Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Bary
|
Wys³any: 2012-08-21, 07:01 Wytrzyma³y klar do auta terenowego.
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Witam,
remontuje od podstaw 20 letniego Jeepa.
Wykona³em ju¿ prace blacharskie, remont ca³ej pod³ogi zabezpieczaj±c po kolei: cortaninem, pó¿niej epoksyd i na wierzch poliuretan.
Teraz zabieram siê za kastê, która jest zdrowa, blacha ocynk, mo¿e dwa ogniska korozji.
Nie chcê auta lakierowaæ farb± poliuretanow± tylko daæ jakis atrakcyjny kolor metalik a na to bardzo wytrzyma³y klar.
I tu pojawia siê pytanie jaki ten klar kupiæ aby by³o odporny na zarysowania ?
Mo¿e s± jakie¶ specjalistyczne linie takich produktów jakimi lakieruje siê pojazdy mocno eksploatowane?
Dodam jeszcze, ¿e ten klar mo¿e byc ciut mniej atrakcyjny wizualnie tzn. trocê mniej przej¿yszty i lekko ¿ó³tawy aby tylko by³ wytrzyma³y.
Bêdê bardzo wdziêczny za wszelkie porady i propozycje
Pozdrawiam |
|
|
|
|
glover
|
Wys³any: 2012-08-21, 08:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 303
|
Jak bêdziesz lakierowa³ w przyzwoitych warunkach i nie bêdziesz polerowa³ to wystarczy ci np. Spectral 575 z Novola. Ma w sobie trochê ceramiki która na powierzchni tworzy warstwê odporniejsz± na zarysowania (SR) oczywi¶cie pod warunkiem ¿e tego nie ¶ci±gniesz papierem ¶ciernym przy polerce |
|
|
|
|
POLYKAR.PL [Usuniêty]
|
Wys³any: 2012-08-21, 15:11
|
|
|
|
Ja poleca³bym lakier MIPA CS 85 .
Cytat ze strony przedstawiciela MIPY w Polsce : " Wysokojako¶ciowy 2K-lakier bezbarwny HS o szczególnie wysokiej odporno¶ci na zarysowania dziêki zastosowaniu technologii Reflow. "
Faktycznie dobry , szczególnie polecany przez motocyklistów i w³a¶cicieli aut typu off-road . |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2012-08-21, 19:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
POLYKAR.PL napisa³/a: | technologii Reflow |
Lakiery bezbarwne z efektem „reflow”
Efekt cofania siê zadrapañ na nadwoziu osi±ga siê poprzez dodanie do lakieru bezbarwnego odpowiednich domieszek, które czyni± warstwê zewnêtrzn± bardziej elastyczn± . Co prawda nie uniknie siê powstawania mikrorys, jednak z up³ywem czasu i dzia³ania – na przyk³ad promieniowania s³onecznego – po prostu znikaj±, a przynajmniej staj± siê niewidoczne dla ludzkiego oka. Dziêki temu pow³oka lakierowa wydaje siê byæ nienaruszona. Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciæ odporno¶æ na chemikalia oraz mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania.
Dlatego ja bym zaleca³ lakier bezbarwny ceramiczny. |
|
|
|
|
POLYKAR.PL [Usuniêty]
|
Wys³any: 2012-08-21, 19:38
|
|
|
|
berag1 napisa³/a: | Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciæ odporno¶æ na chemikalia oraz mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania.
|
Dziêkujê za uzupe³nienie mojego posta , choæ t± informacjê mo¿na znale¼æ bez problemu w necie . Ale je¶li ju¿ kolego pokusi³e¶ siê o dodanie tych informacji to mo¿e doprecyzuj w jakich to warunkach lakier mo¿e straciæ odporno¶æ na chemikalia i mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania ? To , ¿e w "pewnych" to ju¿ wiem ale dok³adniej ? |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2012-08-21, 20:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
Cz³owiek, który za³o¿y³ ten temat zapyta³ o to jaki lakier bezbarwny ma po³o¿yæ aby by³ on wytrzyma³y na zarysowania poniewa¿ bêdzie on mocno eksploatowany, domniemam ¿e w terenie. Po jak± cholerê potrzebny mu lakier, który pod wp³ywem promieni s³onecznych robi siê elastyczny do tego stopnia, ¿e mo¿na swobodnie paznokciem zrobiæ na nim rysê?
Stosowanie tego lakieru na autach osobowych, które raczej nie s± tak mocno eksploatowane w terenie, jak auta terenowe jest jak najbardziej uzasadnione i tak te¿ fabrycznie s± one lakierowane, zaznaczam , ¿e nie wszystkie.
Mia³em okazje i przyjemno¶æ testowaæ takie lakiery i obserwowaæ jak zachowuj± siê na nich rysy , które by³y poddane wygrzewaniu promiennikiem i powiem, ¿e efekt by³ zadowalaj±cy.
Dlatego panie POLYKAR.PL gdyby¶ wiedzia³, ¿e polecasz taki lakier o takich w³a¶ciwo¶ciach na auto terenowe, które ma byæ mocno eksploatowane, to by¶ tego nie zrobi³ poniewa¿ ma siê to nijak do tego czego potrzebuje cz³owiek który za³o¿y³ ten temat.
Co do pytania o te warunki to odpowied¼ jest zawarta w tym co we wcze¶niejszym po¶cie zacytowa³em.
Lakier Reflow objawia swoje w³a¶ciwo¶ci kiedy osi±ga temperaturê 60-70 stopni, a takow± uzyskuje na ciemnych kolorach gdy mocno dogrzewa s³oñce. Ja to zjawisko nazywam samozaci±ganiem siê lakieru bezbarwnego czyli zalewaniem siê, zaznaczam tutaj - drobnych rys, a nie takich jakie powstaj± podczas jazdy samochodem terenowym po dzikim terenie.
W³a¶ciwo¶æ tego lakieru w tym przypadku, który opisa³em wcze¶niej jest jego zalet±, natomiast jest jego wad± gdy zaczniemy mówiæ o polerowaniu takiego lakieru bezbarwnego, gdy w czasie procesu polerowania element polerowany zaczyna siê nagrzewaæ , a wraz z nim lakier bezbarwny. Ci co poleruj± na co dzieñ wiedz± co to znaczy dopolerowaæ lakier bezbarwny który jest elastyczny. |
|
|
|
|
POLYKAR.PL [Usuniêty]
|
Wys³any: 2012-08-21, 21:23
|
|
|
|
Doskona³a wypowied¼ , tylko nad jednym siê zastanawiam . Wspomnia³e¶ kolego ( nie piszê Pan poniewa¿ onegdaj zosta³em zbesztany za t± formê tytu³owania forumowiczów ) , ¿e polecasz lakier ceramiczny . S³uszna sugestia tylko , ¿e lakiery ceramiczne to po prostu lakiery bezbarwne z dodatkami ceramicznymi tzn. specjaln± krzemionk± , która podwy¿sza odporno¶æ lakieru na zarysowania . Pytanie : co wybraæ ? Lakier z dodatkiem krzemionki , który mê¿nie zniesie kilka polerowañ zarysowanego lakieru czy lakier "reflow" , na którym rysy znikn± po nagrzaniu powierzchni . Nie mówimy tutaj oczywi¶cie o u¿ytkowaniu auta na le¶nych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa . Bo na tak± jazdê to tylko powtórne lakierowanie pomo¿e .
Proszê zarazem nie odbieraæ moich postów jako zaczepnych lub niegrzecznych :
berag1 napisa³/a: | Dlatego panie POLYKAR.PL gdyby¶ wiedzia³, ¿e polecasz taki lakier o takich w³a¶ciwo¶ciach na auto terenowe, które ma byæ mocno eksploatowane, to by¶ tego nie zrobi³ poniewa¿ ma siê to nijak do tego czego potrzebuje cz³owiek który za³o¿y³ ten temat. |
bo intencj± moj± jest po pierwsze pomóc osobie , która za³o¿y³a temat , po drugie dokszta³cenie siê w temacie .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Bary
|
Wys³any: 2012-08-22, 06:31
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Dziekuje za podpowiedzi.
Auto przeznaczone bêdzie do ciê¿kiego offroadu.
Koledzy którzy przygotowuj± takie auta lakieruj± farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczon± kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektów wizualnych.
Idea³em by³ by klar poliuretanowy.
Wiem, ¿e ¿adna pow³oka nie wytrzyma ocierania siê o drzewo ale ¿eby siê chocia¿ nie rysowa³a od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-08-22, 06:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
POLYKAR.PL napisa³/a: | Nie mówimy tutaj oczywi¶cie o u¿ytkowaniu auta na le¶nych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa |
czy oby napewno?? w temacie zgadzam sie z k. berag1, ,jesli chodzi o auto terenowe to czym lakier twardszy tym lepszy,mniejsze ryzyko powstawania rys.
co do mipy to rozwiazanie fajne na ciemnych kolorach gdzie widac doslownie kazda drobna ryske-nawet po umyciu.dobre slonce,zero problemow z nagrzaniem i mikro ryski znikaja. ale w przypadku auta terenowego...ja jestem na nie |
|
|
|
|
Bary
|
Wys³any: 2012-08-22, 07:02
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Dobra koledzy a jakies konkretne marki tych lakierów polecacie ?
Bo jak na razie mamy tylko Spectrala 575 SR. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-07, 19:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
No ja tez potrzebuje mocny bezbarwny na tego typu jazdy
[ Dodano: 2012-09-07, 20:53 ]
CZasem ludzie maja problem z rozpoznaniem koloru
To takie ceramiczne klary jak sie wyszlifuje na lustro to traca swe w³asciwosci :( ?
DSC00309.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 165 raz(y) 665.02 KB |
DSC00302.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 298 raz(y) 553.29 KB |
|
|
|
|
|
MarcinK1981
|
Wys³any: 2014-11-14, 15:05
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Ja bym poleci³ ¶rodek raptor u pol... wytrzyma³y i kolor mo¿na dowolny zrobiæ... dla jazdy terenowej jak najbardziej, ale po mie¶cie te¿ siê sprawdza... http://raptor-polska.pl/o-produkcie/ |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2014-11-15, 17:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Bary napisa³/a: | Dziekuje za podpowiedzi.
Auto przeznaczone bêdzie do ciê¿kiego offroadu.
Koledzy którzy przygotowuj± takie auta lakieruj± farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczon± kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektów wizualnych.
Idea³em by³ by klar poliuretanowy.
Wiem, ¿e ¿adna pow³oka nie wytrzyma ocierania siê o drzewo ale ¿eby siê chocia¿ nie rysowa³a od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania. |
Polecam "go³±" bude oddaæ do malowania proszkowego i z g³owy. |
|
|
|