Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2014-02-05, 18:50
Autor Wiadomość
shotzg 
Wysłany: 2012-09-08, 13:06   renowacja starych aut krok po kroku
0
UP DOWN

Posty: 12
witam. zajmuje sie renowacja aut amerykanskich na materialach robello. zaczynamy od piaskowania, podkladu reaktywnego, pozniej epoksydowego, nastepnie szpachlowka (jesli trzeba), podklad akrylowy, mokro w mokro i lakierek, czyli standardowa technologia. teraz pytanie kto zajmuje sie podobnymi pracami i na jakich materialach? jakimi technologiami robicie? mile widziane zdjecia waszych odrestaurowanych aut.
 

936
Wysłany: 2012-09-08, 19:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
Powodzenia !
 

chudson
Wysłany: 2012-09-08, 22:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 210
Cytat:
podkladu reaktywnego, pozniej epoksydowego,


co to za standardowa technologia kładzenia epoksydu na reaktywny ?
Nie spotkałem się jeszcze z producentem zalecającym takie połaczenie
a do tegio nie mogę nigdzie znaleźć w necie firmy Robello ( szukałem na stronach polskich i angielskich ) a chciałem poczytać karty charakterystyki ich produktów.

Moim zdaniem nie ma różnicy czy auto wiekowe czy nowe, technologia lakierowania w większości ta sama . Rzeźba przy zabytkach zaczyna się w momencie dorabiania elementów :D I tu można się popisać mistrzostwem świata :D
 

ksenonn 
Wysłany: 2012-09-08, 23:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: Częstochowa
Novol kiedyś zalecał takie połączenie, ale się wycofał..
Jeżeli można, to chętnie bym pooglądał jakieś fotki z procesu odbudowy jakiegoś "amerykańca" kolego szanowny?!
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-09-09, 07:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
chudson napisał/a:
a do tegio nie mogę nigdzie znaleźć w necie firmy Robello ( szukałem na stronach polskich i angielskich ) a chciałem poczytać karty charakterystyki ich produktów.

http://roberlo.pl/
Jest zapewne kilka osób na forum co używa ich produkty (ja też :spoko: ) na początek proszę spróbować szpachli Multiextender :)
Też bym zerkną na prace blacharskie przy jakimś klasyku :)
_________________

 

936
Wysłany: 2012-09-09, 09:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
Proszę bardzo
Prace Paszczurskiego i chłopaków z ekipy
http://auto-pro.pl/
Pozdrawiam
 

kocer
Wysłany: 2012-09-09, 11:14   
0
UP DOWN

Posty: 37
A ja proponuję fajnefurki.pl. Można trochę podpatrzeć.
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-10, 20:16   
0
UP DOWN

Posty: 12
stronka spoko wedlug mnie firmy co ma amerykanskie zajawki:) www.NOMADCARS.PL

a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-09-10, 20:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
shotzg napisał/a:
a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.

A może tak by zaglądnąć do karty technicznej reaktywnego.
Na jakich materiałach pracujesz?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

chudson
Wysłany: 2012-09-10, 21:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 210
To już wiem czemu nie mogłem w necie znaleźć, był błąd w pisowni roberlo :D

Cytat:
a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.


Można by zapytać inaczej.... PO CO reaktywny skoro dajesz epoksydowy. Zwłaszcza ,że piszesz o wcześniejszym piaskowaniu.


Reaktywny SURVINIL cytuję "Może być pokrywany jakimkolwiek lakierem, poza lakierami nitrosyntetycznymi i chlorokauczukowymi" czyli technologia wydaje się OK ale nie znalazłem niestety ani nazwy epoksydu tej firmy ani karty technicznej by sie upewnić.

BTW tu karty tech
są karty technologiczne do kilku ich produktów.
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-11, 20:15   
0
UP DOWN

Posty: 12
do niedawna po piaskowaniu dawalismy sam epoksyd ale...... podczas prac widzialem ogniska rdzy po piaskowaniu i dla tego zadecydowałem o wytrawce zeby nie wypuscila rdzy (sam epoksyd nie zdaje egzaminu). jeżeli my męczymy projekt ok roku to fajnie by bylo, żeby kupiec miał jeszcze jakiś czas zdrową blache;) firma roberlo z tego co wiem nie ma podkładu epoksydowego. epoksyd mamy TROTONA tak jak szpachlówke. klar też jest innej firmy PORZELACK ponoc tansza linia roberlo ale nie polecam!!!
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-09-11, 20:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
shotzg napisał/a:
o wytrawce zeby nie wypuscila rdzy

Ale reaktywny nie wytrawia rdzy.
Skąd ten pomysł?

Skoro macie widoczne ogniska rdzy to przed rozpoczęciem prac lakierniczych nic z tymi ogniskami nie robicie?
Przecież są profesjonalne środki do tego celu.
Do tego mieszanie produktów różnych producentów.
Trochę lipa nie sądzisz?

shotzg napisał/a:
podczas prac widzialem ogniska rdzy po piaskowaniu


Sądzisz że reaktywny jest na to odpowiedni?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-11, 21:08   
0
UP DOWN

Posty: 12
nie zrozumieliśmy sie. nalot czy ogniska sa widoczne podczas starcia epoksydu. nie sa to pecheze i na pewno takich rzeczy nie zostawiamy;)
 

berag1 
Wysłany: 2012-09-11, 21:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
Kolego shotzg, czytam ten temat i nie mogę się nadziwić dlaczego do tej pory nie zdecydowałeś się na przejście na pełną technologie danego producenta. Wybór systemów mieszalnikowych na naszym rynku wraz z całą gamą produktów jednego producenta jest ogromny. Zawsze można wybrać coś dla siebie, cena do jakości. Nie miałbyś problemów z jakimi teraz się borykasz, bo wybierając jednego producenta możesz liczyć na pomoc technika danego koncernu, kolorysty i szkolenia organizowane w centrach szkoleniowych wybranego przez Ciebie producenta.
Zastanów się nad tym poważnie bo pełna technologia jednego producenta to nie tylko podkłady i szpachle w tym przypadku Roberlo i nie tylko, ale również podkład zwiększający przyczepność, plastyfikator, rozcieńczalnik do cieniowania, preparat do cieniowania baz perłowych i metalicznych, zmywacze wstępne, standardowe, rozcieńczalniki akrylowe i bazowe, utwardzacze, lakiery bezbarwne, cały system mieszalnikowy, szpachle itd.
To co zrobisz albo nie zrobisz na pewno wpłynie prędzej czy później na efekty Twojej pracy.
Pozdrawiam
 
 

936
Wysłany: 2012-09-11, 22:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
shotz
Swoją wypowiedzią odnośnie materiałoznastwa skompromitowałeś siebie.
Tanie materiały na klasyka ?
Brak wystarczającej wiedzy do podjęcia pracy na odpowiednim poziomie.
Ps. Kto ci zapłaci za ten pojazd, który mu zaraz skoroduje ?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2012-09-12, 11:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Eeeeee tam się ludzie czepiacie kolegi ;) Niech tam robi sobie te "amerykańskie klasyki" jak mu tam pasuje :D , dość często "renowacja klasyka na sprzedaż" polega na zaklejaniu dziur matami ,szmatami i zaszpachlowywaniu tego :tak: Najważniejsze to "ładny lakierek" :D
a tzw. "Problem" jest przerzucany na "nowego nabywcę" ;)
Pozdrawiam! :spoko:
 

chudson
Wysłany: 2012-09-12, 12:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 210
Ale zaczynacie jechać po koledze. Zamiast ładnie doradzić to "skompromitowaleś się" i sugerowanie ,że szmatami dziury zatyka pod szpachel.

Racją jest ,że mieszanie materiałów różnych firm nie jest dobrym pomysłem.
Skoro żależy Ci na jakości to zamienił bym TROTONA na coś lepszego , a Roberlo na firmę ,która ma epoksyd ( aby nie mieszać firm )
Tak jak kolega wspomniał jest wiele dobrych systemów z naprawdę dobrym zapleczem i pomocą fachową.
Reaktywny jest ok ale na przetarcia w epoksydzie , miejscami. Do "wytrawiania" są lepsze środki.
Jeśli ma być porządnie to czy zastanawiałeś się nad cynkowaniem elementów ? W wielu miejscach rudno o wannę do całego nadwozia ale poddanie temu procesowi drzwi, maski a już zwłaszcza przednich odkręcanych błotników napewno poprawiło by jakość ;)

Pomyśl nad tym :D
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-12, 17:52   
0
UP DOWN

Posty: 12
dzieki panie CHUDSON. chcialem wam powiedzieć że wiekszosc z was ma [...].... wlasnie sobie przypomnialem dla czego przesatalem kozystac z tego forum. czytajcie pytania dokladnie. ja nie prosilem o komentarz co to sposobu jakim pracuje tylko pytalem czy ktos kto sie zajmuje takimi GRUBYMI naprawami moze sie podzielic swoimi sposobami. Wiem ze mieszanie materialow jest do dupy i staram sie zeby wszystko ukierunkowac w jedna linie. NIE LAKIERUJE NA OGNISKA RDZY BARANY CZYTAJCIE UWAZNIE!!!!
 

chudson
Wysłany: 2012-09-12, 20:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 210
Jeśli zdecydujesz się na cynkowanie i będzie Ci to wychodziło to możesz zainteresować się lutospawaniem umożliwiającym łączenie cynkowanych elementów bez palenia warstwy ochronnej (ang. Mig BRAZING )

Jeśli chodzi o długowieczność karoserii to nie radzę oszczędzać na profilach zamkniętych. Dużo środka i dobrej firmy. Korozja od wnętrza i nie zabezpieczenie spawów od wnętrza to szybka śmierć dla auta.

Choć z drugiej strony mało kto wyjeżdza klasykiem w zimę co powinno znacznie wydłużyć okres bezrdzowy ;D
 

936
Wysłany: 2012-09-12, 21:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
BARANY :)
Stac ciebie na kompiel całego nadwozia w kwasiew celu wytrawienia blachy, które kosztuje 6 000 zł.
Następnie zanurzenie całego nadwozia w wannie i wydanie kolejnych 6 000 zł. ?
To uważam za jedną ze słusznych napraw klasyka od podstaw.
 

chudson
Wysłany: 2012-09-12, 21:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 210
W przypadku firmy zajmującej się renowacją wystarczy ,że KLIENTA będzie stać ;)
 

gugun 
Wysłany: 2012-09-13, 09:12   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chudson, co się tak uparłes na trotona?? słyszałeś może o nowej szpachlówce mastera o nazwie hybrid?? typowa do renowacji starych aut, http://www.troton.com.pl/aktualnosci/138.html

shotzg, przystopuj troche,proponuje ciut wiecej kultury w postach jesli chcesz sie czegokolwiek dowiedzieć
 
 

chudson
Wysłany: 2012-09-13, 19:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 210
Hybryd do starych aut ? Nie wyczytałem tego nigdzie. Chwalą go raczej ,że na ocynk świetny a stare auta w większości cynkowane nie są.

Jakoś mi ten Troton nawet z nazwy nie pasuje a do tego jest trudno osiągalny w mojej okolicy więc jestem na NIE :D Poza tym ich technicy nie zawsze potrafią rzeczowo gadać.
No ale przypuszczam ,że materiały mają znośne i w przeciwieństwie do Roberlo mają całą gamę produktów i nie trzeba mieszać od innych firm.
 

berag1 
Wysłany: 2012-09-13, 20:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
shotzg napisał/a:
ja nie prosilem o komentarz co to sposobu jakim pracuje tylko pytalem czy ktos kto sie zajmuje takimi GRUBYMI naprawami moze sie podzielic swoimi sposobami. Wiem ze mieszanie materialow jest do dupy i staram sie zeby wszystko ukierunkowac w jedna linie. NIE LAKIERUJE NA OGNISKA RDZY BARANY CZYTAJCIE UWAZNIE!!!!


No chyba faktycznie na tym forum są same, jak to nazwałeś kolego,, Barany,, z całym szacunkiem dla wszystkich userów, bo nikt nie odważył się podzielić swoimi sposobami na wykonywanie Grubych napraw samochodów zabytkowych, konfrontując je z Twoim, jakże profesjonalnym podejściem do odnowy powłoki dekoracyjnej pojazdu i jakże ogromnej wiedzy w tym temacie.

Pierwszy Twój post w Twoim temacie, obnażył Cię i pokazał totalny brak podstawowej wiedzy na temat celu i sposobu zastosowania materiałów lakierniczych.
Jak się dokształcisz i rzeczywiście będziesz potrafił wykorzystać wiedzę zgromadzoną na tym forum to wtedy może jakiś z ,,Baranów,, pokaże swoje prace dotyczące renowacji pojazdów zabytkowych czy też amerykańskich i podzieli się z Tobą swoim doświadczeniem i umiejętnościami w tym co robi najlepiej.
Pozdrawiam
 
 

Novol rafman
Wysłany: 2012-09-14, 07:28   Ad.Reaktywny a epoksydowy.
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 48
Witam!
Już wielokrotnie poruszany był na tym forum aplikacji epoksydowego na reaktywny.
W przypadku samochodów typu oltimer , gdzie dajemy sobie czas na poszczególne operacje można nałożyć epoksydowy na reaktywny ale dopiero po 3-4 tygodniach.
Wcześniej, istnieje ryzyko ,że po szpachlowaniu może ,,podrywać" się podkład na krawędziach przeszlifowanym.
W związku z tym w normalnym refiniszu, gdzie liczy się bardziej czas i ludzie się spieszą zabroniliśmy , na wszelki wypadek tego układu.

Pozdrawiam
Rafał Mania NOVOL
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group