Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Bary
Wysłany: 2012-08-21, 08:01   WytrzymaÂły klar do auta terenowego.
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam,
remontuje od podstaw 20 letniego Jeepa.
Wykona³em ju¿ prace blacharskie, remont ca³ej pod³ogi zabezpieczaj¹c po kolei: cortaninem, pó¿niej epoksyd i na wierzch poliuretan.

Teraz zabieram siĂŞ za kastĂŞ, ktĂłra jest zdrowa, blacha ocynk, moÂże dwa ogniska korozji.
Nie chcĂŞ auta lakierowaĂŚ farbÂą poliuretanowÂą tylko daĂŚ jakis atrakcyjny kolor metalik a na to bardzo wytrzymaÂły klar.

I tu pojawia siĂŞ pytanie jaki ten klar kupiĂŚ aby byÂło odporny na zarysowania ?
MoÂże sÂą jakieÂś specjalistyczne linie takich produktĂłw jakimi lakieruje siĂŞ pojazdy mocno eksploatowane?


Dodam jeszcze, ¿e ten klar mo¿e byc ciut mniej atrakcyjny wizualnie tzn. trocê mniej przej¿yszty i lekko ¿ó³tawy aby tylko by³ wytrzyma³y.

BĂŞdĂŞ bardzo wdziĂŞczny za wszelkie porady i propozycje
Pozdrawiam
 

glover
Wysłany: 2012-08-21, 09:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 303
Jak bĂŞdziesz lakierowaÂł w przyzwoitych warunkach i nie bĂŞdziesz polerowaÂł to wystarczy ci np. Spectral 575 z Novola. Ma w sobie trochĂŞ ceramiki ktĂłra na powierzchni tworzy warstwĂŞ odporniejszÂą na zarysowania (SR) oczywiÂście pod warunkiem Âże tego nie ÂściÂągniesz papierem Âściernym przy polerce ;)
 

POLYKAR.PL
[Usunięty]
Wysłany: 2012-08-21, 16:11   

Ja polecaÂłbym lakier MIPA CS 85 .
Cytat ze strony przedstawiciela MIPY w Polsce : " WysokojakoÂściowy 2K-lakier bezbarwny HS o szczegĂłlnie wysokiej odpornoÂści na zarysowania dziĂŞki zastosowaniu technologii Reflow. "
Faktycznie dobry , szczegĂłlnie polecany przez motocyklistĂłw i wÂłaÂścicieli aut typu off-road .
 

berag1 
Wysłany: 2012-08-21, 20:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
POLYKAR.PL napisał/a:
technologii Reflow


Lakiery bezbarwne z efektem „reflow”
Efekt cofania siĂŞ zadrapaĂą na nadwoziu osiÂąga siĂŞ poprzez dodanie do lakieru bezbarwnego odpowiednich domieszek, ktĂłre czyniÂą warstwĂŞ zewnĂŞtrznÂą bardziej elastycznÂą . Co prawda nie uniknie siĂŞ powstawania mikrorys, jednak z upÂływem czasu i dziaÂłania – na przykÂład promieniowania sÂłonecznego – po prostu znikajÂą, a przynajmniej stajÂą siĂŞ niewidoczne dla ludzkiego oka. DziĂŞki temu powÂłoka lakierowa wydaje siĂŞ byĂŚ nienaruszona. Taka zbyt miĂŞkka powierzchnia moÂże jednak w pewnych warunkach traciĂŚ odpornoœÌ na chemikalia oraz mieĂŚ gorszÂą moÂżliwoœÌ polerowania.

Dlatego ja bym zalecaÂł lakier bezbarwny ceramiczny.
 
 

POLYKAR.PL
[Usunięty]
Wysłany: 2012-08-21, 20:38   

berag1 napisał/a:
Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciÌ odpornoœÌ na chemikalia oraz mieÌ gorsz¹ mo¿liwoœÌ polerowania.


Dziêkujê za uzupe³nienie mojego posta , choÌ t¹ informacjê mo¿na znaleŸÌ bez problemu w necie . Ale jeœli ju¿ kolego pokusi³eœ siê o dodanie tych informacji to mo¿e doprecyzuj w jakich to warunkach lakier mo¿e straciÌ odpornoœÌ na chemikalia i mieÌ gorsz¹ mo¿liwoœÌ polerowania ? To , ¿e w "pewnych" to ju¿ wiem ale dok³adniej ?
 

berag1 
Wysłany: 2012-08-21, 21:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
CzÂłowiek, ktĂłry zaÂłoÂżyÂł ten temat zapytaÂł o to jaki lakier bezbarwny ma poÂłoÂżyĂŚ aby byÂł on wytrzymaÂły na zarysowania poniewaÂż bĂŞdzie on mocno eksploatowany, domniemam Âże w terenie. Po jakÂą cholerĂŞ potrzebny mu lakier, ktĂłry pod wpÂływem promieni sÂłonecznych robi siĂŞ elastyczny do tego stopnia, Âże moÂżna swobodnie paznokciem zrobiĂŚ na nim rysĂŞ?
Stosowanie tego lakieru na autach osobowych, ktĂłre raczej nie sÂą tak mocno eksploatowane w terenie, jak auta terenowe jest jak najbardziej uzasadnione i tak teÂż fabrycznie sÂą one lakierowane, zaznaczam , Âże nie wszystkie.
Mia³em okazje i przyjemnoœÌ testowaÌ takie lakiery i obserwowaÌ jak zachowuj¹ siê na nich rysy , które by³y poddane wygrzewaniu promiennikiem i powiem, ¿e efekt by³ zadowalaj¹cy.

Dlatego panie POLYKAR.PL gdybyÂś wiedziaÂł, Âże polecasz taki lakier o takich wÂłaÂściwoÂściach na auto terenowe, ktĂłre ma byĂŚ mocno eksploatowane, to byÂś tego nie zrobiÂł poniewaÂż ma siĂŞ to nijak do tego czego potrzebuje czÂłowiek ktĂłry zaÂłoÂżyÂł ten temat.
Co do pytania o te warunki to odpowiedÂź jest zawarta w tym co we wczeÂśniejszym poÂście zacytowaÂłem.
Lakier Reflow objawia swoje wÂłaÂściwoÂści kiedy osiÂąga temperaturĂŞ 60-70 stopni, a takowÂą uzyskuje na ciemnych kolorach gdy mocno dogrzewa sÂłoĂące. Ja to zjawisko nazywam samozaciÂąganiem siĂŞ lakieru bezbarwnego czyli zalewaniem siĂŞ, zaznaczam tutaj - drobnych rys, a nie takich jakie powstajÂą podczas jazdy samochodem terenowym po dzikim terenie.
W³aœciwoœÌ tego lakieru w tym przypadku, który opisa³em wczeœniej jest jego zalet¹, natomiast jest jego wad¹ gdy zaczniemy mówiÌ o polerowaniu takiego lakieru bezbarwnego, gdy w czasie procesu polerowania element polerowany zaczyna siê nagrzewaÌ , a wraz z nim lakier bezbarwny. Ci co poleruj¹ na co dzieù wiedz¹ co to znaczy dopolerowaÌ lakier bezbarwny który jest elastyczny.
 
 

POLYKAR.PL
[Usunięty]
Wysłany: 2012-08-21, 22:23   

Doskona³a wypowiedŸ , tylko nad jednym siê zastanawiam . Wspomnia³eœ kolego ( nie piszê Pan poniewa¿ onegdaj zosta³em zbesztany za t¹ formê tytu³owania forumowiczów ) , ¿e polecasz lakier ceramiczny . S³uszna sugestia tylko , ¿e lakiery ceramiczne to po prostu lakiery bezbarwne z dodatkami ceramicznymi tzn. specjaln¹ krzemionk¹ , która podwy¿sza odpornoœÌ lakieru na zarysowania . Pytanie : co wybraÌ ? Lakier z dodatkiem krzemionki , który mê¿nie zniesie kilka polerowaù zarysowanego lakieru czy lakier "reflow" , na którym rysy znikn¹ po nagrzaniu powierzchni . Nie mówimy tutaj oczywiœcie o u¿ytkowaniu auta na leœnych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa . Bo na tak¹ jazdê to tylko powtórne lakierowanie pomo¿e .
ProszĂŞ zarazem nie odbieraĂŚ moich postĂłw jako zaczepnych lub niegrzecznych :

berag1 napisał/a:
Dlatego panie POLYKAR.PL gdybyÂś wiedziaÂł, Âże polecasz taki lakier o takich wÂłaÂściwoÂściach na auto terenowe, ktĂłre ma byĂŚ mocno eksploatowane, to byÂś tego nie zrobiÂł poniewaÂż ma siĂŞ to nijak do tego czego potrzebuje czÂłowiek ktĂłry zaÂłoÂżyÂł ten temat.


bo intencjÂą mojÂą jest po pierwsze pomĂłc osobie , ktĂłra zaÂłoÂżyÂła temat , po drugie doksztaÂłcenie siĂŞ w temacie .
Pozdrawiam
 

Bary
Wysłany: 2012-08-22, 07:31   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dziekuje za podpowiedzi.
Auto przeznaczone bĂŞdzie do ciĂŞÂżkiego offroadu.
Koledzy ktĂłrzy przygotowujÂą takie auta lakierujÂą farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczonÂą kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektĂłw wizualnych.
IdeaÂłem byÂł by klar poliuretanowy.
Wiem, Âże Âżadna powÂłoka nie wytrzyma ocierania siĂŞ o drzewo ale Âżeby siĂŞ chociaÂż nie rysowaÂła od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania.
 

gugun 
Wysłany: 2012-08-22, 07:33   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
POLYKAR.PL napisał/a:
Nie mĂłwimy tutaj oczywiÂście o uÂżytkowaniu auta na leÂśnych bezdroÂżach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa

czy oby napewno?? ;) w temacie zgadzam sie z k. berag1, ,jesli chodzi o auto terenowe to czym lakier twardszy tym lepszy,mniejsze ryzyko powstawania rys.
co do mipy to rozwiazanie fajne na ciemnych kolorach gdzie widac doslownie kazda drobna ryske-nawet po umyciu.dobre slonce,zero problemow z nagrzaniem i mikro ryski znikaja. ale w przypadku auta terenowego...ja jestem na nie ;P
 
 

Bary
Wysłany: 2012-08-22, 08:02   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dobra koledzy a jakies konkretne marki tych lakierĂłw polecacie ?

Bo jak na razie mamy tylko Spectrala 575 SR.
 

YAMAHER
Wysłany: 2012-09-07, 20:49   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
No ja tez potrzebuje mocny bezbarwny :D na tego typu jazdy :)

[ Dodano: 2012-09-07, 20:53 ]
CZasem ludzie maja problem z rozpoznaniem koloru :D

To takie ceramiczne klary jak sie wyszlifuje na lustro to traca swe wÂłasciwosci :( ?

DSC00309.JPG
Plik ściągnięto 169 raz(y) 665.02 KB

DSC00302.JPG
Plik ściągnięto 302 raz(y) 553.29 KB

 

MarcinK1981
Wysłany: 2014-11-14, 15:05   
0
UP DOWN

Posty: 4
Ja bym poleciÂł Âśrodek raptor u pol... wytrzymaÂły i kolor moÂżna dowolny zrobiĂŚ... dla jazdy terenowej jak najbardziej, ale po mieÂście teÂż siĂŞ sprawdza... http://raptor-polska.pl/o-produkcie/
 

936
Wysłany: 2014-11-15, 17:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
Bary napisał/a:
Dziekuje za podpowiedzi.
Auto przeznaczone bĂŞdzie do ciĂŞÂżkiego offroadu.
Koledzy ktĂłrzy przygotowujÂą takie auta lakierujÂą farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczonÂą kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektĂłw wizualnych.
IdeaÂłem byÂł by klar poliuretanowy.
Wiem, Âże Âżadna powÂłoka nie wytrzyma ocierania siĂŞ o drzewo ale Âżeby siĂŞ chociaÂż nie rysowaÂła od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania.


Polecam "go³¹" bude oddaÌ do malowania proszkowego i z g³owy.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga