Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
shalashaska 
Wys³any: 2013-07-13, 17:53   szpachlówki
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Witam. Które szpachlówki s± antykorozyjne, nie wch³aniaj± wilgoci i mo¿na k³a¶æ na go³± blachê? Zapewne te pospolite z novola to chyba najwiêkszy syf.
 

936
Wys³any: 2013-07-13, 18:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Z mikrogranulatem plastikowym :) :spoko: zamiast poliestrowym :)
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-07-13, 18:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
No ba, ale które konkretnie kolego :)

edit@ mia³e¶ chyba na my¶li z mikro granulatem syntetycznym a nie mineralnym.
  
 

936
Wys³any: 2013-07-13, 18:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
z mikrogranulatem plastikowym (zmielony plasti) :) nie gipsem :)
Ma je i Twój ulubiony NOVOL do klasyków
Ma je i Roberlo
Ma je i Wurt (na rynek amerykañski wy³±cznie) :)
Ma je i EVERCOAT :)
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-07-13, 18:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
A Dupont?
 

936
Wys³any: 2013-07-13, 18:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
nie spotka³em siê z takim materia³em tej firmy
 

936
Wys³any: 2013-07-13, 18:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Roberlo jest bardo dobry
 

936
Wys³any: 2013-07-13, 19:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Ps. co z t± wod± ? nikt przecie¿ szpachli na mokro nie dociera :)
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-07-14, 10:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Gdy zostanie uszkodzona pow³oka lakiernicza to przez ni± mo¿e dostaæ siê wilgoæ wiêc nie widzê potrzeby u¿ywaæ gorszego materia³u skoro sa lepszê i te¿ w przystêpnej cenie. Co do Novola, pomalowa³em maskê, lotkê i siada³a mi szpachla, u¿y³em szpachli i podk³adu akrylowego w³a¶nie z Novola i nie chcê ju¿ u¿ywaæ tego syfu. Gdzie¶ parê razy obi³o mi siê o uszy o szpachli która jest antykorozyjna wiêc chce wiedzieæ które maj± takie w³a¶ciwo¶ci, a przecierki do go³ej blachy zdarzaj± siê czêsto i chcia³bym unikn±æ ponownego malowania przecierek epoksydem.
 

Nokia 
Wys³any: 2013-07-14, 11:07   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
936 napisa³/a:
nie spotka³em siê z takim materia³em tej firmy


Sa szpachle DP, sa tez z tanszej lini dp duxone, ale sza³u nie robi±.
 

936
Wys³any: 2013-07-14, 11:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
maluj je cynkiem w sprayu :)
To za³atwia sprawe antykorozyjno¶ci w 1 warstwie mokro na mokro. (na stali)
Ps. s± i epoxydy w sprayu do przecierek (mokro na mokro).
Wszystkie materia³y siê kurcz± bardziej lub mniej.
Materia³y akrylowe, szpachle poliestrowe najbardziej jak je grubo k³adziesz to potêguje efekt.

Poliuretan te¿ mi siada w rysach pod szpachl± poliestrow± gdy go zastosuje z bardzo szybkim utwardzaczem w formie szpachli natryskowej.
Jedyn± skuteczn± metod± przeciwdzia³ania jest sezonowani i wygrzewanie materia³ów po aplikacji.
Siadaj± podczas procesu obróbki nie po czasie, podczas u¿ytkowania pojazdu.
(Promiennik za³atwia sprawe)
Spoko stary tylko nie pomy¶l sobie, ¿e wytykam Tobie jakie¶ bêdy to po prostu moje obserwacje tych materia³ów podczas pracy.
Szpachla "antykorozyjna" to dobry i tani sposób na prace zwi±zane z refinishem.
Pozdrawiam
  
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-07-14, 11:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
936 napisa³/a:
maluj je cynkiem w sprayu :)
To za³atwia sprawe antykorozyjno¶ci w 1 warstwie mokro na mokro. (na stali)


Lito¶ci.
 

