| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-07, 22:53   Odbudowa TOYOTA Corolla ae86 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Cze¶æ. Postanowi³em zarejestrowaæ siê na tym forum celem czerpania wiedzy dotycz±cej blacharki i zabezpieczania oraz lakierowania nadwozia / podwozia.
 Sprawy blacharski nie nale¿± do moich ulubionych wrêcz pa³a³em do tego ogromn± niechêci±. PO oglêdzinach auta i progu który by³ wstawiany przez "profesjonalistê" postanowi³em sam zaj±æ siê swoim autem które ma u mnie do¿ywocie.
 Staram siê czerpaæ wiedzê potrzebn± do tej odbudowy w³a¶nie z tego forum jak i z innych anglojêzycznych. Spawaczem nie jestem ale coraz lepiej(chyba) zaczyna mi i¶æ i mocno siê wkrêci³em w temat odbudowy.
 
 Auto które odbudowuje to Corolla ae86 z 1984roku ostatnia tylnopêdna corolla.
 Auto jest moj± zabawk± celem jest powrócenie na ulicê. Obspawanie kompletne(wzmocnienie fabrycznych zgrzewów)poniewa¿ auto bêdzie mieæ mocniejszy silnik 2,4L .Do tej pory wstawi³em lewy próg od strony kierowcy. Przy wycinaniu zewnêtrznego progu okaza³o siê,¿e nie istniej podci±g progowy i próg wewnêtrzny. Próg wewnêtrzny wykona³em z k±townika 40X40X2(Taki czo³gowy trochê
  ). Podci±g progowy zaadoptowa³em z poloneza dospawuj±c go punktowo po czym przejecha³em spawem ci±g³ym przerywanym(w czasie) po rancie scalaj±c obie blachy ze sob±. 
 Fotorelacje jak siê da bêde umieszczaæ tutaj.
 Na bie¿±co jest na
 http://www.aeu86.org/view...p/158222#158222
 
 i na facebook-u:
 https://www.facebook.com/DtrGaraz
 
 
 
	
		| Zdjêcie0020.jpg Stoi sobie na podwy¿szeniu.
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 133 raz(y) 448.89 KB |  
 
	
		| 16072013221.jpg Pod³oga kierowcy
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 110 raz(y) 1.32 MB |  
 
	
		| 16072013219.jpg Lewy próg a raczej pozosta³o¶æ
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 147 raz(y) 1.2 MB |  
 
	
		| 16072013213.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 162 raz(y) 1.1 MB |  
 
	
		| IMG_2455m.jpg Auto wygl±da tak
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 124 raz(y) 65.98 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-07, 23:19   C.D | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | jako,¿e mog³em zamie¶ciæ tylko 5 zdjêæ w pierwszym po¶cie zamieszczam resztê w nowym po¶cie 
 
 
	
		| 20130829577.jpg Zabezpieczone
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 165 raz(y) 544.02 KB |  
 
	
		| 20130828571.jpg Podci±g progowy od POLONEZ po dospoawaniu do starego TOYOTA
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 177 raz(y) 493.34 KB |  
 
	
		| Zdjêcie0038.jpg Piêkny próg wewnêtrzny (podci±g)
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 149 raz(y) 1.44 MB |  
 
	
		| Zdjêcie0035.jpg Brak progu
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 153 raz(y) 1.55 MB |  
 
	
		| Zdjêcie0036.jpg Podci±g progowy
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 119 raz(y) 1.5 MB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-07, 23:22   C.D | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Ci±g dalszy 
 
 
	
		| 20130829581.jpg Dorobiony próg zewnêtrzny. Oczywi¶cie w oryginale nie do dostania. Jak by³ kosztowa³ 750z³. Delikatnie  nie pasuje ale to Beta wersja. MI nie przeszkadza nie widaæ przy zamkniêtych drzwiach ;)
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 238 raz(y) 597.5 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-07, 23:52   C.D | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Ci±g dalszy. Niestety nie zd±¿y³em edytowaæ poprzedniego posta Po wstawieniu wszystkich 3 progów drzwi a aucie siê zamykaj± i otwieraj±
  co napawa mnie dum±. Dach nie pofalowa³ a dziêki 2 mm progowi wewnêtrznemu mogê podnosiæ nadwozie na ¶rodku   Spawy punktowe zapoda³em przez wszystkie 3 blachy co 6 cm(jak tako bo jak wspomnia³em blacharzem ani spawaczem nie jestem) Pó¼niej zagêszczê spawy tak jak wspomnia³em nadwozie bêdzie obspawane w miejscach seryjnych zgrzewów.
 Mam wielki dylemat czym zabezpieczaæ nowe wpsawywane elementy.
 Szuka³em na tym forum s± zdania podzielone rozmawia³em tak¿e z znajomymy zajmuj±cymy siê blachark±. Jedni u¿ywaj± tzw minii czy innego podk³adu z kolei jeszcze inni w tym i ja jestem za epoksyd±.
 
 Do usuwania rdzy u¿ywam produkt EASTWOOD-a FASTetch który to zostawaia pow³okê cynkow± --> dzia³a.
 
 
 
	
		| 20130905594.jpg Przyspawane
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 150 raz(y) 535.82 KB |  
 
	
		| 20130905592.jpg Nowe panele pod³ogowe specjalnie do ae86 kupione w specjalnym sklepie ;)
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 155 raz(y) 518.3 KB |  
 
	
		| 20130829585.jpg pospawane
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 121 raz(y) 429.27 KB |  
 
	
		| 20130829584.jpg Wstawianie progu. Nadwozie oczywi¶cie podparte na profilu o przekroju C ¶ciance 10mm
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 168 raz(y) 504.33 KB |  
 
	
		| 20130829581.jpg Nowy próg dorobiony. Nowe nie dostêpne w TOYOTA koszt kiedy¶ to 750z³
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 151 raz(y) 597.5 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | robert147 | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-09, 14:03 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 108
 Sk±d: Podlasie
 
 | 
            
               | Musisz kochaæ to auto. Na robocie siê nie znam wiêc nie napiszê nic. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-09, 19:21   ja te¿ nie | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | To podobnie jak i ja te¿ siê na tym nie znam ale co¶ tam robiê  Kocham to wielkie s³owo ale na pewno co¶ tam iskrzy miêdzy nami zw³aszcza jak szlifuje t± rdzê. Wiesz ile to auto sprawia frajdy ? kiedy je¼dzi a jeszcze wiêcej bêdzie sprawiaæ jak za³o¿ê planowany motor. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-22, 12:22   Baran | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Moi drodzy.Wczoraj spawa³em pod³ogê w nissanie sunny. Auto mia³o robion± blacharkê jakie¶ 4 lata temu tzn. pod³ogê. Po obejrzeniu kolejnego auta które zosta³o zabezpieczone barankiem stwierdzam i¿ tylko barany zabezpieczaj± baranem. Nie wiem jak Wy ale ja zamierzam spód swojego auta zabezpieczyæ farb± okrêtow± nie zwa¿aj±c na to ,¿e bêdzie widaæ spawy i wstawiane elementy. My¶la³em tak¿e nad jakim¶ rodzajem farby typu hammerite. Mia³em w ten sposób polakierowane elementy zwieszenia i belkê pod silnikiem i ta farba nadal siê utrzymuje po 7 latach nigdzie nie odchodz±c . |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | YAMAHER | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-22, 16:54 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 7 razy
 Posty: 1975
 
 | 
            
               | Ja kiedy¶ pendzlowalem kawalek ramy z prozdu w samuraiu hamerraidem i baja  :-) zero rdzy itd. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-09-28, 21:33   Dzi¶ kawa³ek pod³ogi | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Po d³u¿szej przerwie spowodowanej nag³ym nadmiarem pracy otworzy³em kawa³ek pod³u¿nicy czê¶æ ¶rodkowa od kierowcy.Przelecia³em szczot± potem Fast etch(wytrawianie rdzy) po czym pomalowa³em Corizon-em. Niby "okrêtówka" szybko schnie reaktywna jak na razie pomalowa³em 3 tygodnie temu stalowy stó³ stoj±cy na dworze i jest git. Dodatkowo dorobi³em kawa³ek panelu pod³ogowego. 
 
 
	
		| 20130928627.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 131 raz(y) 491.09 KB |  
 
	
		| 20130928625.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 102 raz(y) 412.47 KB |  
 
	
		| 20130928623.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 91 raz(y) 396.57 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | 8ball | 
     
        |  Wys³any: 2013-10-01, 21:07 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Bêdê ¶ledzi³ temat - zazdroszczê wozu   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-17, 17:14   nastêpne | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | D³ugo nic nie zamieszcza³em gdy¿ czasu nie mia³em. Dzi¶ co¶ tutaj zamieszczê krótko wszystko streszczê. Pracy zarobkowej by³o co niemiara a corolla z boku sta³a.Otworzy³em kawa³ek pod³u¿niczki (inaczej jej nie mogê nazwaæ) po odwierceniu wzmocnienia poprzecznego potem j± zamkn±³em. Dorobi³em blachê z przet³oczeniami zrobionymi na ¿³obiarce. Jest to mega urz±dzenie. Polecam tym co wstawiaj± pod³ogi.Pó¼niej zabezpieczy³em Corizon-em. Ju¿ nie mogê siê doczekaæ widoku ca³ej pod³ogi w tym kolorze tzn naprawionej.Nastêpnie po³o¿y³em ja na boku ¿eby oczy¶ciæ barana z pod³u¿nicy tylnej któr± te¿ muszê naprawiæ zanim nadwozie wjedzie na "obracarkê".Pod³u¿nica by³a ju¿ naprawiana przez jak±¶ ku..ê która wstawi³a tam 3 ró¿ne profile zamkniête i oczywi¶cie na³o¿y³a barana na go³± blachê. Przy okazji zostawiaj±c drut od migomatu i spawy tak jak id± ze spawarki nie oszlifowane. 
 
 
	
		| 20131031735.jpg blacha dorobiona na ¿³obiarce. Cudne urz±dzenie
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 147 raz(y) 511.2 KB |  
 
	
		| Zdjêcie0066.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 128 raz(y) 610.55 KB |  
 
	
		| Zdjêcie0064.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 99 raz(y) 552.1 KB |  
 
	
		| Zdjêcie0060.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 85 raz(y) 577.66 KB |  
 
	
		| 20130928627.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 111 raz(y) 491.09 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-17, 17:22   cd | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Nastêpne zdjêcia 
 
 
	
		| 20131103749.jpg Tak sobie klêczê ;)
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 145 raz(y) 443.61 KB |  
 
	
		| 20131104780.jpg Tak sobie zabezpieczy³em spód pod³ogi ¿eby siê napatrzeæ i oczami wyobra¼ni zobaczyæ ca³o¶æ w tym kolorze
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 133 raz(y) 534.36 KB |  
 
	
		| 20131104775.jpg Prawa pod³u¿nica
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 131 raz(y) 536.84 KB |  
 
	
		| 20131104771.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 92 raz(y) 490.21 KB |  
 
	
		| 20131104770.jpg Pod³u¿nica lewa tylna strona kierowcy naprawiana przez prostaka
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 158 raz(y) 486.44 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-17, 17:29   cd | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Wstawiona pod³oga 
 
 
	
		| 20131102741.jpg Jara mnie takie ma³e co¶
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 133 raz(y) 542.75 KB |  
 
	
		| 20131102739.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 138 raz(y) 580.28 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-17, 21:22 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Mam sentyment do toyot. Sam mam 1988r e9 1,8 diesel. Jest to mój przecinak. Dojedzie wszêdzie i zawsze, nie to co nowe auta. Tylko niestety rdzewieje niemi³osiernie. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | kamilmjk   | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-20, 11:59 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 97
 Sk±d: WGM
 
 | 
            
               | Doktor, Trzeba pamiêtaæ, ¿e baranek nie jest ¶rodkiem ochrony antykorozyjnej...a przed mechanicznymi uszkodzeniami pow³oki. W wielu przypadkach na zabezpieczony gruntem i podk³adem element (jak np zakole) k³ad³em baranek 2W1 a nastêpnie klar. Nigdy nie by³o problemu, a du¿y plus po stronie utrzymania czysto¶ci.
 
 Temat fajny, podej¶cie na 3+. Musisz wiêcej uwagi po¶wiêciæ na doczyszczaniu rdzy i estetyce. Ewentualnie raka wycinaj a¿ do czystego. ¯adna chemia tego za Ciebie nie zrobi.
 
 Tutaj wszyscy czerpi± naukê pokory i cierpliwo¶ci
   
 powodzenia.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-28, 20:49 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Kamilmjk niestety w wiêkszo¶ci przypadków barana k³ad± barany na ¿ywy metal tak jak mia³o to miejsce w mojej AE. Spotka³em kilka aut gdzie by³o to samo zrobione przez ca³kiem nie znanych mi ludzi. Oczywistym jest,¿e trzeba po³o¿yæ go na lakier i polakierowaæ.Ja nie zamierzam tego robiæ.  Doczyszczaniem rdzy siê nie przejmujê poniewa¿ nadwozie pójdzie do piaskowania (tylko pod³ogi). W tej chwili najwa¿niejsze dla mnie jest odbudowanie tak by siê nie z³ama³a po piaskowaniu.Estetyka tzn?? bo jako¶ ma³o siê przejmuje tym,¿e widaæ spawy na pod³odze. Nie da siê tego unikn±æ. Bêdê siê przejmowaæ poszyciem zewnêtrznym.  Zastanawia mnie tylko gdzie znalaz³e¶ elementy nie doczyszczone lub nie wyciête ?? Pokora?? wobec czego wobec debili którzy k³ad± barana na go³± blachê??To nie w moim przypadku.Bêdê zawsze gnêbiæ debilizm motoryzacyjny praktykowany przez tzw specjalistów. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | 8ball | 
     
        |  Wys³any: 2014-03-13, 22:43 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2014-09-18, 21:19   Jak z prawy | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | Cze¶æ. Po d³ugiej przerwie AE znowu jest ³atana. My¶lê nad zbudowaniem sobie piaskaki zasypowej. Jest tu trochê wiedzy.  Kilka zdjêæ 
 
 
	
		| 201409111098.jpg S³upek A
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 186 raz(y) 385.31 KB |  
 
	
		| 201409111096.jpg S³upek A
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 107 raz(y) 477.46 KB |  
 
	
		| 201409101095.jpg Wzmocnienie pomiêdzy pod³u¿nicê a próg wewnêtrzny
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 45 raz(y) 501.12 KB |  
 
	
		| 201409101093.jpg Pod³oga po nog± lew± kierowcy
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 74 raz(y) 469.22 KB |  
 
	
		| 201409051085.jpg Mocowanie kolumny Mcphersona. Wzmocnienie z blachy przet³oczonej na ¿lobiarce w³asnej konstrukcji.
 |  
		|  |  
		| Plik ¶ci±gniêto 53 raz(y) 458.16 KB |  
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2014-09-18, 21:52 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Jak bêdziesz robi³ piaskarkê to orurowanie o przekroju 3/4" daj. Na dole daj zawór od wody LPF, przepustnicowy. Do kupienia na allegro. ¯adnych zwê¿ek.
 
 Przygotuj siê na to, ¿e musisz mieæ dobry kompresor. Dobre ¶cierniwo z odsianym py³em te¿.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | doktor | 
     
        |  Wys³any: 2014-09-23, 20:31   dziêkuje | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 13
 
 | 
            
               | KK dziêkuje za podpowied¼. Dzi¶ nic ciekawego nie wrzucê. Kilka dni przerwy. Muszê dorobiæ próg zewnêtrzny bo mój zapas wyszed³ do bardziej potrzebuj±cego. KK mam butlê gazow± 100L mam nadziejê,¿e niebêdzie za du¿a. Kompresor teoretycznie 400l/min. z tego co czyta³em powinien daæ radê z dysz± ma³ej ¶rednicy. Czas poka¿e. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2014-09-23, 20:50 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Butla 100 to minimum  . 400l do dyszy 3 mm jest dobre, czyli masa kurzu i problemy z przesiewaniem piasku Ciê czekaj±.
 Ogólnie do psikniêcia jakiego¶ w¿era przez 2 min, na dyszy 4mm da radê.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  |