Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-15, 22:04 Jak siê bawiæ ze szpachl± ??
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
A wiêc Zabra³em siê za ci±gniecie tylnych b³otników po reperaturkach w moim civicu i strasznie wolno mi to idzie. Robiê w nastêpuj±cy sposób:
1.Szlif podk³adu g±bk± Indasa 320
2. Na spawy spachla z w³oknem. Szlif 80 do uzyskania 80% ksztatu, potem wykoñczeniowo 120. Na obrze¿ach i w miejscach gdzie wyjecha³em na podk³ad/lakier poprwiam 240
3. Do uzyskania kszta³tu szpachla uniwersalna. Szlif 80 do uzyskania 80% kszta³tu, potem 180, i na koniec 240. Miejsca gdzie wyjecha³em na podk³ad lakier 320. I tak z ka¿d± warstw±, nawet je¶li kszta³ty nie s± gotowe.
4. Szpachla wykoñczniewa. Szlif 180, potem 240 i 320.
Problem w tym, ¿e nie potrafiê mieæ umiaru w docieraniu szpachli uniwersalnej i nie mogê przez to uzyskaæ kszta³tu trê i trê i wszystko zostaje na ziemi; jest g³adko, ale nie równo. na tylne blotniki nak³ada³em ju¿ szpachlê z 4 razy; wywalilem juz 1,25 kg i dupa Dodatkowo z prawej zaci±gn±³em wykoñczeniówk± prawie ca³y b³otnik, bo by³y jeszcze wgnioty i mam nadziejê ¿e w koñcu mi siê uda. Uzywam równych klocków - m.in gumowego takiego pólkolistego oraz 3 prostych w ró¿nych rozmiarach.
Jak sobie poradziæ z czym¶ takim ?? Jakim klockiem najlepiej wyprowadzaæ przej¶cia miêdzy pionem b³otnika a za³amaniem na nadkole ??
Czy tak jak robie jest dobrze ?? Chodzi mi g³ownie o gradacje papieru - nie chce ¿eby pó¼niej by³y rysy pod lakierem |
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-16, 08:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
ja reperaturki robiê inaczej. Na spawy podk³ad, matowanie podk³adu, szpachla z w³óknem cieniutko mocno wciskajac w spawy, za 5min. szpachla z w³óknem gróbo, za 5min. szpachla uniwersalna przeciagnieta na zastygajacej szpachli z w³óknem. Z gróbsza docieram p60 na kr±¿ku i dalej klocek twardy i d³ugi, na ³ukach twardy i krótki. Jak najwiecej roboty twardymi klockami. Docieranie wbrew pozorom wymaga wprawy. Musisz przyciskaæ klocek srednio mocno (nie tak zeby blachê odkszta³caæ) a nawet trochê l¿ej i robiæ d³ugie ruchy po ca³ej szpachlowanej p³aszczy¼nie. Ja takie rze¼by robie p60 na klocku pod koniec p80. przed ka¿dym na³o¿eniem szpachli zag³adzam wszystkie rysy p150 na kr±¿ku. Je¿eli p³aszczyzna bêdzie ju¿ w miarê to mo¿esz siê poratowaæ szpachla natryskow±. Moze za cienko szpachlujesz. Ja wolê dolwalic szpachli i w tym wyciaæ bo inaczej mo¿na tak do usranej ¶mierci Pozdro! |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2009-04-16, 09:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
co do szpachlowania to tylko i wylacznie cienkimi warstwami, warstwa-suszenie-warstwa i tak do osiagniecia pozadanego efektu, szpachla z wloknem- nigdy grubo tylko i wylacznie do zlagodzenia(wypelnienia w tym przypadku przerw powstalych podczas spawania) to twardy material i nie lubi pracowac(dawno nie widzialem go w akcji raczej znika z warsztatow). Grube niedosuszone warstwy szpachlu ( szpachlowane na razowe) przedzej czy pozniej posiadaja ( efekt tego mozna zauwazyc juz bezposrednio po wyszuszeniu lakieru) Wiec jesli robisz tego civika dla siebie to rub go powoli dosuszaj szpachel ba nawet jesli go wyprowadzisz ladnie na zle urzytym materiale pierwsze leprze sloneczko i cala robota pojdzie na marne.
PS. Czekam na efekt koncowy |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-16, 10:35
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
ryba, mam dokladnie ten sam problem.
tez zawsze przecieram i calosc lezy na ziemi
teraz mam dwa przednie blotniczki, chyba je komus oddam na szpachlowanie
bo raz ze zajmie mi to tydzien to i tak bedzie do dupy.. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-16, 11:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
dziêki za rady, domy¶lam siê ¿e po prostu tzreba æwiczyæ i wyjdzie w koñcu I nie ma rady, bo na odleg³o¶c mi tego nie wyszlifujecie
Dzi¶ zrobi³em sobie przerwê, ale wcze¶niej zesz³o mi z tym 3 dni, a efect z dÓpy |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-04-16, 14:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Ryba, jak blotnik jest zfatygowany to ja te¿ go musze ze 4razy poszpachlowac ¿eby go wyprowadzic. A jak ma jakis nietypowy kszta³t, ³uki kanty itp to nawet wiêcej razy. Nie my¶l sobie ¿e jak dojdziesz do wprawy to na³ozysz szpachle dwa razy i bêdzie na gotowo. |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-18, 22:22
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
to ja nie bede zakladal nowego tematu - dolacze sie tutaj...
mam sobie taki bltoniczek, po naprawie kowalskiej ...
mam zestawik szpachelek z nierdzewki..
korzystam z tej najwiekszej, ktora i tak okazuje sie za mala.
jak widac na fotce idzie to marnie.
patrzac z tylu - faaaaaaaleeee !
czym szpachlujecie takie wieksze nieregularne plaszczyzny ?
macie jakies patenty ?
uzywam szapchli 4CR SOFT, a pod spodem
fabryczny ocynk, pozniej washprimer i akryl novola HS.
pozdrawiam |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-04-18, 22:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
Ja wole szpachelki plastikowe, lepiej sie prowadzi po lukach .Nie nakladaj zbyt grubo, lepiej cienko a kilkakrotnie.
PS.
Na twoim miejscu zderzak bym zdjal.... |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-18, 23:06
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
na razie wolalem pociagnac blotnik wzdluz krawedzi zderzaka.
zderzak sie zdejmie przy docieraniu. |
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-04-19, 02:03
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
To jest Skyline?Poka wiecej fot furki:)
btw. mam pytanie co do tej szpachli z w³óknem, kiedy j± powinno sie u¿ywaæ?
i drugie pytanie, wklepywalem zbiornik w moto i go szpachlowalem, juz skonczylem, ale doszed³em do wniosku ze trza go jeszcze kapke wklepac i w jednym miejscu szpachla sie tak jakby rozciagne³a i zrobi³a sie szpara, wiec olac to i daæ na to na nowo szpachle czy co? |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-19, 08:10
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
tak - Skyline R34 - beda zdjecia jak skoncze
kit z wloknem to raczej tylko w pierwszej warstwie i na duze wypelniania.
zbiornikow robilem kilka bez wiekszych problemow,
problem powstaje w chwili gdy trzeba wyszpachlowac wieksza plaszczyzne :(
no to Panowie, zdradzcie sekrety !
czym zaciagacie wieksze powierzchnie ? |
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-19, 09:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
bartek napisa³/a: | tak - Skyline R34 - beda zdjecia jak skoncze
kit z wloknem to raczej tylko w pierwszej warstwie i na duze wypelniania.
zbiornikow robilem kilka bez wiekszych problemow,
problem powstaje w chwili gdy trzeba wyszpachlowac wieksza plaszczyzne :(
no to Panowie, zdradzcie sekrety !
czym zaciagacie wieksze powierzchnie ? |
Ja robiê to poprostu najszersza z nierdzewnych szoachelek i uwierz ¿e wychodzi prawie równo. Jak wiesz jak szpachle przeciagn±æ to no problem. |
|
|
|
|
siwus2007
|
Wys³any: 2009-04-19, 10:18
|
0
|
|
|
Posty: 194
|
Piêkna maszyna:) szkoda ze u nas takich jak na lekarstwo... |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-19, 10:23
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
czyli zadnej cud metody nie ma
ok.. dzisiaj powtorka z zabawy. |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-04-19, 12:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
Witam
Do szpachlowania duzych powierzchni (dach, maska) dawno temu (jak bylo krucho z czesciami ) uzywalem szpachelki(SZPACHLI moze... ) do naciagania...gipsu .Metoda nieprofesjonalna moze, ale sprawdzona.Coz, kiedys byla odbudowa, wiec trzeba bylo sobie jakos radzic Do nabycia w sklepac budowlanych Najlepsze sa te 40-centymetrowe
Oczywiscie nikogo nie namawiam do tej metody, pewnie zaraz zaczna sie komentarze... |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-19, 19:52
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
tylko te packi w ogole nie sa elastyczne, no ale zawsze jakas alternatywa.
dzieki, przetestuje !
tylny blotnik dzisaij meczylem caly dzien, to juz chyba 4ta warstwa
oczywiscie co przeszlifuje to 80% tego co nalozylem lezy pod autem.
ciagle nie jest rowno i ciagle poprawiam - i tak w kolko.
kur*a mac :(
szpachlowanie i polerka - dwie najbardziej znienawidzone dla mnie czynnosci |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-04-19, 20:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
Bartek, naciagnij sobie 2-3 cienkie warstwy szpachli, dopiero docieraj.Szpachli nie nakladaj grubo bo w srodku pozostana Ci pecherzyki powietrza.Co do szpachelek-metalowe tez nie sa elastyczne.Plastikowa mozesz sobie ulozyc w palcach pod ksztalt szpachlowanej powierzchni.Szpachluj wzdluz blotnika a nie w poprzek. :spoko:Jesli dopiero sie uczysz szpachlowania na koniec polecilbym Ci dac natryskowke, tylko bez zadnych dodatkow typu "nitro" Natryskowke jedziesz 180 na sucho.Powinno byc OK |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-19, 20:22
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
te male nierdzewne sa bardzo elastyczne, nie az tak jak plastikowe..
ale mimo wszystko lepiej mi sie nimi robi
nakladam cieniutkimi warstwami, tylko miedzy kazda warstwa szlifuje....
ok jutro daje sobie ostatnia szanse, jak bedzie dalej to samo to pie#$le ta robote,
dam komus zeby mi przygotowal pod lakier i pa !
dzieki ! |
|
|
|
|
siwy_1981
|
Wys³any: 2009-04-19, 21:22
|
0
|
|
|
siwy1981
Pomóg³: 7 razy Posty: 63
|
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-19, 21:53
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
uzywalem maszyny z papierem 120, wiem wiem - ma byc dlugi prosty hebel.
jutro sobie wyczaruje elegancka deche z flicykiem |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-19, 22:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
bartek napisa³/a: | tylko te packi w ogole nie sa elastyczne, no ale zawsze jakas alternatywa.
dzieki, przetestuje !
tylny blotnik dzisaij meczylem caly dzien, to juz chyba 4ta warstwa
oczywiscie co przeszlifuje to 80% tego co nalozylem lezy pod autem.
ciagle nie jest rowno i ciagle poprawiam - i tak w kolko.
kur*a mac :(
Obrazek
szpachlowanie i polerka - dwie najbardziej znienawidzone dla mnie czynnosci |
alternatywa kosztuje 3 z³ w sklepie.stalka standoxa
robisz b³±d w nak³adaniu kitu. Trzeba wzd³uz a nie na dó³. Dlatego lepisz 4 razy zamiast 2 razy Albo nawet 1 raz bo nie widze jakie by³o uszkodzenie. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-20, 07:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
Moze byæ tak ¿e za du¿o ¶cierasz zamiast zostawiæ jak zacznie wychodziæ go³a blacha i szpachlowaæ. Nawet jak nie dotrzesz do blachy to widzisz po kszta³cie czy dotrzesz czy mo¿e lepiej juz doszpachlowaæ kolejn± warstwe i dotrzeæ razem. Stary rok nauki i bedziesz dociera³ szpachle jak z³oto. Ja docieram klockiem czrno bia³um 30cm chyba i zawsze jest ok. Wiadomo trzeba pó¼niej dowaliæ podk³adu. Tobie polecam zrobiæ sobie dzisiaj natrysk 3 gróbe warstwy i wystawiæ na s³onko. |
|
|
|
|
Pono
|
Wys³any: 2009-04-20, 15:21
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
Cytat: | Witam
Do szpachlowania duzych powierzchni (dach, maska) dawno temu (jak bylo krucho z czesciami ) uzywalem szpachelki(SZPACHLI moze... ) do naciagania...gipsu .Metoda nieprofesjonalna moze, ale sprawdzona.Coz, kiedys byla odbudowa, wiec trzeba bylo sobie jakos radzic Do nabycia w sklepac budowlanych Najlepsze sa te 40-centymetrowe
Oczywiscie nikogo nie namawiam do tej metody, pewnie zaraz zaczna sie komentarze...
|
http://allegro.pl/item601...cyjna_45cm.html
piekna sprawa wlasnie, ulatwia prace, nie ma rajek i w ogole, najpierw nak³adaj stalkami wieksza ilosc szpachli i odrazu przeciagnij calosc w dol wlasnie taka packa. tak 2x. |
|
|
|
|
adam12
|
Wys³any: 2009-04-20, 18:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
przy szlifowaniu mo¿e pomóc czarny mat którym delikatnie zapryskaj szpachel i szlifuj d³ugimi ruchami. gdy zacznie pojawiaæ sie blacha w miejscu gdzie zaczyna sie równa p³aszczyzna przestañ szlifowaæ i czarny mat poka¿e ci gdzie brakuje szpachlu. reszta to wkestia wprawy. a nadkola w civicu hmm musisz je czuæ po prostu. ci±gnij klocek tak jak biegnie nadkole rób tzw. choinke bo w jedn± strone nie u³o¿yæ dobrze kszta³tu. jak czujesz ¿e nie dasz rady to pry¶nij to grubo w podk³ad a bêdziesz widzia³ od razu wiêcej |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-04-20, 18:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
adam12 napisa³/a: | jak czujesz ¿e nie dasz rady to pry¶nij to grubo w podk³ad a bêdziesz widzia³ od razu wiêcej |
adam12 napisa³/a: | jak czujesz ¿e nie dasz rady to pry¶nij to grubo w podk³ad a bêdziesz widzia³ od razu wiêcej |
Panowie, podklad nie sluzy do korekty drobnych nierownosci, tylko do odizolowania szpachli i uzyskania powierzchni pod lakier/baze."Lanie "podkladu powoduje jego gazowanie, nie nalezy robic grobszych warstw od tych , ktore zaleca producent.Jezeli juz to natryskowka |
_________________ Wyrywanie chwastow |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-20, 19:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
bartek,
Bartek.Kto pyta nie b³±dzi!Paca ze stali nierdzewnej do zaci±gania gipsu z wyrównanym rantem pozbawiona r±czki,która usztywnia blachê.Dwie ³apki i do przodu |
|
|
|
|
Piotr112
|
Wys³any: 2009-04-20, 19:41
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
a ja do bardzo du¿ych powierzchni u¿ywam starego ''brzeszczotu '' z pi³ki do drewna szer ok 8cm d³ ok 40 cm , mniej tarcia i wychodzi równo i nie koniecznie trzeba nak³adaæ grubo |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-04-20, 19:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
przy docinaniu szpachli trzeba braæ poprawkê na to, ¿e zmieniamy gradacjê papieru co jaki¶ czas. Wiêc jak robisz to rêcznie i zaczniesz od 80 to robisz szlif zgrubny, a nie ¿eby by³o od razu równo i idealnie. Poprawiasz 120 szpachlê oraz rysy wokó³ - 240 i 320 na koniec. Tak¿e to kwestia wprawy i wyczucia. Sprawdzaj d³oni± co jaki¶ czas czy wyczuwasz pagórki i doliny bo to wa¿ne. |
_________________
|
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-20, 20:58
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
super. dziekuje wszystkim za pomoc
dzisiaj nie mialem czasu sie tym zajac - jutro znowu mecze temat.
zdam relacje. |
|
|
|
|
siwy_1981
|
Wys³any: 2009-04-20, 21:23
|
+1
|
|
|
siwy1981
Pomóg³: 7 razy Posty: 63
|
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-21, 18:07
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
ostatecznie sie poddaje z ta robota. Nie mam juz si³y i odpowiednich umiejêtno¶ci moze ktos z wwy / okolic pomo¿e ? |
|
|
|
|
carol
|
Wys³any: 2009-04-21, 19:22
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
Mo¿e u¿ywaj czernid³a, szybko schnie i dla ma³o wprawionych pomocne bo wzrokowo widaæ dok³adnie dziury. |
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-21, 20:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
carol napisa³/a: | Mo¿e u¿ywaj czernid³a, szybko schnie i dla ma³o wprawionych pomocne bo wzrokowo widaæ dok³adnie dziury. |
Lub smaruj szpachlê barwnikiem budowlanym (tani odpowiednik pudru) |
|
|
|
|
bartek
|
Wys³any: 2009-04-21, 21:19
|
0
|
|
|
Posty: 92 Sk±d: Warszawa
|
eee ja juz nie mam sily.
nie pierwszy raz cos szpachluje i wiecznie te same problemy.
zdecydowanie nie mam do tego reki.
to jak ? przyjal by ktos skya na kilka dni ? |
|
|
|
|
Prezes
|
Wys³any: 2009-04-25, 19:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 72
|
A co robicie w sytuacji, gdy podczas przecierania po szpachlowaniu, w którym¶ miejscu blacha ewidentnie wystaje poza robion± powierzchniê? Ja w takiej sytuacji biorê m³otek gumowy i wbijam to, ¿eb mieæ do³ek a nie wzgórek, szpachlujê i jadê dalej |
|
|
|
|
Greg
|
Wys³any: 2009-04-25, 21:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 149
|
Ja t± blache wystaj±c± te¿ wbijam delikatnie, ale nie guumi hammerem tylko m³oteczkiem z ostrym dziubkiem, lub punktakiem i zwyk³ym m³otkiem jak nie mam pod rêk± w/w m³otka |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-25, 22:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
A mnie jako¶ zaczê³o wychodziæ, wreszcie, chyba dlatego, ¿e zrobi³em sobie tydzieñ przerwy i na ¶wie¿o podszed³em do tematu
http://www.fotosik.pl/pok...2766f56c08.html
http://www.fotosik.pl/pok...d9ee8286c2.html
I tak to wygl±da po 1 dniu pracy, mo¿e nie widac zbytnio, ale kszta³ty ju¿ s±. Teraz zaci±gn±³em ca³y b³otnik od góry do do³u cienk± warstw± wykonczeniówki, aby usun±æ jakie¶ mini do³ki ryski wgniotki itp
Wrzeszcie jestem zadowolony |
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-04-26, 04:07
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
jak skonczysz to wywal ten automat i daj meska skrzynie biegow tam
btw.Podepne sie pod temat, na jednym z plastikow, ktory malowalem od moto miejsce gdzie byla szpachla, troche tak jakby przeswituje, co zrobilem zle? |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-26, 09:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
kondzik napisa³/a: | jak skonczysz to wywal ten automat i daj meska skrzynie biegow tam |
Nie ma takiej opcji |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2009-04-26, 10:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Ryba wydech masz zaj*****y xD. A tak na marginesie to warto tak szpachlowac ca³e auto?Przeciez za warto¶æ tej szpachli kupisz nowe auto xD |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-26, 10:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
No je¶li auto jest warte 30 z³
A tak powaznie to zakupi³em ju¿:
250g szpachli nowol z w³oknem ~8 z³
500 g dyna z w³óknem 12 z³
750 novol uni ~ 16 z³
3 kg dyna uni -31 z³
3kg dyna extra (wykoñczeniówka) - 31 z³
Razem:
94 z³
Z tego zosta³y mi jeszcze tylko dyny, ale sporo , chocia¿ reszta auta dopiero przede mn±
A wydech jest taki, bo chlapie woda z rury wycechowej jak siê odpali |
|
|
|
|
shalashaska
|
Wys³any: 2009-04-26, 12:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 190 Sk±d: Kraków
|
Dobrze ¿e mam nissana bo on jest ca³y z blachy |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-26, 13:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Ryba napisa³/a: | No je¶li auto jest warte 30 z³
A tak powaznie to zakupi³em ju¿:
250g szpachli nowol z w³oknem ~8 z³
500 g dyna z w³óknem 12 z³
750 novol uni ~ 16 z³
3 kg dyna uni -31 z³
3kg dyna extra (wykoñczeniówka) - 31 z³
Razem:
94 z³
Z tego zosta³y mi jeszcze tylko dyny, ale sporo , chocia¿ reszta auta dopiero przede mn±
A wydech jest taki, bo chlapie woda z rury wycechowej jak siê odpali |
Mysle ze kupi³es najtansze gwno jakie moze byæ i urobisz sie przytym jak ch³op na roli. Dobry kit kosztuje 40z za 2KG. a ty masz 7.5kg i za 90z³. DYNA to gwno jakich ma³o. W³ókno nvola to tylko 40stk± mozna drzeæ.
