Autor |
Wiadomość |
 |
DrCruel
|
Wysłany: 2009-06-05, 12:09 Lakierowanie samochodu.
|
0
|
|
|

Posty: 418
|
Zbiór linków o lakierowaniu samochodów.
Forum rozrasta się i pomimo ostatnich zmian wprowadzających działy tematyczne, chcielibyśmy jeszcze bardziej ułatwić nowym użytkownikom wyszukiwanie najbardziej cennych informacji. Proponujemy zatem aby tematy, które dobrze opisują dany problem umieszczać tutaj w formie linków z krótkim opisem lub podlinkowanych opisów np:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=936#8191 - Cieniowanie elementu
Cieniowanie elementu 2
Wiadomo, że to nie wyczerpuje tematu bo problem cieniowania pojawia się pewnie w 30% tematów ale pozwala od czegoś zacząć. Takich problemów jak ten są dziesiątki i warto aby powoli zbierać to w jednym miejscu.
Pozdrawiam. Cruel. |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wysłany: 2009-06-08, 22:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 551 Skąd: SC
|
|
|
|
 |
damiano341
|
Wysłany: 2011-09-18, 12:35
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
a jest gdzieś temat lakierowania od podstaw co i jak od a do z?;/ |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-01-20, 19:05
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
|
|
|
 |
wieslawt.1000
|
Wysłany: 2012-03-12, 10:56 Numer lakieru
|
0
|
|
|
wieslawt.1000
Posty: 8 Skąd: Ustroń
|
Witajcie,
gdzie znaleźć nr użytego lakieru do karoserii w VW polo 1998? |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2012-03-12, 13:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 56 razy Posty: 3335 Skąd: Łódż
|
W bagażniku masz naklejoną kartkę na której masz również podany numer lakieru jaki był jak to auto opuściło fabrykę VW. Obecnie możesz mieć już inny lakier niż ten "pierwszy fabryczny" Jeśli auto było już np. "przelakierowywane"
A tak na marginesie to wybrałeś kolego zły temat do zadania tego pytania
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
wieslawt.1000
|
Wysłany: 2012-03-12, 14:09
|
0
|
|
|
wieslawt.1000
Posty: 8 Skąd: Ustroń
|
ups, to uciekam juz szukac typu lakieru i dzieki wielkie |
|
|
|
 |
maliniak
|
Wysłany: 2012-05-29, 20:40
|
0
|
|
|
Posty: 21
|
witam koledzy mam pytanie jak cenicie malowanie ciężarówek kabiny ciagników siodłowych bo nigdy tego nie robiłem a trafia się pare sztuk i ne wiem jak to wycenić |
|
|
|
 |
RafsoN
|
Wysłany: 2018-09-28, 17:37
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
Witam wszystkich. Pytanie odnośnie podkładu. Mam zamiar w całości lakierować samochód. Jestem na etapie matowania nadwozia. Pytanie dotyczy starej powłoki. Obecna warstwa wierzchnia to autorenolak. Czy w takim przypadku wystarczy ją zmatowić i można ją pokryć podkładem akrylowym dwuskładnikowym 5:1, czy trzeba całkiem usunąć? Nurtuje mnie pytanie czy akryl nie "pokłóci" się ze starą powłoką i mi tego nie odsadzi? |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2018-09-28, 17:45
|
+1
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1684 Skąd: Warszawa
|
przematuj, połóż Barcoat (na trudne podłoża) i dajesz normalnie podkład akrylowy na to |
_________________
 |
|
|
|
 |
RafsoN
|
Wysłany: 2018-09-30, 15:31
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
Dzięki kalbi . Jeszcze jedno pytanie. Podkładowanie planuję gdzieś w środku tego tygodnia a na samochodzie są zaprawki wykonane szpachlówką. Samochód stoi w zamkniętym garażu i przykryty jest folią dekarską. Czy takie zabezpieczenie wystarczy, czy tą szpachlówkę jednak przymalować jakimś sprayem. Pytam bo niektórzy twierdzą, że zostawienie nawet w zamkniętym garażu na jedną noc grozi wchłonięciem przez szpachlę wilgoci z powietrza a inni twierdzą, że nie ma się czym przejmować. Jak to w końcu jest? |
|
|
|
 |
glover
|
Wysłany: 2018-10-01, 08:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 303
|
Nie rób nic a zwłaszcza nie izoluj sprayem bo narobisz sobie kłopotu z ważeniem się. |
|
|
|
 |
pattt
|
Wysłany: 2018-10-02, 09:55
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
stacja uzdatniania powietrza- lakierowanie bez oczkowania !!! |
|
|
|
 |
RafsoN
|
Wysłany: 2018-10-05, 17:46
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
Cześć ponownie. Czym w zasadzie różni się rozpuszczalnik akrylowy od nitro i czy można je stosować zamiennie do podkładu akrylowego 5:1? Sprzedawca w sklepie lakierniczym powiedział, żeby podkład rozcięczyć ewentualnie nitrem ale jednak teraz mam wątpliwości. |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2018-10-05, 18:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1684 Skąd: Warszawa
|
RafsoN napisał/a: | Cześć ponownie. Czym w zasadzie różni się rozpuszczalnik akrylowy od nitro i czy można je stosować zamiennie do podkładu akrylowego 5:1? Sprzedawca w sklepie lakierniczym powiedział, żeby podkład rozcięczyć ewentualnie nitrem ale jednak teraz mam wątpliwości. |
rozcieńcza się jedynie rozcieńczalnikiem dedykowanym - nitro nadaje się jedynie do mycia sprzętu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2018-10-05, 21:46
|
0
|
|
|

Pomógł: 56 razy Posty: 3335 Skąd: Łódż
|
RafsoN napisał/a: | Czym w zasadzie różni się rozpuszczalnik akrylowy od nitro |
Weż sobie porównaj skład chemiczny jednego i drugiego to będziesz wiedział
w czym jest ta różnica ...
RafsoN napisał/a: | Sprzedawca w sklepie lakierniczym powiedział, żeby podkład rozcięczyć ewentualnie nitrem |
Sprzedawca tym się różni od lakiernika że on tylko sprzedaje a lakiernik "nadstawia własną du..pe" jak coś nie wyjdzie podczas lakierowania albo wystąpi wada lakiernicza po czasie ... |
|
|
|
 |
RafsoN
|
Wysłany: 2018-10-29, 21:06
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
Szukam w miarę dobrego lecz niezbyt drogiego czerwonego lakieru akrylowego. Upatrzyłem takie marki jak T4W i Fresh (zielone logo). Oba kosztują około pięciu dych/1L. Warto zainwestować w któryś z nich czy szukać czegoś innego? Co ewentualnie polecacie? |
|
|
|
 |
MagikInvest
|
Wysłany: 2018-10-30, 19:53
|
0
|
|
|
Posty: 23
|
używałem T4W , biały,czarny , niebieski z palety ral , ogólnie ok , wydajna , złego słowa nie mogę powiedzieć , chociaż biały stracił trochę połysk po myciu plandeki mocnym dimerem , ale w temacie ciężarowych wracam już któryś raz z kolei do tej marki |
|
|
|
 |
RafsoN
|
Wysłany: 2018-11-17, 14:13
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
Mam pytanie odnośnie podkładu epoksydowego. Wymieniłem progi i pomalowałem je pokładem epoksydowym. Po 16 godzinach w pewnym miejscu zastosowałem włókno szklane z żywicą. Przez pośpiech nie zauważyłem, że podkład nie jest do końca zaschnięty. Podkład 4:1. Jest szansa że pod włóknem w garażu bez ogrzewania jeszcze się utwardzi czy zdzierać to i dosuszyć? |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2018-11-17, 18:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 342
|
Epoksyd żeby spełnił swoje zadanie ma schnąć w ciepłym i suchym pomieszczeniu, ale jak tam idzie żywica z włóknem na dziury to według mnie nie istotne przy takim druciarstwie. |
|
|
|
 |
RafsoN
|
Wysłany: 2018-11-17, 20:49
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
Kzychu Tu się mylisz. Nie łatałem dziur bo próg jest nowy. Włókna użyłem do zniwelowania pewnej nierówności w mało wymagającym miejscu . Niemniej zadam inne pytanie. Temperatury jakie są, każdy wie. Więc jaka jest w praktyce minimalna temperatura żeby reszta progu zdołała wyschnąć? Teraz i tak nic nie będę przy nim robił przez trzy dni ale garaż jest mały to spróbuję dogrzać go piecykiem gazowym. Później i tak na to pójdzie baranek Forch. |
|
|
|