Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-04, 19:58 weryfikacja wiedzy :C
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
przed ka¿d± aplikacj± czegokolwiek na powierzchniê trzeba j± umyæ zmywaczem silikonowym (dwie szmatki, nawil¿ona + sucha lub zraszacz + sucha) zmywacz musimy zebraæ za pomoc± szmatki, nie mo¿e odparowaæ !!!
1. a wiec tak, na go³± blachê k³adziemy 2 warstwy epoksydu w odstêpie 10-15min, czekamy 12 godzin i szlifujemy na sucho mechanicznie p360-p500
2. na tak przygotowan± powierzchniê nak³adamy szpachlê z w³óknem szklanym(p80-120 rêcznie) (np na spawy) na to szpachlê miekk± (p80-120 rêcznie, wykoñczeniowo p120-p180) i wykoñczeniow± (zgrubne p180-p240 wykoñczeniowo p240-p320)
3. na koniec wyprowadziæ powierzchniê za pomoc± pudru kontrolnego
4. Na³o¿yæ podk³ad akrylowy w 3 warstwach w odstêpach 5-10 minut, pierwsza przepylona powierzchnia, druga i trzecia pe³ne dolane
5. dla pewno¶ci sprawdziæ na³o¿yæ puder kontrolny i przeszlifowaæ na sucho mechanicznie p360-p500 b±d¼ rêcznie p400-p500
6. baza - o tym nie wiem nic
7. klar nak³ada siê na podsuszon± bazê (oko³o 30-40 minut po ostaniej warstwie bazy) 3 warstwy w odstêpach 5-10minut
o proporcjach nie ma tutaj nic ze wzglêdu ¿e wszystko jest w kartach technicznych produktów novola, bo odno¶nie tego pisa³em ten "proces technologiczny" |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-08-04, 21:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Ruffy napisa³/a: | o proporcjach nie ma tutaj nic ze wzglêdu | ... ze wzglêdu na to ¿e mog± to czytaæ s³u¿by mundurowe i za samo æpanie mocnego towaru mog± zacz±æ ¶cigaæ co bêdzie skutkowa³o du¿o gorszymi konsekwencjami ni¿ wykonanie tych g³upot które wypunktowa³e¶...
Pi³e¶ - nie siadaj za kierownicê
Wci±gasz - daj czas ¿eby odesz³o a nie bierz siê na haju do roboty |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-04, 21:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Epox przed na³o¿eniem szpachli papierem 600 na mokro przeleæ. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-04, 22:42
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
O jaka¶ rzeczowa rada za co dziêkujê, co z reszt± punktów?
£ysy73, je¶li nie chcesz pomóc to daruj sobie ¿arty na poziomie dla oceanu, niech zgadne, jestes jednym z tych fachowców którzy na pytanie czy epoksyd bêdzie pod szpachla pukaja siê w g³owê? A mo¿e za ca³o¶ciowe, czyli reperaturki ty³ i zmianê koloru na SOLID chc± 5-8tys bo po³o¿enie epolsydu na blachê ekstra ty¶ z³...
¯eby nie zadawaæ g³upich pytañ to znalaz³em sam sobie odpowiedzi jednak chcia³em je zweryfikowaæ... Odno¶nie klaru to ju¿ wiem ¿eby nak³adaæ 1.5 warstwy, za bardzo nie czaje o co chodzi ale to sobie doczytaæ |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-08-05, 16:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Ruffy napisa³/a: | O jaka¶ rzeczowa rada za co dziêkujê, | No to gratulujê kumulowania wiedzy........ Ruffy napisa³/a: | £ysy73, je¶li nie chcesz pomóc to daruj sobie ¿arty na poziomie dla oceanu, niech zgadne, jestes jednym z tych fachowców którzy na pytanie czy epoksyd bêdzie pod szpachla pukaja siê w g³owê? A mo¿e za ca³o¶ciowe, czyli reperaturki ty³ i zmianê koloru na SOLID chc± 5-8tys bo po³o¿enie epolsydu na blachê ekstra ty¶ z³... | Nie wiem do koñca co masz na my¶li wiêc odgórnie powiem : ¿e siê mylisz Ruffy napisa³/a: | ¯eby nie zadawaæ g³upich pytañ to znalaz³em sam sobie odpowiedzi jednak chcia³em je zweryfikowaæ.. | A gdzie znalaz³e¶ takowe odpowiedzi? Chyba na forum mi³o¶ników opla manty, b±d¼ opla kadeta albo jeszcze lepiej ascony - bo nie sadzê ¿e na tym forum Ruffy napisa³/a: | Odno¶nie klaru to ju¿ wiem ¿eby nak³adaæ 1.5 warstwy, za bardzo nie czaje o co chodzi ale to sobie doczytaæ | No to spoko. Gratulujê kolejnego odkrycia. Tylko nie zdziw siê gdy jedni bêd± mówiæ ¿e na 1,5 rej, drudzy ¿e na 2, a kilku innych ¿e na 3 - i co wiêcej ka¿dy z nich bêdzie mia³ swoj± racjê.
No ale ja siê nie znam, wiêc nie zabieram g³osu w temacie sprawdzania wiedzy zaczerpniêtej pe³nymi ... (nie wiem czym - mo¿e nocnikami) PONOÆ z tego forum. |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-05, 17:58
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
eh dobra, nie masz nic do dodania w temacie to siê po prostu nie wypowiadaj, bo jedyne co robisz do tej pory to wprowadzasz zbêdne zamieszanie |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-06, 02:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-08-07, 18:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Ruffy napisa³/a: | dobra, nie masz nic do dodania w temacie to siê po prostu nie wypowiadaj, bo jedyne co robisz do tej pory to wprowadzasz zbêdne zamieszanie | Z ca³± pewno¶ci± poniewa¿ praktycznie wszystko co napisa³e¶ zrobi³bym inaczej, innymi gradacjami, innymi materia³ami, czy przede wszystkim narzêdziami...
Wiêc nie mieszam |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-07, 18:48
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
bardzo cieszê siê z Twojego do¶wiadczenia, widocznie karty techniczne novola pisa³ idiota |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-08-07, 19:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Ruffy napisa³/a: | widocznie karty techniczne novola pisa³ idiota | Prêdzej pisa³ to kto¶, kto nie s±dzi³ ¿e w³asn± ich interpretacjê zrobi IDIOTA.
Mo¿na zrobiæ ró¿ne rzeczy i z lekka wbrew ogólnym opisom ró¿nych producentów, lecz trzeba byæ ¶wiadomym jakie i kiedy. Ale do tego trzeba jakiego¶ absolutnego MINIMUM !!!!!!!!!! wiedzy której Ty akurat nie posiadasz - i jak patrzê na Twoje podej¶cie nie jest Ci ono kiedykolwiek pisane.
Aby przynajmniej minimalnie to zweryfikowaæ zapytaj kogokolwiek z NOVOLA (ich teraz przytaczasz) czy mo¿esz np. przyspieszyæ szpachlowanie po ich epoksydzie nie czekaj±c do jego pe³nego wyschniêcia i przeszlifowania, a np. po odczekaniu nie 12 a choæby po³owy z tego czasu np. 6-ciu godzin szpachlowaæ po nim nawet bez jego szlifowania.
I to by³oby na koniec bo szkoda czasu na g³upoty |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-07, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
³ysy73 napisa³/a: | np. przyspieszyæ szpachlowanie po ich epoksydzie nie czekaj±c do jego pe³nego wyschniêcia i przeszlifowania, a np. po odczekaniu nie 12 a choæby po³owy z tego czasu np. 6-ciu godzin szpachlowaæ po nim nawet bez jego szlifowania.
|
Ty jeste¶ g³upi czy z policji? najpierw krytykujesz to co napisa³em opieraj±c siê o karty techniczne, to ¿e mo¿na b±d¼ nie szpachlowaæ po 6h bez szlifowania nie wywnioskowa³em z karty, ale spoko wolê byæ niedoinformowanym amatorem, ni¿ gburem robi±cym z siebie lakiernicze guru... we¼ ch³opie odbij i id¼ spamowaæ gdzie indziej |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-07, 20:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-08-07, 20:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-07, 21:53
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
Za jaki¶ czas pewnie tak, a temat który poda³e¶ trochê pomóg³, chocia¿ kilka s³ów kogo¶ do¶wiadczonego lepiej by pomog³o ni¿ wdeptywanie swiezaka w ziemiê...
Lack, zada³em po prostu kilka pytañ to wszystko, nie ja zacz±³em sobie drwiæ z nowicjusza |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-07, 22:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Jakby¶ poczyta³ dzia³ dla amatorów to nie pyta³by¶ o takie rzeczy. Chyba, ¿e nie masz czasu na czytanie to co innego. Wtedy odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, nawet listownie. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-10, 21:13
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
No dobra Panowie przepraszam, wracam do czytania zamiast g³upiego komentowania. W³a¶ciwie to dziêkujê za zimny prysznic, chocia¿ mam jedno jeszcze pytanie...
Jaki móg³bym kupiæ nowy i jaki u¿ywany kompresor do 2 ty¶? czyta³em ¿e 100L to takie kompletne minimum no i dobrze jak by by³ z pomp± ABAC... kompresor do malowania raczej 2-3 elementów, co¶ do gara¿owego lakierowania koniecznie pod 230... |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-10, 21:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Powiem Ci z dobrego serca, ¿e fajnie jest mieæ zbiornik oko³o 200L. 100 to za ma³o, no i w 200L ma gdzie siê wytr±ciæ woda. Zapas powietrza te¿ czasem siê przydaje. Do 2 ty¶ to raczej u¿ywany, ale na 230 to tragedia. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-11, 09:13
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
W gara¿u mam tylko 230... wiem dlatego pyta³em o pojemno¶æ bo znalaz³em chyba Twoje posty ze sam mia³e¶ 100 i to nie by³ super wybór :p |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-11, 21:31
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
A gdyby tak zrobiæ kompresor samemu? W sensie ja to tylko poskladam, wszystkie rzeczy wymagaj±ce spawania bêd± robiæ osoby które maj± o tym pojêcie, butla po lpg 150L do tego silnik jednofazowy 2,2kW i w³a¶nie, jaka pompa? my¶la³em najpierw o hs-31, pó¼niej o nowej ABAC A-39B g³ównie ze wzglêdu ¿eby olejem nie smarka³a...
U¿ywana hs31 ma wydajno¶æ 400L i koszt 200 z³, a39b 340L i prawie 800 z³... |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-08-11, 22:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Poszukaj sprê¿arki z pomp± Abac B3800B i silnikiem 3 kW na 230V
mo¿na takie spotkaæ z butlami 100 ,150 i 200 lit.
Przy takim silniku bêdziesz mia³ oko³o 320 lit/min rzeczywistej wydajno¶ci
z silnikiem 2.2 kW bêdziesz mia³ przy tej pompie oko³o 240 lit/min
Pompa HS 31 jest smarowana centralnie od silnika spalinowego pod który jest pod³±czona
(silnik Leyland w aucie Jelcz) i dlatego tak wiele osób ma problemy z opanowaniem jej tzw. "smarowania" ....
Je¶li ju¿ to poszukaj pompê produkcji FOS Polmo £ód¿ o symbolu fabrycznym 602.07.905/906 albo 602.07.901/904
s± to pompy oparte na konstrukcji pompy od Jelcza (HS 31)
ale maj± smarowanie rozbryzgowe oraz korpus pompy przystosowany do mocowania na kompresorze (zmieniono kszta³t korpusu pompy)
Jedyny minus to taki ¿e do jej napêdzania jest potrzebny silnik o mocy min. 4 kW ... |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-11, 23:45
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
Odno¶nie pompy hs31 to smarowanie jest rozwi±zane, silnik napêdza pompê wspomagania od poloneza która poprzez reduktor CO (ci¶nienie takie jak w jelczu) podaje olej do pompy... Wszystko proste na papierze ciekawe jak by wyszlo w rzeczywisto¶ci... Chocia¿ i tak wola³ bym ¿eby to by³o smarowane rozbryzgowo...
Tutaj jeszcze znalaz³em takie silniki, który¶ z tych poci±gn±³ by abaca na te ich 340 L?
http://allegro.pl/silnik-...4468457724.html
http://allegro.pl/silnik-...4481075511.html
Ten silnik o którym mówisz od fos polmo pewnie by³by super ale 4kw to nie za du¿o jak na instalacjê gara¿ow±?
Czym siê ró¿ni± pompy b3800b od a39b?
No i bud¿et na z³o¿enie kupienie nowego lub u¿ywanego to 2 ty¶ z³... |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-08-12, 19:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Ruffy napisa³/a: | który¶ z tych poci±gn±³ by abaca na te ich 340 L? |
Ten drugi po zrobieniu odpowiedniego ko³a pasowego bêdziesz mia³ na pompie
w³a¶ciwe obroty.
Musisz tylko sprawdziæ jaka powinna byæ ¶rednica
ko³a pasowego do silnika 3 kW
Ruffy napisa³/a: | Czym siê ró¿ni± pompy b3800b od a39b? |
Pompa a39B to jest tzw. nastêpca pompy Abac b3800B
w stosunku do starszego modelu zmieniono wg. prod. :
-obni¿ono temp. pracy pompy
-zwiêkszono pojemno¶æ i wydajno¶æ
-zmniejszono prêdko¶æ obrotow± (przez co wyd³u¿ono jej ¿ywotno¶æ) .
Ruffy napisa³/a: | Odno¶nie pompy hs31 to smarowanie jest rozwi±zane, |
Tak szczerze to nie jest "rozwi±zanie" a tylko cudowanie i kombinowanie ....
Zbêdne ,poniewa¿ masz mo¿liwo¶æ kupna takiej pompy z fabrycznie rozwi±zanym
smarowaniem rozbryzgowym i korpusem przystosowanym do zamocowania
na butli kompresora |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-12, 20:04
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
no to silnik jest do zrobienia, no to wg producenta lepsza jest a39b ? czy ewentualnie s± jeszcze jakie¶ inne pompy ?
no tak Robercie ale czy takie cudowanie i kombinowanie siê sprawdza? fakt, mo¿na kupiæ "hs31" ze smarowaniem rozbryzgowym ale ona wymaga ju¿ 4kW... a sk³adaæ kompresor który bêdzie za mocny na moj± instalacjê jest zbyt ryzykowne... bêdê musia³ zrobiæ test czy w ogóle poci±gnie 3kW... |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2014-08-12, 20:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Ruffy napisa³/a: | no to wg producenta lepsza jest a39b |
Poniewa¿ jest to nowy model
ale b3800B te¿ sie sprawdza i jest nadal w tzw. sprzeda¿y
Ruffy napisa³/a: | bêdê musia³ zrobiæ test czy w ogóle poci±gnie 3kW... |
Od tego powinno siê zacz±æ ,czyli sprawdzenia ile kW mo¿esz "powiesiæ" na swojej "linii"
Ruffy napisa³/a: | czy ewentualnie s± jeszcze jakie¶ inne pompy ? |
Oczywi¶cie ¿e s± ,np. Fini ,Fiac ....
a "sko¶nookich" to nie polecam ...
ale jak to mówi± - "do odwa¿nych ¶wiat nale¿y.." |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-13, 09:06
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
Panowie potrzebuje SZYBKIEJ POMOCY mam dostêp do butli ci¶nieniowych ( je¼dzi³y w wagonach i przez sprezaly powietrze do hamulców ) 100L i 125L w cenie z³omu, planowa³em robiæ kompresor na butli 150L jednak o tak± jest ciê¿ko, czy taka 125 tez dala by rade? Czy ewentualnie po³±czyæ dwie te setki, a je¶li tak to w jaki sposób? |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-08-13, 09:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Jak najbardziej nadaj± siê. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-13, 09:55
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
Super dziêkujê, jak skoñczê prace i bêdê w domu to wrzucê kilka zdjêæ tych zbiorników i tabliczek |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-13, 13:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Zrób sobie 2x 125l. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-13, 13:50
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
no to bêdzie 250L do pompy wydajno¶ci 340L nie bêdzie za du¿y? czyta³em ¿e zbiornik ma byæ po³owy wydajno¶ci pompy, tak¿e 200L by³o by optymalne... no chyba ¿e patrzymy pod k±tem rozbudowy na lepsz± pompê to zbiornik mia³bym z zapasem, o to chodzi KK ? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-13, 19:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Jak pompa bêdzie pracowaæ non stop to zajedziesz j± zawsze. Jak nabije 250L i bêdzie mia³a odpoczynek to nic siê jej nie stanie. Pos³uchaj rady i zrób 250L. Kondensat bêdzie mia³ gdzie siê wytr±ciæ, a to bardzo wa¿ne.
Mia³em waltera na butli 100l... i wiem, ¿e 100l siê nie kupuje. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-13, 20:10
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-08-13, 20:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Odpusc sobie takie grzebanie, kup zbiornik od aspy nie bedziesz zalowal |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-13, 20:34
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
ten zbiornik aspy 180L kosztuje w tym momencie na allegro 300z³, a ja 2x125 bêdê mia³ za u³amek tej ceny, jedyne co muszê wykombinowaæ to po³±czyæ te dwie butle i to wszystko |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-13, 22:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Zbiorniki na jaki¶ stela¿u sobie zrób. W miarê wysoko, ¿eby¶ pod spodem zmie¶ci³ kranik do spuszczania kondensatu. Kó³eczka, najlepiej dwa z ty³u sta³e, a z przodu dwa skrêtne z hamulcem. Nie s± drogie.
Zbiorniki mo¿esz po³±czyæ zwyk³ym wê¿em w oplocie. Osobi¶cie bym to po³±czy³ jakim¶ wê¿em ¶rednicy 25mm, ¿eby to powietrze swobodnie przep³ywa³o. Wspawaæ mo¿esz rurki 3/4" ocynkowane i na to nasun±æ w±¿.
Co do kupna zbiornika od aspy to nie ma sensu jak masz tanio zbiorniki. Za te 300z³+ 150 przesy³ki to wed³ug mnie nie kalkuluje siê. Stary zbiornik od aspy, nie wiadomo w jakim stanie. |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffy
|
Wys³any: 2014-08-14, 08:32
|
0
|
|
|
Posty: 76
|
W³a¶nie sprawdzi³em te zbiorniki, maj± one 4mm grubo¶ci to bêdzie dobrze? |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-08-14, 13:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Powinno byc ok
A jakiejs tabliczki nie ma?
Ale jak po lpg to spoko |
_________________
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-08-14, 20:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Tak bêd± dobre. |
_________________
|
|
|
|