Co do wydechu wali wod± bo nie masz juz katalizatora I paliwo chrzczone = normalne, mój tez wali wod±. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-26, 13:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
Nie widzê ¿adnej ró¿nicy w obrabianiu kitu Dyna, a Novol.
Co do tej szpachli z w³óknem novola to masz racjê, z dyny jest duzo lepsza |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-26, 13:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Ryba napisa³/a: | Nie widzê ¿adnej ró¿nicy w obrabianiu kitu Dyna, a Novol. |
Bo oba sa guwno warte wiec urobisz sie tak samo. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
michalLbn
|
Wys³any: 2009-04-26, 14:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 184
|
Te¿ juz o tym wspomina³em ci Ryba ¿e dyna jest g warta. Gold car tanio i nie¼le,ale kup sobie stoper 1800 z max mayera to zobaczysz ró¿nicê, a poza tym robisz dla siebie to auto tak? Jak tak to nie za³uj na lepsz± szpachlê bo pó¼niej tego po¿a³ujesz. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-04-26, 16:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
To co kupi³em starczy mi ju¿ na ca³e auto, wiêc o innym producencie pomy¶lê, jak bêdê mieæ inn± furê
Inna sprawa to to, ¿e u mnie w mie¶cie mam wybór pomiêdzy novolem a w³a¶nie dyn±. Z sikkensa jest tylko szpachla uniweraslna; pozostali producenci to 2w i polfill, których w ogóle nie znam.
A nie usmiecha mi siê zamawiaæ wszystkiwego z allegro i p³aciæ jeszcze za przesy³kê. Auto robiê dla siebie, ale jak ju¿ mówi³em jestem studentem i za du¿o kasy nie mam wiêc nie mogê sobie pozwoliæ na najlepsze z najlepszych, patrz±c jeszcze pod innym k±tem to auto nie jest jako¶ wiele warte z tym silnikiem nawet z nowym lakierem i zrobion± blach±; jak ju¿ nadmienia³em chcê zrobiæ dobrze, ale w granicach rozs±dku zw³aszcza finansowego.
A dlaczego szpachle Dyna, Novol sa do dupy ? Bo jesli chodzi o siadanie, to ja siê tym tak strasznie nie przejmuje, bo prze¿a¿nie szpachla lezy na aucie tydzieñ, a minimum to pó³ dnia zanim zaczne j± szlifowaæ |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-04-26, 19:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
mebArth napisa³/a: | Co do wydechu wali wod± bo nie masz juz katalizatora I paliwo chrzczone = normalne, mój tez wali wod±. |
A cuz to za nowy idiotyzm Jak jezdzisz po 5 km. dziennie to i nowy samochod wali woda.Silnik jest niedogrzany i woda skrapla sie w zimnym wydechu Para jest produktem spalania paliwa.Na chemii w podstawowce sie spalo |
_________________ Wyrywanie chwastow |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-04-26, 20:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
przemo1972 napisa³/a: | ...Na chemii w podstawowce sie spalo |
o ile w ogole sie chodzilo |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-27, 17:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
przemo1972 napisa³/a: | mebArth napisa³/a: | Co do wydechu wali wod± bo nie masz juz katalizatora I paliwo chrzczone = normalne, mój tez wali wod±. |
A cuz to za nowy idiotyzm Jak jezdzisz po 5 km. dziennie to i nowy samochod wali woda.Silnik jest niedogrzany i woda skrapla sie w zimnym wydechu Para jest produktem spalania paliwa.Na chemii w podstawowce sie spalo |
Sam jestes idotyzm. Do pracy mam 40km i na zimnym i na goraym mi wali wod± i zapiedrala. Sam jestes niedogrzany misiu kolorowy Katów nie ma albo s± na pó³ wyplute. |
_________________ Bart
|
|
|
|