Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Ryba 
Wys³any: 2009-04-15, 22:04   Jak siê bawiæ ze szpachl± ??
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
A wiêc ;P Zabra³em siê za ci±gniecie tylnych b³otników po reperaturkach w moim civicu :spoko: i strasznie wolno mi to idzie. Robiê w nastêpuj±cy sposób:
1.Szlif podk³adu g±bk± Indasa 320
2. Na spawy spachla z w³oknem. Szlif 80 do uzyskania 80% ksztatu, potem wykoñczeniowo 120. Na obrze¿ach i w miejscach gdzie wyjecha³em na podk³ad/lakier poprwiam 240
3. Do uzyskania kszta³tu szpachla uniwersalna. Szlif 80 do uzyskania 80% kszta³tu, potem 180, i na koniec 240. Miejsca gdzie wyjecha³em na podk³ad lakier 320. I tak z ka¿d± warstw±, nawet je¶li kszta³ty nie s± gotowe.
4. Szpachla wykoñczniewa. Szlif 180, potem 240 i 320.

Problem w tym, ¿e nie potrafiê mieæ umiaru w docieraniu szpachli uniwersalnej i nie mogê przez to uzyskaæ kszta³tu trê i trê i wszystko zostaje na ziemi; jest g³adko, ale nie równo. na tylne blotniki nak³ada³em ju¿ szpachlê z 4 razy; wywalilem juz 1,25 kg i dupa :sciana: Dodatkowo z prawej zaci±gn±³em wykoñczeniówk± prawie ca³y b³otnik, bo by³y jeszcze wgnioty i mam nadziejê ¿e w koñcu mi siê uda. Uzywam równych klocków - m.in gumowego takiego pólkolistego oraz 3 prostych w ró¿nych rozmiarach.

Jak sobie poradziæ z czym¶ takim ?? Jakim klockiem najlepiej wyprowadzaæ przej¶cia miêdzy pionem b³otnika a za³amaniem na nadkole ??
Czy tak jak robie jest dobrze ?? Chodzi mi g³ownie o gradacje papieru - nie chce ¿eby pó¼niej by³y rysy pod lakierem :cool:
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-16, 08:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
ja reperaturki robiê inaczej. Na spawy podk³ad, matowanie podk³adu, szpachla z w³óknem cieniutko mocno wciskajac w spawy, za 5min. szpachla z w³óknem gróbo, za 5min. szpachla uniwersalna przeciagnieta na zastygajacej szpachli z w³óknem. Z gróbsza docieram p60 na kr±¿ku i dalej klocek twardy i d³ugi, na ³ukach twardy i krótki. Jak najwiecej roboty twardymi klockami. Docieranie wbrew pozorom wymaga wprawy. Musisz przyciskaæ klocek srednio mocno (nie tak zeby blachê odkszta³caæ) a nawet trochê l¿ej i robiæ d³ugie ruchy po ca³ej szpachlowanej p³aszczy¼nie. Ja takie rze¼by robie p60 na klocku pod koniec p80. przed ka¿dym na³o¿eniem szpachli zag³adzam wszystkie rysy p150 na kr±¿ku. Je¿eli p³aszczyzna bêdzie ju¿ w miarê to mo¿esz siê poratowaæ szpachla natryskow±. Moze za cienko szpachlujesz. Ja wolê dolwalic szpachli i w tym wyciaæ bo inaczej mo¿na tak do usranej ¶mierci :) Pozdro!
 

dawid
Wys³any: 2009-04-16, 09:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
co do szpachlowania to tylko i wylacznie cienkimi warstwami, warstwa-suszenie-warstwa i tak do osiagniecia pozadanego efektu, szpachla z wloknem- nigdy grubo tylko i wylacznie do zlagodzenia(wypelnienia w tym przypadku przerw powstalych podczas spawania) to twardy material i nie lubi pracowac(dawno nie widzialem go w akcji raczej znika z warsztatow). Grube niedosuszone warstwy szpachlu ( szpachlowane na razowe) przedzej czy pozniej posiadaja ( efekt tego mozna zauwazyc juz bezposrednio po wyszuszeniu lakieru) Wiec jesli robisz tego civika dla siebie to rub go powoli dosuszaj szpachel ba nawet jesli go wyprowadzisz ladnie na zle urzytym materiale pierwsze leprze sloneczko i cala robota pojdzie na marne.

PS. Czekam na efekt koncowy
_________________
hmmm
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-16, 10:35   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
ryba, mam dokladnie ten sam problem.
tez zawsze przecieram i calosc lezy na ziemi :D

teraz mam dwa przednie blotniczki, chyba je komus oddam na szpachlowanie
bo raz ze zajmie mi to tydzien to i tak bedzie do dupy..
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-16, 11:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
dziêki za rady, domy¶lam siê ¿e po prostu tzreba æwiczyæ i wyjdzie w koñcu ^^ I nie ma rady, bo na odleg³o¶c mi tego nie wyszlifujecie ^^

Dzi¶ zrobi³em sobie przerwê, ale wcze¶niej zesz³o mi z tym 3 dni, a efect z dÓpy :cool:
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-04-16, 14:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Ryba, jak blotnik jest zfatygowany to ja te¿ go musze ze 4razy poszpachlowac ¿eby go wyprowadzic. A jak ma jakis nietypowy kszta³t, ³uki kanty itp to nawet wiêcej razy. Nie my¶l sobie ¿e jak dojdziesz do wprawy to na³ozysz szpachle dwa razy i bêdzie na gotowo.
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-18, 22:22   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
to ja nie bede zakladal nowego tematu - dolacze sie tutaj...
mam sobie taki bltoniczek, po naprawie kowalskiej ...



mam zestawik szpachelek z nierdzewki..
korzystam z tej najwiekszej, ktora i tak okazuje sie za mala.
jak widac na fotce idzie to marnie.
patrzac z tylu - faaaaaaaleeee !

czym szpachlujecie takie wieksze nieregularne plaszczyzny ?
macie jakies patenty ?

uzywam szapchli 4CR SOFT, a pod spodem
fabryczny ocynk, pozniej washprimer i akryl novola HS.

pozdrawiam
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-18, 22:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Ja wole szpachelki plastikowe, lepiej sie prowadzi po lukach .Nie nakladaj zbyt grubo, lepiej cienko a kilkakrotnie.
PS.
Na twoim miejscu zderzak bym zdjal.... ;)
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-18, 23:06   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
na razie wolalem pociagnac blotnik wzdluz krawedzi zderzaka.
zderzak sie zdejmie przy docieraniu.
 

kondzik 
Wys³any: 2009-04-19, 02:03   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
To jest Skyline?Poka wiecej fot furki:)



btw. mam pytanie co do tej szpachli z w³óknem, kiedy j± powinno sie u¿ywaæ?

i drugie pytanie, wklepywalem zbiornik w moto i go szpachlowalem, juz skonczylem, ale doszed³em do wniosku ze trza go jeszcze kapke wklepac i w jednym miejscu szpachla sie tak jakby rozciagne³a i zrobi³a sie szpara, wiec olac to i daæ na to na nowo szpachle czy co?
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-19, 08:10   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
tak - Skyline R34 - beda zdjecia jak skoncze ;)

kit z wloknem to raczej tylko w pierwszej warstwie i na duze wypelniania.
zbiornikow robilem kilka bez wiekszych problemow,
problem powstaje w chwili gdy trzeba wyszpachlowac wieksza plaszczyzne :(

no to Panowie, zdradzcie sekrety !
czym zaciagacie wieksze powierzchnie ?
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-19, 09:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
bartek napisa³/a:
tak - Skyline R34 - beda zdjecia jak skoncze ;)

kit z wloknem to raczej tylko w pierwszej warstwie i na duze wypelniania.
zbiornikow robilem kilka bez wiekszych problemow,
problem powstaje w chwili gdy trzeba wyszpachlowac wieksza plaszczyzne :(

no to Panowie, zdradzcie sekrety !
czym zaciagacie wieksze powierzchnie ?

Ja robiê to poprostu najszersza z nierdzewnych szoachelek i uwierz ¿e wychodzi prawie równo. Jak wiesz jak szpachle przeciagn±æ to no problem.
 

siwus2007 
Wys³any: 2009-04-19, 10:18   
0
UP DOWN


Posty: 194
Piêkna maszyna:) szkoda ze u nas takich jak na lekarstwo...
 
