| Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  | 
     
		 Bary		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 07:01   Wytrzyma³y klar do auta terenowego.
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 3 
                | 
      
         
            
               Witam,
 
remontuje od podstaw 20 letniego Jeepa.
 
Wykona³em ju¿ prace blacharskie, remont ca³ej pod³ogi zabezpieczaj±c po kolei: cortaninem, pó¿niej epoksyd i na wierzch poliuretan. 
 
 
Teraz zabieram siê za kastê, która jest zdrowa, blacha ocynk, mo¿e dwa ogniska korozji.
 
Nie chcê auta lakierowaæ farb± poliuretanow± tylko daæ jakis atrakcyjny kolor metalik a na to bardzo wytrzyma³y klar.
 
 
I tu pojawia siê pytanie jaki ten klar kupiæ aby by³o odporny na zarysowania ?
 
Mo¿e s± jakie¶ specjalistyczne linie takich produktów jakimi lakieruje siê pojazdy mocno eksploatowane?
 
 
Dodam jeszcze, ¿e ten klar mo¿e byc ciut mniej atrakcyjny wizualnie tzn. trocê mniej przej¿yszty i lekko ¿ó³tawy aby tylko by³ wytrzyma³y.
 
 
Bêdê bardzo wdziêczny za wszelkie porady i propozycje
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 glover		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 08:46   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 303 
                | 
      
         
            
               Jak bêdziesz lakierowa³ w przyzwoitych warunkach i nie bêdziesz polerowa³ to wystarczy ci np. Spectral 575 z Novola. Ma w sobie trochê ceramiki która na powierzchni tworzy warstwê odporniejsz± na zarysowania (SR) oczywi¶cie pod warunkiem ¿e tego nie ¶ci±gniesz papierem ¶ciernym przy polerce     | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 POLYKAR.PL [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 15:11   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
               Ja poleca³bym lakier MIPA CS 85 . 
 
Cytat ze strony przedstawiciela MIPY w Polsce : " Wysokojako¶ciowy 2K-lakier bezbarwny HS o szczególnie wysokiej odporno¶ci na zarysowania dziêki zastosowaniu technologii Reflow. "
 
Faktycznie dobry , szczególnie polecany przez motocyklistów i w³a¶cicieli aut typu off-road . | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 berag1  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 19:22   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 266 
                | 
      
         
            
                	  | POLYKAR.PL napisa³/a: | 	 		  | technologii Reflow | 	  
 
 
Lakiery bezbarwne z efektem „reflow”
 
Efekt cofania siê zadrapañ na nadwoziu osi±ga siê poprzez dodanie do lakieru bezbarwnego odpowiednich domieszek, które czyni± warstwê zewnêtrzn± bardziej elastyczn± . Co prawda nie uniknie siê powstawania mikrorys, jednak z up³ywem czasu i dzia³ania – na przyk³ad promieniowania s³onecznego – po prostu znikaj±, a przynajmniej staj± siê niewidoczne dla ludzkiego oka. Dziêki temu pow³oka lakierowa wydaje siê byæ nienaruszona. Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciæ odporno¶æ na chemikalia oraz mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania.
 
 
Dlatego ja bym zaleca³ lakier bezbarwny ceramiczny. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 POLYKAR.PL [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 19:38   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
                	  | berag1 napisa³/a: | 	 		  Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciæ odporno¶æ na chemikalia oraz mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania.
 
 | 	  
 
 
Dziêkujê za uzupe³nienie mojego posta , choæ t± informacjê mo¿na znale¼æ bez problemu w necie . Ale je¶li ju¿ kolego pokusi³e¶ siê o dodanie tych informacji to mo¿e doprecyzuj w jakich to warunkach lakier mo¿e straciæ odporno¶æ na chemikalia i mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania ? To , ¿e w "pewnych" to ju¿ wiem ale dok³adniej ? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 berag1  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 20:37   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 266 
                | 
      
         
            
               Cz³owiek, który za³o¿y³ ten temat zapyta³ o to jaki lakier bezbarwny ma po³o¿yæ aby by³ on wytrzyma³y na zarysowania poniewa¿ bêdzie on mocno eksploatowany, domniemam ¿e w terenie. Po jak± cholerê potrzebny mu lakier, który pod wp³ywem promieni s³onecznych robi siê elastyczny do tego stopnia, ¿e mo¿na swobodnie paznokciem zrobiæ na nim rysê?
 
Stosowanie tego lakieru na autach osobowych, które raczej nie s± tak mocno eksploatowane w terenie, jak auta terenowe jest jak najbardziej uzasadnione i tak te¿ fabrycznie s± one lakierowane, zaznaczam , ¿e nie wszystkie.
 
Mia³em okazje i przyjemno¶æ testowaæ takie lakiery i obserwowaæ jak zachowuj± siê na nich rysy , które by³y poddane wygrzewaniu promiennikiem i powiem, ¿e efekt by³ zadowalaj±cy.
 
 
Dlatego panie POLYKAR.PL gdyby¶ wiedzia³, ¿e polecasz taki lakier o takich w³a¶ciwo¶ciach na auto terenowe, które ma byæ mocno eksploatowane, to by¶ tego nie zrobi³ poniewa¿ ma siê to nijak do tego czego potrzebuje cz³owiek który za³o¿y³ ten temat.
 
Co do pytania o te warunki to odpowied¼ jest zawarta w tym co we wcze¶niejszym po¶cie zacytowa³em. 
 
Lakier Reflow objawia swoje w³a¶ciwo¶ci kiedy osi±ga temperaturê 60-70 stopni, a takow± uzyskuje na ciemnych kolorach gdy mocno dogrzewa s³oñce. Ja to zjawisko nazywam samozaci±ganiem siê lakieru bezbarwnego czyli zalewaniem siê, zaznaczam tutaj - drobnych rys, a  nie takich jakie powstaj± podczas jazdy samochodem terenowym po dzikim terenie. 
 
W³a¶ciwo¶æ tego lakieru w tym przypadku, który opisa³em wcze¶niej jest jego zalet±, natomiast jest jego wad± gdy zaczniemy mówiæ o polerowaniu takiego lakieru bezbarwnego, gdy w czasie procesu polerowania element polerowany zaczyna siê nagrzewaæ , a wraz z nim lakier bezbarwny. Ci co poleruj± na co dzieñ wiedz± co to znaczy dopolerowaæ lakier bezbarwny który jest elastyczny. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 POLYKAR.PL [Usuniêty]		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-21, 21:23   
                   
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  
                | 
      
         
            
               Doskona³a wypowied¼ , tylko nad jednym siê zastanawiam . Wspomnia³e¶ kolego ( nie piszê Pan poniewa¿ onegdaj zosta³em zbesztany za t± formê tytu³owania forumowiczów ) , ¿e polecasz lakier ceramiczny . S³uszna sugestia tylko , ¿e lakiery ceramiczne to po prostu lakiery bezbarwne z dodatkami ceramicznymi tzn. specjaln± krzemionk± , która podwy¿sza odporno¶æ lakieru na zarysowania . Pytanie : co wybraæ ? Lakier z dodatkiem krzemionki , który mê¿nie zniesie kilka polerowañ zarysowanego lakieru czy lakier "reflow" , na którym rysy znikn± po nagrzaniu powierzchni . Nie mówimy tutaj oczywi¶cie o u¿ytkowaniu auta na le¶nych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa . Bo na tak± jazdê to tylko powtórne lakierowanie pomo¿e . 
 
Proszê zarazem nie odbieraæ moich postów jako zaczepnych lub niegrzecznych : 
 
 
 	  | berag1 napisa³/a: | 	 		  | Dlatego panie POLYKAR.PL gdyby¶ wiedzia³, ¿e polecasz taki lakier o takich w³a¶ciwo¶ciach na auto terenowe, które ma byæ mocno eksploatowane, to by¶ tego nie zrobi³ poniewa¿ ma siê to nijak do tego czego potrzebuje cz³owiek który za³o¿y³ ten temat.  | 	  
 
 
bo intencj± moj± jest po pierwsze pomóc osobie , która za³o¿y³a temat , po drugie dokszta³cenie siê w temacie . 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Bary		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-22, 06:31   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 3 
                | 
      
         
            
               Dziekuje za podpowiedzi.
 
Auto przeznaczone bêdzie do ciê¿kiego offroadu.
 
Koledzy którzy przygotowuj± takie auta lakieruj± farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczon± kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektów wizualnych. 
 
Idea³em by³ by klar poliuretanowy.
 
Wiem, ¿e ¿adna pow³oka nie wytrzyma ocierania siê o drzewo ale ¿eby siê chocia¿ nie rysowa³a od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 gugun  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-22, 06:33   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
  
                  Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom 
                | 
      
         
            
                	  | POLYKAR.PL napisa³/a: | 	 		  | Nie mówimy tutaj oczywi¶cie o u¿ytkowaniu auta na le¶nych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa | 	  
 
czy oby napewno??     w temacie zgadzam sie z k. berag1, ,jesli chodzi o auto terenowe to czym lakier twardszy tym lepszy,mniejsze ryzyko powstawania rys.
 
 co do mipy to rozwiazanie fajne na ciemnych kolorach gdzie widac doslownie kazda drobna ryske-nawet po umyciu.dobre slonce,zero problemow z nagrzaniem i mikro ryski znikaja. ale w przypadku auta terenowego...ja jestem na nie     | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Bary		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-08-22, 07:02   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 3 
                | 
      
         
            
               Dobra koledzy a jakies konkretne marki tych lakierów polecacie ?
 
 
Bo jak na razie mamy tylko Spectrala 575 SR. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 YAMAHER		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-09-07, 19:49   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 1975 
                | 
      
         
            
               No ja tez potrzebuje mocny bezbarwny    na tego typu jazdy    
 
 
[ Dodano: 2012-09-07, 20:53 ]
 
CZasem ludzie maja problem z rozpoznaniem koloru    
 
 
To takie ceramiczne klary jak sie wyszlifuje na lustro to traca swe w³asciwosci :( ?	 
	 
	
	
	
	
		
	
		DSC00309.JPG
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ¶ci±gniêto 173 raz(y) 665.02 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00302.JPG
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ¶ci±gniêto 305 raz(y) 553.29 KB | 
	 
	 
	 
	
		
 | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 MarcinK1981		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2014-11-14, 15:05   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 4 
                | 
      
         
            
               | Ja bym poleci³ ¶rodek raptor u pol... wytrzyma³y i kolor mo¿na dowolny zrobiæ... dla jazdy terenowej jak najbardziej, ale po mie¶cie te¿ siê sprawdza... http://raptor-polska.pl/o-produkcie/ | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 936		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2014-11-15, 17:30   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 4 razy Posty: 905 
                | 
      
         
            
                	  | Bary napisa³/a: | 	 		  Dziekuje za podpowiedzi.
 
Auto przeznaczone bêdzie do ciê¿kiego offroadu.
 
Koledzy którzy przygotowuj± takie auta lakieruj± farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczon± kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektów wizualnych. 
 
Idea³em by³ by klar poliuretanowy.
 
Wiem, ¿e ¿adna pow³oka nie wytrzyma ocierania siê o drzewo ale ¿eby siê chocia¿ nie rysowa³a od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania. | 	  
 
 
Polecam "go³±" bude oddaæ do malowania proszkowego i z g³owy. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |