Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Bary
Wys³any: 2012-08-21, 08:01   Wytrzyma³y klar do auta terenowego.
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam,
remontuje od podstaw 20 letniego Jeepa.
Wykona³em ju¿ prace blacharskie, remont ca³ej pod³ogi zabezpieczaj±c po kolei: cortaninem, pó¿niej epoksyd i na wierzch poliuretan.

Teraz zabieram siê za kastê, która jest zdrowa, blacha ocynk, mo¿e dwa ogniska korozji.
Nie chcê auta lakierowaæ farb± poliuretanow± tylko daæ jakis atrakcyjny kolor metalik a na to bardzo wytrzyma³y klar.

I tu pojawia siê pytanie jaki ten klar kupiæ aby by³o odporny na zarysowania ?
Mo¿e s± jakie¶ specjalistyczne linie takich produktów jakimi lakieruje siê pojazdy mocno eksploatowane?


Dodam jeszcze, ¿e ten klar mo¿e byc ciut mniej atrakcyjny wizualnie tzn. trocê mniej przej¿yszty i lekko ¿ó³tawy aby tylko by³ wytrzyma³y.

Bêdê bardzo wdziêczny za wszelkie porady i propozycje
Pozdrawiam
 

glover
Wys³any: 2012-08-21, 09:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 303
Jak bêdziesz lakierowa³ w przyzwoitych warunkach i nie bêdziesz polerowa³ to wystarczy ci np. Spectral 575 z Novola. Ma w sobie trochê ceramiki która na powierzchni tworzy warstwê odporniejsz± na zarysowania (SR) oczywi¶cie pod warunkiem ¿e tego nie ¶ci±gniesz papierem ¶ciernym przy polerce ;)
 

POLYKAR.PL
[Usuniêty]
Wys³any: 2012-08-21, 16:11   

Ja poleca³bym lakier MIPA CS 85 .
Cytat ze strony przedstawiciela MIPY w Polsce : " Wysokojako¶ciowy 2K-lakier bezbarwny HS o szczególnie wysokiej odporno¶ci na zarysowania dziêki zastosowaniu technologii Reflow. "
Faktycznie dobry , szczególnie polecany przez motocyklistów i w³a¶cicieli aut typu off-road .
 

berag1 
Wys³any: 2012-08-21, 20:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
POLYKAR.PL napisa³/a:
technologii Reflow


Lakiery bezbarwne z efektem „reflow”
Efekt cofania siê zadrapañ na nadwoziu osi±ga siê poprzez dodanie do lakieru bezbarwnego odpowiednich domieszek, które czyni± warstwê zewnêtrzn± bardziej elastyczn± . Co prawda nie uniknie siê powstawania mikrorys, jednak z up³ywem czasu i dzia³ania – na przyk³ad promieniowania s³onecznego – po prostu znikaj±, a przynajmniej staj± siê niewidoczne dla ludzkiego oka. Dziêki temu pow³oka lakierowa wydaje siê byæ nienaruszona. Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciæ odporno¶æ na chemikalia oraz mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania.

Dlatego ja bym zaleca³ lakier bezbarwny ceramiczny.
 
 

POLYKAR.PL
[Usuniêty]
Wys³any: 2012-08-21, 20:38   

berag1 napisa³/a:
Taka zbyt miêkka powierzchnia mo¿e jednak w pewnych warunkach traciæ odporno¶æ na chemikalia oraz mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania.


Dziêkujê za uzupe³nienie mojego posta , choæ t± informacjê mo¿na znale¼æ bez problemu w necie . Ale je¶li ju¿ kolego pokusi³e¶ siê o dodanie tych informacji to mo¿e doprecyzuj w jakich to warunkach lakier mo¿e straciæ odporno¶æ na chemikalia i mieæ gorsz± mo¿liwo¶æ polerowania ? To , ¿e w "pewnych" to ju¿ wiem ale dok³adniej ?
 

berag1 
Wys³any: 2012-08-21, 21:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
Cz³owiek, który za³o¿y³ ten temat zapyta³ o to jaki lakier bezbarwny ma po³o¿yæ aby by³ on wytrzyma³y na zarysowania poniewa¿ bêdzie on mocno eksploatowany, domniemam ¿e w terenie. Po jak± cholerê potrzebny mu lakier, który pod wp³ywem promieni s³onecznych robi siê elastyczny do tego stopnia, ¿e mo¿na swobodnie paznokciem zrobiæ na nim rysê?
Stosowanie tego lakieru na autach osobowych, które raczej nie s± tak mocno eksploatowane w terenie, jak auta terenowe jest jak najbardziej uzasadnione i tak te¿ fabrycznie s± one lakierowane, zaznaczam , ¿e nie wszystkie.
Mia³em okazje i przyjemno¶æ testowaæ takie lakiery i obserwowaæ jak zachowuj± siê na nich rysy , które by³y poddane wygrzewaniu promiennikiem i powiem, ¿e efekt by³ zadowalaj±cy.

Dlatego panie POLYKAR.PL gdyby¶ wiedzia³, ¿e polecasz taki lakier o takich w³a¶ciwo¶ciach na auto terenowe, które ma byæ mocno eksploatowane, to by¶ tego nie zrobi³ poniewa¿ ma siê to nijak do tego czego potrzebuje cz³owiek który za³o¿y³ ten temat.
Co do pytania o te warunki to odpowied¼ jest zawarta w tym co we wcze¶niejszym po¶cie zacytowa³em.
Lakier Reflow objawia swoje w³a¶ciwo¶ci kiedy osi±ga temperaturê 60-70 stopni, a takow± uzyskuje na ciemnych kolorach gdy mocno dogrzewa s³oñce. Ja to zjawisko nazywam samozaci±ganiem siê lakieru bezbarwnego czyli zalewaniem siê, zaznaczam tutaj - drobnych rys, a nie takich jakie powstaj± podczas jazdy samochodem terenowym po dzikim terenie.
W³a¶ciwo¶æ tego lakieru w tym przypadku, który opisa³em wcze¶niej jest jego zalet±, natomiast jest jego wad± gdy zaczniemy mówiæ o polerowaniu takiego lakieru bezbarwnego, gdy w czasie procesu polerowania element polerowany zaczyna siê nagrzewaæ , a wraz z nim lakier bezbarwny. Ci co poleruj± na co dzieñ wiedz± co to znaczy dopolerowaæ lakier bezbarwny który jest elastyczny.
 
 

POLYKAR.PL
[Usuniêty]
Wys³any: 2012-08-21, 22:23   

Doskona³a wypowied¼ , tylko nad jednym siê zastanawiam . Wspomnia³e¶ kolego ( nie piszê Pan poniewa¿ onegdaj zosta³em zbesztany za t± formê tytu³owania forumowiczów ) , ¿e polecasz lakier ceramiczny . S³uszna sugestia tylko , ¿e lakiery ceramiczne to po prostu lakiery bezbarwne z dodatkami ceramicznymi tzn. specjaln± krzemionk± , która podwy¿sza odporno¶æ lakieru na zarysowania . Pytanie : co wybraæ ? Lakier z dodatkiem krzemionki , który mê¿nie zniesie kilka polerowañ zarysowanego lakieru czy lakier "reflow" , na którym rysy znikn± po nagrzaniu powierzchni . Nie mówimy tutaj oczywi¶cie o u¿ytkowaniu auta na le¶nych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa . Bo na tak± jazdê to tylko powtórne lakierowanie pomo¿e .
Proszê zarazem nie odbieraæ moich postów jako zaczepnych lub niegrzecznych :

berag1 napisa³/a:
Dlatego panie POLYKAR.PL gdyby¶ wiedzia³, ¿e polecasz taki lakier o takich w³a¶ciwo¶ciach na auto terenowe, które ma byæ mocno eksploatowane, to by¶ tego nie zrobi³ poniewa¿ ma siê to nijak do tego czego potrzebuje cz³owiek który za³o¿y³ ten temat.


bo intencj± moj± jest po pierwsze pomóc osobie , która za³o¿y³a temat , po drugie dokszta³cenie siê w temacie .
Pozdrawiam
 

Bary
Wys³any: 2012-08-22, 07:31   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dziekuje za podpowiedzi.
Auto przeznaczone bêdzie do ciê¿kiego offroadu.
Koledzy którzy przygotowuj± takie auta lakieruj± farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczon± kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektów wizualnych.
Idea³em by³ by klar poliuretanowy.
Wiem, ¿e ¿adna pow³oka nie wytrzyma ocierania siê o drzewo ale ¿eby siê chocia¿ nie rysowa³a od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania.
 

gugun 
Wys³any: 2012-08-22, 07:33   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
POLYKAR.PL napisa³/a:
Nie mówimy tutaj oczywi¶cie o u¿ytkowaniu auta na le¶nych bezdro¿ach i permanentnym ocieraniu karoserii o krzewy i drzewa

czy oby napewno?? ;) w temacie zgadzam sie z k. berag1, ,jesli chodzi o auto terenowe to czym lakier twardszy tym lepszy,mniejsze ryzyko powstawania rys.
co do mipy to rozwiazanie fajne na ciemnych kolorach gdzie widac doslownie kazda drobna ryske-nawet po umyciu.dobre slonce,zero problemow z nagrzaniem i mikro ryski znikaja. ale w przypadku auta terenowego...ja jestem na nie ;P
 
 

Bary
Wys³any: 2012-08-22, 08:02   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dobra koledzy a jakies konkretne marki tych lakierów polecacie ?

Bo jak na razie mamy tylko Spectrala 575 SR.
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-07, 20:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
No ja tez potrzebuje mocny bezbarwny :D na tego typu jazdy :)

[ Dodano: 2012-09-07, 20:53 ]
CZasem ludzie maja problem z rozpoznaniem koloru :D

To takie ceramiczne klary jak sie wyszlifuje na lustro to traca swe w³asciwosci :( ?

DSC00309.JPG
Plik ¶ci±gniêto 164 raz(y) 665.02 KB

DSC00302.JPG
Plik ¶ci±gniêto 294 raz(y) 553.29 KB

 

MarcinK1981
Wys³any: 2014-11-14, 15:05   
0
UP DOWN

Posty: 4
Ja bym poleci³ ¶rodek raptor u pol... wytrzyma³y i kolor mo¿na dowolny zrobiæ... dla jazdy terenowej jak najbardziej, ale po mie¶cie te¿ siê sprawdza... http://raptor-polska.pl/o-produkcie/
 

936
Wys³any: 2014-11-15, 17:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Bary napisa³/a:
Dziekuje za podpowiedzi.
Auto przeznaczone bêdzie do ciê¿kiego offroadu.
Koledzy którzy przygotowuj± takie auta lakieruj± farbami poliuretanowymi chemoutwardzanymi ale w takim przypadku mamy ograniczon± kolorystyke (RAL) i brak jakichkolwiek dodatkowych efektów wizualnych.
Idea³em by³ by klar poliuretanowy.
Wiem, ¿e ¿adna pow³oka nie wytrzyma ocierania siê o drzewo ale ¿eby siê chocia¿ nie rysowa³a od byle krzaczka. A znikanie mikrorysek po podgrzaniu to raczej nie do takiego zastosowania.


Polecam "go³±" bude oddaæ do malowania proszkowego i z g³owy.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group