Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
bartek5432100
Wysłany: 2019-10-01, 05:42   Ile Pascali nadcisnienia w kabinie?
0
UP DOWN

Posty: 1
Hejka
Koledzy powiedzcie mi jedna rzecz bo trochę mnie to nurtuje a mianowicie na ilu pascalach nadciśnienia w kabinie lakierniczej pracujecie bo gdzieś w internecie znalazłem że od 3 do 6 ale wydaje mi się to trochę mało. A koniecznie muszę zmniejszyć ciśnienie u mnie ponieważ jest dużo za duże nadciśnienie i wyciąg nie nadąża wyciągnąć całego powietrza i częściowo jest znowu podbijane do góry. Dlatego chciałbym żeby ktoś kto ma już to przepraktykowane się wypowiedział. 😁
 

Kamil1997 
Wysłany: 2019-11-01, 17:03   
0
UP DOWN

Posty: 173
Skąd: RSR
Podepnę się pod temat żeby nie tworzyć nowego. Zrobiłem sobie wentylacje na wzór kabin USA nadmuch z jednego końca pomieszczenia przez plenum 3x1m i filtr sufitowy v600 wentylator promieniowy 6000m3/h i wyciąg po przeciwnej stronie w podłodze fi400 z wentylatorem 5200m3/h. Wszystko działa na nadciśnieniu ale mimo to strasznie dużo wtrąceń wpada. Mniej wtrąceń mam lakierując przy uchylonych drzwiach. Ma ktoś pomysł jak to usprawnić żeby to lepiej działało ? Bo mam wrażenie że śmieci zamiast opuszczać pomieszczenie to latają i tworzą się zawirowania.

 

KK 
Wysłany: 2019-11-03, 02:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3344
Masz na 100% nadciśnienie? Może spróbuj założyć regulatory obrotów i zobaczyć kiedy będzie najmniej wtrąceń. To plenum nawiewu powinno być większe. Za wentylatorem nadmuchowym masz jakiś filtr wstępny?
Jak uszczelniłeś dojście powietrza na nadmuch? Nie pcha powietrza obok filtrów?
_________________

 
 

Kamil1997 
Wysłany: 2019-11-03, 14:45   
0
UP DOWN

Posty: 173
Skąd: RSR
Nadciśnienie jest bo drzwi ciężko zamknąć. Regulatory mam, filtry mam dociśnięte ramką do plenum na szczelnie. Miałem założony filtr kieszeniowy i różnicy nie było. Wentylator jest nad stropem u góry i ma zrobiony dolot dwie kratki fi400. Jedynie co nie dziwi to że jak lakierowałem czerwoną baza to była ona na łopatkach wentylatora nadmuchowego. Czyli robi się jakieś zawirowanie i przepływu nie ma i wiruje wszystko po pomieszczeniu? Wiem że plenum powinno być większe ale niestety nie mam takiej możliwości w tym pomieszczeniu zbytnio.
 

KK 
Wysłany: 2019-11-03, 18:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3344
Jak to możliwe, że miałeś bazę na łopatkach wentylatora nadmuchowego? To raczej nie możliwe, farba musiałaby przejść przez filtr dokładny. Chyba, że Ci pcha nadciśnienie farbę i wbija się gdzieś pod tą falowaną blache na suficie. Ewentualnie zasys świeżego powietrza musiałby być blisko wydmuchu.
Nasuwa mi się jeszcze jedno, masz za mały odsys z pomieszczenia. Powinieneś mieć dwa słupy po obu stronach drzwi. Tak wszystko się kręci w pomieszczeniu i dlatego spore nadciśnienie. Jakby powierzchia filtra wylotowego/odsysu była większa nie byłoby tak dużego nadciśnienia.
Jak dawniej jeszcze myśłałem o lakierowaniu to planowałem zrobić na przelot nadmuch, ale wyjście oparów dużo większe, obok drzwi. Jak w kabinach made in usa.
_________________

 
 

Kamil1997 
Wysłany: 2019-11-03, 19:08   
0
UP DOWN

Posty: 173
Skąd: RSR
Zrobię test na uchylonych drzwiach może wtedy nie będzie takiego ciśnienia. Lub zmniejszenie nadmuch na regulatorze żeby nadciśnienie było minimalne przy pracy wyciagu na maksa.
 

nitroosek
Wysłany: 2019-11-04, 19:24   
0
UP DOWN

Posty: 54
Jeśli plenum nadmuchowe masz szczelne, to musi być kwestia tego co wewnątrz kabiny. Być może za mała powierzchnia filtrów, to wymusza duże prędkości na filtrze i zdmuchuje ci syfy z posadzki? Próbowałeś lać wodę na posadzce?

Fatalna sprawa, u mnie w robocie malują na samych ekranach odciągowych, bez nadmuchów, i cudowania, i mało co śmieci.

Druga sprawa to ta pianka. Nie dmucha czasem przez nią? I może wtedy sieje dziadostwem.

Co do nadciśnienia, to na pewno masz zbyt duże, bo w kabinach drzwi zamykają się niezauważalnie i bez oporu. Parę paskali wystarczy, chodzi tylko o to zeby smieci nie zasysało. Nic wiecej. Ty masz kilkaset m3 róznicy w natężeniu przepływu. Moim zdaniem za duzo. Może być tak że wentylator nie wtłaczacza czystego powietrza, bo brakuje mu sprężu (ciśnienie w kabinie przekracza max spręż wentylatora). Masz charakterystykę tych wentylatorów gdzieś?
 

Kamil1997 
Wysłany: 2019-11-04, 19:59   
0
UP DOWN

Posty: 173
Skąd: RSR
Woda na podłogę jest każdorazowo. Plenum mam zrobione między belkami i reszta uszczelniona pianką. Dmuchać raczej z nie dmucha co najwyżej to nadciśnienie wypycha tam odkurz w jednym miejscu z tego co zauważyłem. Nadciśnienie spore bo potrafiło mi pchać odkurz do pomieszczenia obok. Wentylator nadmuchowy S-VENT 12-12-900 230V
https://www.spirototaal.n...ecificaties.pdf
Ma wyciągu zwykły osiowy https://allegro.pl/oferta/wentylator-osiowy-scienny-bvn-b6pam-400mm-5200m3-h-7436781089?utm_medium=app_share&utm_source=facebook&fbclid=IwAR1LCoUkabFzCYjlRuAsFBfxYgtpflmntd7O4yDFf2wizBErVMLBfdHt288

 

nitroosek
Wysłany: 2019-11-04, 23:26   
0
UP DOWN

Posty: 54
Jak kolega wyżej pisał. Masz za słaby odciąg. W zasadzie w ogóle go nie masz, bo te 5600 m3/h to jest przy ciśnieniu 0 Pa (tak wychodzi z tego wykresu). Przy ciśnieniu 150 Pa masz ledwo 800 m3/h a takie opory zrobisz byle filtrem (paint stopzdaje sie ma 25 Pa na każdy metr kwadratowy i to jak jest nowy). Taki urok wentylatorów osiowych. Na nadmuchu masz promieniowy o dużo większym sprężu, w efekcie tłoczysz do pomieszczenia dużo więcej powietrza niż usuwasz. Stąd masz potworne nadciśnienie, to powietrze próbuje uciekac czym sie tylko da, dlatego ci przetłacza do drugiego pomieszczenia, ale zanim ucieknie podnosi wszystkie dziady z wnętrza kabiny gdziekolwiek one są. Nie ma laminarnego przepływu tylko turbulencje. Niestety sama wielkość max przepływu powietrza nie daje żadnej informacji o wentylatorze. Jak bym spróbował przeżucić promieniowy na odciąg albo dożucić drugi taki sam na odciąg żeby jakoś zbilansować to powietrze w kabinie. Tylko tu znowu pamiętaj że do lakierów musi być Ex bo opary są mieszaniną wybuchową, a ty masz najtańsze wentylatory gdzie iskrzący silnik jest bezpośrednio przy wirniku. Nawet jeśli to nie p***e z hukiem, to szybko obrośnie wentylator resztkami lakieru, jeśli nie będziesz tego odpowiednio filtrował.
 

Kamil1997 
Wysłany: 2019-11-05, 15:05   
0
UP DOWN

Posty: 173
Skąd: RSR
Zamontuje na wyciągu też promieniowy 4000m3/h i wyreguluję to na regulatorze żeby było minimalne nadciśnienie. Bo teraz muszę nadmuch prawie na zero skręcić. :sciana:
 

KK 
Wysłany: 2019-11-05, 23:25   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3344
Moim zdaniem jeszcze ta blacha falowana to skupisko śmieci w tej fali. I jak odbija powietrze to wywala wszystko z jej środka. Chyba, że tam zastosowałeś jakieś uszczelki.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group