Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
doktor
Wys³any: 2013-09-07, 22:53   Odbudowa TOYOTA Corolla ae86
0
UP DOWN

Posty: 13
Cze¶æ.
Postanowi³em zarejestrowaæ siê na tym forum celem czerpania wiedzy dotycz±cej blacharki i zabezpieczania oraz lakierowania nadwozia / podwozia.
Sprawy blacharski nie nale¿± do moich ulubionych wrêcz pa³a³em do tego ogromn± niechêci±. PO oglêdzinach auta i progu który by³ wstawiany przez "profesjonalistê" postanowi³em sam zaj±æ siê swoim autem które ma u mnie do¿ywocie.
Staram siê czerpaæ wiedzê potrzebn± do tej odbudowy w³a¶nie z tego forum jak i z innych anglojêzycznych. Spawaczem nie jestem ale coraz lepiej(chyba) zaczyna mi i¶æ i mocno siê wkrêci³em w temat odbudowy.

Auto które odbudowuje to Corolla ae86 z 1984roku ostatnia tylnopêdna corolla.
Auto jest moj± zabawk± celem jest powrócenie na ulicê. Obspawanie kompletne(wzmocnienie fabrycznych zgrzewów)poniewa¿ auto bêdzie mieæ mocniejszy silnik 2,4L .Do tej pory wstawi³em lewy próg od strony kierowcy. Przy wycinaniu zewnêtrznego progu okaza³o siê,¿e nie istniej podci±g progowy i próg wewnêtrzny. Próg wewnêtrzny wykona³em z k±townika 40X40X2(Taki czo³gowy trochê ;) ). Podci±g progowy zaadoptowa³em z poloneza dospawuj±c go punktowo po czym przejecha³em spawem ci±g³ym przerywanym(w czasie) po rancie scalaj±c obie blachy ze sob±.

Fotorelacje jak siê da bêde umieszczaæ tutaj.
Na bie¿±co jest na
http://www.aeu86.org/view...p/158222#158222

i na facebook-u:
https://www.facebook.com/DtrGaraz

Zdjêcie0020.jpg
Stoi sobie na podwy¿szeniu.
Plik ¶ci±gniêto 121 raz(y) 448.89 KB

16072013221.jpg
Pod³oga kierowcy
Plik ¶ci±gniêto 100 raz(y) 1.32 MB

16072013219.jpg
Lewy próg a raczej pozosta³o¶æ
Plik ¶ci±gniêto 129 raz(y) 1.2 MB

16072013213.jpg
Plik ¶ci±gniêto 154 raz(y) 1.1 MB

IMG_2455m.jpg
Auto wygl±da tak
Plik ¶ci±gniêto 113 raz(y) 65.98 KB

 

doktor
Wys³any: 2013-09-07, 23:19   C.D
0
UP DOWN

Posty: 13
jako,¿e mog³em zamie¶ciæ tylko 5 zdjêæ w pierwszym po¶cie zamieszczam resztê w nowym po¶cie

20130829577.jpg
Zabezpieczone
Plik ¶ci±gniêto 156 raz(y) 544.02 KB

20130828571.jpg
Podci±g progowy od POLONEZ po dospoawaniu do starego TOYOTA
Plik ¶ci±gniêto 170 raz(y) 493.34 KB

Zdjêcie0038.jpg
Piêkny próg wewnêtrzny (podci±g)
Plik ¶ci±gniêto 144 raz(y) 1.44 MB

Zdjêcie0035.jpg
Brak progu
Plik ¶ci±gniêto 146 raz(y) 1.55 MB

Zdjêcie0036.jpg
Podci±g progowy
Plik ¶ci±gniêto 112 raz(y) 1.5 MB

 

doktor
Wys³any: 2013-09-07, 23:22   C.D
0
UP DOWN

Posty: 13
Ci±g dalszy

20130829581.jpg
Dorobiony próg zewnêtrzny. Oczywi¶cie w oryginale nie do dostania. Jak by³ kosztowa³ 750z³. Delikatnie nie pasuje ale to Beta wersja. MI nie przeszkadza nie widaæ przy zamkniêtych drzwiach ;)
Plik ¶ci±gniêto 230 raz(y) 597.5 KB

 

doktor
Wys³any: 2013-09-07, 23:52   C.D
0
UP DOWN

Posty: 13
Ci±g dalszy. Niestety nie zd±¿y³em edytowaæ poprzedniego posta
Po wstawieniu wszystkich 3 progów drzwi a aucie siê zamykaj± i otwieraj± ;) co napawa mnie dum±. Dach nie pofalowa³ a dziêki 2 mm progowi wewnêtrznemu mogê podnosiæ nadwozie na ¶rodku ;)
Spawy punktowe zapoda³em przez wszystkie 3 blachy co 6 cm(jak tako bo jak wspomnia³em blacharzem ani spawaczem nie jestem) Pó¼niej zagêszczê spawy tak jak wspomnia³em nadwozie bêdzie obspawane w miejscach seryjnych zgrzewów.
Mam wielki dylemat czym zabezpieczaæ nowe wpsawywane elementy.
Szuka³em na tym forum s± zdania podzielone rozmawia³em tak¿e z znajomymy zajmuj±cymy siê blachark±. Jedni u¿ywaj± tzw minii czy innego podk³adu z kolei jeszcze inni w tym i ja jestem za epoksyd±.

Do usuwania rdzy u¿ywam produkt EASTWOOD-a FASTetch który to zostawaia pow³okê cynkow± --> dzia³a.

20130905594.jpg
Przyspawane
Plik ¶ci±gniêto 139 raz(y) 535.82 KB

20130905592.jpg
Nowe panele pod³ogowe specjalnie do ae86 kupione w specjalnym sklepie ;)
Plik ¶ci±gniêto 147 raz(y) 518.3 KB

20130829585.jpg
pospawane
Plik ¶ci±gniêto 105 raz(y) 429.27 KB

20130829584.jpg
Wstawianie progu. Nadwozie oczywi¶cie podparte na profilu o przekroju C ¶ciance 10mm
Plik ¶ci±gniêto 161 raz(y) 504.33 KB

20130829581.jpg
Nowy próg dorobiony. Nowe nie dostêpne w TOYOTA koszt kiedy¶ to 750z³
Plik ¶ci±gniêto 141 raz(y) 597.5 KB

 

robert147
Wys³any: 2013-09-09, 14:03   
0
UP DOWN

Posty: 108
Sk±d: Podlasie
Musisz kochaæ to auto. Na robocie siê nie znam wiêc nie napiszê nic.
 

doktor
Wys³any: 2013-09-09, 19:21   ja te¿ nie
0
UP DOWN

Posty: 13
To podobnie jak i ja te¿ siê na tym nie znam ale co¶ tam robiê ;) Kocham to wielkie s³owo ale na pewno co¶ tam iskrzy miêdzy nami zw³aszcza jak szlifuje t± rdzê. Wiesz ile to auto sprawia frajdy ? kiedy je¼dzi a jeszcze wiêcej bêdzie sprawiaæ jak za³o¿ê planowany motor.
 

doktor
Wys³any: 2013-09-22, 12:22   Baran
0
UP DOWN

Posty: 13
Moi drodzy.Wczoraj spawa³em pod³ogê w nissanie sunny. Auto mia³o robion± blacharkê jakie¶ 4 lata temu tzn. pod³ogê. Po obejrzeniu kolejnego auta które zosta³o zabezpieczone barankiem stwierdzam i¿ tylko barany zabezpieczaj± baranem. Nie wiem jak Wy ale ja zamierzam spód swojego auta zabezpieczyæ farb± okrêtow± nie zwa¿aj±c na to ,¿e bêdzie widaæ spawy i wstawiane elementy. My¶la³em tak¿e nad jakim¶ rodzajem farby typu hammerite. Mia³em w ten sposób polakierowane elementy zwieszenia i belkê pod silnikiem i ta farba nadal siê utrzymuje po 7 latach nigdzie nie odchodz±c .
 

YAMAHER
Wys³any: 2013-09-22, 16:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Ja kiedy¶ pendzlowalem kawalek ramy z prozdu w samuraiu hamerraidem i baja :-) :-) zero rdzy itd.
 

doktor
Wys³any: 2013-09-28, 21:33   Dzi¶ kawa³ek pod³ogi
0
UP DOWN

Posty: 13
Po d³u¿szej przerwie spowodowanej nag³ym nadmiarem pracy otworzy³em kawa³ek pod³u¿nicy czê¶æ ¶rodkowa od kierowcy.Przelecia³em szczot± potem Fast etch(wytrawianie rdzy) po czym pomalowa³em Corizon-em. Niby "okrêtówka" szybko schnie reaktywna jak na razie pomalowa³em 3 tygodnie temu stalowy stó³ stoj±cy na dworze i jest git. Dodatkowo dorobi³em kawa³ek panelu pod³ogowego.

20130928627.jpg
Plik ¶ci±gniêto 118 raz(y) 491.09 KB

20130928625.jpg
Plik ¶ci±gniêto 95 raz(y) 412.47 KB

20130928623.jpg
Plik ¶ci±gniêto 83 raz(y) 396.57 KB

 

8ball
Wys³any: 2013-10-01, 21:07   
0
UP DOWN

Posty: 13
Bêdê ¶ledzi³ temat - zazdroszczê wozu :spoko:
 

doktor
Wys³any: 2013-11-17, 17:14   nastêpne
0
UP DOWN

Posty: 13
D³ugo nic nie zamieszcza³em gdy¿ czasu nie mia³em. Dzi¶ co¶ tutaj zamieszczê krótko wszystko streszczê. Pracy zarobkowej by³o co niemiara a corolla z boku sta³a.Otworzy³em kawa³ek pod³u¿niczki (inaczej jej nie mogê nazwaæ) po odwierceniu wzmocnienia poprzecznego potem j± zamkn±³em. Dorobi³em blachê z przet³oczeniami zrobionymi na ¿³obiarce. Jest to mega urz±dzenie. Polecam tym co wstawiaj± pod³ogi.Pó¼niej zabezpieczy³em Corizon-em. Ju¿ nie mogê siê doczekaæ widoku ca³ej pod³ogi w tym kolorze tzn naprawionej.Nastêpnie po³o¿y³em ja na boku ¿eby oczy¶ciæ barana z pod³u¿nicy tylnej któr± te¿ muszê naprawiæ zanim nadwozie wjedzie na "obracarkê".Pod³u¿nica by³a ju¿ naprawiana przez jak±¶ ku..ê która wstawi³a tam 3 ró¿ne profile zamkniête i oczywi¶cie na³o¿y³a barana na go³± blachê. Przy okazji zostawiaj±c drut od migomatu i spawy tak jak id± ze spawarki nie oszlifowane.

20131031735.jpg
blacha dorobiona na ¿³obiarce. Cudne urz±dzenie
Plik ¶ci±gniêto 132 raz(y) 511.2 KB

Zdjêcie0066.jpg
Plik ¶ci±gniêto 122 raz(y) 610.55 KB

Zdjêcie0064.jpg
Plik ¶ci±gniêto 92 raz(y) 552.1 KB

Zdjêcie0060.jpg
Plik ¶ci±gniêto 78 raz(y) 577.66 KB

20130928627.jpg
Plik ¶ci±gniêto 105 raz(y) 491.09 KB

 

doktor
Wys³any: 2013-11-17, 17:22   cd
0
UP DOWN

Posty: 13
Nastêpne zdjêcia

20131103749.jpg
Tak sobie klêczê ;)
Plik ¶ci±gniêto 137 raz(y) 443.61 KB

20131104780.jpg
Tak sobie zabezpieczy³em spód pod³ogi ¿eby siê napatrzeæ i oczami wyobra¼ni zobaczyæ ca³o¶æ w tym kolorze
Plik ¶ci±gniêto 127 raz(y) 534.36 KB

20131104775.jpg
Prawa pod³u¿nica
Plik ¶ci±gniêto 118 raz(y) 536.84 KB

20131104771.jpg
Plik ¶ci±gniêto 86 raz(y) 490.21 KB

20131104770.jpg
Pod³u¿nica lewa tylna strona kierowcy naprawiana przez prostaka
Plik ¶ci±gniêto 153 raz(y) 486.44 KB

 

doktor
Wys³any: 2013-11-17, 17:29   cd
0
UP DOWN

Posty: 13
Wstawiona pod³oga

20131102741.jpg
Jara mnie takie ma³e co¶
Plik ¶ci±gniêto 116 raz(y) 542.75 KB

20131102739.jpg
Plik ¶ci±gniêto 131 raz(y) 580.28 KB

 

KK 
Wys³any: 2013-11-17, 21:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Mam sentyment do toyot. Sam mam 1988r e9 1,8 diesel. Jest to mój przecinak. Dojedzie wszêdzie i zawsze, nie to co nowe auta. Tylko niestety rdzewieje niemi³osiernie.
 
 

kamilmjk 
Wys³any: 2013-11-20, 11:59   
0
UP DOWN


Posty: 97
Sk±d: WGM
Doktor, Trzeba pamiêtaæ, ¿e baranek nie jest ¶rodkiem ochrony antykorozyjnej...a przed mechanicznymi uszkodzeniami pow³oki.
W wielu przypadkach na zabezpieczony gruntem i podk³adem element (jak np zakole) k³ad³em baranek 2W1 a nastêpnie klar. Nigdy nie by³o problemu, a du¿y plus po stronie utrzymania czysto¶ci.

Temat fajny, podej¶cie na 3+. Musisz wiêcej uwagi po¶wiêciæ na doczyszczaniu rdzy i estetyce. Ewentualnie raka wycinaj a¿ do czystego. ¯adna chemia tego za Ciebie nie zrobi.

Tutaj wszyscy czerpi± naukê pokory i cierpliwo¶ci ;)

powodzenia.
 
 

doktor
Wys³any: 2013-11-28, 20:49   
0
UP DOWN

Posty: 13
Kamilmjk niestety w wiêkszo¶ci przypadków barana k³ad± barany na ¿ywy metal tak jak mia³o to miejsce w mojej AE. Spotka³em kilka aut gdzie by³o to samo zrobione przez ca³kiem nie znanych mi ludzi. Oczywistym jest,¿e trzeba po³o¿yæ go na lakier i polakierowaæ.Ja nie zamierzam tego robiæ. Doczyszczaniem rdzy siê nie przejmujê poniewa¿ nadwozie pójdzie do piaskowania (tylko pod³ogi). W tej chwili najwa¿niejsze dla mnie jest odbudowanie tak by siê nie z³ama³a po piaskowaniu.Estetyka tzn?? bo jako¶ ma³o siê przejmuje tym,¿e widaæ spawy na pod³odze. Nie da siê tego unikn±æ. Bêdê siê przejmowaæ poszyciem zewnêtrznym. Zastanawia mnie tylko gdzie znalaz³e¶ elementy nie doczyszczone lub nie wyciête ?? Pokora?? wobec czego wobec debili którzy k³ad± barana na go³± blachê??To nie w moim przypadku.Bêdê zawsze gnêbiæ debilizm motoryzacyjny praktykowany przez tzw specjalistów.
 

8ball
Wys³any: 2014-03-13, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 13
Jak siê sprawy maj±?
 

doktor
Wys³any: 2014-09-18, 21:19   Jak z prawy
0
UP DOWN

Posty: 13
Cze¶æ. Po d³ugiej przerwie AE znowu jest ³atana. My¶lê nad zbudowaniem sobie piaskaki zasypowej. Jest tu trochê wiedzy. Kilka zdjêæ

201409111098.jpg
S³upek A
Plik ¶ci±gniêto 176 raz(y) 385.31 KB

201409111096.jpg
S³upek A
Plik ¶ci±gniêto 100 raz(y) 477.46 KB

201409101095.jpg
Wzmocnienie pomiêdzy pod³u¿nicê a próg wewnêtrzny
Plik ¶ci±gniêto 40 raz(y) 501.12 KB

201409101093.jpg
Pod³oga po nog± lew± kierowcy
Plik ¶ci±gniêto 66 raz(y) 469.22 KB

201409051085.jpg
Mocowanie kolumny Mcphersona. Wzmocnienie z blachy przet³oczonej na ¿lobiarce w³asnej konstrukcji.
Plik ¶ci±gniêto 46 raz(y) 458.16 KB

 

KK 
Wys³any: 2014-09-18, 21:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Jak bêdziesz robi³ piaskarkê to orurowanie o przekroju 3/4" daj. Na dole daj zawór od wody LPF, przepustnicowy. Do kupienia na allegro.
¯adnych zwê¿ek.

Przygotuj siê na to, ¿e musisz mieæ dobry kompresor. Dobre ¶cierniwo z odsianym py³em te¿.
_________________

 
 

doktor
Wys³any: 2014-09-23, 20:31   dziêkuje
0
UP DOWN

Posty: 13
KK dziêkuje za podpowied¼. Dzi¶ nic ciekawego nie wrzucê. Kilka dni przerwy. Muszê dorobiæ próg zewnêtrzny bo mój zapas wyszed³ do bardziej potrzebuj±cego. KK mam butlê gazow± 100L mam nadziejê,¿e niebêdzie za du¿a. Kompresor teoretycznie 400l/min. z tego co czyta³em powinien daæ radê z dysz± ma³ej ¶rednicy. Czas poka¿e.
 

KK 
Wys³any: 2014-09-23, 20:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Butla 100 to minimum :) .
400l do dyszy 3 mm jest dobre, czyli masa kurzu i problemy z przesiewaniem piasku Ciê czekaj±.
Ogólnie do psikniêcia jakiego¶ w¿era przez 2 min, na dyszy 4mm da radê.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group