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-19, 10:23   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
czyli zadnej cud metody nie ma :)
ok.. dzisiaj powtorka z zabawy.
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-19, 12:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Witam
Do szpachlowania duzych powierzchni (dach, maska) dawno temu (jak bylo krucho z czesciami ;) ) uzywalem szpachelki(SZPACHLI moze... ;) ) do naciagania...gipsu :x: .Metoda nieprofesjonalna moze, ale sprawdzona.Coz, kiedys byla odbudowa, wiec trzeba bylo sobie jakos radzic :) Do nabycia w sklepac budowlanych :cool: Najlepsze sa te 40-centymetrowe ;)
Oczywiscie nikogo nie namawiam do tej metody, pewnie zaraz zaczna sie komentarze... ^^
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-19, 19:52   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
tylko te packi w ogole nie sa elastyczne, no ale zawsze jakas alternatywa.
dzieki, przetestuje ! :D

tylny blotnik dzisaij meczylem caly dzien, to juz chyba 4ta warstwa ^^
oczywiscie co przeszlifuje to 80% tego co nalozylem lezy pod autem.
ciagle nie jest rowno i ciagle poprawiam - i tak w kolko.
kur*a mac :(



szpachlowanie i polerka - dwie najbardziej znienawidzone dla mnie czynnosci :sciana:
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-19, 20:12   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Bartek, naciagnij sobie 2-3 cienkie warstwy szpachli, dopiero docieraj.Szpachli nie nakladaj grubo bo w srodku pozostana Ci pecherzyki powietrza.Co do szpachelek-metalowe tez nie sa elastyczne.Plastikowa mozesz sobie ulozyc w palcach pod ksztalt szpachlowanej powierzchni.Szpachluj wzdluz blotnika a nie w poprzek. :tak: :spoko:Jesli dopiero sie uczysz szpachlowania na koniec polecilbym Ci dac natryskowke, tylko bez zadnych dodatkow typu "nitro" :!: Natryskowke jedziesz 180 na sucho.Powinno byc OK :spoko:
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-19, 20:22   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
te male nierdzewne sa bardzo elastyczne, nie az tak jak plastikowe..
ale mimo wszystko lepiej mi sie nimi robi :)

nakladam cieniutkimi warstwami, tylko miedzy kazda warstwa szlifuje....
ok jutro daje sobie ostatnia szanse, jak bedzie dalej to samo to pie#$le ta robote,
dam komus zeby mi przygotowal pod lakier i pa !

dzieki !
 

siwy_1981 
Wys³any: 2009-04-19, 21:22   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
Rozumiê ¿e do szlifowania tego b³otnika Skyline u¿ywasz hebla 40cm np takiego http://allegro.pl/item594...a_gietka_h.html . Je¿eli nie to na zwyk³ym ma³ym klocku siê zajedziesz a i tak wyjdzie nierówno.
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-19, 21:53   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
uzywalem maszyny z papierem 120, wiem wiem - ma byc dlugi prosty hebel.
jutro sobie wyczaruje elegancka deche z flicykiem :)
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-19, 22:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
bartek napisa³/a:
tylko te packi w ogole nie sa elastyczne, no ale zawsze jakas alternatywa.
dzieki, przetestuje ! :D

tylny blotnik dzisaij meczylem caly dzien, to juz chyba 4ta warstwa ^^
oczywiscie co przeszlifuje to 80% tego co nalozylem lezy pod autem.
ciagle nie jest rowno i ciagle poprawiam - i tak w kolko.
kur*a mac :(

Obrazek

szpachlowanie i polerka - dwie najbardziej znienawidzone dla mnie czynnosci :sciana:


alternatywa kosztuje 3 z³ w sklepie.stalka standoxa
robisz b³±d w nak³adaniu kitu. Trzeba wzd³uz a nie na dó³. Dlatego lepisz 4 razy zamiast 2 razy :) Albo nawet 1 raz bo nie widze jakie by³o uszkodzenie.
_________________
Bart
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-20, 07:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
Moze byæ tak ¿e za du¿o ¶cierasz zamiast zostawiæ jak zacznie wychodziæ go³a blacha i szpachlowaæ. Nawet jak nie dotrzesz do blachy to widzisz po kszta³cie czy dotrzesz czy mo¿e lepiej juz doszpachlowaæ kolejn± warstwe i dotrzeæ razem. Stary rok nauki i bedziesz dociera³ szpachle jak z³oto. :) Ja docieram klockiem czrno bia³um 30cm chyba i zawsze jest ok. Wiadomo trzeba pó¼niej dowaliæ podk³adu. Tobie polecam zrobiæ sobie dzisiaj natrysk 3 gróbe warstwy i wystawiæ na s³onko.
 

Pono
Wys³any: 2009-04-20, 15:21   
0
UP DOWN

Posty: 48
Cytat:
Witam
Do szpachlowania duzych powierzchni (dach, maska) dawno temu (jak bylo krucho z czesciami ) uzywalem szpachelki(SZPACHLI moze... ) do naciagania...gipsu .Metoda nieprofesjonalna moze, ale sprawdzona.Coz, kiedys byla odbudowa, wiec trzeba bylo sobie jakos radzic Do nabycia w sklepac budowlanych Najlepsze sa te 40-centymetrowe
Oczywiscie nikogo nie namawiam do tej metody, pewnie zaraz zaczna sie komentarze...


http://allegro.pl/item601...cyjna_45cm.html
piekna sprawa wlasnie, ulatwia prace, nie ma rajek i w ogole, najpierw nak³adaj stalkami wieksza ilosc szpachli i odrazu przeciagnij calosc w dol wlasnie taka packa. tak 2x.
 

adam12
Wys³any: 2009-04-20, 18:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
przy szlifowaniu mo¿e pomóc czarny mat którym delikatnie zapryskaj szpachel i szlifuj d³ugimi ruchami. gdy zacznie pojawiaæ sie blacha w miejscu gdzie zaczyna sie równa p³aszczyzna przestañ szlifowaæ i czarny mat poka¿e ci gdzie brakuje szpachlu. reszta to wkestia wprawy. a nadkola w civicu hmm musisz je czuæ po prostu. ci±gnij klocek tak jak biegnie nadkole rób tzw. choinke bo w jedn± strone nie u³o¿yæ dobrze kszta³tu. jak czujesz ¿e nie dasz rady to pry¶nij to grubo w podk³ad a bêdziesz widzia³ od razu wiêcej
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-20, 18:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
adam12 napisa³/a:
jak czujesz ¿e nie dasz rady to pry¶nij to grubo w podk³ad a bêdziesz widzia³ od razu wiêcej
adam12 napisa³/a:
jak czujesz ¿e nie dasz rady to pry¶nij to grubo w podk³ad a bêdziesz widzia³ od razu wiêcej

:shock: Panowie, podklad nie sluzy do korekty drobnych nierownosci, tylko do odizolowania szpachli i uzyskania powierzchni pod lakier/baze."Lanie "podkladu powoduje jego gazowanie, nie nalezy robic grobszych warstw od tych , ktore zaleca producent.Jezeli juz to natryskowka :idea: :tak:
_________________
Wyrywanie chwastow
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-20, 19:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
bartek,
Bartek.Kto pyta nie b³±dzi!Paca ze stali nierdzewnej do zaci±gania gipsu z wyrównanym rantem pozbawiona r±czki,która usztywnia blachê.Dwie ³apki i do przodu :spoko:
 

Piotr112
Wys³any: 2009-04-20, 19:41   
0
UP DOWN

Posty: 59
a ja do bardzo du¿ych powierzchni u¿ywam starego ''brzeszczotu '' z pi³ki do drewna szer ok 8cm d³ ok 40 cm , mniej tarcia i wychodzi równo i nie koniecznie trzeba nak³adaæ grubo
 

kalbi 
Wys³any: 2009-04-20, 19:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
przy docinaniu szpachli trzeba braæ poprawkê na to, ¿e zmieniamy gradacjê papieru co jaki¶ czas. Wiêc jak robisz to rêcznie i zaczniesz od 80 to robisz szlif zgrubny, a nie ¿eby by³o od razu równo i idealnie. Poprawiasz 120 szpachlê oraz rysy wokó³ - 240 i 320 na koniec. Tak¿e to kwestia wprawy i wyczucia. Sprawdzaj d³oni± co jaki¶ czas czy wyczuwasz pagórki i doliny bo to wa¿ne.
_________________

 
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-20, 20:58   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
super. dziekuje wszystkim za pomoc :)
dzisiaj nie mialem czasu sie tym zajac - jutro znowu mecze temat.
zdam relacje.
 

siwy_1981 
Wys³any: 2009-04-20, 21:23   
+1
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
Jezeli dla kogo¶ zwyk³e szpachelki s± za w±skie to mo¿na pomy¶leæ o czym¶ takim : http://arscolor.pl/index....&lang=pl&id=168
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-21, 18:07   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
ostatecznie sie poddaje z ta robota. Nie mam juz si³y i odpowiednich umiejêtno¶ci :) moze ktos z wwy / okolic pomo¿e ?
 

carol
Wys³any: 2009-04-21, 19:22   
0
UP DOWN

Posty: 16
Mo¿e u¿ywaj czernid³a, szybko schnie i dla ma³o wprawionych pomocne bo wzrokowo widaæ dok³adnie dziury.
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-21, 20:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
carol napisa³/a:
Mo¿e u¿ywaj czernid³a, szybko schnie i dla ma³o wprawionych pomocne bo wzrokowo widaæ dok³adnie dziury.


Lub smaruj szpachlê barwnikiem budowlanym (tani odpowiednik pudru)
 

bartek 
Wys³any: 2009-04-21, 21:19   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
eee ja juz nie mam sily.
nie pierwszy raz cos szpachluje i wiecznie te same problemy.
zdecydowanie nie mam do tego reki.
to jak ? przyjal by ktos skya na kilka dni ? :)
 

Prezes
Wys³any: 2009-04-25, 19:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
A co robicie w sytuacji, gdy podczas przecierania po szpachlowaniu, w którym¶ miejscu blacha ewidentnie wystaje poza robion± powierzchniê? Ja w takiej sytuacji biorê m³otek gumowy i wbijam to, ¿eb mieæ do³ek a nie wzgórek, szpachlujê i jadê dalej :)
 

Greg
Wys³any: 2009-04-25, 21:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 149
Ja t± blache wystaj±c± te¿ wbijam delikatnie, ale nie guumi hammerem tylko m³oteczkiem z ostrym dziubkiem, lub punktakiem i zwyk³ym m³otkiem jak nie mam pod rêk± w/w m³otka ;)
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-25, 22:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
A mnie jako¶ zaczê³o wychodziæ, wreszcie, chyba dlatego, ¿e zrobi³em sobie tydzieñ przerwy i na ¶wie¿o podszed³em do tematu :D
http://www.fotosik.pl/pok...2766f56c08.html
http://www.fotosik.pl/pok...d9ee8286c2.html

I tak to wygl±da po 1 dniu pracy, mo¿e nie widac zbytnio, ale kszta³ty ju¿ s±. Teraz zaci±gn±³em ca³y b³otnik od góry do do³u cienk± warstw± wykonczeniówki, aby usun±æ jakie¶ mini do³ki ryski wgniotki itp
Wrzeszcie jestem zadowolony :spoko:
 
 

kondzik 
Wys³any: 2009-04-26, 04:07   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
jak skonczysz to wywal ten automat i daj meska skrzynie biegow tam ;P






btw.Podepne sie pod temat, na jednym z plastikow, ktory malowalem od moto miejsce gdzie byla szpachla, troche tak jakby przeswituje, co zrobilem zle?
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-26, 09:12   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
kondzik napisa³/a:
jak skonczysz to wywal ten automat i daj meska skrzynie biegow tam ;P


Nie ma takiej opcji :cool:
 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-04-26, 10:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Ryba wydech masz zaj*****y xD. A tak na marginesie to warto tak szpachlowac ca³e auto?Przeciez za warto¶æ tej szpachli kupisz nowe auto xD
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-26, 10:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
No je¶li auto jest warte 30 z³ ^^
A tak powaznie to zakupi³em ju¿:
250g szpachli nowol z w³oknem ~8 z³
500 g dyna z w³óknem 12 z³
750 novol uni ~ 16 z³
3 kg dyna uni -31 z³
3kg dyna extra (wykoñczeniówka) - 31 z³
Razem:
94 z³ :rotfl:
Z tego zosta³y mi jeszcze tylko dyny, ale sporo :D , chocia¿ reszta auta dopiero przede mn± :spoko:

A wydech jest taki, bo chlapie woda z rury wycechowej jak siê odpali :D
 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-04-26, 12:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Dobrze ¿e mam nissana bo on jest ca³y z blachy :rotfl:
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-26, 13:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Ryba napisa³/a:
No je¶li auto jest warte 30 z³ ^^
A tak powaznie to zakupi³em ju¿:
250g szpachli nowol z w³oknem ~8 z³
500 g dyna z w³óknem 12 z³
750 novol uni ~ 16 z³
3 kg dyna uni -31 z³
3kg dyna extra (wykoñczeniówka) - 31 z³
Razem:
94 z³ :rotfl:
Z tego zosta³y mi jeszcze tylko dyny, ale sporo :D , chocia¿ reszta auta dopiero przede mn± :spoko:

A wydech jest taki, bo chlapie woda z rury wycechowej jak siê odpali :D


Mysle ze kupi³es najtansze gwno jakie moze byæ i urobisz sie przytym jak ch³op na roli. Dobry kit kosztuje 40z za 2KG. a ty masz 7.5kg i za 90z³. DYNA to gwno jakich ma³o. W³ókno nvola to tylko 40stk± mozna drzeæ.

Co do wydechu wali wod± bo nie masz juz katalizatora :D I paliwo chrzczone = normalne, mój tez wali wod±.
_________________
Bart
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-26, 13:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Nie widzê ¿adnej ró¿nicy w obrabianiu kitu Dyna, a Novol.
Co do tej szpachli z w³óknem novola to masz racjê, z dyny jest duzo lepsza ;)
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-26, 13:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Ryba napisa³/a:
Nie widzê ¿adnej ró¿nicy w obrabianiu kitu Dyna, a Novol.


Bo oba sa guwno warte wiec urobisz sie tak samo.
_________________
Bart
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-26, 14:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
Te¿ juz o tym wspomina³em ci Ryba ¿e dyna jest g warta. Gold car tanio i nie¼le,ale kup sobie stoper 1800 z max mayera to zobaczysz ró¿nicê, a poza tym robisz dla siebie to auto tak? Jak tak to nie za³uj na lepsz± szpachlê bo pó¼niej tego po¿a³ujesz.
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-26, 16:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
To co kupi³em starczy mi ju¿ na ca³e auto, wiêc o innym producencie pomy¶lê, jak bêdê mieæ inn± furê ^^
Inna sprawa to to, ¿e u mnie w mie¶cie mam wybór pomiêdzy novolem a w³a¶nie dyn±. Z sikkensa jest tylko szpachla uniweraslna; pozostali producenci to 2w i polfill, których w ogóle nie znam.

A nie usmiecha mi siê zamawiaæ wszystkiwego z allegro i p³aciæ jeszcze za przesy³kê. :nie: Auto robiê dla siebie, ale jak ju¿ mówi³em jestem studentem i za du¿o kasy nie mam wiêc nie mogê sobie pozwoliæ na najlepsze z najlepszych, patrz±c jeszcze pod innym k±tem to auto nie jest jako¶ wiele warte z tym silnikiem nawet z nowym lakierem i zrobion± blach±; jak ju¿ nadmienia³em chcê zrobiæ dobrze, ale w granicach rozs±dku zw³aszcza finansowego.

A dlaczego szpachle Dyna, Novol sa do dupy ? Bo jesli chodzi o siadanie, to ja siê tym tak strasznie nie przejmuje, bo prze¿a¿nie szpachla lezy na aucie tydzieñ, a minimum to pó³ dnia zanim zaczne j± szlifowaæ ;)
 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-26, 19:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
mebArth napisa³/a:
Co do wydechu wali wod± bo nie masz juz katalizatora :D I paliwo chrzczone = normalne, mój tez wali wod±.

A cuz to za nowy idiotyzm :shock: :shock: Jak jezdzisz po 5 km. dziennie to i nowy samochod wali woda.Silnik jest niedogrzany i woda skrapla sie w zimnym wydechu :tak: Para jest produktem spalania paliwa.Na chemii w podstawowce sie spalo ^^ ^^
_________________
Wyrywanie chwastow
 

gola 
Wys³any: 2009-04-26, 20:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
przemo1972 napisa³/a:
...Na chemii w podstawowce sie spalo ^^ ^^

o ile w ogole sie chodzilo :D :D :D
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-27, 17:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
przemo1972 napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
Co do wydechu wali wod± bo nie masz juz katalizatora :D I paliwo chrzczone = normalne, mój tez wali wod±.

A cuz to za nowy idiotyzm :shock: :shock: Jak jezdzisz po 5 km. dziennie to i nowy samochod wali woda.Silnik jest niedogrzany i woda skrapla sie w zimnym wydechu :tak: Para jest produktem spalania paliwa.Na chemii w podstawowce sie spalo ^^ ^^


Sam jestes idotyzm. Do pracy mam 40km i na zimnym i na goraym mi wali wod± i zapiedrala. Sam jestes niedogrzany misiu kolorowy Katów nie ma albo s± na pó³ wyplute.
_________________
Bart
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi