Autor |
Wiadomo¶æ |
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-07, 22:53 Odbudowa TOYOTA Corolla ae86
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Cze¶æ.
Postanowi³em zarejestrowaæ siê na tym forum celem czerpania wiedzy dotycz±cej blacharki i zabezpieczania oraz lakierowania nadwozia / podwozia.
Sprawy blacharski nie nale¿± do moich ulubionych wrêcz pa³a³em do tego ogromn± niechêci±. PO oglêdzinach auta i progu który by³ wstawiany przez "profesjonalistê" postanowi³em sam zaj±æ siê swoim autem które ma u mnie do¿ywocie.
Staram siê czerpaæ wiedzê potrzebn± do tej odbudowy w³a¶nie z tego forum jak i z innych anglojêzycznych. Spawaczem nie jestem ale coraz lepiej(chyba) zaczyna mi i¶æ i mocno siê wkrêci³em w temat odbudowy.
Auto które odbudowuje to Corolla ae86 z 1984roku ostatnia tylnopêdna corolla.
Auto jest moj± zabawk± celem jest powrócenie na ulicê. Obspawanie kompletne(wzmocnienie fabrycznych zgrzewów)poniewa¿ auto bêdzie mieæ mocniejszy silnik 2,4L .Do tej pory wstawi³em lewy próg od strony kierowcy. Przy wycinaniu zewnêtrznego progu okaza³o siê,¿e nie istniej podci±g progowy i próg wewnêtrzny. Próg wewnêtrzny wykona³em z k±townika 40X40X2(Taki czo³gowy trochê ). Podci±g progowy zaadoptowa³em z poloneza dospawuj±c go punktowo po czym przejecha³em spawem ci±g³ym przerywanym(w czasie) po rancie scalaj±c obie blachy ze sob±.
Fotorelacje jak siê da bêde umieszczaæ tutaj.
Na bie¿±co jest na
http://www.aeu86.org/view...p/158222#158222
i na facebook-u:
https://www.facebook.com/DtrGaraz
Zdjêcie0020.jpg Stoi sobie na podwy¿szeniu. |
|
Plik ¶ci±gniêto 125 raz(y) 448.89 KB |
16072013221.jpg Pod³oga kierowcy |
|
Plik ¶ci±gniêto 103 raz(y) 1.32 MB |
16072013219.jpg Lewy próg a raczej pozosta³o¶æ |
|
Plik ¶ci±gniêto 135 raz(y) 1.2 MB |
16072013213.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 157 raz(y) 1.1 MB |
IMG_2455m.jpg Auto wygl±da tak |
|
Plik ¶ci±gniêto 118 raz(y) 65.98 KB |
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-07, 23:19 C.D
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
jako,¿e mog³em zamie¶ciæ tylko 5 zdjêæ w pierwszym po¶cie zamieszczam resztê w nowym po¶cie
20130829577.jpg Zabezpieczone |
|
Plik ¶ci±gniêto 159 raz(y) 544.02 KB |
20130828571.jpg Podci±g progowy od POLONEZ po dospoawaniu do starego TOYOTA |
|
Plik ¶ci±gniêto 172 raz(y) 493.34 KB |
Zdjêcie0038.jpg Piêkny próg wewnêtrzny (podci±g) |
|
Plik ¶ci±gniêto 145 raz(y) 1.44 MB |
Zdjêcie0035.jpg Brak progu |
|
Plik ¶ci±gniêto 148 raz(y) 1.55 MB |
Zdjêcie0036.jpg Podci±g progowy |
|
Plik ¶ci±gniêto 114 raz(y) 1.5 MB |
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-07, 23:22 C.D
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Ci±g dalszy
20130829581.jpg Dorobiony próg zewnêtrzny. Oczywi¶cie w oryginale nie do dostania. Jak by³ kosztowa³ 750z³. Delikatnie nie pasuje ale to Beta wersja. MI nie przeszkadza nie widaæ przy zamkniêtych drzwiach ;) |
|
Plik ¶ci±gniêto 232 raz(y) 597.5 KB |
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-07, 23:52 C.D
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Ci±g dalszy. Niestety nie zd±¿y³em edytowaæ poprzedniego posta
Po wstawieniu wszystkich 3 progów drzwi a aucie siê zamykaj± i otwieraj± co napawa mnie dum±. Dach nie pofalowa³ a dziêki 2 mm progowi wewnêtrznemu mogê podnosiæ nadwozie na ¶rodku
Spawy punktowe zapoda³em przez wszystkie 3 blachy co 6 cm(jak tako bo jak wspomnia³em blacharzem ani spawaczem nie jestem) Pó¼niej zagêszczê spawy tak jak wspomnia³em nadwozie bêdzie obspawane w miejscach seryjnych zgrzewów.
Mam wielki dylemat czym zabezpieczaæ nowe wpsawywane elementy.
Szuka³em na tym forum s± zdania podzielone rozmawia³em tak¿e z znajomymy zajmuj±cymy siê blachark±. Jedni u¿ywaj± tzw minii czy innego podk³adu z kolei jeszcze inni w tym i ja jestem za epoksyd±.
Do usuwania rdzy u¿ywam produkt EASTWOOD-a FASTetch który to zostawaia pow³okê cynkow± --> dzia³a.
20130905594.jpg Przyspawane |
|
Plik ¶ci±gniêto 143 raz(y) 535.82 KB |
20130905592.jpg Nowe panele pod³ogowe specjalnie do ae86 kupione w specjalnym sklepie ;) |
|
Plik ¶ci±gniêto 148 raz(y) 518.3 KB |
20130829585.jpg pospawane |
|
Plik ¶ci±gniêto 112 raz(y) 429.27 KB |
20130829584.jpg Wstawianie progu. Nadwozie oczywi¶cie podparte na profilu o przekroju C ¶ciance 10mm |
|
Plik ¶ci±gniêto 165 raz(y) 504.33 KB |
20130829581.jpg Nowy próg dorobiony. Nowe nie dostêpne w TOYOTA koszt kiedy¶ to 750z³ |
|
Plik ¶ci±gniêto 145 raz(y) 597.5 KB |
|
|
|
|
|
robert147
|
Wys³any: 2013-09-09, 14:03
|
0
|
|
|
Posty: 108 Sk±d: Podlasie
|
Musisz kochaæ to auto. Na robocie siê nie znam wiêc nie napiszê nic. |
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-09, 19:21 ja te¿ nie
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
To podobnie jak i ja te¿ siê na tym nie znam ale co¶ tam robiê Kocham to wielkie s³owo ale na pewno co¶ tam iskrzy miêdzy nami zw³aszcza jak szlifuje t± rdzê. Wiesz ile to auto sprawia frajdy ? kiedy je¼dzi a jeszcze wiêcej bêdzie sprawiaæ jak za³o¿ê planowany motor. |
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-22, 12:22 Baran
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Moi drodzy.Wczoraj spawa³em pod³ogê w nissanie sunny. Auto mia³o robion± blacharkê jakie¶ 4 lata temu tzn. pod³ogê. Po obejrzeniu kolejnego auta które zosta³o zabezpieczone barankiem stwierdzam i¿ tylko barany zabezpieczaj± baranem. Nie wiem jak Wy ale ja zamierzam spód swojego auta zabezpieczyæ farb± okrêtow± nie zwa¿aj±c na to ,¿e bêdzie widaæ spawy i wstawiane elementy. My¶la³em tak¿e nad jakim¶ rodzajem farby typu hammerite. Mia³em w ten sposób polakierowane elementy zwieszenia i belkê pod silnikiem i ta farba nadal siê utrzymuje po 7 latach nigdzie nie odchodz±c . |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-09-22, 16:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Ja kiedy¶ pendzlowalem kawalek ramy z prozdu w samuraiu hamerraidem i baja :-) zero rdzy itd. |
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-09-28, 21:33 Dzi¶ kawa³ek pod³ogi
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Po d³u¿szej przerwie spowodowanej nag³ym nadmiarem pracy otworzy³em kawa³ek pod³u¿nicy czê¶æ ¶rodkowa od kierowcy.Przelecia³em szczot± potem Fast etch(wytrawianie rdzy) po czym pomalowa³em Corizon-em. Niby "okrêtówka" szybko schnie reaktywna jak na razie pomalowa³em 3 tygodnie temu stalowy stó³ stoj±cy na dworze i jest git. Dodatkowo dorobi³em kawa³ek panelu pod³ogowego.
20130928627.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 122 raz(y) 491.09 KB |
20130928625.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 98 raz(y) 412.47 KB |
20130928623.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 87 raz(y) 396.57 KB |
|
|
|
|
|
8ball
|
Wys³any: 2013-10-01, 21:07
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Bêdê ¶ledzi³ temat - zazdroszczê wozu |
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-11-17, 17:14 nastêpne
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
D³ugo nic nie zamieszcza³em gdy¿ czasu nie mia³em. Dzi¶ co¶ tutaj zamieszczê krótko wszystko streszczê. Pracy zarobkowej by³o co niemiara a corolla z boku sta³a.Otworzy³em kawa³ek pod³u¿niczki (inaczej jej nie mogê nazwaæ) po odwierceniu wzmocnienia poprzecznego potem j± zamkn±³em. Dorobi³em blachê z przet³oczeniami zrobionymi na ¿³obiarce. Jest to mega urz±dzenie. Polecam tym co wstawiaj± pod³ogi.Pó¼niej zabezpieczy³em Corizon-em. Ju¿ nie mogê siê doczekaæ widoku ca³ej pod³ogi w tym kolorze tzn naprawionej.Nastêpnie po³o¿y³em ja na boku ¿eby oczy¶ciæ barana z pod³u¿nicy tylnej któr± te¿ muszê naprawiæ zanim nadwozie wjedzie na "obracarkê".Pod³u¿nica by³a ju¿ naprawiana przez jak±¶ ku..ê która wstawi³a tam 3 ró¿ne profile zamkniête i oczywi¶cie na³o¿y³a barana na go³± blachê. Przy okazji zostawiaj±c drut od migomatu i spawy tak jak id± ze spawarki nie oszlifowane.
20131031735.jpg blacha dorobiona na ¿³obiarce. Cudne urz±dzenie |
|
Plik ¶ci±gniêto 139 raz(y) 511.2 KB |
Zdjêcie0066.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 123 raz(y) 610.55 KB |
Zdjêcie0064.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 94 raz(y) 552.1 KB |
Zdjêcie0060.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 82 raz(y) 577.66 KB |
20130928627.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 108 raz(y) 491.09 KB |
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-11-17, 17:22 cd
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Nastêpne zdjêcia
20131103749.jpg Tak sobie klêczê ;) |
|
Plik ¶ci±gniêto 141 raz(y) 443.61 KB |
20131104780.jpg Tak sobie zabezpieczy³em spód pod³ogi ¿eby siê napatrzeæ i oczami wyobra¼ni zobaczyæ ca³o¶æ w tym kolorze |
|
Plik ¶ci±gniêto 129 raz(y) 534.36 KB |
20131104775.jpg Prawa pod³u¿nica |
|
Plik ¶ci±gniêto 123 raz(y) 536.84 KB |
20131104771.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 86 raz(y) 490.21 KB |
20131104770.jpg Pod³u¿nica lewa tylna strona kierowcy naprawiana przez prostaka |
|
Plik ¶ci±gniêto 153 raz(y) 486.44 KB |
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-11-17, 17:29 cd
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Wstawiona pod³oga
20131102741.jpg Jara mnie takie ma³e co¶ |
|
Plik ¶ci±gniêto 127 raz(y) 542.75 KB |
20131102739.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 135 raz(y) 580.28 KB |
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-17, 21:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Mam sentyment do toyot. Sam mam 1988r e9 1,8 diesel. Jest to mój przecinak. Dojedzie wszêdzie i zawsze, nie to co nowe auta. Tylko niestety rdzewieje niemi³osiernie. |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2013-11-20, 11:59
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Doktor, Trzeba pamiêtaæ, ¿e baranek nie jest ¶rodkiem ochrony antykorozyjnej...a przed mechanicznymi uszkodzeniami pow³oki.
W wielu przypadkach na zabezpieczony gruntem i podk³adem element (jak np zakole) k³ad³em baranek 2W1 a nastêpnie klar. Nigdy nie by³o problemu, a du¿y plus po stronie utrzymania czysto¶ci.
Temat fajny, podej¶cie na 3+. Musisz wiêcej uwagi po¶wiêciæ na doczyszczaniu rdzy i estetyce. Ewentualnie raka wycinaj a¿ do czystego. ¯adna chemia tego za Ciebie nie zrobi.
Tutaj wszyscy czerpi± naukê pokory i cierpliwo¶ci
powodzenia. |
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2013-11-28, 20:49
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Kamilmjk niestety w wiêkszo¶ci przypadków barana k³ad± barany na ¿ywy metal tak jak mia³o to miejsce w mojej AE. Spotka³em kilka aut gdzie by³o to samo zrobione przez ca³kiem nie znanych mi ludzi. Oczywistym jest,¿e trzeba po³o¿yæ go na lakier i polakierowaæ.Ja nie zamierzam tego robiæ. Doczyszczaniem rdzy siê nie przejmujê poniewa¿ nadwozie pójdzie do piaskowania (tylko pod³ogi). W tej chwili najwa¿niejsze dla mnie jest odbudowanie tak by siê nie z³ama³a po piaskowaniu.Estetyka tzn?? bo jako¶ ma³o siê przejmuje tym,¿e widaæ spawy na pod³odze. Nie da siê tego unikn±æ. Bêdê siê przejmowaæ poszyciem zewnêtrznym. Zastanawia mnie tylko gdzie znalaz³e¶ elementy nie doczyszczone lub nie wyciête ?? Pokora?? wobec czego wobec debili którzy k³ad± barana na go³± blachê??To nie w moim przypadku.Bêdê zawsze gnêbiæ debilizm motoryzacyjny praktykowany przez tzw specjalistów. |
|
|
|
|
8ball
|
Wys³any: 2014-03-13, 22:43
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2014-09-18, 21:19 Jak z prawy
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Cze¶æ. Po d³ugiej przerwie AE znowu jest ³atana. My¶lê nad zbudowaniem sobie piaskaki zasypowej. Jest tu trochê wiedzy. Kilka zdjêæ
201409111098.jpg S³upek A |
|
Plik ¶ci±gniêto 179 raz(y) 385.31 KB |
201409111096.jpg S³upek A |
|
Plik ¶ci±gniêto 102 raz(y) 477.46 KB |
201409101095.jpg Wzmocnienie pomiêdzy pod³u¿nicê a próg wewnêtrzny |
|
Plik ¶ci±gniêto 42 raz(y) 501.12 KB |
201409101093.jpg Pod³oga po nog± lew± kierowcy |
|
Plik ¶ci±gniêto 70 raz(y) 469.22 KB |
201409051085.jpg Mocowanie kolumny Mcphersona. Wzmocnienie z blachy przet³oczonej na ¿lobiarce w³asnej konstrukcji. |
|
Plik ¶ci±gniêto 47 raz(y) 458.16 KB |
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-09-18, 21:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Jak bêdziesz robi³ piaskarkê to orurowanie o przekroju 3/4" daj. Na dole daj zawór od wody LPF, przepustnicowy. Do kupienia na allegro.
¯adnych zwê¿ek.
Przygotuj siê na to, ¿e musisz mieæ dobry kompresor. Dobre ¶cierniwo z odsianym py³em te¿. |
_________________
|
|
|
|
|
doktor
|
Wys³any: 2014-09-23, 20:31 dziêkuje
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
KK dziêkuje za podpowied¼. Dzi¶ nic ciekawego nie wrzucê. Kilka dni przerwy. Muszê dorobiæ próg zewnêtrzny bo mój zapas wyszed³ do bardziej potrzebuj±cego. KK mam butlê gazow± 100L mam nadziejê,¿e niebêdzie za du¿a. Kompresor teoretycznie 400l/min. z tego co czyta³em powinien daæ radê z dysz± ma³ej ¶rednicy. Czas poka¿e. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-09-23, 20:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Butla 100 to minimum .
400l do dyszy 3 mm jest dobre, czyli masa kurzu i problemy z przesiewaniem piasku Ciê czekaj±.
Ogólnie do psikniêcia jakiego¶ w¿era przez 2 min, na dyszy 4mm da radê. |
_________________
|
|
|
|