Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Ruffy
Wys³any: 2014-08-04, 19:58   weryfikacja wiedzy :C
0
UP DOWN

Posty: 76
przed ka¿d± aplikacj± czegokolwiek na powierzchniê trzeba j± umyæ zmywaczem silikonowym (dwie szmatki, nawil¿ona + sucha lub zraszacz + sucha) zmywacz musimy zebraæ za pomoc± szmatki, nie mo¿e odparowaæ !!!

1. a wiec tak, na go³± blachê k³adziemy 2 warstwy epoksydu w odstêpie 10-15min, czekamy 12 godzin i szlifujemy na sucho mechanicznie p360-p500
2. na tak przygotowan± powierzchniê nak³adamy szpachlê z w³óknem szklanym(p80-120 rêcznie) (np na spawy) na to szpachlê miekk± (p80-120 rêcznie, wykoñczeniowo p120-p180) i wykoñczeniow± (zgrubne p180-p240 wykoñczeniowo p240-p320)
3. na koniec wyprowadziæ powierzchniê za pomoc± pudru kontrolnego
4. Na³o¿yæ podk³ad akrylowy w 3 warstwach w odstêpach 5-10 minut, pierwsza przepylona powierzchnia, druga i trzecia pe³ne dolane
5. dla pewno¶ci sprawdziæ na³o¿yæ puder kontrolny i przeszlifowaæ na sucho mechanicznie p360-p500 b±d¼ rêcznie p400-p500
6. baza - o tym nie wiem nic :D
7. klar nak³ada siê na podsuszon± bazê (oko³o 30-40 minut po ostaniej warstwie bazy) 3 warstwy w odstêpach 5-10minut

o proporcjach nie ma tutaj nic ze wzglêdu ¿e wszystko jest w kartach technicznych produktów novola, bo odno¶nie tego pisa³em ten "proces technologiczny"
 

³ysy73 
Wys³any: 2014-08-04, 21:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Ruffy napisa³/a:
o proporcjach nie ma tutaj nic ze wzglêdu
... ze wzglêdu na to ¿e mog± to czytaæ s³u¿by mundurowe i za samo æpanie mocnego towaru mog± zacz±æ ¶cigaæ co bêdzie skutkowa³o du¿o gorszymi konsekwencjami ni¿ wykonanie tych g³upot które wypunktowa³e¶...

Pi³e¶ - nie siadaj za kierownicê
Wci±gasz - daj czas ¿eby odesz³o a nie bierz siê na haju do roboty
 

KK 
Wys³any: 2014-08-04, 21:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Epox przed na³o¿eniem szpachli papierem 600 na mokro przeleæ.
_________________

 
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-04, 22:42   
0
UP DOWN

Posty: 76
O jaka¶ rzeczowa rada za co dziêkujê, co z reszt± punktów?

£ysy73, je¶li nie chcesz pomóc to daruj sobie ¿arty na poziomie dla oceanu, niech zgadne, jestes jednym z tych fachowców którzy na pytanie czy epoksyd bêdzie pod szpachla pukaja siê w g³owê? A mo¿e za ca³o¶ciowe, czyli reperaturki ty³ i zmianê koloru na SOLID chc± 5-8tys bo po³o¿enie epolsydu na blachê ekstra ty¶ z³...

¯eby nie zadawaæ g³upich pytañ to znalaz³em sam sobie odpowiedzi jednak chcia³em je zweryfikowaæ... Odno¶nie klaru to ju¿ wiem ¿eby nak³adaæ 1.5 warstwy, za bardzo nie czaje o co chodzi ale to sobie doczytaæ :)
 

³ysy73 
Wys³any: 2014-08-05, 16:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Ruffy napisa³/a:
O jaka¶ rzeczowa rada za co dziêkujê,
No to gratulujê kumulowania wiedzy........
Ruffy napisa³/a:
£ysy73, je¶li nie chcesz pomóc to daruj sobie ¿arty na poziomie dla oceanu, niech zgadne, jestes jednym z tych fachowców którzy na pytanie czy epoksyd bêdzie pod szpachla pukaja siê w g³owê? A mo¿e za ca³o¶ciowe, czyli reperaturki ty³ i zmianê koloru na SOLID chc± 5-8tys bo po³o¿enie epolsydu na blachê ekstra ty¶ z³...
Nie wiem do koñca co masz na my¶li wiêc odgórnie powiem : ¿e siê mylisz
Ruffy napisa³/a:
¯eby nie zadawaæ g³upich pytañ to znalaz³em sam sobie odpowiedzi jednak chcia³em je zweryfikowaæ..
A gdzie znalaz³e¶ takowe odpowiedzi? Chyba na forum mi³o¶ników opla manty, b±d¼ opla kadeta albo jeszcze lepiej ascony - bo nie sadzê ¿e na tym forum
Ruffy napisa³/a:
Odno¶nie klaru to ju¿ wiem ¿eby nak³adaæ 1.5 warstwy, za bardzo nie czaje o co chodzi ale to sobie doczytaæ
No to spoko. Gratulujê kolejnego odkrycia. Tylko nie zdziw siê gdy jedni bêd± mówiæ ¿e na 1,5 rej, drudzy ¿e na 2, a kilku innych ¿e na 3 - i co wiêcej ka¿dy z nich bêdzie mia³ swoj± racjê.
No ale ja siê nie znam, wiêc nie zabieram g³osu w temacie sprawdzania wiedzy zaczerpniêtej pe³nymi ... (nie wiem czym - mo¿e nocnikami) PONOÆ z tego forum.
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-05, 17:58   
0
UP DOWN

Posty: 76
eh dobra, nie masz nic do dodania w temacie to siê po prostu nie wypowiadaj, bo jedyne co robisz do tej pory to wprowadzasz zbêdne zamieszanie
 

KK 
Wys³any: 2014-08-06, 02:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Ruffy, to zweryfikuj:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5785
_________________

 
 

³ysy73 
Wys³any: 2014-08-07, 18:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Ruffy napisa³/a:
dobra, nie masz nic do dodania w temacie to siê po prostu nie wypowiadaj, bo jedyne co robisz do tej pory to wprowadzasz zbêdne zamieszanie
Z ca³± pewno¶ci± poniewa¿ praktycznie wszystko co napisa³e¶ zrobi³bym inaczej, innymi gradacjami, innymi materia³ami, czy przede wszystkim narzêdziami...
Wiêc nie mieszam
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-07, 18:48   
0
UP DOWN

Posty: 76
bardzo cieszê siê z Twojego do¶wiadczenia, widocznie karty techniczne novola pisa³ idiota :spoko:
 

³ysy73 
Wys³any: 2014-08-07, 19:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Ruffy napisa³/a:
widocznie karty techniczne novola pisa³ idiota
Prêdzej pisa³ to kto¶, kto nie s±dzi³ ¿e w³asn± ich interpretacjê zrobi IDIOTA.

Mo¿na zrobiæ ró¿ne rzeczy i z lekka wbrew ogólnym opisom ró¿nych producentów, lecz trzeba byæ ¶wiadomym jakie i kiedy. Ale do tego trzeba jakiego¶ absolutnego MINIMUM !!!!!!!!!! wiedzy której Ty akurat nie posiadasz - i jak patrzê na Twoje podej¶cie nie jest Ci ono kiedykolwiek pisane.
Aby przynajmniej minimalnie to zweryfikowaæ zapytaj kogokolwiek z NOVOLA (ich teraz przytaczasz) czy mo¿esz np. przyspieszyæ szpachlowanie po ich epoksydzie nie czekaj±c do jego pe³nego wyschniêcia i przeszlifowania, a np. po odczekaniu nie 12 a choæby po³owy z tego czasu np. 6-ciu godzin szpachlowaæ po nim nawet bez jego szlifowania.

I to by³oby na koniec bo szkoda czasu na g³upoty
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-07, 20:13   
0
UP DOWN

Posty: 76
³ysy73 napisa³/a:
np. przyspieszyæ szpachlowanie po ich epoksydzie nie czekaj±c do jego pe³nego wyschniêcia i przeszlifowania, a np. po odczekaniu nie 12 a choæby po³owy z tego czasu np. 6-ciu godzin szpachlowaæ po nim nawet bez jego szlifowania.


Ty jeste¶ g³upi czy z policji? najpierw krytykujesz to co napisa³em opieraj±c siê o karty techniczne, to ¿e mo¿na b±d¼ nie szpachlowaæ po 6h bez szlifowania nie wywnioskowa³em z karty, ale spoko wolê byæ niedoinformowanym amatorem, ni¿ gburem robi±cym z siebie lakiernicze guru... we¼ ch³opie odbij i id¼ spamowaæ gdzie indziej
 

KK 
Wys³any: 2014-08-07, 20:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Ruffy zrozumiesz za jaki¶ czas jakie brednie piszesz. Powtarzam http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5785
_________________

 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-08-07, 20:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Ruffy,
Wró¿bita Maciej nie ma dla Ciebie dobrych wiadomo¶ci...... polecisz szybko kolego
http://marcingodlewski.pl...bita-maciej.jpg
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-07, 21:53   
0
UP DOWN

Posty: 76
KK napisa³/a:
Ruffy zrozumiesz za jaki¶ czas jakie brednie piszesz. Powtarzam http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5785


Za jaki¶ czas pewnie tak, a temat który poda³e¶ trochê pomóg³, chocia¿ kilka s³ów kogo¶ do¶wiadczonego lepiej by pomog³o ni¿ wdeptywanie swiezaka w ziemiê...

Lack, zada³em po prostu kilka pytañ to wszystko, nie ja zacz±³em sobie drwiæ z nowicjusza :)
 

KK 
Wys³any: 2014-08-07, 22:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Jakby¶ poczyta³ dzia³ dla amatorów to nie pyta³by¶ o takie rzeczy. Chyba, ¿e nie masz czasu na czytanie to co innego. Wtedy odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, nawet listownie.
_________________

 
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-10, 21:13   
0
UP DOWN

Posty: 76
No dobra Panowie przepraszam, wracam do czytania zamiast g³upiego komentowania. W³a¶ciwie to dziêkujê za zimny prysznic, chocia¿ mam jedno jeszcze pytanie...

Jaki móg³bym kupiæ nowy i jaki u¿ywany kompresor do 2 ty¶? czyta³em ¿e 100L to takie kompletne minimum no i dobrze jak by by³ z pomp± ABAC... kompresor do malowania raczej 2-3 elementów, co¶ do gara¿owego lakierowania koniecznie pod 230...
 

KK 
Wys³any: 2014-08-10, 21:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Powiem Ci z dobrego serca, ¿e fajnie jest mieæ zbiornik oko³o 200L. 100 to za ma³o, no i w 200L ma gdzie siê wytr±ciæ woda. Zapas powietrza te¿ czasem siê przydaje. Do 2 ty¶ to raczej u¿ywany, ale na 230 to tragedia.
_________________

 
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-11, 09:13   
0
UP DOWN

Posty: 76
W gara¿u mam tylko 230... wiem dlatego pyta³em o pojemno¶æ bo znalaz³em chyba Twoje posty ze sam mia³e¶ 100 i to nie by³ super wybór :p
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-11, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 76
A gdyby tak zrobiæ kompresor samemu? W sensie ja to tylko poskladam, wszystkie rzeczy wymagaj±ce spawania bêd± robiæ osoby które maj± o tym pojêcie, butla po lpg 150L do tego silnik jednofazowy 2,2kW i w³a¶nie, jaka pompa? my¶la³em najpierw o hs-31, pó¼niej o nowej ABAC A-39B g³ównie ze wzglêdu ¿eby olejem nie smarka³a...

U¿ywana hs31 ma wydajno¶æ 400L i koszt 200 z³, a39b 340L i prawie 800 z³...
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-08-11, 22:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Poszukaj sprê¿arki z pomp± Abac B3800B i silnikiem 3 kW na 230V
mo¿na takie spotkaæ z butlami 100 ,150 i 200 lit.
Przy takim silniku bêdziesz mia³ oko³o 320 lit/min rzeczywistej wydajno¶ci
z silnikiem 2.2 kW bêdziesz mia³ przy tej pompie oko³o 240 lit/min

Pompa HS 31 jest smarowana centralnie od silnika spalinowego pod który jest pod³±czona
(silnik Leyland w aucie Jelcz) i dlatego tak wiele osób ma problemy z opanowaniem jej tzw. "smarowania" ....
Je¶li ju¿ to poszukaj pompê produkcji FOS Polmo £ód¿ o symbolu fabrycznym 602.07.905/906 albo 602.07.901/904
s± to pompy oparte na konstrukcji pompy od Jelcza (HS 31)
ale maj± smarowanie rozbryzgowe oraz korpus pompy przystosowany do mocowania na kompresorze (zmieniono kszta³t korpusu pompy)
Jedyny minus to taki ¿e do jej napêdzania jest potrzebny silnik o mocy min. 4 kW ...
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-11, 23:45   
0
UP DOWN

Posty: 76
Odno¶nie pompy hs31 to smarowanie jest rozwi±zane, silnik napêdza pompê wspomagania od poloneza która poprzez reduktor CO (ci¶nienie takie jak w jelczu) podaje olej do pompy... Wszystko proste na papierze ciekawe jak by wyszlo w rzeczywisto¶ci... Chocia¿ i tak wola³ bym ¿eby to by³o smarowane rozbryzgowo...

Tutaj jeszcze znalaz³em takie silniki, który¶ z tych poci±gn±³ by abaca na te ich 340 L?

http://allegro.pl/silnik-...4468457724.html
http://allegro.pl/silnik-...4481075511.html

Ten silnik o którym mówisz od fos polmo pewnie by³by super ale 4kw to nie za du¿o jak na instalacjê gara¿ow±?

Czym siê ró¿ni± pompy b3800b od a39b?

No i bud¿et na z³o¿enie kupienie nowego lub u¿ywanego to 2 ty¶ z³...
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-08-12, 19:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Ruffy napisa³/a:
który¶ z tych poci±gn±³ by abaca na te ich 340 L?

Ten drugi po zrobieniu odpowiedniego ko³a pasowego bêdziesz mia³ na pompie
w³a¶ciwe obroty.
Musisz tylko sprawdziæ jaka powinna byæ ¶rednica
ko³a pasowego do silnika 3 kW
Ruffy napisa³/a:
Czym siê ró¿ni± pompy b3800b od a39b?

Pompa a39B to jest tzw. nastêpca pompy Abac b3800B
w stosunku do starszego modelu zmieniono wg. prod. :
-obni¿ono temp. pracy pompy
-zwiêkszono pojemno¶æ i wydajno¶æ
-zmniejszono prêdko¶æ obrotow± (przez co wyd³u¿ono jej ¿ywotno¶æ) .

Ruffy napisa³/a:
Odno¶nie pompy hs31 to smarowanie jest rozwi±zane,

Tak szczerze to nie jest "rozwi±zanie" a tylko cudowanie i kombinowanie ....
Zbêdne ,poniewa¿ masz mo¿liwo¶æ kupna takiej pompy z fabrycznie rozwi±zanym
smarowaniem rozbryzgowym i korpusem przystosowanym do zamocowania
na butli kompresora :tak:
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-12, 20:04   
0
UP DOWN

Posty: 76
no to silnik jest do zrobienia, no to wg producenta lepsza jest a39b :) ? czy ewentualnie s± jeszcze jakie¶ inne pompy ?

no tak Robercie ale czy takie cudowanie i kombinowanie siê sprawdza? fakt, mo¿na kupiæ "hs31" ze smarowaniem rozbryzgowym ale ona wymaga ju¿ 4kW... a sk³adaæ kompresor który bêdzie za mocny na moj± instalacjê jest zbyt ryzykowne... bêdê musia³ zrobiæ test czy w ogóle poci±gnie 3kW...
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-08-12, 20:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Ruffy napisa³/a:
no to wg producenta lepsza jest a39b

Poniewa¿ jest to nowy model
ale b3800B te¿ sie sprawdza i jest nadal w tzw. sprzeda¿y

Ruffy napisa³/a:
bêdê musia³ zrobiæ test czy w ogóle poci±gnie 3kW...

Od tego powinno siê zacz±æ ,czyli sprawdzenia ile kW mo¿esz "powiesiæ" na swojej "linii"

Ruffy napisa³/a:
czy ewentualnie s± jeszcze jakie¶ inne pompy ?

Oczywi¶cie ¿e s± ,np. Fini ,Fiac ....
a "sko¶nookich" to nie polecam ...
ale jak to mówi± - "do odwa¿nych ¶wiat nale¿y.." ;)
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-13, 09:06   
0
UP DOWN

Posty: 76
Panowie potrzebuje SZYBKIEJ POMOCY :) mam dostêp do butli ci¶nieniowych ( je¼dzi³y w wagonach i przez sprezaly powietrze do hamulców ) 100L i 125L w cenie z³omu, planowa³em robiæ kompresor na butli 150L jednak o tak± jest ciê¿ko, czy taka 125 tez dala by rade? Czy ewentualnie po³±czyæ dwie te setki, a je¶li tak to w jaki sposób?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-08-13, 09:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Jak najbardziej nadaj± siê.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-13, 09:55   
0
UP DOWN

Posty: 76
Super dziêkujê, jak skoñczê prace i bêdê w domu to wrzucê kilka zdjêæ tych zbiorników i tabliczek :)
 

KK 
Wys³any: 2014-08-13, 13:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Zrób sobie 2x 125l.
_________________

 
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-13, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 76
no to bêdzie 250L do pompy wydajno¶ci 340L nie bêdzie za du¿y? czyta³em ¿e zbiornik ma byæ po³owy wydajno¶ci pompy, tak¿e 200L by³o by optymalne... no chyba ¿e patrzymy pod k±tem rozbudowy na lepsz± pompê to zbiornik mia³bym z zapasem, o to chodzi KK ? :>
 

KK 
Wys³any: 2014-08-13, 19:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Jak pompa bêdzie pracowaæ non stop to zajedziesz j± zawsze. Jak nabije 250L i bêdzie mia³a odpoczynek to nic siê jej nie stanie. Pos³uchaj rady i zrób 250L. Kondensat bêdzie mia³ gdzie siê wytr±ciæ, a to bardzo wa¿ne.

Mia³em waltera na butli 100l... i wiem, ¿e 100l siê nie kupuje.
_________________

 
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-13, 20:10   
0
UP DOWN

Posty: 76
to zrobiê tak jak mówisz :) widok tak jak z góry:

http://screenshooter.net/1920330/shskeec robiæ tak jak tutaj na sztywno czy za pomoc± jakiego¶ przewodu ?
 

juny 
Wys³any: 2014-08-13, 20:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Odpusc sobie takie grzebanie, kup zbiornik od aspy nie bedziesz zalowal
_________________

 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-13, 20:34   
0
UP DOWN

Posty: 76
ten zbiornik aspy 180L kosztuje w tym momencie na allegro 300z³, a ja 2x125 bêdê mia³ za u³amek tej ceny, jedyne co muszê wykombinowaæ to po³±czyæ te dwie butle i to wszystko
 

KK 
Wys³any: 2014-08-13, 22:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Zbiorniki na jaki¶ stela¿u sobie zrób. W miarê wysoko, ¿eby¶ pod spodem zmie¶ci³ kranik do spuszczania kondensatu. Kó³eczka, najlepiej dwa z ty³u sta³e, a z przodu dwa skrêtne z hamulcem. Nie s± drogie.
Zbiorniki mo¿esz po³±czyæ zwyk³ym wê¿em w oplocie. Osobi¶cie bym to po³±czy³ jakim¶ wê¿em ¶rednicy 25mm, ¿eby to powietrze swobodnie przep³ywa³o. Wspawaæ mo¿esz rurki 3/4" ocynkowane i na to nasun±æ w±¿.
Co do kupna zbiornika od aspy to nie ma sensu jak masz tanio zbiorniki. Za te 300z³+ 150 przesy³ki to wed³ug mnie nie kalkuluje siê. Stary zbiornik od aspy, nie wiadomo w jakim stanie.
_________________

 
 

Ruffy
Wys³any: 2014-08-14, 08:32   
0
UP DOWN

Posty: 76
W³a¶nie sprawdzi³em te zbiorniki, maj± one 4mm grubo¶ci to bêdzie dobrze? :roll:
 

juny 
Wys³any: 2014-08-14, 13:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Powinno byc ok :D
A jakiejs tabliczki nie ma?

Ale jak po lpg to spoko
_________________

 

KK 
Wys³any: 2014-08-14, 20:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Tak bêd± dobre.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group