zed
Wys³any: 2013-07-14, 11:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
http://warsztat.intercars...la,scr_content/
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-07-15, 09:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Nie ma czego¶ takiego jak szpachla antykorozyjna. Wiele ze sk³adników szpachlówek to produkty higroskopijne. Dodatkowo ma³a tubka któr± potocznie nazywamy utwardzaczem (choæ nim nie jest), jest silnym utleniaczem. Wystarczy zrobiæ prosty test, i wycisn±æ trochê tej czerwonej pasty na go³± blachê. Po godzinie powinna siê pod ni± pojawiæ korozja. Po to technologia przewiduje k³adzenie szpachli na izolator, ¿eby unikn±æ korozji. Z drugiej strony na ¶wiecie dzia³a wiele du¿ych firm które posiadaj± ogromne fundusze na badania. W ofercie ¿adnej z tych firm nie znajdziesz szpachli antykorozyjnej. Gdyby taka by³a, w pierwszej kolejno¶ci spotka³by¶ j± w swojej mieszalni pod brandem znanego producenta. Nie s±dzicie chyba, ¿e jaka¶ firma produkuj±ca brand dla Inter Cars, produkuje dla niego szpachle antykorozyjn±, a pod swoim logo ju¿ nie produkuje, ¶wiadomie rezygnuj±c z mo¿liwo¶ci sprzeda¿y tego, b±d¼ co b±d¼, rewolucyjnego wynalazku. Ponadto w wiêkszo¶ci brand produkuj± ma³e firmy które nie prowadz± badañ wiêc niby sk±d mieli recepturê na szpachle antykorozyjn±, skoro nikt inny jej nie robi???
Moim zdaniem, to nie maj±cy zwi±zku z rzeczywisto¶ci± napis. Sam spotka³em siê kiedy¶ z Czeskim produktem, sprzedawanym w Rosji na którym pisa³o Made in Germany :)
 

936
Wys³any: 2013-07-15, 10:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
¬le interpretujesz znaczenie s³owa szpachla antykorozyjna.
Tu nie chodzi o zatrzymanie korozji a bardziej o mo¿liwo¶ci szpachlowania na powierzchnie bez izolatora.
Jednak gdyby¶ siê upiera³ z antykorozyjno¶ci± takich produktów poczytaj np. karty techniczne szpachli
Roberlo SN-96
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-07-15, 11:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Zapozna³em siê z kartami. To szpachla z rodziny ALU jakich wiele. Nie ma inhibitorów korozji, a jej w³a¶ciwo¶ci antykorozyjne oceni³ bym na tym samym poziomie co wiêkszo¶æ szpachlówek z AMELINIUM :)
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-07-15, 13:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
936 napisa³/a:
nie chodzi o zatrzymanie korozji a bardziej o mo¿liwo¶ci szpachlowania na powierzchnie bez izolatora.

wystarczy ¿e bêdziesz stosowa³ szpachlówki Standoxa czy Nexa Autocolor
w tych systemach masz mo¿liwo¶æ i wskazanie stosowania szpachlówki na go³y metal :tak:
 

936
Wys³any: 2013-07-15, 14:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Trze¼wy inaczej
Nie do konaæ siê zgodze. W szpachli z amelinim masz tylko zamiast lub do gipsu wrzucone opilki amelinium.
T± by¶ musia³ popracowaæ.
Nie nadaje siê do wykonczeniowki.
Zalecana gradacja papieru P 80 P150
Mo¿esz j± gwintowaæ.
Zaklejac ma³e i du¿e dziury.
Naprawiæ uszkodzony zbiornik paliwa.
W wypowiedzi podpieram siê wiedz± techników Roberlo.
 

Novol rafman
Wys³any: 2013-07-15, 14:43   Szpachlówka antykorozyjna nie istnieje!
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Szpachlówka antykorozyjna nie istnieje.Szpachlówka poliestrowa sam z siebie ma sk³onno¶ci higroskopijne + mocno higroskopijny utwardzacz, zaaplikowana na czysty metal zawsze bêdzie czynnikiem przy¶pieszaj±cym korozjê.
W szpachlówce produkcji NOVOL nie ma pêcherzyków powietrza,jest produkowana w pró¿ni.
Mieszaj±c z utwardzaczem wprowadzamy jednak pewne ilo¶ci powietrza w którym jest zawsze jaka¶ wilgoæ. Woda+tlen+metal i daszek z podk³adu i lakieru.Po prostu oran¿eria dla korozji.
Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-07-15, 15:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Robertlodz09 napisa³/a:
936 napisa³/a:
nie chodzi o zatrzymanie korozji a bardziej o mo¿liwo¶ci szpachlowania na powierzchnie bez izolatora.

wystarczy ¿e bêdziesz stosowa³ szpachlówki Standoxa czy Nexa Autocolor
w tych systemach masz mo¿liwo¶æ i wskazanie stosowania szpachlówki na go³y metal :tak:

Panowie! Nie popadajmy w paranoje. Ka¿dy szpachel da siê po³o¿yæ na blachê i nie bêdzie odpada³. Je¿eli jestem w b³êdzie, to proszê o przyk³ad z ¿ycia. Czy producentem szpachli bêdzie Novol, Profix, BKP, Standox, DuPont, Nexa, Roberlo itd. nie ma to znaczenia. Budowa i zasada dzia³ania szpachlówek jest bardzo podobna. To, ¿e jedna firma nie pisze, ¿e mo¿na produkt stosowaæ na go³± blachê a druga pisze, ¿e mo¿na, nie czyni jednej bardziej antykorozyjnej od drugiej. Wynika to z bardziej odpowiedzialnego podej¶cia do klienta i tyle. Szpachel zawsze k³adziemy na izolator! Nigdy na go³± blachê. Je¿eli jaki¶ producent zapewnia ,¿e jego szpachla jest antykorozyjna i jest to powód do jej zakupu, to zaraz po jej kupnie mo¿na zadzwoniæ do Pana Dawida, i omówiæ indywidualnie rozwój dalszej kariery zawodowej a przy okazji wypalania ¶wiêtej pochodni ognia sprawiedliwo¶ci, ¶ci±gn±æ kl±twê z IV pokolenia, przez któr± zapewne powstaje korozja i zacieki. W jednym i drugim przypadku, bêdzie to ¶wietna inwestycja.
http://www.youtube.com/watch?v=M5CNivHfRGA
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-08-22, 16:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Z t± antykorozyjno¶ci± to chodzi o to by mo¿na by³o po³o¿yæ szpachel na go³± blachê bo nie zawsze mamy czas i warunki by po³o¿yæ podk³ad korozyjny.
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-08-22, 17:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
antykorozyjny*
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-08-22, 20:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Na go³± blachê mo¿esz po³o¿yæ dowoln± szpachlê dowolnego producenta i nie odlezie. Za jaki¶ czas blacha pokryje siê rdz± a rdzy szpachla siê nie trzyma, i wtedy najpierw popêka a potem odlezie :spoko: .
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-22, 20:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Na go³± blachê mo¿esz po³o¿yæ dowoln± szpachlê dowolnego producenta i nie odlezie. Za jaki¶ czas blacha pokryje siê rdz±

Tak to pewno na pewno?
Czy tak pisz± na forach?
Napisz mo¿e ile czasu to jest
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Za jaki¶ czas

je¶li mo¿liwa jest taka odpowied¼.

trze¼wy inaczej napisa³/a:
Szpachel zawsze k³adziemy na izolator!


Zawsze?

gdyby czytaæ i braæ dos³ownie to co tu i tam siê wypisuje to cz³owiek by prêdzej w kosmos polecia³ ni¿ element pomalowa³.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-22, 20:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
shalashaska napisa³/a:
bo nie zawsze mamy czas i warunki by po³o¿yæ podk³ad korozyjny.

:roll:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Siekiera
Wys³any: 2013-08-22, 20:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
A z tymi szpachlówkami bez wype³niaczy mineralnych co niby maj± byæ bardziej antykorozyjne ni¿ zwyk³e na krzemianach to wielka sciema grubymi niæmi szyta :cojest:
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-22, 20:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Siekiera, Ale zastosowanie szpachlówki na go³± blache nie jest równoznaczne z wyst±pieniem korozji w tym miejscu.
S± minusy, ale to dopiero po uszkodzeniu pow³oki . . . . prawda?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-08-22, 20:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Ka¿dy orze jak mo¿e i ¿yje jak chce. Jedni trzymaj± siê technologii i daj± kilkuletni± gwarancjê na us³ugi, maj±c rzeszê zadowolonych klientów, stanowi±cych najlepsz± reklamê firmy. Inni daj± gwarancjê do bramy.
Znam jednych i drugich, ale ci pierwsi mieszkaj± w wiêkszych domach i maj± dro¿sze samochody.

Zwyk³y epoxyd w sprayu, po³o¿ony w jednej cienkiej warstwie schnie kilka minut. Zanim wypalisz fajke i rozrobisz szpachle, ju¿ bêdzie mo¿na go szpachlowaæ. Jedna cienka warstewka kilkunastokrotnie opó¼nia powstanie korozji. Dodatkowo, ³atwiej obrobiæ detal gdzie szpachla jest po³o¿ona na izolator.

Czy któremu¶ z Was uda³o siê kiedy¶ dotrzeæ szpachle na delikatnym wgniotku na go³ej blasze, tak aby nie by³o jej czuæ pod palcem?

A uda³o siê to kiedy blachê przepylimy byle jakim podk³adem?

To drugi powód do tego aby nie k³a¶æ szpachli na blachê. Podk³ad pod szpachl±, ³agodzi nam ró¿nicê w wielko¶æ wype³niacza szpachlówki a detalem.
 

Siekiera
Wys³any: 2013-08-22, 21:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Lackdoctor napisa³/a:
Siekiera, Ale zastosowanie szpachlówki na go³± blache nie jest równoznaczne z wyst±pieniem korozji w tym miejscu.
S± minusy, ale to dopiero po uszkodzeniu pow³oki . . . . prawda?


Prawda! Wystarczy po³o¿yæ na tak± szpachlówkê epoksyd i za³atwione.

Ja pow±tpiwa³em w "teoriê" o antykorozyjno¶ci szpachlówek na wype³niaczach niemineralnych.
A w ogóle to jak kto¶ zna szpachlówkê na samych sztucznych wype³niaczach to chêtnie poznam jej nazwê :D

tylko nie interesuj± mnie jakie¶ kleje konstrukcyjne do odtwarzania gwintów a najzwyklejsza szpachlówka samochodowa.
  
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-08-22, 21:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Siekiera napisa³/a:
Prawda! Wystarczy po³o¿yæ na tak± szpachlówkê epoksyd i za³atwione.

Ja pow±tpiwa³em w "teoriê" o antykorozyjno¶ci szpachlówek na wype³niaczach niemineralnych.
A w ogóle to jak kto¶ zna szpachlówkê na samych sztucznych wype³niaczach to chêtnie poznam jej nazwê :D


Chyba Easy Sand i Glass, ale nerki nie oddam.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-22, 21:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Zwyk³y epoxyd w sprayu, po³o¿ony w jednej cienkiej warstwie schnie kilka minut.

jedna warstwa nic nie gwarantuje
produkt 1K nie jest akceptowany jako grunt pod kit szpachlowy
wiem, wiem, , , novol nic przeciw nie ma i mi to pasuje, ale nie jest to jedna cienka warstwa i sa okre¶lone czasy i temperatura a nie taka technologia o której piszesz
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Dodatkowo, ³atwiej obrobiæ detal gdzie szpachla jest po³o¿ona na izolator.

sory, to bzdura a wrêcz to co napisa³es mo¿e powodowac powstawanie obrze¿y i widocznych po czasie ³at szpachli

Jedyny rozs±dny sposób to wygrzany epoksyd przed po³o¿eniem szpachli, , , ja nie daje gwarancji do bramy :cool:
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Podk³ad pod szpachl±, ³agodzi nam ró¿nicê w wielko¶æ wype³niacza szpachlówki a detalem.

Widaæ ¿e masz ma³o wiedzy w tej materii, wiêc tej nie¶cis³o¶ci nie bêdê komentowa³.
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Ka¿dy orze jak mo¿e i ¿yje jak chce. Jedni trzymaj± siê technologii i daj± kilkuletni± gwarancjê na us³ugi, maj±c rzeszê zadowolonych klientów, stanowi±cych najlepsz± reklamê firmy. Inni daj± gwarancjê do bramy.
Znam jednych i drugich, ale ci pierwsi mieszkaj± w wiêkszych domach i maj± dro¿sze samochody.


A ja siê trzymam technologii i to moze dlatego mam kilkana¶cie swoich samochodów?
Nie trzymam jednak siê jednego producenta i dlatego nie mam duzego domu? ? ?
pozdrawiam.
PS.
Lakiernictwo widziane od strony sprzedawcy to jednak czarna magia. ;)
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-22, 21:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
A co powiecie na temat szpachlówek epoksydowych?

Mam tego kilka puszek i zgodnie z zaleceniami producenta na go³± blache je nak³adam a potem na to wszystko podk³ad epoksydowy z ppg. . . ale to przemys³ówka i nie stosowa³em tego jeszcze na autach.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-08-22, 21:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Oczywi¶cie masz racjê. Wiele osób na tym forum nie zna siê na niczym. S± te¿ tacy którzy pozjadali wszystkie rozumy. Ka¿dy robi jak chce i jak umie. Ja nie prowadzê dzia³alno¶ci charytatywnej a gospodarcz±. Nikogo na si³ê nie przekonuje do swojego zdania. Dzielê siê nim, a czy kto¶ zrobi tak czy inaczej, to jego wybór.

Poda³em przyk³ad cha³upniczej metody opó¼niania korozji. Lepsza taka ni¿ ¿adna. To nie powód ¿eby mnie linczowaæ.

P.S. Co ciekawego masz w swojej stajni? Czy zdarza Ci siê, ¿e motocyklista któremu siedzisz na ogonie podnosi w twoim kierunku praw± rêkê trzymaj±c kciuk w górze? Bezcenne uczucie :D
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-22, 21:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej napisa³/a:
motocyklista

Chyba motorowerzysta. :spoko:

Handel ma swoje prawa i technologia napraw pow³oki lakierniczej bywa czasami taka, no, , , krótsza.

trze¼wy inaczej napisa³/a:
Ja nie prowadzê dzia³alno¶ci charytatywnej a gospodarcz±.


Moja dzia³alno¶c tez nie jest to caritas.
Chocia¿ czasem nak³ad pracy nie jest proporcjonalny do zarobku, , , taki urok handlu.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

shalashaska 
Wys³any: 2013-08-23, 08:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Ale te¿ istotne jest co siê stanie gdy uszkodzimy zewnêtrzn± pow³okê.
 

Siekiera
Wys³any: 2013-08-23, 15:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Zale¿y ile w g³±b uszkodzisz?
Jak do stali to nic juz nie pomo¿e. W krótkim terminie ratuje jeszcze grunt reaktywny (je¿eli tam jest), w d³u¿szym to tylko ocynk ale i tak trzeba to naprawiaæ.
Je¿eli uszkodzenie jest tylko np. klaru to chwilê mo¿na poje¼dziæ ale przez zimê i tak korozja zatakuje.
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-08-23, 22:29   
+1
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Lackdoctor napisa³/a:
Chyba motorowerzysta. :spoko:


Nie mogê siê powstrzymaæ od odwetowego sarkastycznego komentarza:

Lackdoctor napisa³/a:
ja nie daje gwarancji do bramy :cool:

Chyba do nastêpnej ulicy :spoko:

Lackdoctor napisa³/a:
mam kilkana¶cie swoich samochodów?

Chyba czekaj±cych na poprawkê :spoko:

A teraz na powa¿nie, bez zbêdnej z³o¶liwo¶ci.

¯yjemy w kraju specyficznym. Ka¿dy rzemie¶lnik, bez wzglêdu na swoj± profesjê jest w niej najlepszym fachowcem, i bardzo dobrym, w przynajmniej 3 s±siednich dziedzinach.
Wrodzona skromno¶æ prowadzi do tego, ¿e kiedy na plac wje¿d¿a klient, fachman wychodzi ze swej kwatery, wyciera rêce o swoje ogrodniczki, i w pierwszym tek¶cie do przyby³ego klienta, zaraz po zwrocie grzeczno¶ciowym, dzieñ dobry, zadaje pytanie: Panie, kto Panu to auto malowa³? Nawet je¿eli to jego kolega z którym pije wódkê, nie omieszka skrytykowaæ i wytkn±æ wszystkich b³êdów które widzi. Nazywa je po imieniu, bo przecie¿ sam ma z nimi problem, ale o tym ju¿ klienta nie informuje.
Grunt to zareklamowaæ siê na arenie lokalnych us³ug.
Na szczê¶cie, to us³ugobiorcy s± najlepszymi reklamodawcami.
Ten brak skromno¶ci i monopol na wszechwiedze w efekcie doprowadzi³ nas Polaków na szczyt Eurolandu min. w kwestii jako¶ci dróg czy budowy samochodów.

Oczywi¶cie mo¿esz siê ze mn± nie zgadzaæ. Chocia¿ ja lubiê si³ê argumentu. Stwierdzenie w kszta³cie:
Lackdoctor napisa³/a:

Widaæ ¿e masz ma³o wiedzy w tej materii, wiêc tej nie¶cis³o¶ci nie bêdê komentowa³.

jest dla mnie ma³o obrazowe, i nie przekonuje mnie, ¿e trwam w b³êdzie. Wola³bym ¿eby¶ jednak poda³ jakie¶ argumenty na poparcie swojego niezbyt kole¿eñskiego stwierdzenia.

Zapewne przepu¶ci³e¶ przez p³uca wiêcej materia³ów ni¿ ja. I zapewne w Twojej ocenie, to w³a¶nie i¶cie pulmonologiczne do¶wiadczenie, daje Ci monopol na to aby decydowaæ kto ma ma³o wiedzy a kto du¿o.

Zawsze wychodzi³em z za³o¿eni,a ¿e lepsze deko handlu ni¿ kilo roboty. Ale ¿eby co¶ sprzedaæ trzeba wiedzieæ co siê sprzedaje.
Przywyk³em nie zabieraæ zdania w tematach na których siê nie znam. Je¿eli jednak nie¶wiadomie pisze brednie, to chcia³bym, aby kto¶ to wykaza³ w sposób namacalny, poparty przyk³adem z ¿ycia który przy okazji o¿ywi dyskusjê w temacie.

Mia³em okazjê zobaczyæ w jaki sposób projektowane i badane s± materia³y lakiernicze. To nie przypomina pieczenia ciasta. Przynajmniej nie na etapie projektowania i budowy produktu.
Wiele osób z tytu³ami naukowymi, w bia³ych fartuchach, pracuje na bardzo drogich urz±dzeniach, które w kilka dni odtwarzaj± kilka lat jazdy po drogach. Efekt ich pracy trafia techników, którzy aplikuj± produkt zgodnie z przeznaczeniem. Potem produkt badany jest na milion sposobów. Poprawiany aby spe³nia³ przyjête standardy, i znów trafia do techników. Jak spe³nia pu³ap jako¶ciowy wdra¿a siê produkcjê. Czêsto testowany jest te¿ na samochodach je¿d¿±cych normalnie po ulicach.

I to w³a¶nie do¶wiadczenie empiryczne, utwierdza mnie w przekonaniu, ¿e je¿eli ludzie w bia³ych fartuchach mówi±, ¿e szpachli nie k³adzie siê na go³± blachê, to ja im wierze.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-08-24, 15:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej napisa³/a:
A teraz na powa¿nie, bez zbêdnej z³o¶liwo¶ci.


trze¼wy inaczej napisa³/a:
Mia³em okazjê zobaczyæ w jaki sposób projektowane i badane s± materia³y lakiernicze. To nie przypomina pieczenia ciasta. Przynajmniej nie na etapie projektowania i budowy produktu.
Wiele osób z tytu³ami naukowymi, w bia³ych fartuchach, pracuje na bardzo drogich urz±dzeniach, które w kilka dni odtwarzaj± kilka lat jazdy po drogach. Efekt ich pracy trafia techników, którzy aplikuj± produkt zgodnie z przeznaczeniem. Potem produkt badany jest na milion sposobów. Poprawiany aby spe³nia³ przyjête standardy, i znów trafia do techników. Jak spe³nia pu³ap jako¶ciowy wdra¿a siê produkcjê. Czêsto testowany jest te¿ na samochodach je¿d¿±cych normalnie po ulicach.

I to w³a¶nie do¶wiadczenie empiryczne, utwierdza mnie w przekonaniu, ¿e je¿eli ludzie w bia³ych fartuchach mówi±, ¿e szpachli nie k³adzie siê na go³± blachê, to ja im wierze.


Skoro widzia³es ludzi w bia³ych fartuchach, to rozmowa nie ma szans na rozwój.
Ty widzia³es, us³ysza³es, czy zrozumia³e¶?

Pozdrawiam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-08-24, 17:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Tak, zrozumia³em.
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2014-10-10, 11:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
http://qrs-system.eu/prod...p_corrosion.htm
Znalaz³em to dzisiaj na stronie CSV.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 

hematol 
Wys³any: 2014-10-10, 21:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
trze¼wy inaczej napisa³/a:
http://qrs-system.eu/produkt_3_fill_stop_corrosion.htm
Znalaz³em to dzisiaj na stronie CSV.

Opis tej szpachlowki nic nie wnosi.
Podobne a nawet bardziej przekonuj±ce opisy mo¿na znalezæ na kartach tech. zwyk³ej mini.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group