Skąd: Łódż
fryc napisał/a:
ile można czekać pomiędzy warstwami epoxydu?

Zależy od grubości warstwy jaką nakładasz ale przy tych temp. które są na zewnątrz
to na spokojnie możesz co 30 min nakładać kolejną warstwę
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang