Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
doktor
Wysłany: 2013-09-07, 23:53   Odbudowa TOYOTA Corolla ae86
0
UP DOWN

Posty: 13
Cześć.
Postanowiłem zarejestrować się na tym forum celem czerpania wiedzy dotyczącej blacharki i zabezpieczania oraz lakierowania nadwozia / podwozia.
Sprawy blacharski nie należą do moich ulubionych wręcz pałałem do tego ogromną niechęcią. PO oględzinach auta i progu który był wstawiany przez "profesjonalistę" postanowiłem sam zająć się swoim autem które ma u mnie dożywocie.
Staram się czerpać wiedzę potrzebną do tej odbudowy właśnie z tego forum jak i z innych anglojęzycznych. Spawaczem nie jestem ale coraz lepiej(chyba) zaczyna mi iść i mocno się wkręciłem w temat odbudowy.

Auto które odbudowuje to Corolla ae86 z 1984roku ostatnia tylnopędna corolla.
Auto jest moją zabawką celem jest powrócenie na ulicę. Obspawanie kompletne(wzmocnienie fabrycznych zgrzewów)ponieważ auto będzie mieć mocniejszy silnik 2,4L .Do tej pory wstawiłem lewy próg od strony kierowcy. Przy wycinaniu zewnętrznego progu okazało się,że nie istniej podciąg progowy i próg wewnętrzny. Próg wewnętrzny wykonałem z kątownika 40X40X2(Taki czołgowy trochę ;) ). Podciąg progowy zaadoptowałem z poloneza dospawując go punktowo po czym przejechałem spawem ciągłym przerywanym(w czasie) po rancie scalając obie blachy ze sobą.

Fotorelacje jak się da będe umieszczać tutaj.
Na bieżąco jest na
http://www.aeu86.org/view...p/158222#158222

i na facebook-u:
https://www.facebook.com/DtrGaraz

Zdjęcie0020.jpg
Stoi sobie na podwyższeniu.
Plik ściągnięto 77 raz(y) 448,89 KB

16072013221.jpg
Podłoga kierowcy
Plik ściągnięto 62 raz(y) 1,32 MB

16072013219.jpg
Lewy próg a raczej pozostałość
Plik ściągnięto 78 raz(y) 1,2 MB

16072013213.jpg
Plik ściągnięto 116 raz(y) 1,1 MB

IMG_2455m.jpg
Auto wygląda tak
Plik ściągnięto 65 raz(y) 65,98 KB

 

doktor
Wysłany: 2013-09-08, 00:19   C.D
0
UP DOWN

Posty: 13
jako,że mogłem zamieścić tylko 5 zdjęć w pierwszym poście zamieszczam resztę w nowym poście

20130829577.jpg
Zabezpieczone
Plik ściągnięto 108 raz(y) 544,02 KB

20130828571.jpg
Podciąg progowy od POLONEZ po dospoawaniu do starego TOYOTA
Plik ściągnięto 130 raz(y) 493,34 KB

Zdjęcie0038.jpg
Piękny próg wewnętrzny (podciąg)
Plik ściągnięto 93 raz(y) 1,44 MB

Zdjęcie0035.jpg
Brak progu
Plik ściągnięto 97 raz(y) 1,55 MB

Zdjęcie0036.jpg
Podciąg progowy
Plik ściągnięto 69 raz(y) 1,5 MB

 

doktor
Wysłany: 2013-09-08, 00:22   C.D
0
UP DOWN

Posty: 13
Ciąg dalszy

20130829581.jpg
Dorobiony próg zewnętrzny. Oczywiście w oryginale nie do dostania. Jak był kosztował 750zł. Delikatnie nie pasuje ale to Beta wersja. MI nie przeszkadza nie widać przy zamkniętych drzwiach ;)
Plik ściągnięto 173 raz(y) 597,5 KB

 

doktor
Wysłany: 2013-09-08, 00:52   C.D
0
UP DOWN

Posty: 13
Ciąg dalszy. Niestety nie zdążyłem edytować poprzedniego posta
Po wstawieniu wszystkich 3 progów drzwi a aucie się zamykają i otwierają ;) co napawa mnie dumą. Dach nie pofalował a dzięki 2 mm progowi wewnętrznemu mogę podnosić nadwozie na środku ;)
Spawy punktowe zapodałem przez wszystkie 3 blachy co 6 cm(jak tako bo jak wspomniałem blacharzem ani spawaczem nie jestem) Później zagęszczę spawy tak jak wspomniałem nadwozie będzie obspawane w miejscach seryjnych zgrzewów.
Mam wielki dylemat czym zabezpieczać nowe wpsawywane elementy.
Szukałem na tym forum są zdania podzielone rozmawiałem także z znajomymy zajmującymy się blacharką. Jedni używają tzw minii czy innego podkładu z kolei jeszcze inni w tym i ja jestem za epoksydą.

Do usuwania rdzy używam produkt EASTWOOD-a FASTetch który to zostawaia powłokę cynkową --> działa.

20130905594.jpg
Przyspawane
Plik ściągnięto 91 raz(y) 535,82 KB

20130905592.jpg
Nowe panele podłogowe specjalnie do ae86 kupione w specjalnym sklepie ;)
Plik ściągnięto 105 raz(y) 518,3 KB

20130829585.jpg
pospawane
Plik ściągnięto 70 raz(y) 429,27 KB

20130829584.jpg
Wstawianie progu. Nadwozie oczywiście podparte na profilu o przekroju C ściance 10mm
Plik ściągnięto 125 raz(y) 504,33 KB

20130829581.jpg
Nowy próg dorobiony. Nowe nie dostępne w TOYOTA koszt kiedyś to 750zł
Plik ściągnięto 105 raz(y) 597,5 KB

 

robert147
Wysłany: 2013-09-09, 15:03   
0
UP DOWN

Posty: 108
Skąd: Podlasie
Musisz kochać to auto. Na robocie się nie znam więc nie napiszę nic.
 

doktor
Wysłany: 2013-09-09, 20:21   ja też nie
0
UP DOWN

Posty: 13
To podobnie jak i ja też się na tym nie znam ale coś tam robię ;) Kocham to wielkie słowo ale na pewno coś tam iskrzy między nami zwłaszcza jak szlifuje tą rdzę. Wiesz ile to auto sprawia frajdy ? kiedy jeździ a jeszcze więcej będzie sprawiać jak założę planowany motor.
 

doktor
Wysłany: 2013-09-22, 13:22   Baran
0
UP DOWN

Posty: 13
Moi drodzy.Wczoraj spawałem podłogę w nissanie sunny. Auto miało robioną blacharkę jakieś 4 lata temu tzn. podłogę. Po obejrzeniu kolejnego auta które zostało zabezpieczone barankiem stwierdzam iż tylko barany zabezpieczają baranem. Nie wiem jak Wy ale ja zamierzam spód swojego auta zabezpieczyć farbą okrętową nie zważając na to ,że będzie widać spawy i wstawiane elementy. Myślałem także nad jakimś rodzajem farby typu hammerite. Miałem w ten sposób polakierowane elementy zwieszenia i belkę pod silnikiem i ta farba nadal się utrzymuje po 7 latach nigdzie nie odchodząc .
 

YAMAHER
Wysłany: 2013-09-22, 17:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
Ja kiedyś pendzlowalem kawalek ramy z prozdu w samuraiu hamerraidem i baja :-) :-) zero rdzy itd.
 

doktor
Wysłany: 2013-09-28, 22:33   Dziś kawałek podłogi
0
UP DOWN

Posty: 13
Po dłuższej przerwie spowodowanej nagłym nadmiarem pracy otworzyłem kawałek podłużnicy część środkowa od kierowcy.Przeleciałem szczotą potem Fast etch(wytrawianie rdzy) po czym pomalowałem Corizon-em. Niby "okrętówka" szybko schnie reaktywna jak na razie pomalowałem 3 tygodnie temu stalowy stół stojący na dworze i jest git. Dodatkowo dorobiłem kawałek panelu podłogowego.

20130928627.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 491,09 KB

20130928625.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 412,47 KB

20130928623.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 396,57 KB

 

8ball
Wysłany: 2013-10-01, 22:07   
0
UP DOWN

Posty: 13
Będę śledził temat - zazdroszczę wozu :spoko:
 

doktor
Wysłany: 2013-11-17, 17:14   następne
0
UP DOWN

Posty: 13
Długo nic nie zamieszczałem gdyż czasu nie miałem. Dziś coś tutaj zamieszczę krótko wszystko streszczę. Pracy zarobkowej było co niemiara a corolla z boku stała.Otworzyłem kawałek podłużniczki (inaczej jej nie mogę nazwać) po odwierceniu wzmocnienia poprzecznego potem ją zamknąłem. Dorobiłem blachę z przetłoczeniami zrobionymi na żłobiarce. Jest to mega urządzenie. Polecam tym co wstawiają podłogi.Później zabezpieczyłem Corizon-em. Już nie mogę się doczekać widoku całej podłogi w tym kolorze tzn naprawionej.Następnie położyłem ja na boku żeby oczyścić barana z podłużnicy tylnej którą też muszę naprawić zanim nadwozie wjedzie na "obracarkę".Podłużnica była już naprawiana przez jakąś ku..ę która wstawiła tam 3 różne profile zamknięte i oczywiście nałożyła barana na gołą blachę. Przy okazji zostawiając drut od migomatu i spawy tak jak idą ze spawarki nie oszlifowane.

20131031735.jpg
blacha dorobiona na żłobiarce. Cudne urządzenie
Plik ściągnięto 88 raz(y) 511,2 KB

Zdjęcie0066.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 610,55 KB

Zdjęcie0064.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 552,1 KB

Zdjęcie0060.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 577,66 KB

20130928627.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 491,09 KB

 

doktor
Wysłany: 2013-11-17, 17:22   cd
0
UP DOWN

Posty: 13
Następne zdjęcia

20131103749.jpg
Tak sobie klęczę ;)
Plik ściągnięto 96 raz(y) 443,61 KB

20131104780.jpg
Tak sobie zabezpieczyłem spód podłogi żeby się napatrzeć i oczami wyobraźni zobaczyć całość w tym kolorze
Plik ściągnięto 82 raz(y) 534,36 KB

20131104775.jpg
Prawa podłużnica
Plik ściągnięto 77 raz(y) 536,84 KB

20131104771.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 490,21 KB

20131104770.jpg
Podłużnica lewa tylna strona kierowcy naprawiana przez prostaka
Plik ściągnięto 97 raz(y) 486,44 KB

 

doktor
Wysłany: 2013-11-17, 17:29   cd
0
UP DOWN

Posty: 13
Wstawiona podłoga

20131102741.jpg
Jara mnie takie małe coś
Plik ściągnięto 72 raz(y) 542,75 KB

20131102739.jpg
Plik ściągnięto 76 raz(y) 580,28 KB

 

KK 
Wysłany: 2013-11-17, 21:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Mam sentyment do toyot. Sam mam 1988r e9 1,8 diesel. Jest to mój przecinak. Dojedzie wszędzie i zawsze, nie to co nowe auta. Tylko niestety rdzewieje niemiłosiernie.
 
 

kamilmjk 
Wysłany: 2013-11-20, 11:59   
0
UP DOWN


Posty: 97
Skąd: WGM
Doktor, Trzeba pamiętać, że baranek nie jest środkiem ochrony antykorozyjnej...a przed mechanicznymi uszkodzeniami powłoki.
W wielu przypadkach na zabezpieczony gruntem i podkładem element (jak np zakole) kładłem baranek 2W1 a następnie klar. Nigdy nie było problemu, a duży plus po stronie utrzymania czystości.

Temat fajny, podejście na 3+. Musisz więcej uwagi poświęcić na doczyszczaniu rdzy i estetyce. Ewentualnie raka wycinaj aż do czystego. Żadna chemia tego za Ciebie nie zrobi.

Tutaj wszyscy czerpią naukę pokory i cierpliwości ;)

powodzenia.
 
 

doktor
Wysłany: 2013-11-28, 20:49   
0
UP DOWN

Posty: 13
Kamilmjk niestety w większości przypadków barana kładą barany na żywy metal tak jak miało to miejsce w mojej AE. Spotkałem kilka aut gdzie było to samo zrobione przez całkiem nie znanych mi ludzi. Oczywistym jest,że trzeba położyć go na lakier i polakierować.Ja nie zamierzam tego robić. Doczyszczaniem rdzy się nie przejmuję ponieważ nadwozie pójdzie do piaskowania (tylko podłogi). W tej chwili najważniejsze dla mnie jest odbudowanie tak by się nie złamała po piaskowaniu.Estetyka tzn?? bo jakoś mało się przejmuje tym,że widać spawy na podłodze. Nie da się tego uniknąć. Będę się przejmować poszyciem zewnętrznym. Zastanawia mnie tylko gdzie znalazłeś elementy nie doczyszczone lub nie wycięte ?? Pokora?? wobec czego wobec debili którzy kładą barana na gołą blachę??To nie w moim przypadku.Będę zawsze gnębić debilizm motoryzacyjny praktykowany przez tzw specjalistów.
 

8ball
Wysłany: 2014-03-13, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 13
Jak się sprawy mają?
 

doktor
Wysłany: 2014-09-18, 22:19   Jak z prawy
0
UP DOWN

Posty: 13
Cześć. Po długiej przerwie AE znowu jest łatana. Myślę nad zbudowaniem sobie piaskaki zasypowej. Jest tu trochę wiedzy. Kilka zdjęć

201409111098.jpg
Słupek A
Plik ściągnięto 77 raz(y) 385,31 KB

201409111096.jpg
Słupek A
Plik ściągnięto 42 raz(y) 477,46 KB

201409101095.jpg
Wzmocnienie pomiędzy podłużnicę a próg wewnętrzny
Plik ściągnięto 21 raz(y) 501,12 KB

201409101093.jpg
Podłoga po nogą lewą kierowcy
Plik ściągnięto 29 raz(y) 469,22 KB

201409051085.jpg
Mocowanie kolumny Mcphersona. Wzmocnienie z blachy przetłoczonej na żlobiarce własnej konstrukcji.
Plik ściągnięto 22 raz(y) 458,16 KB

 

KK 
Wysłany: 2014-09-18, 22:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Jak będziesz robił piaskarkę to orurowanie o przekroju 3/4" daj. Na dole daj zawór od wody LPF, przepustnicowy. Do kupienia na allegro.
Żadnych zwężek.

Przygotuj się na to, że musisz mieć dobry kompresor. Dobre ścierniwo z odsianym pyłem też.
_________________

 
 

doktor
Wysłany: 2014-09-23, 21:31   dziękuje
0
UP DOWN

Posty: 13
KK dziękuje za podpowiedź. Dziś nic ciekawego nie wrzucę. Kilka dni przerwy. Muszę dorobić próg zewnętrzny bo mój zapas wyszedł do bardziej potrzebującego. KK mam butlę gazową 100L mam nadzieję,że niebędzie za duża. Kompresor teoretycznie 400l/min. z tego co czytałem powinien dać radę z dyszą małej średnicy. Czas pokaże.
 

KK 
Wysłany: 2014-09-23, 21:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Butla 100 to minimum :) .
400l do dyszy 3 mm jest dobre, czyli masa kurzu i problemy z przesiewaniem piasku Cię czekają.
Ogólnie do psiknięcia jakiegoś wżera przez 2 min, na dyszy 4mm da radę.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga